Skocz do zawartości

Recommended Posts

Witam, po przeanalizowaniu forum nie znalazłem pasującego tematu do mojego (może bardzo błahego - ale dopiero rozpoczynam przygodę z F650)problemu, a mianowicie : światło stopu zapala się dopiero po pełnym (bardzo mocnym) naciśnięciu klamki przedniego hamulca, a według mnie powinno działać już przy niewielkim nacisku klamki. Czy istnieje jakaś możliwość regulacji zadziałania czujnika lub inna możliwość? Z tak działającym światłem stopu trochę niebezpiecznie jeździć bo cały czas musiałbym hamować na maksa :? Proszę o porady. Dziękuję

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Mikrostyk włączający stop zwiera układ w momencie, kiedy ustaje na niego nacisk (tzn. jest on przyciśnięty przez klamkę w "normalnym" położeniu). Sprawdź czy tam Ci się nic nie dostało, co może blokować odskakiwanie mikrostyku.

Zob. http://faq.f650.com/FAQs/BrakeLight.htm i http://faq.f650.com/FAQs/FrontBrakeSwitch.htm

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dziekuję za odpowiedź kptBurek,jutro po pracy się tym zajmę. Jeszcze raz dziękuję.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja miałem przypadek, że zblokował się styk przy hamulcu nożnym i ciągle stop się świecił. Pomogło rozruszanie + specyfik typu wd40.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Podczas hamowania przednim hamulcem światło stopu zapala się dopiero po bardzo mocnym wciśnięciu klamki . Czy istnieje jakiś sposób wyregulowania klamki ( czujnika) aby już podczas delikatnego hamowania zapalał się stop ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Na początek: Ze zdjęcia widzę, że masz F650, więc należy ustalić, czy klamka z pompą jest jak w Pegaso (taką mam w moim F650) http://allegro.pl/dzwignia-hamulca-apri ... 99009.html , czy jak w GS'ach http://allegro.pl/dzwignia-klamka-hamul ... 55657.html

Jeżeli masz taką klamkę, jak ja, można regulować śrubą w klamce, ewentualnie wyciągnąć klamkę, pod spodem jest "wałeczek" naciskający styk- na szlifierkę i skrócić. W przypadku pompy/klamki GS, nie wiem.

Powodzenia ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Skleiłem wątki ponieważ mówią o tym samym problemie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Witam Logan, klamkę mam taką jak pokazano na pierwszej aukcji czyli taką jak w Pegaso. Dzisiaj po pracy zajmę się tym problemem. Dziękuję za podpowiedź mam nadzieje że uda mi się to naprawić. Pozdrawiam.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Cieszę się, że wreszcie i moja porada się na coś przydała ;) Zacznij od lekkiego odkręcania śrubki w klamce, a następnie jak to nie pomoże, wyciągnij do obróbki ten wałeczek- zanim go zeszlifujesz, to spróbuj tam poczyścić i może to pomoże :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Tam mozna regulowac. Trzeba popuscic srubke od wlacznika i troche go przesunac. Taka nieco delikatna robota ale jest jak najbardziej do zrobienia. Niestety jestem w pracy i nie moge dokladnie powiedziec gdzie jest ta srobka. Ale jak popatrzysz z dolu to ja zobaczysz.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Witam,

na początku dziękuję za wszystkie podpowiedzi i sugestie. Dzisiaj zająłem się tym nieszczęsnym światłem stopu, dzięki kolegom udało mi się rozebrać klamkę (dzięki Paweł za schemat :beer: ). Po rozebraniu okazało się że przyczyną moich kłopotów był wałeczek o średnicy 4,5 mm powodujący nacisk na przełącznik, okazało się że był za długi :D po skróceniu i zamontowaniu wszystko działa jak powinno :D (oczywiście przed ponownym montażem wszystko oczyściłem z brudu). Oprócz hamulca wyczyściłem sobie łańcuch i tylną zębatkę, okazało się że mam napęd DID w bardzo dobrym stanie :D (a to tak poza tematem). Jeszcze raz dziękuję za okazaną pomoc.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja również dzisiaj rozwiązałem swój problem ze światłem stopu . Po odkręceniu klamki wziąłem ją na szlifierkę i w miejscu gdzie przychodzi mikrostyk z czujnika stopu zrobiłem wgłębienie na ok 1 mm i wszystko gra .

Pozdrawiam Wszystkich

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Podpinam się pod temat, bo też mam problem ze światłem stop.

Skończyły mi się badania techniczne i podczas kontroli na stacji wyszło, że nie mam tylnego stopu. Tzn mam, ale świeci się cały czas. Oczywiście gadka w stylu, że badania panu wbiję jak będzie działał stop. :lol:

Najlepsze jest to, że wcześniej nie miałem z nim problemu. Dzisiaj po 2 tyg nieobecności w domu odpalam moto i co ciekawe wszystko działa. Zastanawia mnie jeszcze tylko to, że stop nie włącza się po naciśnięciu hamulca nożnego.

Jakieś pomysły?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Zamókł czujnik? Zwarcie przewodu do masy? Sprawdź kontakty, przewody i złączki. Oraz samo światło.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Odkręć set pasażera przy pompie i zdejmij kable. Zobacz, czy zaświeci się po zwarciu przewodów. Jeżeli nie, to jest to coś z czujnikiem. Czujnik jest wkręcony w układ i jest czujnikiem ciśnieniowym, jeżeli postanowisz go wyjąć, to jednocześnie spuścisz płyn z obwodu. Jeżeli czujka padłą, to szukaj czujki z aprilii- 80zł, bo BMW-owska to ponad 150 :/

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Witam pisze w sprawie tego tylnego czujnika, u mnie po zetknięciu przewodów światło się zapala a jak założe je na czujnik światło sie nie zapala. Myślę ze jest problem z czujnikiem ciśnieniowym. Czekam na jakąś podpowiedz. :beer:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Myślę ze jest problem z czujnikiem ciśnieniowym. :beer:

Masz problem z czujnikiem !

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Tak i nie wiem czy napewno z czujnikiem ale gdy zetknę przewody światło stopu się zapala a jak nacisne dzwignię hamulca noznego nic sie nie dzieje. :beer: :beer:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jeszcze bardzo proszę o pomoc gdzie najtaniej dostanę taki czujnik?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A skoro nie wiesz i tak mówisz, jak mówisz, to możesz mieć jeszcze problem z kablami ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dlaczego z kablami?

Skoro po złączeniu tych kabli światło się zapala to z przewodami chyba jest wszystko ok nie sądzisz.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jeżeli kabel jest uszkodzony w izolacji to w pewnych położeniach może działać, a w innych nie. Tak to już z uszkodzonymi kablami jest - oczywista oczywistość ;)

EDIT:

Co tu dużo kombinować - weź zmierz obwód czujki i będziesz wiedział - po co się zastanawiać nad tak prostymi rzeczami :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Raczej uszkodzenia kabla nie ma bo sprawdzałe czy jest uszkodzony.

Myślę ze jest problem z czujnikiem , ale nadal nie wiem gdzie go w miare tanio kupić. :beer:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Słuchaj jak bym był mechanikiem to nie pytałbym na foru myślałem, że są tu ludzie którzy mogą mi w jakiś sposób pomuc. Jeśli wykręce czujnik to wycieknie płyn hamulcowy i trzeba dolewac i odpowietrzac. Czyli nastepna robota i tak nie bede miał pewności jaki czujnik zakupić i gdzie go kupić. 8-)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×