Skocz do zawartości

Recommended Posts

Jako że mamy sporo znawców i pasjonatow motoryzacji, może ktoś mi podpowie, czy jakis model Espacea nadaje się do użytkowania? Taki 7-8 letni.  Lubię vany, a te są niedrogie akurat. Zależy mi na trwałości i jako takiej ekomomice jazdy. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jacek samochodów na F... Z założenia się nie kupuje.

Ride, eat, sleep, repeat!

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Tylko że zazwyczaj te na F są tańsze, lepiej wyposażone, bardziej komfortowe i funkcjonalne. 

Akurat na renówkach to się średnio znam, warto doczytać o konkretnych silnikach, bo były jakieś babole (diesel 2.2?), ale to chyba ciut wcześniej. Przy 7-8 letnim aucie to już bardzo dużo zależy od konkretnej sztuki auta, jak często dziadek w Niemczech do kościoła jeździł i ile razy 'przytarł' przystanek autobusowy po drodze. A później ile drutu Henio użył do naprawy o ile cyferek się zgubiło na liczniku. 

Skoro lubisz vany to ze swojej strony zasugerowałbym spojrzenie na S-Maxa, ale może być drożej niż Espace, no i ciągle na F. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Fordy drogie. Pytam o Renault, bo podobno były tam dobre silniki po wcześniejszych porażkach, a niska cena została. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Godzinę temu, JacekJ napisał:

Zależy mi na trwałości ..... 

Jak lubisz serwisy to tylko wtedy. Co do zasady, ale może akurat będziesz miał wyjątkowe szczęście ...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Znajomy miał kiedyś 3.5 benzyna w automacie. Rocznik ok 2008. Wtedy był dość świeży. Wg Maćka miał jedną zaletę - na wakacje w 5 osób zabierał pół domu. Do tego podobał się żonie i dla tego długo go trzymał. Reszta to już tylko nerwy i ciągła niewiadoma. Najgożej było z elektryką. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Bo we francuskich samochodach najczęściej pada niemiecka elektronika.
Miałem tak w XM-ie ;)

taptarapta

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

To ja Ci napiszę, że miałem lagunę 2 1,9dci... Kupiłem sześcioletnią. Przez sześć lat oprócz bieżącej obsługi nic nie dołożyłem, ale w siódmym roku naprawa za naprawą... Włożyłem w nią kilka tysi. W końcu nie wytrzymalem i sprzedałem... Kupił ją chłopak z którym czasami się widuję i nadal (a ma ja już cztery lata) bardzo ja chwali... A ja ciągle mam sentyment do laguny dwójki

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Mi zależy na opini, który silnik z tych montowanych był ok i który model Espacea był jakiś sensowny. Niektóre np. miały jakieś poduszki powietrzne w zawieszeniu, które ciągle się psuły. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Pracuję w Renault tak się głupio składa :D . Espace to fajne auto i dość tanie w zakupie - z eksploatacją bywa różnie , jak z każdym samochodem . Bywają ciężkie zajeżdżone poprzez eksploatację przy użyciu wyłącznie dystrybutora przypadki , ale ... . Ogólnie należy unikać starych diesli 2,2 i 1,9 - są stare , mają grube przebiegi /nie te odczytane tylko faktyczne / i są złomem dla majsterkowiczów . Polecam 2.0 turbo i 2.0 dci , ale po sprawdzeniu w autoryzowanym serwisie - to kilka stówek ale poprawia humor i stan kasy nabywcy . Można trafić na Espace z Polskiego salonu który jest serwisowany bo kogoś stać i jak kupił auto za 150 kilo pln to dbał . Z Renault nie ma problemu z odczytaniem przebiegu , wszystkie przeglądy i naprawy są w elektronicznej historii auta - dasz VIN to sam ci podam bez problemu . To fajne duże i wygodne auta - jeżeli ktoś dbał to mogę polecić .Elektronika jest skomplikowana , ale nie bardziej niż w innych współczesnych pojazdach , natomiast należy mieć świadomość że po kilku latach używania cena jest na ziemi jak we wszystkich vanach , suv kwitnie w najlepsze . 

Kilki moich mechaników z firmy używa Espace i Velsatisów - tanio kupują i jeżdżą , tam się niewiele dzieje . 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Pracuję w Renault tak się głupio składa  . Espace to fajne auto i dość tanie w zakupie - z eksploatacją bywa różnie , jak z każdym samochodem . Bywają ciężkie zajeżdżone poprzez eksploatację przy użyciu wyłącznie dystrybutora przypadki , ale ... . Ogólnie należy unikać starych diesli 2,2 i 1,9 - są stare , mają grube przebiegi /nie te odczytane tylko faktyczne / i są złomem dla majsterkowiczów . Polecam 2.0 turbo i 2.0 dci , ale po sprawdzeniu w autoryzowanym serwisie - to kilka stówek ale poprawia humor i stan kasy nabywcy . Można trafić na Espace z Polskiego salonu który jest serwisowany bo kogoś stać i jak kupił auto za 150 kilo pln to dbał . Z Renault nie ma problemu z odczytaniem przebiegu , wszystkie przeglądy i naprawy są w elektronicznej historii auta - dasz VIN to sam ci podam bez problemu . To fajne duże i wygodne auta - jeżeli ktoś dbał to mogę polecić .Elektronika jest skomplikowana , ale nie bardziej niż w innych współczesnych pojazdach , natomiast należy mieć świadomość że po kilku latach używania cena jest na ziemi jak we wszystkich vanach , suv kwitnie w najlepsze . 
Kilki moich mechaników z firmy używa Espace i Velsatisów - tanio kupują i jeżdżą , tam się niewiele dzieje . 
Po vinie można wszytko jeśli poprzednicy serwisowali.

Wysłane z Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dokładnie tak - jeżeli tego nie robili to szukamy do skutku . Nie ma znaczenia czy to z naszego czy europejskiego rynku - serwisowany i nie świeci błędami jak choinka na święta to można zaczynać przymiarkę . Sprawdzenie w serwisie majątku nie kosztuje , aczkolwiek tam też bywają panowie ślepi jak ... :D

Ford jest nie do odczytania - nie ma bazy elektronicznej do aut przed 2017 rokiem , brak książki elektronicznej . 

Edytowane przez mario2007

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Dokładnie tak - jeżeli tego nie robili to szukamy do skutku . Nie ma znaczenia czy to z naszego czy europejskiego rynku - serwisowany i nie świeci błędami jak choinka na święta to można zaczynać przymiarkę . Sprawdzenie w serwisie majątku nie kosztuje , aczkolwiek tam też bywają panowie ślepi jak ... 
Ford jest nie do odczytania - nie ma bazy elektronicznej do aut przed 2017 rokiem , brak książki elektronicznej . 
W Vw już nie ma papierowej książki

Wysłane z Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Dokładnie tak - jeżeli tego nie robili to szukamy
Ford jest nie do odczytania - nie ma bazy elektronicznej do aut przed 2017 rokiem , brak książki elektronicznej . 

Chyba trochę g... prawda. Ford od ładnych kilku lat ma elektroniczną książkę serwisową i salony bez problemu mogą odczytać dane również dla zagranicznych aut.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Chyba trochę g... prawda. Ford od ładnych kilku lat ma elektroniczną książkę serwisową i salony bez problemu mogą odczytać dane również dla zagranicznych aut.
Ładnych kilka lat to od 2017 , teoretyczne mieli wpisywać od 2014 ale sami mówią ze tak nie jest . Jezeli sprzedawca założy książkę elektroniczną w dniu wydania to auto ją ma , jak sie nie chciało to pozniej wszystko zależy od BOK , po co za kogoś zakładać .takie są realia .

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dzięki. Właśnie na to liczyłem. Dzisiaj przypadkiem rozmawiałem z właścicielką takiego 2.0 benzyna turbo z gazem i zadowolona. Rocznik 2002,ma go 6 lat i wszystko super. No to będę się rozglądał. Dzięki. A te nowsze? 2008, 210? Lepiej benzyna, czy diesel? 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ford ma oficjalnie książkę elektroniczną od 2012 roku. Niechcenia się nie będę komentował, ale po takim tekście zmieniłbym serwis, bo kto wie czego jeszcze im się nie chce (np wymienić choro zabudowanego filtra ppyłkowego, pomimo wpisania go na fakturze...).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Oficjalnie.... :default_icon_beer:. focus 2011 brak , focus 2012 brak , focus 2013 brak , focus 2014 brak , 2x focus 2015 brak . To moje osobiste doświadczenia z autami z rynku niemieckiego z ostatnich trzech lat .  Wszystkie miały książki serwisowe z pełnym wpisem więc nie było problemu , elektronicznej nigdy nie zakładano co zostało potwierdzone na przeglądach przed sprzedażą w serwisach forda . Filtr pyłkowy ostatnio wymieniałem w mondeo , produkcja filtra 2012 - szkopom również się czasem nie chce - powiedział bym że nie tylko im . 

Jacku to naprawdę zależy od dbałości , natomiast im nowsze tym lepiej . 2.0T  benzyna i 2.0 diesel są w porządku , benzyna lubi gaz bo ma hydrauliczne popychacze /to nie jest Nissan/ , diesel 2.0 działa tak samo jak ma 200 i 400 kkm i tu jest problem :D... . 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dzięki. Zawsze można zdobyć dobre info na forum. Mój C8 ma 2litry bez turbo, więc każdy silnik zaskoczy mnie pozytywnie mocą. 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Osobiście uważam że c8 jest fajniejsze od Espace. Tyle że po 2008 to już mało spotykane, chociaż w Beneluxach był w ofercie aż do 2012 roku, nawet w ciemno-brązowym kolorze. U nas prędzej p807, max 2010/11. Tylko diesle, niezbyt mocne, ale to da się łatwo „naprawić”

Z Fordem widać trafiłem jak na loterii (albo kupuje w odpowiednim kraju ;-), mój z 2014 ma od początku książkę elektroniczną, papierową również. Na jednym z przeglądów zamiast pieczątki serwisu mam wklejkę z informacją... że dane są w książce elektronicznej ;)
Wiec jednak można.



Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Fajny jest nowy espace , po 2014 - niestety to inna liga finansowa . Ja swego czasu polowałem na Avantime , niestety na naszym rynku jest i był sam złom . Jeden godny uwagi sprzedawał kilka lat temu prezes salonu Renault w Wałbrzychu , ale nie zdążyłem :D . V6 benzyna pełna opcja fioletowo - biały . Poza tym tylko szmelc . Diesle w C8 , 807 i takiej Lancii co już nie pomnę jak się nazywała :default_cool: są wieczne . 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

C8 już rzygam, za przeproszeniem. Za długo nim jeżdżę. Myślałem jeszcze o Peugeocie 5008,czy 6008, albo coś w tym nazewnictwie, chociaż nie czaję tych modeli w ogóle. Najlepszy Ford Galaxy, ale sporo kasy kosztuje. 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

5008 jest brzydki jak noc . Nieźle wypada grand voyager i pochodne , natomiast długo sie tego szuka w dobrym stanie . Ale podobno warto .

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

×