Skocz do zawartości

Recommended Posts

W singlu to nie wiele poprawisz... Konstrukcja szyb jest do bani. Wszystkie są za wąskie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Dnia 29.03.2019 o 18:07, BrunoJ napisał:

Chyba już nie mogę dodać do istniejącego postu. Zdjęcie szyby poniżej. Przy czym w realu linka wyroku jest wyżej, nad deflektorem. Mam ponad 180cm.
878ef5cf962b4e7774c6f388c004f225.jpg

Sądząc po zdjęciu aktualnie masz dwie strugi powietrza. Deflektor powinien dołem zachodzić na szybę przy jak najmniejszej szczelinie pomiędzy nim a szybą.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Stestowałem dziś takiż właśnie deflektor (Wunderlich vario-ergo +, według internetów) u @arthurra, działa koksownie. Tylko że kosztuje jeszcze bardziej.

Sugerując się kształtem i wymiarami, zamówiłem od Chińczyka coś takiego:

https://pl.aliexpress.com/item/Przep-yw-powietrza-regulowany-deflektor-przejrzyste-zmiennej-opatkowe-ostrze-wycieraczki-szyby-powietrza-nadaje-si-do-motocykl/32858351338.html

Zobaczymy efekt.

Edytowane przez xel

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jest wyższy i szerszy, ale sam element mocujący skopiowany dokładnie ;) Najwyżej się przytnie kątówką :D

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Proporcje są trochę inne, to prawda, ale liczę, że to nie przeszkodzi bardzo.

No i przyznam, liczyłem na tę kątówkę :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Cena jak cena. Szkoda że u mnie ten deflektor działa mało albo wcale. Plus samym mocowaniem też jestem trochę zawiedziony, bo myślałem że da się ustawić deflektor tak żeby bardziej zachodził na szybę dołem, szczególnie gdy jest z przodu, przed szybą. Szpara między szybą i deflektorem jest naprawdę spora (na zdjęciu jest to najniższa możliwa pozycja). Przetestowałem ze 30 ustawień i lipa. Może ewentualnie coś trochę, przy deflektorze połozonym prawie na płasko (poziomo).

Poczytałem trochę amerykańskie fora i kilka sugestii stamtąd:

- całkiem często dodają również boczne "skrzydełka". Przy czym robi się troche ufo... Takie dwa dodatkowe deflektory, zamontowane, po bokach, żeby poszerzyć powierzchnię szyby. Chyba nawet tutaj na forum albo na ogolnym BMW ktoś pokazywał coś podobnego. 

- po uśrednieniu opinii doszedłem do wniosku, że moja szyba powinna się sprawdzać dla osób poniżej 180cm (mimo że producent właśnie reklamuje że to dla osób 180cm lub więcej). Jak już przestanie śnieg padać (!) to montuje z powrotem oryginalną, choćby żeby się przekonać raz jeszcze jaka jest różnica. 

- ludziska sugerują zrobienie kilku mm dystansów pod śrubami, żeby odsunąć szybą od korpusu, żeby przechodziło powietrze pod spodem. Plus ciekawy wątek podmiany lusterek na nieoryginalne, od innych modeli, które niby mają zmniejszyć zauważalnie hałasy/turbulencje.

- Ciekawostą też był patent szyby, którą montuje się na kierownicy, a nie na lampie, przez co jest bliżej kierowcy (do tego szeroka) i ma być niby skuteczna. Ale wygląda szpetnie. 

Dochodzę do wniosku że nie odrobiłem lekcji przed zakupem tego Wunderlicha. Ale pewnie i tak bym kupował cos na próbę, wierząc naiwnie, że u mnie będzie lepiej. Pocieszam się że jest on praktycznie niedostępny w Norwegii, więc jesli jednak wymyślę że się pozbędę, to z dużym prawdopodobieństwem łatwo się tutaj sprzeda.

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

@BrunoJ a może zupełnie nie w tym rzecz. 

Jaki masz kask? 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

HJC MAX II. Szczękowy, średniak, niezbyt cichy. Ale przy niższej szybie (większa oryginalna) dawał radę i bez problemu jechałem 2-3h bez bólu głowy czy uszu. Popsuło sie po założeniu wysokiej szyby. Nawet gdzieś czytałem że to taka zabawa - naprzemienna wymiana szyby i kasku. Ale w takim przypadku fanzole, szyba do żyda ;-) 

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Popracowałem nad zatyczkami i udało mi się osiągnąć zadowalający efekt, co więcej, jak niedokręcony deflektor "klapnął" to niewiele się zmieniło. Więc będę dalej testował z samą szybą. 

Efekt z zatyczkami zadowalający, ale dziwny - powyżej 30km/h praktycznie jedynym ogłosem silnika było basowe mruczenie, niezbyt związane z obrotami, zero stukania. Powyżej 50-60 szum wiatru ale już bez rozsadzania głowy, spokojnie dało sie jeździć. Niespokojnie również, bo bez patrzenia na obrotomierz, można się zdziwić, na autostradzie bezwiednie odkręciło mi się do 130 i wcale nie na ostatnim biegu, praktycznie bez jakiegoś odczucia że bardziej wieje czy jest głośniej. Co ciekawe, muzyka z interkomu całkiem przyzwoitej jakości, mimo że też pewnie jakoś odfiltrowana. Więc teraz paradoksalnie muszę trochę poeksperymentować, żeby jednak choć trochę silnik słyszeć. To nie Tesla, żeby bezgłośnie jeździło... ;-)

Edytowane przez BrunoJ

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Zatyczki jakieś fancy czy takie z apteki?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja się zacząłem zastanawiać, czy nie wziąć takich zwykłych za 2 zł (kiedyś na singlu testowałem, ale zbytnio izolowały) i ja przedziurawić na wylot :D Ktoś testował? :D

  • Haha 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Ja się zacząłem zastanawiać, czy nie wziąć takich zwykłych za 2 zł (kiedyś na singlu testowałem, ale zbytnio izolowały) i ja przedziurawić na wylot Ktoś testował?
Są gotowe Uvexa. Polecam.
  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Kojarzysz model? Bo widzę jakieś whisper(+) i Hi-com tak na szybkości. Te pierwsze chyba nie są dziurkowane, ale zapewniają "niski poziom izolacji".

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Gumka z dziurka? Znaczy taka kinder niespodzianka? :default_kissshe:

Gumka z dziurką będzie równie skuteczna co brak gumki, tylko przyjemność inna... 

A tak na serio - to takie z dziurką są chyba pomyślane, żeby je na słuchawki założyć, a nie luzem?

Edytowane przez BrunoJ

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jak to było na serio, to: Nie. Absolutnie nie :)

Ta dziurka nie jest na wylot, a powstała z 2 powodów:
- mniejsze wyciszenie - o co pytał Xel
- (prawie) pusty środek powoduje, że jest mniejszy nacisk na kanał uszny, a to powoduje że wrażliwi nie odczuwają bólu po dłuższym użytkowaniu.

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

hmm, z obrazka to jednak wyglada że jest na wylot. W systemowych, po wyjęciu filtra dziurka jest na przelot. Co z kolei może skutkować, że funkcja wyciszająca praktycznie nie zadziała. Przydałby się zestaw wymiennych filtrów o różnej "mocy". 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

AFiles in Mercurial,Ale nawet jeśli jest mniejsza dziurka, to jak się je trochę ściśnie w uchu, to dziurka staje się mniejsza, ergo dźwięk rozchodzi się inaczej. Głośniej na pewno nie będzie. Musze skoczyć do jakiegoś behapesklepu, bo nie uśmiecha mi się kupować paczki 200 par od razu :P

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
41 minut temu, BrunoJ napisał:

hmm, z obrazka to jednak wyglada że jest na wylot. W systemowych, po wyjęciu filtra dziurka jest na przelot. Co z kolei może skutkować, że funkcja wyciszająca praktycznie nie zadziała. Przydałby się zestaw wymiennych filtrów o różnej "mocy". 

:D

Możesz ten obrazek drążyć choćby i do CHin i zaklinać rzeczywistość... albo mi uwierzyć, bo używałem przez kilka m-cy.... albo poszukać info....
A z "systemowymi" to nie ma nic wspólnego, a już na pewno nie cenę. Bo mówimy o przedziale 1,5 - 2 PLN jak przystało na "jednorazowe" piankowe zatyczki.

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A gdzie się podziało stare porzekadło motocyklistów: "szum wiatru i wiatr we włosach"  :default_laugh:

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

szum wiatru jest ok, huk i łomot pod kaskiem już niekoniecznie. No i trzeba jeszcze mieć wystarczającą ilość włosów żeby wiatr poszalał (pomijając fakt, że porzekadło stare, z czasów gdy bez kasku się ganiało ;-)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Kiedyś jeździłem w skark evolene II, niby niezły, ale hałasował. Teraz mam Nolana 104evo i było cicho - w zeszłym sezonie, teraz hałasuje. Dodam, że deflektora nie ruszałem, więc dla mnie wniosek nasuwa się sam: do dobrego człowiek szybko się przyzwyczaja. I mało tego, szuka lepszego komfortu.... 

Zawsze można kupić neotec'a za 2500  ale na ile to pozwoli kierownikowi czuć komfort... Tego nie wie nikt. 

Może spróbuj się przejechać w kasku integralnym, one zawsze są mniej hałaśliwe niż szczękowe. 

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
szum wiatru jest ok, huk i łomot pod kaskiem już niekoniecznie. No i trzeba jeszcze mieć wystarczającą ilość włosów żeby wiatr poszalał (pomijając fakt, że porzekadło stare, z czasów gdy bez kasku się ganiało ;-)
Są kraje, gdzie i teraz... ;-)a03dc1a70c583f053f1e8baa0743ba11.jpg

Wysłane z mojego teleportu

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Wiem że intergalne lepsze i kiedyś pewnie nawinie się lepszy kask. Ale na razie popracuje nad zatyczkami.  Bez-kaskowcom zasdraszczam. Przede wszystkim pogody ;-)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×