Skocz do zawartości

Recommended Posts

Hej, 

Poszukiwania mojej wymarzonej F650'tki zawęziłem do 2 egzemplarzy: 
F650GS (ABS, twin , kufry boczne, gmole ) cena: 10 900
F650GS Dakar ( brak ABS, anglik 4 lata w PL, kufer centralny, oliwiarka łańcucha) 13 500 

Dodam, że chcę pojeździć w terenie, czy przejechać się na jakiś niewymagający tor motocrossowy, ale niewątpliwie częściej będę używał moto do jazdy po mieście i okolicach, plus dalsze wypady.  

Rozumiem, że to mało informacji ( o motocyklach ), ale może zadam pytanie inaczej - czy warto dokładać prawie 3k więcej za wersję Dakar?

P.S.Z wywiadów telefonicznych wynika, że motocykle są zadbane. 
P.S.S. Przeczytałem wcześniej tematy na forum o różnicach i jak kupować - za które zresztą bardzo dziękuję, są niezwykle pomocne

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jeśli bierzesz pod uwagę dakara z Anglii bez ABS-u za taką kasę - to chyba próbowałbym targować "tutejszego" - 

 

ma ABS, jest śliczny.

Do dakara warto dokładać ze względu na większe właściwości terenowe no i ze względu na samą jego wysokość (ważne dla wyższych, "zwykły" F650GS może być zwyczajnie przyciasny)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A moim zdaniem nie warto dokładać 3 tys przy wartości ok 10 000. 

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

 

25 minut temu, arthurr napisał:

Jeśli bierzesz pod uwagę dakara z Anglii bez ABS-u za taką kasę - to chyba próbowałbym targować "tutejszego" - 

Bardzo chętnie wziąłbym coś z forum, ale do Poznania z Krk jednak trochę daleko... to że z Anglii i bez ABS'u dowiedziałem się dziś. 
Dodam, że oba modele 2004 rocznik.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Daleko?? No proszę cię... Nie musisz tam jeździć co tydzień przez pół roku. Poza tym, myślę że jak dobrze z Marcinem pogadasz, to ci go jeszcze w ramach wycieczki przywiezie :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

No, i tak opuścił 2k w stosunku do poprzedniej próby sprzedaży. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
7 minut temu, arthurr napisał:

Daleko?? No proszę cię... Nie musisz tam jeździć co tydzień przez pół roku. Poza tym, myślę że jak dobrze z Marcinem pogadasz, to ci go jeszcze w ramach wycieczki przywiezie :D

To coraz rozsądniej :) Halo? Marcin? ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

@Marcin N, pan do ciebie ;)

 

Masz PW, jeśli jesteś poważnym gościem - ruch po twojej stronie. Wszystko się samo nie zrobi ;)

Edytowane przez arthurr

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Pewnie, oferta świetna, ale motocykl w odległości ~70km i za ~10k  jest zdecydowanie bardziej w moim zasięgu. Za długo też odkładałem zakup żeby to przeciągać dalej. Bardzo dziękuję za pomoc - tak czy inaczej pomogliście, choćby w uświadomieniu sobie czego chcę ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Nowe dane, Dakar zejdzie z ceną do 12,5, ciągle to 2k wiecej niż zwykły, ciągle bez kufrów bocznych i gmoli, ciągle to Anglik bez ABS... ciągle to Dakar... 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Taka wycieczka wielce interesująca, gdyby nie fakt, że wracać we dwójkę wieśniakiem się nie da.

Gdybyśmy mieli naszego starego GS jako drugi motocykl to bym długo pewnie się nie zastanawiał.

 

Z drugiej strony, można czekać czy coś ciekawego pojawi się w okolicy.

Tak nam się trafił XCountry, choć był to czysty przypadek, gdy już w zasadzie zrezygnowaliśmy z kupna lekkiego motocykla dla Ani.

Poprzedniego GS kupiliśmy też w Polsce. Nasze motocykle też już jeżdżą w odległych miastach.

 

A czy motocykl jest śliczny... on ma być sprawny, a nie wyglądać. To nie armatura do polerowania szmatką tylko motocykl użytkowy, z którego korzystam na co dzień przez większą część roku.

Więc ślady użytkowania widać. Motocykle "jak nowe" są dostępne u handlarzy, na dodatek z przebiegami jakich klient sobie zażyczy.

 

Za to o moim motocyklu mogę dużo powiedzieć, bo przejechałem nim ponad 25kkm, a i wcześniejszą historię trochę znam.

 

taptarapta

 

 

Przy angliku licz się z koniecznością wymiany lampy

Dakar to nie motocykl do czochrania w terenie. Za ciężkie bydlę ale znam takich co potrafią. Ja nie., więc jedyny teren jaki widział to szutrówki i czasem leśna droga z piachem którą przejeżdżałem metodą na listonosza

 

taptarapta

 

 

 

 

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Tak wszystko skłania mnie do zwyklaka. Anglik ma niestety światła nie zmienione mimo że właściciel 5 lat nim jeździ w Polsce. 

W ten teren też aż tak pewnie wjeżdżał nie będę (może jak bym chciał / jak wydaje mi się że będę) więc spokojnie zadbana, że znana historią, z kuframi, na nowych oponach będzie idealna ;) 

Dziękuję za opinie i pomoc. Jeśli będziesz / będziecie w pobliżu dawajcie znać, może do tego czasu już będę miał na czym jeździć ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Pytanie ile masz wzrostu. I czy kanapa niższa czy wyższa?

taptarapta

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Zważ na to, że dakar ma też lepsze zawieszenie i na asfalcie będzie lepiej wybierał nierówności. Ja jak na chwilę siadłem na małego twina, to stwierdziłem: "jakie to ma ch...owo twarde zawieszenie! I mały skok"

A, w sumie ch** mi w dupę! Jakbyś chciał porównawczo zobaczyć Dakara w Krakowie, to zapraszam. W sumie może nawet bym go sprzedał :default_laugh: 

Edytowane przez xel

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

@Marcin N

6 godzin temu, Marcin N napisał:

Pytanie ile masz wzrostu. I czy kanapa niższa czy wyższa?

Mam 180cm, Kanapa oryginalna ( pojęcia nie mam czy to znaczy wyższa czy niższa ). Tak czy inaczej myślę, że wsiądę przejadę się i zobaczymy jak będę się na nim czuł i tu @xel wpisuje się doskonale, jeśli miałbyś czas, to bardzo chętnie zobaczyłbym choćby dla porównania, umówiłem się na oglądanie moto na niedzielę. 

Abstrahując, to GS zwykły jest aż tak niski? Dane techniczne znam ale wrażenie z jazdy jest aż tak uciążliwe?

Edytowane przez Ziejka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Cześć. 

Dołączam się do tematu.

Z całym szacunkiem do GS, ale przy 180 cm będziesz s wyglądał jak na Vespie ;)

Bierz Dakara - nie pożałujesz

 

Pzdr

 

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Swoją drogą jak Dakar nie ma ABSu, to to jest jeszcze przedlift? Z 2004? 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Sprzedający twierdzi, że 2004 plus nie ma oryginalnego malowania, tylko naklejone "folie". I wymieniany był plastik z lewej strony. 

Dodatkowo
 - napęd jest do wymiany ( ale dorzuca nowy ) 
- opony pewnie w przyszłym roku trzeba będzie
- olej w lagach również do wymiany

Więc, nic co by miało go skreślać, aczkolwiek GS twin jest przygotowany do sezonu, na oponach z zeszłego roku.
 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Gdzie Ty chcesz kupić Twina w takich pieniądzach? wiesz który model oznaczony jest nazwą Twin?

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Przepraszam, za dużo informacji ostatnio z nim, chodziło mi o 2 spark. Oczywiście to jest 2004 jednocylindrowy. Ewentualnie wszystko już mieszam, jeśli tak wybaczcie, brak doświadczenia robi swoje, dlatego właśnie zwracam się do was ;) 

Edytowane przez Ziejka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ale ten Dakar to 2004, czyli po lifcie, czyli też 2spark? Poliftowe robili bez ABSu?

Jak olej w lagach to pytanie czy też uszczelniacze i bogowie wiedzą co jeszcze. Masz jakieś fotki tych motków w ogóle?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Trudno się z Tobą rozmawia bo nie bardzo wiesz co chcesz:default_blink: Poczytaj  w necie , na róznych forach o tych motocyklach - silniki , zawieszenia , wysokość kanapy , wagi , sprawność w terenie i na czarnym etc.etc.  Poczytaj i wtedy sprecyzuj o co kaman , jakie są priorytety . Wg tego co piszesz to myslę , że dla Ciebie najlepszym rozwiazaniem bedzie xcountry - świetny w terenie ( jak dla amatora oczywiście ) i na czarnym niczego mu nie brakuje. No i moja rada - nie kieruj się oszczędnościami , że cos  kosztuje tysiąc mniej , a coś więcej bo z reguły dzisiaj zaoszczędzony tysiąc jutro okaże się kosztowną wtopą. OCZĘTAMI NIE KUPUJEMY !!!! 

Swoją drogą jak przeczytałem , że traska do Poznania to dla Ciebie wyprawa na biegun to sorry , ale oplułem monitor :default_icon_e_biggrin:

 

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A ja kolegę trochę rozumiem: gość chce beemkę singla, bo ooo jaki fajny, miałem podobnie. Jedyne z czym się zgodzę, to to, że zaoszczędzony tysiąc MOŻE okazać się tysiącem albo dwoma, które trzeba włożyć w przyszłym terminie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

W myśl zasady, że biednego nie stać na tanie rzeczy.

Ride, eat, sleep, repeat!

  • Like 3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×