Skocz do zawartości
JakubL

Do czego wolne złączki pod deklem obok akumulatora F650GS?

Recommended Posts

Prośba o pomoc. do czego służą te złączki?

50616269_2009245782444982_19593406299137

Zamierzam użyć ich do podpięcia grzanej kanapy, manetek, halogenów, gniazda zapalniczki/ usb, alarmu.

Co do którego żeby jak najlepiej rozłożyć napięcie/ z którymi bezpiecznikami są podłączone?

Na których pojawia się napięcie po przekręceniu stacyjki a na których napięcie jest na stałe?

Te 2 z przewodami brąz, czarny to chyba napięcie? 

3-cia z pomarańczowym, czarnym, zielonym?

Pewnie z czasem pomierzę i się na większość pytań sam sobie odpowiem ale może ktoś z Was już coś z nimi robił?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ty tak na poważnie? :default_icon_eek:

Po tym co napisałeś powiem tak: nie bierz się za to bez kogoś kto ma pojęcie o elektryce...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Może trochę chaotycznie ogólnie chyba logicznie?

Wg. mnie filozofii wielkiej nie ma podpiąć miernik albo zwykłą żarówkę i sprawdzić na której kostce jest napięcie po przekręceniu stacyjki lub cały czas.

Do tej pory większość urządzeń które miały działać tylko po włączeniu stacyjki do przewodu od świateł mijania (oczywiście po drodze z bezpiecznikami)

Dawało to pewność że przypadkowo nie rozładuję akumulatora gdybym nie wyłączył lub ktoś na parkingu włączył ale obawa zbytniego obciążenia bezpiecznika.

Może inaczej... moje pytanie brzmi: która kostka do którego bezpiecznika (chociaż to też jestem w stanie sprawdzić wyciągając kolejno bezpieczniki)

Może dobrze kombinuję że trzecia kostka może być z jedną masą i jednym + przy włączonej stacyjce i 2 + z napięciem na stałe?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Po sprawdzeniu nie znalazłem napięcia na żadnej z kostek więc teoretycznie pytanie odnośnie sposobu podłączenia do nich urządzeń do zamknięcia ale że pytanie "do czego służą" padło to może w abs lub oryginalne grzane manetki są wykożystane?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Zostaw w spokoju oryginalna instalacje bo dopiero narobisz sobie problemów!

Pod akcesoria robi się oddzielna instalacje z akumulatora po bezpiezniku i przekaźniku a tylko przekaźnik steruje się np z żarówki pozycji.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Fakt, na przekaźniku mam już grzaną kanapę to i resztę do niego podłączę :) Tak to jest jak na raty podpina się różne graty i plątanina kabli... w końcu porządek na sezon będę miał. Dzięki.

Odnośnie pytania o te złączki, obstawiam oryginalne grzane manetki. Te dwie z przewodami brąz, czarny do lewej i prawej a ta z trzema do przełącznika w kierze.

Edytowane przez JakubL

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Paluch i jedzie po monitorze 729930501f63d52d4dfbcb12fb24f0d5.jpg

Wysłane z mojego HAMMER_ENERGY przy użyciu Tapatalka

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Nie przesadź z mocą odbiorników na jednym przekaźniku bo badzie wypłać styki, warto tez podzielić obwody na kilka bezpieczników.

5 godzin temu, JakubL napisał:

grzanej kanapy, manetek, halogenów, gniazda zapalniczki/ usb, alarmu.

ja bym puścił to na 3 bezpieczniki i 2 przekaźniki

Edytowane przez raby

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

@Pszemomam już tego kalambura i nihuhu jak to wyciąć, przyłożyć do motóra żeby spasować ścieżki z kabelkami i kolory ;) ale dzięki

@raby mam na każde urządzenie osobny bezpiecznik, też pomyślałem żeby dokupić drugi bo ten jeden na najbardziej voltożerną grzaną kanapę a na resztę drugi w sam raz.

Edytowane przez JakubL

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Może od oryginalnej zapalniczki? Ja oryginalną wyrzuciłem ale zamiast niej dołączyłem do niej gniazdo z chińskiego ram mount'a. Jest zabezpieczone bezpiecznikiem i zrobione na fabrycznej instalacji.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jakiś pomysł jest bo  na większym bezpieczniku: 2 - Tablica przyrządów, gniazdo na płycie, wtyczka diagnostyczna, wtyczka OE - 10A

Jak mam jednak porządek w instalacji zrobić to zamiast dosztukowywać je i ciągnąć od miejsca koło akumulatora, do gniazda pod kanapą i nazat przez przekaźniki do przewodu od światła mijania to już chyba wolę jak @raby sugerował osobną instalacje od akumulatora przez przekaźniki do świateł mijania i urządzeń bo bliziutko, ładnie, łatwy dostęp i jasność w razie przeróbek/ dodatkowych sprzętów i w razie awarii  też intuicyjnie. Allle się rozpisałem, już nie mogę się doczekać aż dopieszczę :)

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A w ogóle liczycie możliwości obciążeniowe i zestawiacie to w stosunku do wydolności ładowania?

Liczycie obciążenia kablowe?

Zastanawiacie się nad wielkością zabezpieczeń ? Przypomnę, że np. 10A to jakieś 120W , a wydajność ładowania to ... ? ;)

Na pewno chcecie zasilać przekaźnik z mijania? ;)

Przekaźniki nie dobiera się "bo się wypalą styki" gdyż ponieważ standardowy przekaźnik jest 30A ( a to... ), a dla zadań które się stawia podpiętym urządzeniom.

Teraz spodziewam się hejtu...., ale żeby nie było, że nie mówiłem ...

 

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żaden hejt... Dzięki za słuszne uwagi, też obawiałem się nagonki, że regulator napięcia i alternator mam wozić ze sobą w razie w ;) 

Na szczęście grzane manetki mają moduł który je wyłącza po minucie, jak jest spadek napięcia ładowania z akumulatora więc je bezpośrednio do aku.

Do mijania mam podłączone halogeny ledowe i gniazdo usb więc obciążenia dużego raczej nie ma.

Zasilanie grzanej kanapy pomotałem rzeczywiście bo zamiast przekaźnikiem z mijania: 

85 to + do swiatla
 
86 to - obojętnie gdzie
 
30 to + z akumulatora
 
87 to + do przelacznika w raczce
 
87a zostaje wolny
Wolny
Edytowane przez JakubL

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
4 godziny temu, Jarek napisał:

A w ogóle liczycie możliwości obciążeniowe i zestawiacie to w stosunku do wydolności ładowania?

Tak

4 godziny temu, Jarek napisał:

Liczycie obciążenia kablowe?

Nie do końca, daje zawsze z zapasem.

4 godziny temu, Jarek napisał:

Zastanawiacie się nad wielkością zabezpieczeń ?

Tak

4 godziny temu, Jarek napisał:

Na pewno chcecie zasilać przekaźnik z mijania?

Cewkę, nie widzę przeszkód.

4 godziny temu, Jarek napisał:

Przekaźniki nie dobiera się "bo się wypalą styki" gdyż ponieważ standardowy przekaźnik jest 30A ( a to... ), a dla zadań które się stawia podpiętym urządzeniom.

Może jeden na 10 tyle wytrzyma lub jakas wysoka półka.

Zwykle tanie mają krzywe styki i nie trafiają cała powierzchnia styku więc prędzej czy później przestają działać. Dużo już się tego naczyscilem... W samochodzie przy 1 żarówce 55W na przekaźnik wypalało styki więc co to za przekaźniki?!

Dla tego wolę obwody dzielić trochę bo wtedy wszystko na raz nie pada.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
3 godziny temu, raby napisał:

więc co to za przekaźniki

To są przekaźniki

Co palą styki.

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Na jednym przekaźniku jednak

Bo tak. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Alarm od początku miałem upchnięty pod kanapą, gdzie niedaleko bezpieczników jest śrubka z stałym +sem zakrywana zdejmowaną zaślepką.

Tam wpięty od lat i działa ok  więc stwierdziłem że nie ma co zmieniać.

 

Edytowane przez JakubL

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

To jest miejsce gdzie podpina się kable rozruchowe. :-D
(-) jest jedna z trzech srobek trzymająca dekiel filtra oleju.

Wysłane z Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Widziałem jak klemy tam podpinają ale nie chciałem linczu zebrać za kogoś bo  osobiście używam do tego małego gniazda din ;) 

(-) nie do dekla użyłem tylko do jednej ze śrub w ramie i idealnie mi spasował... dosłownie po 15 cm. przewodów ładnie się układa.

Edytowane przez JakubL

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
2 godziny temu, Pawel napisał:


(-) jest jedna z trzech srobek trzymająca dekiel filtra oleju.

Widzę, że pamięć nie zawodzi ;)

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
6 godzin temu, raby napisał:

Alarm też? (pod przekaźnik)

To jakaś prowokacja? Alarm miał by być aktywny tylko na włączonych mijania?

5 godzin temu, Pawel napisał:

(-) jest jedna z trzech srobek trzymająca dekiel filtra oleju.

A może pod śrubę spustu oleju? Tam też karter aluminiowy ;)

2 godziny temu, Pszemo napisał:

Widzę, że pamięć nie zawodzi ;)

Muszę w końcu dotrzeć na jeden ze zlotów bo widzę, że dobre patenty i wesoło :default_icon_beer: 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Dnia 15.01.2019 o 06:49, Jarek napisał:

A w ogóle liczycie możliwości obciążeniowe i zestawiacie to w stosunku do wydolności ładowania?

Jeszcze nie, wszystko ok chodziło po zamontowaniu grzanej kanapy ale szczerze mówiąc pod koniec sezonu, po przejechaniu z nią ~1k km:

- zbyt duże obroty przy rozruchu (~3k) po minucie do 1,5k spadały a czasem nawet po przejechaniu 10 km na poziomie ~2k. (jak by na ssaniu cały czas?)

podejrzewałem silniczek krokowy, sondę lambda, czujnik powietrza, filtr powietrza.

- zrywanie na wolnych obrotach (jak gdyby tracił na setną sekundy iskrę) - podejrzewałem świece lub cewki.

-  zbyt duże spalanie (na trasie 5, w mieście 6,2) -  podejrzewałem problem z obrotami powyżej lub sondę lambda.

Teraz po wymianie świec (choć irydowe 2gi sezon), przedmuchaniu lambdy, wyczyszczeniu czujnika powietrza, wymianie filtra powietrza i przeczyszczeniu styków problemy ustąpiły (jeszcze spalania do sprawdzenia) ale tylko na chwilę kanapę podpinałem. Czy przy dłuższym lataniu z podpiętą kanapą znowu się nie pojawią.

Albo zbieg okoliczności albo alternator lub niedoładowany akumulator nie wyrabia na grzaną kanapę? 

20 godzin temu, raby napisał:

Tak

@raby czy mógł byś jeszcze raz sprawdzić czy wydajność tego alternatora na pewno ogarnia matę grzaną z regulacją w 2 zakresach montowaną w autach + manetki oxford z 4-ro stopniową regulacją? (reszta urządzeń ma minimalny/ mało istotny pobór prądu)

Czy może inaczej... może nie doładowuje akumulatora a zbyt słaby akumulator może powodować powyższe problemy?

Mam nadzieję, że zbieg okoliczności ale wolę się upewnić przed sezonem a on dla mnie szybszy niż zwykle bo z grzaną kanapą komfort lepszy niż z manetkami.   

Edytowane przez JakubL

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
8 godzin temu, JakubL napisał:

A może pod śrubę spustu oleju? Tam też karter aluminiowy ;)

Jeszcze mało wiesz :default_cafe2:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
21 minut temu, Pawel napisał:

Jeszcze mało wiesz :default_cafe2:

Wychodzi na ta i poniższa wiedza tajemna tylko osobiście dostępna ;)

Mam nadzieje że do 3 razy sztuka i w tym sezonie się uda :default_icon_beer:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×