Skocz do zawartości

Recommended Posts

Witam ! Potrzebuje pomocy albo chociaż jakiejś wskazówki. Ostatnio w moim GS 650 wymieniałem bendix(wolne koło). Okazalo się ze w starym zerwała się sprężynka i nie odpalał z poziomu rozrusznika. Po wymianie bendixa na nowy, złożeniu motocykla pojawil się problem z odpaleniem. Akumulator naladowany w 100 % multimetr napiecie pokazuje 12,40 V. Po wciśnięciu przycisku start wszystkie kontrolki przygasają napiecie na akumulatorze spada do 6 V i slychac jedynie cykanie na przekaźniku rozrusznika i sa na nim odczuwalne wibracje. Rozrusznik całkowicie nie kreci zapewne przez nagly spadek napięcia przy wcisnieciu przycisku rozruchu. Gdzie mogę szukac przyczyny ?. Kiedys miałem podobny problem po długim postoju zimowym wtedy okazało się ze akumulator jest już do niczego. Aktualny akumulaotr kupiłem 2 miesiące temu kilka dni temu byłem z nim w sklepie z mysla ze tym razem jest to samo okazało się ze jednak akumlator jest w pełni sprawny z tym ze rozładowany. Cos strasznie szybko pobiera prad z akumulatora. Macie może jakies pomysły ? 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
21 minut temu, FaFiKPNNBMWGS650 napisał:

 ....  okazało się ze jednak akumlator jest w pełni sprawny z tym ze rozładowany.

To jak w ruskim pociągu. U nas da jest wrzątek tylko chałodnyj ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Godzinę temu, Jarek napisał:

To jak w ruskim pociągu. U nas da jest wrzątek tylko chałodnyj ;)

w sensie ze nie jest kompletnie zepsuty. naladowali mi go w sklepie oddali na drugi dzien i po wlozeniu do motocykla sa takie objawy jak wymienilem wyzej 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Naładowany akumulator nie ma 12,4 a min 12,6.

Podłącz kablami pod większy akumulator.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
1 godzinę temu, FaFiKPNNBMWGS650 napisał:

w sensie ze nie jest kompletnie zepsuty. naladowali mi go w sklepie oddali na drugi dzien i po wlozeniu do motocykla sa takie objawy jak wymienilem wyzej 

Na razie  to oznacza, że Ci go naładowali, ale to wcale nie oznacza dobrego akumulatora. Poproszę do wglądu pomiar napięcia pod obciążeniem ...

6V to szrot!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

podepnij kablami akumulator z samochodu - jak odpali normalnie to masz szrot a nie sprawny akumulator . Ze sprzedawcami akumulatorów zawsze jest jazda , podjedź do innej firmy niech ci zrobią test pod obciążeniem naładowanego w 100% akumulatora i weź wydruk - pokaż to ci Jarek odpowie na proste pytanie : żywy czy martwy . 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
3 minuty temu, mario2007 napisał:

podepnij kablami akumulator z samochodu ....

Tutaj jednak zachował bym czujność. Problem pojawił się po naprawie bendixu - a więc możliwe jest zablokowanie silnika, a to z kolei może wywołać ognisko w kablach ...

Jak jest nie wiem ... - wygląda na aku lub marne połączenie masowe  ... Tak czy owak ostrożność wskazana.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Godzinę temu, Jarek napisał:

Tutaj jednak zachował bym czujność. Problem pojawił się po naprawie bendixu - a więc możliwe jest zablokowanie silnika, a to z kolei może wywołać ognisko w kablach ...

Jak jest nie wiem ... - wygląda na aku lub marne połączenie masowe  ... Tak czy owak ostrożność wskazana.

Nie no na pych odpala i wszystko wyglada jak najbardziej w porządku 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

ściągałeś prawą obudowę magneta? tam jest taka jedna fajna podkładka którą trzeba dać na odpowiedni wałek, ja niestety dałem w złe miejsce i  miałem taki sam objaw, zablokowanie silnika.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Dnia 13.09.2018 o 12:25, Mirogoce napisał:

ściągałeś prawą obudowę magneta? tam jest taka jedna fajna podkładka którą trzeba dać na odpowiedni wałek, ja niestety dałem w złe miejsce i  miałem taki sam objaw, zablokowanie silnika.

Tak ściągałem by wymienić bendix za magnetem. Chodzi o taka mała podkladeczke na jednym z wałków od tych małych zębatek ? 

 tu jest wideo jak zachowuje się moto z nowym akumulatorem. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Na początek wyjmij rozrusznik i wtedy sprawdź co się dzieje z rozrusznikiem i prądem - potem reszta ...

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Kurde, ale jestem mądry, chciałem napisać to co Jarek :D
U mnie było tak samo i okazało się, że rozrusznik był zablokowany i nie kręcił.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
4 minuty temu, Jarek napisał:

Na początek wyjmij rozrusznik i wtedy sprawdź co się dzieje z rozrusznikiem i prądem - potem reszta ...

Panowie wyjąłem rozrusznik dwa dni temu zamontowałem go obróconego trzpieniem zębatym na zewnątrz tak żebym mógł złapać go na jedna śrubę do silnika oraz masę. Po wciśnięciu startera rozrusznik normalnie się kręcił. Wczoraj mój znajomy zabrał go do pracy aby sprawdzić czy działa i wszystko jest w porządku 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
4 minuty temu, FaFiKPNNBMWGS650 napisał:

Panowie wyjąłem rozrusznik dwa dni temu zamontowałem go obróconego trzpieniem zębatym na zewnątrz tak żebym mógł złapać go na jedna śrubę do silnika oraz masę. Po wciśnięciu startera rozrusznik normalnie się kręcił. Wczoraj mój znajomy zabrał go do pracy aby sprawdzić czy działa i wszystko jest w porządku 

Niekoniecznie. Co z napięciem podczas tego kręcenia?

Jak jest jak piszesz to masz słabe aku, albo słabe połączenia w kablach, albo zablokowane kółka po pracach z bendixem.

Odkręć w deklu ( na środku ) plastikową zaślepkę ... i sprawdź czy wał obraca się swobodnie - znaczy w jednym kierunku powinien, a w drugim nie ...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
21 minut temu, FaFiKPNNBMWGS650 napisał:

Powiem szczerze ze nie sprawdziłem wtedy dajcie mi 15 min a sprawdzę i dam odpowiedz.

tutaj napięcie spada delikatnie ale rozrusznik kręci pięknie. Sprawdźcie sami 

39 minut temu, Jarek napisał:

Niekoniecznie. Co z napięciem podczas tego kręcenia?

 

1 minutę temu, FaFiKPNNBMWGS650 napisał:

tutaj napięcie spada delikatnie ale rozrusznik kręci pięknie. Sprawdźcie sami 

 

W Jedna stronę kręci sie z delikatnym oporem mniej więcej raz na obrot ale po delikatnym przeskoku kręci się swobodnie w druga stronę nie kręci się wgl. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Z rozrusznikiem czy bez?  To kręcenie oczywiście i w którą stronę kręci / niekręci?

Jak aku ma 11V samo z siebie, a na samym rozruszniku 8V to wyrzuć aku ;) To nie ma prawa działać!

Aku musi mieć napięcie na poziomie 12,5 - 12,6V , a pod pełnym obciążeniem zdecydowanie powyżej 9 ...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
5 minut temu, Jarek napisał:

Z rozrusznikiem czy bez?  To kręcenie oczywiście i w którą stronę kręci / niekręci?

Jak na samym rozruszniku masz 8V to wyrzuć aku ;)

Aku kupiłem dzis nowy inny moto pali na nim normalnie. Kręci się w stronę zegara. Bez rozrusznika i z rozrusznikiem. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
3 minuty temu, Jarek napisał:

Nowe aku 11,5V? :default_icon_eek:  Dobra ... nie znam się.

No 11.5 to miał już po kilku probach rozruchu podłączony pierwszy raz mial 12.48. Według ciebie ile powinien mieć ? I pod pełnym obciążeniem spada do 9.48V na akumulatorze. Na przekazniku rozrusznika spada praktycznie do zera. A na rozruszniku przy próbie rozruchu pokazuje w granicach 7V 

Edytowane przez FaFiKPNNBMWGS650

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Naładuj aku i wymień ( podmień ) przekaźnik, albo na krótko - z tym, że będzie sypało iskrami i się grzało - może spawać luźno przytknięte kable - to może być nawet koło 180A prądu w poborze.

Tak czy owak to aku jest mocno podejrzane.

17 minut temu, FaFiKPNNBMWGS650 napisał:

Według ciebie ile powinien mieć ?

Teoria mówi, że 6x2,1V to daje 12,6 ;)

17 minut temu, FaFiKPNNBMWGS650 napisał:

 I pod pełnym obciążeniem spada do 9.48V na akumulatorze. Na przekazniku rozrusznika spada praktycznie do zera. A na rozruszniku przy próbie rozruchu pokazuje w granicach 7V 

Tu masz dowód na problemy ze stabilnością połączeń. Napięcie powinno być takie same wszędzie.

I jeszcze jedno:

17 minut temu, FaFiKPNNBMWGS650 napisał:

 Na przekazniku rozrusznika spada praktycznie do zera.

No jak mierzysz tak jak na filmiku to musi być "0" - tak się nie mierzy napięcia na przekaźniku!!. Z elektryką jesteś mocno na bakier :default_blink:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×