Skocz do zawartości
Pawel

Oznaczenia motocykli BMW

Recommended Posts

Pierwsza litera w symbolu motocykla to oznaczenie silnika.

F - silnik singiel lub rzędowy twin

R - silnik boxer

K - silnik rzędowy czterocylindrowy

G - silnik singiel wyprodukowany w zakładach Loncin w Chinach

Następnie znajduje się liczba oznaczająca pojemność silnika

450, 650, 1150, 1200 itd

Litera lub litery na końcu symbolu to oznaczenie przeznaczenia motocykla

S, RR - Sport

X, GS - Enduro

ST, RT, GT - Turystyczny

R - Urban

HP2 - High Performance

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
to wtedy moto Mirka (F650) nie ma przeznaczenia ?? :D (Mirek to tylko żart! :beer:)

Bo jest uniwersalny :D :D :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
a jak się mają do tego historyczne modele?

http://pl.wikipedia.org/wiki/BMW#Motocykle_BMW

może przemekdab coś rozjaśni?

Dzięki Jacku za wiarę w moją wiedzę, ale nie miałem możliwości poznać większości modeli (miałem zaledwie kilka). To co jest w Wikipedii załatwia informacyjnie, w sposób ogólny oczywiście, całą sprawę

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ogólnie do czasu pojawienia się serii K, wszystkie miały oznaczenia R (od Rad). Przyrostki były dosyć swobodnie nadawane... dla dociekliwych niemieckojęzycznych:

Drei große Baureihen fabrizieren die Bayern in Berlin. R, K und F. Woher das R kommt, weiß man noch. Von R wie Rad, so hieß schon anno 1923 der erste Boxer, die R 32. Damals war BMW für seine Flugmotoren bekannt, äußerst sinnvoll also dieses R. Danach wird’s dubios, was die Bedeutung der Buchstaben anbelangt. »Fest steht, dass K ein Projektkürzel war, also eine interne Bezeichnung«, sagt Pressemann Jürgen Stoffregen. Seit es die K gibt, ist das R, das bis dato allen BMW-Motorrädern eigen war, Ein- wie Zweizylindern, zum alleinigen Kennzeichen der Boxermodelle avanciert.Das F für die Einzylinder-Modelle kommt von Fun oder Funduro. Hinter den Zahlen, die wie bei fast allen Marken den Hubraum angeben, wird’s dann freilich eindeutig. Enduros kriegen GS, und das heißt nicht Geländesport, sondern Gelände, Straße, weswegen diese Typenbezeichnung einst G/S geschrieben wurde. CS gibt an, dass es sich bei dem Motorrad um einen City Scarver handelt. Scarver ist eine Wortschöpfung von BMW, zusammengezogen aus Street und Carver, taillierte Alpin-Ski, zurechtgeschnitzte Ski eigentlich, wegen englisch to carve: Holz schnitzen.Das R steht für Roadster, nur nicht in der Kombination RS – RennSport. Was wiederum auch das S einer Doppelbedeutung zuführt, S wie Straße und S wie Sport. Dass auch Tourer bei BMW unter RS laufen, unter Rennsport eben und nicht unter Roadster und Straße – was eh eine Tautologie wäre, ein weißer Schimmel also –, hat damit zu tun, dass 1976 erstmals in der Motorradgeschichte ein Serienmotorrad in eine Vollverkleidung gesteckt wurde, also jenseits der Rennstrecke, des RennSports überhaupt. Weshalb die Maschine dann R 100 RS getauft wurde und bis auf den heutigen Tag alle ihre Nachkommen auf diesen Namen hören, nunmehr aber im Sinn von ReiseSport. RT dagegen verweist auf Roadster und Touring, GT auf Grand Tourismo, die große Reise. C meint Cruiser, L Luxus, CL also Luxuscruiser und LT Luxustourer, wobei, legte man auf eine einheitliche Systematik wert, das L entweder an erster oder letzter Stelle positioniert sein müsste, nicht aber mal post-, mal präponiert.Mit Eigennamen geht BMW sparsam um. Der Cruiser Montauk findet seinen Paten in einem Städtchen auf Long Island, die Enduro Dakar in Paris, die Rockster in ihrer Zielgruppe, Leuten, die’s auf dem Motorrad noch rocken lassen sollen, und die Adventure in ihrer Bestimmung, dem Abenteuer.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

TŁUMACZ GOOGLE :lol: PRAWIE ZROZUMIALE :) Trzy duże serie produkcji Bayern w Berlinie. R, K i P: Skąd pochodzi R, pamiętasz. Z badań, takich jak jazda na rowerze, bo to było już anno 1923, pierwszy bokser do R 32 W tym czasie jego BMW silniki lotnicze wiadomo, że wiele sensu więc jest to R. Wtedy to wątpliwe pod względem znaczenia liter. "Oczywiste jest, że K był kod projektu, a następnie," wewnętrzna nazwa mówi Jürgen Stoffregen prasy człowieka. Ponieważ nie istnieją K, R, który jest charakterystyczny dla wszystkich motocykli BMW do tej pory, takich jak dwa cylindry, jedynie wskaźnik modeli bokser avanciert.Das F za jeden cylinder modele pochodzą z Fun lub Funduro. Za liczb, które pokazują, jak przesunięcie niemal wszystkich marek, oczywiście, robi się jasne. Enduro uzyskać GS, a nie jest to szosowa, ale ukształtowanie terenu, drogi, dlatego nazwa ta została wykorzystana do G / S na piśmie. CS wskazuje, że jest to rower na City Scarver. Scarver to słowo stworzone przez BMW, ciągną razem z Street i Carver, wyposażone narciarstwo alpejskie, narty uchwyt rzeźbione w rzeczywistości, ponieważ w języku angielskim, aby wyrzeźbić: schnitzen.Das Wood R oznacza Roadster, nie tylko w połączeniu z RS - wyścigi. Co z kolei zasila S również podwójne znaczenie, takich jak drogi S i S Sport. To Tourer, BMW pod RS uruchomić pod wyścigi płaskie i nie Roadster i drogi - co byłoby przed tautologią, białej pleśni, która jest - ma do czynienia z faktem, że 1976 roku po raz pierwszy wprowadzone w historii motocykli rowerów czas do pełnej owiewki, Tak więc poza tor wyścigowy, wyścigi na wszystkich. Dlaczego samolot był to chrzest R 100 RS i słuchaj tego samego dnia, wszyscy ich potomkowie do tej nazwy, ale teraz w sensie sport podróży. RT z drugiej strony odnosi się do roadsterów i turystyki, Grand Tourismo na GT, wielka podróż. C mówi Cruiser, luksusowy L, CL Więc cruiser luksusu i LT Luxury Tourer, z, to wartość jednolitego systemu, L musiałby być umieszczony na pierwszy lub ostatni, ale nawet poście, czasami präponiert.Mit własnym imieniu BMW oszczędnie zamówienia. Montauk Cruiser odkrywa, że ​​jego ojciec chrzestny w małym miasteczku na Long Islandii, Enduro Rally w Paryżu, Rockster w swojej grupie docelowej, ludzi którzy powinni być na rowerze wciąż kołysania, i przygoda w ich przeznaczenia, przygody.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
TŁUMACZ GOOGLE :lol: PRAWIE ZROZUMIALE :)

No dobra... nie kaleczmy:

Bawarczycy produkują w Berlinie 3 serie: R, K i F. Wiadomo jeszcze skąd pochodzi oznaczenie R - Rad (koło) - tak nazywał się w 1923 pierwszy bokser - R32. Wtedy BMW było znane z silników lotniczych, więc R było sensowne. Jeśli chodzi o literki, wszystko inne jest wątpliwe.

"K było skrótem nazwy projektu, wewnętrznym oznaczeniem", mówi dziennikarz Juergen Stoffregen. Od czasu serii K literka R awansowała na oznaczenie maszyn z silnikiem w układzie bokser. F pochodzi od Fun/Funduro.

Za cyframi określającymi zwykle pojemność silnika robi się na prawdę "jednoznacznie". Enduro dostają GS, co nie oznacza Gelaendesport, ale Gelaende, Strasse (teren/ulica), z którego to powodu początkowo oznaczenie to pisano G/S. CS to City, Street względnie Scarver (od street carving). R to Roadster, ale nie w kombinacji RS, która oznacza Rennsport (wyścigi), co dokłada kolejne znaczenie dla literki S: S - Strasse i S - Sport. To, że turystyki BMW także mają RS (od Rennsport a nie od Roadster i Strasse), co byłoby już tautologią, bierze się stąd, że w 1976 pojawiło się pierwsze (poza torami wyścigowymi) seryjne całkowicie zabudowane BMW R100 RS. Od tego czasu jego następcy mają w nazwie RS (w sensie Reise/Sport). RT oznaczałoby Roadster-Touring, GT Gran Tourismo, C - cruiser, L Luksus, więc CL Luxuscruiser, LT Luxustourer. Jednak gdyby miałoby być to systematyczne, to L byłoby zawsze na pierwszym lub zawsze na ostatnim miejscu...

Z nazwami własnymi BMW obchodzi się dosyć oszczędnie - cruiser Montauk bierze swoją nazwę od miasteczka na Long Island, Dakar od rajdu Paryż-Dakar, Rockster od swojej grupy docelowej, Adventure od swojego przeznaczenia, czyli przygody.

Podsumowując: niezły burdel macie w tym BMW, siostry

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dzięki KptBurek :!: :) :beer:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

aaaaa

to teraz rozumiem jaki mam motor :))

R1200C

R jak boxeR

1200 - tyle to wiedzialem sam :)

C jak Cruiser

ale byly jeszcze nazwy wlasne R1200C - montauk, independence, avantgarde, phoenix, montana,

oraz CL, CLC

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×