Skocz do zawartości
JakubL

jak podwyższyć małego gsa?

Recommended Posts

Dla siebie i kolegi na cnc z jednego kawałka aluminium zamawiam.

Jeszcze nie wiem czy 6,8 czy 7,2 (0,2 milimetra to moze byc np 0,5 podwyzszenia lub obnizenia) bo @xel jak się też zastanawiałeś, okazje się że przy podwyższaniu sprężyna się wydłuża i traci się możliwość reglacji twardości pokrętłem i po teście ze stalowymi może da się ją jednak zachować.

Edytowane przez JakubL

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Teoretycznie "daj do wytoczenia grubszy pierścień, który wchodzi pomiędzy sprężynę a kolumnę napinacza."  rozwiąże problem?

Czy wtedy oprócz hard bedzie mozliwość regulacji?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

https://www.google.pl/search?biw=1326&bih=627&tbm=isch&sa=1&ei=h_7WW8y6DuzjkgX4jZzQDw&q=przedłużka amortyzatora do motoru&oq=przedłużka amortyzatora do motoru&gs_l=img.3...102219.112477.0.114411.27.25.0.2.2.0.130.2146.22j3.25.0....0...1c.1.64.img..0.19.1504...0j0i8i30k1j0i24k1j0i30k1.0.T-crTWdoWDM&fbclid=IwAR2evsvunOCO_4wy7aBAymWVt1t_opST2Qv3hN1OEnPErUDpEdCB2Q3Dr3Y to ten "grubszy pierścień" i rozwiąże problem :default_icon_question:

Czy jedynym ratunkiem wymienić samą sprężynę na nieco dłuższą żeby nie inwestować w amor od dakara :default_icon_question:

Chyba rozważania pozostawię sobie:default_icon_redface: bo jak widzę nikt się nie udziela:default_icon_rolleyes:

Jak by nie było, dzięki za pomoc.

Pozdrawiam.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja to jestem technicznie lewy, takie pokolenie i tak mnie w domu pod kloszem za dzieciaka trzymali, ale generalnie chyba sprężyny są robione pod amortyzatory, amortyzatory pod sprężyny etc i wszelkie dalsze modyfikacje sprawią, że amortyzator będzie pracował JAK CHCE, a nie jak chciał producent.

Może amor będzie chciał dobrze, a może nie do końca, może zrobisz 1000 km i się coś wywali? Trochę mi się to kojarzy z obcinaniem sprężyn w starym golfie, żeby miał lepszą "glebę" ;)

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Na pewno kilku inżynierów tak obliczali i pasowali graty żeby było jak najlepiej.

Że ludzie chcą i lubią modyfikacje to chyba nie, że się pomylili tylko z oszczędności w produkcji masowej i czasy się zmieniają, nowe technologie...

Nie zamierzam zbytnio naginać i używam części z najwyższej półki żeby było bezpiecznie i jak najbliżej oryginalnej funkcjonalności. Dlatego prośby do Was o porady.

Że prześwit tak obliczyli, że mi nie pasuje to jak podniesienie kierownicy na kościach, wstawienie innej, zmiana manetek, klamek, handbarów, lusterek, owiewki, halogenów, lampy, podniesienie kanapy, poszerzenie stopki, gmole, stelaże, kufry, sakwy, laczki... do cycatych dużo więcej modyfikacji łącznie z różnymi zawieszeniami i amorami ;) 

Rzecz gustu i własnych upodobań. Byle z głową i choinki z motonga nie robić bo w golfie gleba i spojler chyba pasuje ;)

P.S. Przedłużka amora chyba nie. Mam już zdjęcia i opis: "daj do wytoczenia grubszy pierścień, który wchodzi pomiędzy sprężynę a kolumnę napinacza." :)

Edytowane przez JakubL

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Cieszę się, że @Jarek na tak :) Dam jeszcze znać co z amorem jak czas pozwoli.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Nie do końca moja.

Dziki koledze z forum, który udostępnił stalowe kości udało się zrobić takie same z aluminium.

Wysokość prześwitu do kosy z 13 cm. do 17 cm. Czyli chyba o to mi chodziło.

Przy okazji wysokość kanapy z 77,8 cm. do 82,5 cm. Wrażenie że jak na psie chyba mało lub wcale nieodczuwalne.

Za krótka kosa to chyba nie problem, nakręcane kopyto z alu. 3-4 cm.

Na centralce koło leży na glebie, motong słabo stabilnie stoi, pomysł kopytami z alu lub blaszkami z nierdzewki do zrobienia. 1,5-2 cm.

Z cofaniem pierwsze testy gorsze niż przed podwyższeniem ale tylko chwila na kontuzjowanej stopie i może kwestia przyzwyczajenia.

Pierwsze testy amora "za twardo" ale jak wyżej, kontuzja i czas z nią związany nie pozwoliły bardziej określić. Jaką długość pierścienia lub przydłużki... jak się uporam z tym tematem to dam znać. 

Edytowane przez JakubL

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jak wyżej, ze względu na kontuzje podczas wymiany kości nie będę w stanie  przez kilka tygodni dobrać się do amora.

Nawet jak by się udało lub teoretycznie przeliczać to na razie nie mam pomysłu  jaka wysokość pierścienia lub przydłużki. ( Prośba o pomoc/ jakieś pomysły:default_icon_question:)

Póki co: https://drive.google.com/open?id=1lqx6FK3gpAN-3rjX7I1nl8LVYfOa9gcM może ktoś coś... (sorki za bałagan w nie moim garażu)

W razie czego stalowe krótkie kości do przymiarki na długie zimowe wieczory gdyby ktoś był zainteresowany tematem i chciał się podjąć pomocy z amorem.

Pozdr.

Edytowane przez JakubL

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Teoretycznie rozumiem że nic nikomu nie przychodzi do głowy.

Jedyny sensowny sposób to przeróbka amora np. PKS KRAKÓW AMORTYZATORY - 602730229 ~300zł. + sprężyna ~50 zł.

Ja chyba nie będę inwestował i czasu też nie mam.

Jeśli ktoś zainteresowany to: 

 

Polecam.

Edytowane przez JakubL

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

To w końcu go podniosłeś czy olałeś temat przez nawarstwiające się problemy?

Edytowane przez xel

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
3 godziny temu, xel napisał:

To w końcu go podniosłeś czy olałeś temat przez nawarstwiające się problemy?

A Ty co? Urosłeś, że tak dopytujesz? :default_laugh:

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
3 godziny temu, xel napisał:

To w końcu go podniosłeś czy olałeś temat przez nawarstwiające się problemy?

Podniosłem, link z zdjęciami powyżej. Twardość amora jeszcze tylko do dopieszczenia (grubszy pierścień, który wchodzi pomiędzy sprężynę a kolumnę napinacza)

Powyżej pisałem też o kontuzji (zerwane ścięgno achillesa) i do 6-ściu miesięcy raczej bezpieczniej  jak najmniej na palcach stawać dlatego znowu obniżyłem.

Potem może wrócę do tematu.

Edytowane przez JakubL

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
14 godzin temu, Pszemo napisał:

A Ty co? Urosłeś, że tak dopytujesz? :default_laugh:

Nakręcam wątek i nabijam sobie posty, żeby w końcu dostać dostęp do działu porno :D

  • Like 3
  • Haha 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Dnia 15.01.2019 o 17:22, xel napisał:

To w końcu go podniosłeś czy olałeś temat przez nawarstwiające się problemy?

Jednak tak sobie pomyślałem,  że za pare miesięcy będę mógł stanąć na palcach a poza tym za dużo czasu, pracy i zdrowia ;p poświęciłem.

Za dużo szczęścia w zdobyciu tanich idealnych kości, żeby tak łatwo odpuścić :)

W związku z tym sprzedaż kości z powyższego linku nieaktualna.

Edytowane przez JakubL

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dosyć długo trwał powrót do zdrowia, miałem brać sie ponownie za wymiane kości i przedłużke amora ale logicznie myśląc sama przedłużka lub amor od standarta by wystarczył bez kości

Kości wystawiłem na sprzedaż po raz drugi, za pierwszym okazało się, ze jeden chętny po zmierzeniu w swoim st (wersja standart) miał jeszcze krótsze co dało mi do myślenia i ku mojemu zdziwieniu za drugim razem do wersji obniżonej st/ funduro (f650 95'-99') kupujący zdziwiony że takie same. Ja tym bardziej bo stalowe cudem udało się na wzór zdobyć żeby z alu na cnc zrobić.

Jak by nie było, kości sprzedane, można podwyższać samą przedłużką albo amorem jak ktoś chce albo obszyć kanape z podwyższeniem np. za 250 zł w wijalis.

Dla mnie okazało się że wysokość na niskiej kanapie przy moim wzroście 179 jest ok. Miałem nawet podwyższać kanape o 3cm. (tyle prześwitu pod dupą od kanapy jak stane na pełnych stopach) ale w praktyce na styk cofam na paluszkach w lekkim offie.

Z szorowaniem kosą o spowalniacze jakoś tez juz nie mam problemu, kosa sie troche przytarła i jak ja przy okazji ściągałem to wyszlifowałem na równo i tą śrubę z odbojnikiem od kosy wkręciłem na max, że troche w góre poszła i jest ok.

Nie ciągnąłem tematu też, chociaż szkoda bo za dużo czasu i zdrowia bo chyba niebawem na cycatą się przesiądę. Jak ktoś zastosuje przedłużkę lub zmieni amor to z ciekawości bym prosił o info.

Pozdro.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A jak dobrać podwyższenie kierownicy do wymiarów kierownika? Ostatnio jeżdżę więcej w terenie i garba hoduję.

Edytowane przez atomik

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
A jak dobrać podwyższenie kierownicy do wymiarów kierownika? Ostatnio jeżdżę więcej w terenie i garba hoduję.
Zmiana o centymet nie wiele zmieni a o pięć będzie ciężko bo może braknac kabli i linek.

Wysłane z Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

ja troche niżej kręgosłup czułem wracając z pracy po dźwiganiu. Opisywałem powyżej i im wyższa kiera doradzono to wygodniej. 5 cm. podwyższenie raczej pomogło bo teraz ok. Linek starczyło. Ktoś na forum na facebooku o 10 cm. podwyższeniu pisał (temat modyfikacje), ciekawe jak z linkami.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Kokega Pan Piotr Watson pisze tam: "Kilka drobnych pierdół: przednie zawieszenie WP 48, odpowietrzniki lag, podwójne tarcze hamulcowe i zaciski Brembo, przewody hamulcowe w stalowym oplocie Goodbridge, podniesienie kierownicy 11 cm Roxx, nowa kierownica Renthal o zmiennym przekroju, poszerzone i obniżone podnóżki Bosley, Krótsze kości wachacza Rattel, Halogen LED przód, gniazdo USB, handbary z belką Zeta, stelaże na kufry, Gmole, stelaż na nawigację Touratecha, Wydłużona stopka boczna, kanapa Wunderlich (wyższa, szersza na końcu), okleina" 

Zadałem Mu pytanie na priv czy po podniesieniu kiery o 10 cm. starczyło Mu linek bo ,pze jeszcze bym podniósł też, jak odpowie to dam znać.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Po co przerabiać jak są czopery ...

Generalnie statystycznie do 2,5 jakoś udaje się bez większych problemów podwyższyć kierę. Potem bywa różnie, ale się da tylko pozostaje kwestia co, jak i ile trzeba zmienić, przedłużyć, przenieść, przerobić ... - , albo nowy króciec ;)

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Dnia 12.06.2018 o 06:48, Jarek napisał:

To Ty nie masz problemu z wielkością motocykla, a masz za małą kierownicę. Tutaj coś na "odgarbienie" ;)

image.png

Nie tak:

image.png

Tylko tak:

image.png

image.png

"Po co przerabiać jak są czopery?" Wg. mnie 3 wysokości kanap i 3 wysokości zawieszenia małych GSów w miare daje wygode a akcesoryjną kiere można też ale troche kombinacji, czasu i pracy. Kości podwyższające kiere opcją jak dla mnie prostsza a komfort jazdy się poprawił.

Poza tym po coś są produkowane kości i akcesoryjne kiery. Dla wyższych/ niższych jeźdźców ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

a odnośnie pytania "jak podwyższyć małego GSa" to właśnie znalazłem opcje o której marzyłem

wymieniłem z dopłatą na R1150GS :) jest zdecydoanie wyższy ;)

  • Like 4

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
a odnośnie pytania "jak podwyższyć małego GSa" to właśnie znalazłem opcje o której marzyłem
wymieniłem z dopłatą na R1150GS  jest zdecydoanie wyższy
Teraz to się zaczną ciekawsze pytania :-D

Wysłane z Tapatalka

  • Like 5
  • Haha 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×