Skocz do zawartości
rabbl

brak napięcia przed przekaźnikiem rozrusznika F650 ST 1999

Recommended Posts

Witam

Po przekręceniu kluczyka w stacyjce wszystko wygląda ok. Kontrolki, światła, wszystko działa lecz po wciśnięciu startera rozrusznik nie kręci. Na pycha da się odpalić i można jechać utrzymując wysokie obroty, bo na niskich gaśnie. Akumulator jest sprawny, a na wszelki wypadek nawet jeszcze go podładowałem. Rozrusznik kręci, gdy dostaje prąd bezpośrednio z akumulatora lecz silnik nie rusza. Sprawny jest też przekaźnik rozrusznika (ten okrągły przy samym akumulatorze). Sprawdzając to wszystko doszedłem do tego, że po wciśnięciu startera na kierownicy na ten przekaźnik dociera jakieś znikome napięcie w okolicy 0,1 V. Sprawdzałem to innym motku i tam w trakcie odpalania było napięcie koło 12V.

Podejrzewacie, że to może być przełamany, któryś z kabi czy coś jeszcze powinienem sprawdzić?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

@rabbl

 

Sprawdź w manetce przycisk, może po prostu on nie robi..

Sprawdź też czujnik stopki, bo ten model przy zadziałanym czujniku stopki nie kręci nawet jak świeci się neutral

Może to być też stacyjka bo ona poza zapłonem odcina też przycisk startera, (ostatnio wracałem na zmostkowanym zapłonie i mimo tego że podałem na zapłon napięcie na krótko starter działał dopiero po przekręceniu stacyjki)

Przede wszystkim na tych trzech punktach bym się skupił żeby znaleźć miejsce w którym napięcie znika (prawidłowe powinno być mniej więcej podobne jak masz na akumulatorze)

Jeśli nie pomoże to owszem trzeba wtedy szukać na wiązce i kostkach

 

P.S. W dziale za schematami @Jarek wrzucił ostatnio schematy dla tego modelu na moją prośbę (za co ma u mnie:default_icon_beer1:), popatrz sobie po nich, może jeszcze przyjdzie Ci coś do głowy :)

Edytowane przez Ghost

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Strasznie kombinujecie:

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTyXGhemdE8ziqWqAfmhqgQmbwvhs-_9FI-AU-WM6MVqnFWVhG0rw

Biorąc pod uwagę, że nawet jak odpali to coś mu nie pasuje i gaśnie może być inny problem niż ten nad którym się skupiamy, ale po kolei ...

Sprawa jest prosta:

Do przekaźnika dochodzą 4 kable - 2 cienkie i dwa grube. Na jednym grubym jest stałe napięcie +12 ( mierzyny do masy! - zawsze!!! ) 

Na cienkim jeden to minus ( musi być przejście pomiędzy tym kablem, a masą ! )a drugi to + który pojawia się w momencie włączenia zapłonu i naduszenia przycisku startera. Wtedy powinno pojawić się napięcie +12 na drugim grubym, który idzie do rozrusznika. To już chyba wszystko jasne, jak nie jasne to znaczy, że brak jest podstaw elektryki i należy się udać do jakiegoś kogoś kto to ogarnie ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

@Jarek

"doszedłem do tego, że po wciśnięciu startera na kierownicy na ten przekaźnik dociera jakieś znikome napięcie w okolicy 0,1 V"

wygląda na to że na cewkę przekaźnika nie dociera +12, bynajmniej ja tak zrozumiałem :)

@rabbl

masz tam jeszcze coś takiego jak wg schematu:

"starter interlock relay"

 

Zobacz czy tam Ci wszystko co potrzeba przychodzi :) 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ale jest też napisane:

Dnia 8.06.2019 o 22:40, rabbl napisał:

… Rozrusznik kręci, gdy dostaje prąd bezpośrednio z akumulatora lecz silnik nie rusza. 

;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
4 godziny temu, Jarek napisał:

Ale jest też napisane:

;)

Faktycznie, więc problem może być jeszcze gdzieś indziej :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×