Skocz do zawartości
seether81

BMW F 650 1995r. spalanie, zasięg na rezerwie

Recommended Posts

Witam wszystkich, czy jest mi ktoś w stanie podrzucić infomację o spalaniu waszych sprzętów z podobnego rocznika.

Zakupiłem niedawno takie moto zatankowałem dzisiaj 10 litrów paliwa i po przejechaniu ok 100 km moto zgasł i konieczne było przełączenie go na rezerwę . W związku z czym pytam jakie powinno być spalanie i ile jest jeszcze paliwa w zbiorniku po przełączeniu kranika na rezerwę. Wyczytałem gdzieś , że jest to 2 litry a z innego źródłą wynika że 4 litry. Jeśli jest to 2 litry to zastanawiam się nad regulacją gaźników , chyba że macie jakieś inne pomysły ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Według mojej wiedzy rezerwa to jakieś 2 litry jeżeli zgasł Ci po 100 km to zeżarł ok 8 l/100 a to o wiele za dużo.F650 nie są tak oszczędne jak wersja GS ale 4,5 średnio powinieneś osiągnąć bez problemu.Myślę że regulacja gaźnika to dobry pomysł.Może ktoś przy nim rzeźbił przed Tobą albo się sam przestawił (podobno się to nie powinno zdarzyć ale ...).Powodzenia.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dzięki mirek2404 za odpowiedź . Dam mu jeszcze szanse i zatankuje go do pełna i będę jeździł do rezerwy i znowu zatankuje zobaczymy co pokaże ;) .

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Realne spalanie tak od 4.2-6 litrów to tak od pyrakania do pałowania z pełnym obciążeniem. Rezerwa powinna być potrzebna przy około 240 250 km od pełnego tankowania.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Miałem kilka dni, że silnik kręciłem w opór (świażakowi odbiło i sprawdzał V-max- F650 '95 ma faktycznie 163 km/h), mimo to nie przekroczyło mi to nigdy spalania powyżej 6,3 l/100km. Dodam, że luzy zaworowe były nie wyregulowane, a gaźnik kwalifikował się do czyszczenia i regulacji, o czym dowiedziałem się zimą. podobno teraz po regulacjach powinno się zamknąć w 5,5l/100km. Tyle z mojej wiedzy i doświadczenia. Przy spokojnym traktowaniu w mieście realne jest nawet 4,5l/100km.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, to możesz też sprawdzić ciśnienie w oponach - problemy mogą mieć najprostsze rozwiązania... 8-)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Mam efke z 95r. W miescie pali mi bite 6l a nie jezdze oszczednie, wrecz przeciwnie, latajac w cyklu mieszanym na rezerwe przelaczylem po przejechaniu 280km wiec spalil troche mniej niz 6 mysle ze w trasie wyjdzie jakies 4,5 max 5l

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Temat juz prawie wyniesiony na strych, ale dodam swoje trzy grosze.

Na swoim motorku trzy lata temu zrobilem trase do Hiszpanii i z powrotem. W sumie 30 dni jazdy - 7k przejechane. Podczas jazdy utrzymywalem predkosc ok 90 km/h, jako, ze nie spieszylem sie nigdzie. Dodam, ze jechalem z moja dziewczyna i mega zaladowanym moto. Bardzo czesto bylo tak, ze od momentu zalania baku pod korek spokojnie przejechałem 400 km i dopiero przekrecalem kranik na rezerwe;. Wiec wychodzilo wtedy spalanie ponizej 4l, dokladnie 3,9l/100km (15,5 l + 2 l rezerwa). Dopiero niedawno sobie to uswiadomilem, jak mi zaczal zrec paliwo jak smok po regulacji gaznika przez jednego 'fachowca'.

pozdrawiam Piotrek

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Trochę nie w temacie ale może wrzuc jakieś relacje i fotki ze swoich wypraw.Lubimy tu czytać takie rzeczy. :beer:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

trzy lata zbieram się z napisaniem relacji i okraszeniem jej fotami. więc może już najwyższy czas przyszedł. Na tenczas załączę jedno zdjęcie, żeby nie było że mitoman ze mnie:

france2i.jpg

granica włosko - francuska, z nowymi klockami hamulcowymi po przejeździe przez góry Austrii

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

pjach, do działu z fotorelacjami zapraszamy - koniecznie z obszerniejszym potraktowaniem tematu :lol:

zapowiada się ładnie :lol:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Takie spalanie jak kolega napisal 3.9 jest realne. Po regulacji gaznikow i podniesieniu na 4 rowek iglic motor drastycznie ograniczyl apetyt dzisiaj testowalem. Predkosc przelotowa 80-100 wysoka szyba kufer centralny 5 l i zrobione 130 km szok. Bo wczesniej to tak srednio 5.2 wypijal. Moj egzemplaz to 96r. wersja funduro nie st ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

I jak moto juz nie pije po regulacji ?

Temat juz prawie wyniesiony na strych, ale dodam swoje trzy grosze.

Na swoim motorku trzy lata temu zrobilem trase do Hiszpanii i z powrotem. W sumie 30 dni jazdy - 7k przejechane. Podczas jazdy utrzymywalem predkosc ok 90 km/h, jako, ze nie spieszylem sie nigdzie. Dodam, ze jechalem z moja dziewczyna i mega zaladowanym moto. Bardzo czesto bylo tak, ze od momentu zalania baku pod korek spokojnie przejechałem 400 km i dopiero przekrecalem kranik na rezerwe;. Wiec wychodzilo wtedy spalanie ponizej 4l, dokladnie 3,9l/100km (15,5 l + 2 l rezerwa). Dopiero niedawno sobie to uswiadomilem, jak mi zaczal zrec paliwo jak smok po regulacji gaznika przez jednego 'fachowca'.

pozdrawiam Piotrek

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×