Skocz do zawartości

Recommended Posts

16 minut temu, xel napisał:

BTW @Jarek, czy to nie regler w tym samym miejscu co u mnie? :D

U Ciebie to wszystko jest wyjątkowe ... ;)

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Gościu totalny laik, więc więcej o tym motocyklu się dowiedziałem oglądając i to było jedyne źródło informacji. To co z bratem udało nam się zauważyć uwzglednilem kupując. 

Niestety specem w mechanice motocyklowej nie jestem, a forum jest na tyle obszerne, że jeszcze nie poznałem wszystkich wątków związanych z Dakarem, sporo rzeczy mogło mi umknąć.

Godzinę temu, xel napisał:

Czyli nie mierzyłeś długości kości/nie pytałeś gościa? A masz tam zbiornik kompensacyjny amortyzatora?

BTW @Jarek, czy to nie regler w tym samym miejscu co u mnie? :D

Nie mierzyłem. Zrobię to jak się za niego zabiorę. Dzięki za przypomnienie, bo wylecialo mi to z głowy. 

Zbiornika kompensacyjnego nie widziałem, ale nie wiedziałem gdzie szukać i czego, ten wątek mi pomoże.

Jego brak świadczy o zmienionym amortyzatorze na amortyzator ze zwykłego GS'a, tak? Wnioskuję z tego co wcześniej wyczytałem

Edytowane przez alucard

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Tak, świadczy.

Nic, tylko żebyś w takim razie włożył w niego mniej niż 2k na remont tych wszystkich rzeczy :)

I to co wszyscy mówią: jeździć! No, pod warunkiem, że hamulce i opony sprawne poza tym wszystkim, co wymieniłeś :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dla ścisłości ... amor może być od Dakara A zbiornik kompensacyjny może być gdzie indziej schowany jeśli fabrycznie nie było abs-u, wtedy powinien być mniej więcej w miejscu pompy abs


Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Hamulce w dobrym stanie, opony pojeżdżą jeszcze sporo. Na dniach albo po urlopie zobaczę jakie są, bo nie pamiętam. Bez wymiany uszczelniaczy i oleju w przednim zawieszeniu raczej nie będę jeździł, bo czuć na zakrętach, że coś jest nie tak, a nie chcę sobie na start krzywdy zrobić ani motocyklowi. Muszę też sprawdzić czy akumulator wystarczy naładować czy wymienić, bo słaby jest. Gościu przez rok go nie ładował i nie odpalał motocykla. Dziwne, że w ogóle go odpalił bez ładowania.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Bateria to podstawa w tym motku, więc może od razu kup nowy. Unikniesz w ten sposób wielu nieprzyjemnych przygód. 

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Czytam czytam i... niech służy

 

75 kkm to żaden przebieg dla tych motocykli moj stary miał tyle jak go sprzedawałem, obecny ma 70 i jezdzi świetnie.

Wprawdzie też jest na sprzedaż ale to bardziej ze względu na fakt że przydałaby się jakaś zmiana po 8 sezonach jeżdżenia singlami GS niż coś się z nim dzieje.

 

Tak się zastanawiam... czy tylko Vengosh jeździ dłużej ode mnie swoim singlem? default_smile.png

 

taptarapta

 

 

 

 

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Tyle już minęło od zakupu a jakoś nie miałem okazji pojeździć. Ostatnia przejażdżka przed wymianą kilku rzeczy. Szybki remont i znowu będzie na kołach.

uc?export=download&id=1_tQ5MRave_GTsFINl

  • Like 4

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Sprzęgło jednokierunkowe w doskonałym stanie. Tak samo jak i bieżnie. Muszę szukać gdzie indziej przyczyny "pyknięć" przy gaszeniu i podczas dłuższego kręcenia rozrusznikiem gdy odpalić nie chce.

Btw. Ściągacz sprawdzony, działa dobrze, więc nie będę na pewno zmieniał jego konstrukcji.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Mogę podsumować koszty zakupu jaki zrobiłem. Przynajmniej na ten sezon, chyba, że zdecyduję się na regenerację tylnego zawieszenia na zimę.

Póki co:

Wymiana oleju:

Motul 5100 10W40 4T    124,00 zł
K&N      38,00 zł

Zawieszenie przednie:

Motul 15W      56,00 zł
Ariete 41x54x11 ARI.047      75,00 zł

Świeca zapłonowa:

NKG D8EA      15,00 zł

Przegląd sprzęgła jednokierunkowego:

Uszczelka prawego dekla     53,00 zł

Sumarycznie:   361,00 zł

Jeszcze dojdzie nowy akumulator Yuasa - 211 zł

Oprócz tego jeszcze przegląd, czyszczenie i smarowanie rozrusznika, a także zaprojektowanie i wykonanie ściągacza magneta. To poszło bez kosztów praktycznie.

Czyli wymiany kosztowały nie dużo. No chyba, że dodam ten amortyzator (a zapewne go oddam do regeneracji). Tak czy siak, nie wyszedłem źle na zakupie. Więcej krwi mi psuje jego rejestracja, ale to już charakterystyka naszego Wydziału Komunikacji. Szczerze nie polecam i współczuję mieszkańcom okolicy.

Jest w porządku. 

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

No i zdemontował się dzisiaj amortyzator. Do regeneracji oddałem do MXProfi w Mirsku. Jak mi zrobią to napiszę jak im poszło. Jak dobrze to robią to z mojej okolicy (Lubań, Jelenia Góra) nie trzeba będzie słać paczek na koniec Polski tak jak chciałem to zrobić.

Wczoraj pierwszy raz weszła dłuższa trasa. Prawie 400km. Do Bystrzycy Kłodzkiej i okolic. Polecam tak w ogóle. Zakwasy [!sic] są wszędzie, lol.

 

WhatsApp Image 2019-06-21 at 13.01.52.jpeg

Edytowane przez alucard

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Niezły masz zapas paliwa na czarną godzinę. 600 L może wystarczyć na kilka wycieczek.

 

Ride, eat, sleep, repeat!

 

 

 

 

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Po remoncie zawieszenia tylnego mogę polecić firmę. 

Jakby ktoś szukał: http://mxprofi.pl/

Skosili mnie 500PLN. Podstawa to 350 ale niestety musieli wymienić tłok. Dają gwarancję na 1 rok.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×