Skocz do zawartości
dawski6

Halogeny - obciążenie alternatora

Recommended Posts

Cześć,

jestem nowy na forum oraz świeżym posiadaczem BMW F650 ST z 98 roku. Szukałem odpowiedzi na moje pytanie, lecz nic konkretnego, co by mnie uspokoiło, nie znalazłem.

 

Mianowicie przymierzam się do kupna halogenów led do mojego motocykla. Czy takowe halogeny nie będą zbyt znacząco obciążać alternatora, by spowodować jego uszkodzenie lub innych elektrycznych podzespołów? Widziałem juz w niejednym motocyklu zamontowane akcesoryjne halogeny i myślę, że jeżdżą one do dziś, lecz każdy motocykl posiada inny alternator deklarujący się inną specyfikacją. Jak to wygląda w przypadku F650 ST? Czy może jednak moje obawy są zbędne?

 

Elektryk ze mnie jest żaden, dlatego pytam ;)

 

Producent podaje, że jeden halogen pobiera 20 W. Maksymalne natężenie prądu to 10 A - i tutaj chyba chodzi o dwa halogeny razem.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A przywitał się z nami w Przywitalni, że oczekuje odpowiedzi?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Nie mam już starej eFki ale z tego co pamiętam miała alternator dość słaby bo chyba trochę poniżej 300W. GS ma chyba 400W.
Zapewne gdzieś na forum znajdziesz więcej danych.
Na pewno tu: https://faq.f650.com/main.html jest kopalnia wiedzy.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Te 40W możesz, ale uważaj z następnymi dodatkowymi odbiornikami. Seria F nie jest bardzo wydajna prądowo. Jak Ci padnie regulator to się bardzo nie przejmuj bo on pada niezależnie od wszystkiego - najgorszym jego wrogiem jest chłodzenie  ... ;) 

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
3 godziny temu, Slimak napisał:

Nie mam już starej eFki ale z tego co pamiętam miała alternator dość słaby bo chyba trochę poniżej 300W. GS ma chyba 400W.
Zapewne gdzieś na forum znajdziesz więcej danych.
Na pewno tu: https://faq.f650.com/main.html jest kopalnia wiedzy.
 

Tak, już wcześniej znalazłem, że alternator w tym modelu ma dokładnie 280W. No ale wartości mi nic do końca nie mówią, bo na elektryce akurat najmniej się znam ;) Ale dzięki za podesłanie linka. Widzę tam sporo informacji, więc na pewno się przyda! 

 

2 godziny temu, Jarek napisał:

Te 40W możesz, ale uważaj z następnymi dodatkowymi odbiornikami. Seria F nie jest bardzo wydajna prądowo. Jak Ci padnie regulator to się bardzo nie przejmuj bo on pada niezależnie od wszystkiego - najgorszym jego wrogiem jest chłodzenie  ... ;) 

No to fajnie, czyli nie mam co się zbytnio przejmować. Może ktoś jeszcze się wypowie, że te 40W to nic poważnego to tym bardziej będę spokojniejszy ;) 
Słyszałem własnie, że regulatory to jedna z bolączek tego modelu. Nawet kupiłem ten motocykl z niesprawnym ragulatorem :D 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×