Skocz do zawartości
Youri

Falujące obroty, szarpanie podczas jazdy

Recommended Posts

Cześć, 

Przeszukałem forum i internety ale tematy które znalazłem niestety nie pomogły. 

Od jakiegoś czasu mam problem z falującymi obrotami, problem występuje od razu od momentu uruchomienia sprzętu. Podczas jazdy maszyną "szarpie" a szarpanie jest najbardziej odczuwalne się jak trzymam obroty na tym samym poziomie. Podczas dodawania gazu problem jest prawie niezauważalny, przy odpuszczaniu gazu potrafi trochę czknąć. Wymieniłem filtr powietrza, świecę oraz filtr paliwa ale problem nie ustąpił, noszę się jeszcze z zamiarem podmiany pompy.

Powoli tracę nadzieję stąd prośba do Was o jakieś rady. 

Pacjent to GS 650 z 2001r. 
Praca silnika zaraz po odpaleniu jak i później wygląda tak:

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A gdzie ten filmik z falującymi obrotami? To co zapodałeś to praca singla.

No może nie słyszę wszystkiego ...

Sprawdź stabilność ładowania, klemy i inne połączenia elektryczne - no i wyczyść silniczek krokowy i zrób adaptację. Jak nie masz czym tej adaptacji zrobić to odepnij klemę minusową wieczorkiem, zostaw do rana, rano włącz zapłon na 1-2 minuty - nic nie dotykaj - wyłącz na 5. Tak 2-3 razy i odpal bez gazu i takich tam. Zdaj relację.

  • Like 1
  • Thanks 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Czyli to normalna praca silnika? 
To mój pierwszy singiel więc nie mam za dużego rozeznania. Miałem okazję jeździć Royal Enfieldem 500 i żadnego szarpania ani falowania obrotów nie zauważyłem. Bez problemu "ciągnął" na jedynce bez dodawania gazu. W tym przypadku niestety mocno motkiem szarpie jak wrzucę jedynkę i pozwolę mu jechać samemu. Na innych biegach jest podobnie. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Powyżej 3500 obrotów też? Czy chcesz jeździć od 1,5 do 3 ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Zrób wszystko co @Jarek opisał (czyli poświęć jakieś całe 15 minut swojego życia) i daj znać. Od pisania się nie naprawi..

Edytowane przez arthurr
  • Like 3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dzięki Panowie za rady, dzisiaj przeczyściłem klemy i sprawdziłem połączenia przy okazji naprawiania złamanego kabla przy stacyjce. 
Jutro zabiorę się za silniczek krokowy i adaptację.

Oczywiście dam znać jakie będą efekty. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Napięcie wejściowe aku, napięcie w trakcie pracy .... ? Czy są jakieś falowania napięcia?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Wczoraj niestety pogoda nie sprzyjała rozkręcaniu maszyny więc dzisiaj po pracy się za nią zabrałem. Sprawdziłem dla pewności napięcie jeszcze raz, na wyłączonym silniku aku ma 12,64V po przekręceniu stacyjki spada do 12,05V. Po uruchomieniu silnika zaczyna się od od 12,9V i sukcesywnie rośnie, po około 30 s mniej więcej napięcie się stabilizuje i skoki są od 14,13V do 14,19V po dodaniu gazu spada do 13,97V. 

Przeczyściłem dzisiaj silniczek krokowy według zaleceń i odłączyłem klemę z "minusem". Jutro z rana wykonam inicjację. 

@Arthurr uwierz mi, że ostatnią rzeczą jaką zrobiłem to napisałem na forum, spędziłem ładnych kilkanaście godzin na szukaniu tej usterki (nie licząc godzin spędzonych na przeszukiwaniu internetu, manuali i serwisówek) więc przeczyszczenie silniczka krokowego i zmierzenie napięcia to tak naprawdę czysta przyjemność :) 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Niestety czyszczenie silniczka krokowego oraz inicjacja według zaleceń Jarka nie pomogły

Edytowane przez Youri

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ten motek musi ktoś kto zna ten silnik usłyszeć w realu - bo może się okazać, że onemu wcale nic nie ma ... Real nie zastąpi filmiku. Wpadaj na zlot to Ci koledzy zrobią konsylium .. Niedrogo ... wieź nie musisz, sklepy są dość gęsto ;)

  • Like 2
  • Thanks 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ok, dzięki. Przeczyszczę jeszcze przepustnicę i jeżeli to nie pomoże będę szukał jakiegoś mechanika albo pojawię się na zlocie. 
To drobne falowanie obrotów mi w sumie aż tak bardzo nie przeszkadza ale szarpanie motkiem jest już bardzo upierdliwe. 
Jeszcze raz dzięki za rady

Edytowane przez Youri

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
2 minuty temu, Youri napisał:

Przeczyszczę jeszcze przepustnicę ...

Po co?

2 minuty temu, Youri napisał:

 ....będę szukał jakiegoś mechanika

Może w Krakowie - wymiana króćca i prostowanie koła powinno coś zmienić ... :default_tongue:

4 minuty temu, Youri napisał:

 ....albo pojawię się na zlocie. 
Jeszcze raz dzięki za rady

Nareszcie zaczynasz pisać do rzeczy. Podziękujesz na miejscu ... ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
7 minut temu, B_M_W_F_650_GS napisał:

Witam

Mam dokładnie ten sam problem . Czy udało się znaleźć jakieś rozwiązanie ?

Tak. My już byliśmy w Przywitalni ...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Mam pytanie do bardziej obeznanych. Jak wygląda praca silnika, a konkretnie w dolnym zakresie obrotów ?  Obroty minimalnie falują na jałowym, to akurat tłumaczę sobie pracą singla (chyba się nie mylę), natomiast zastanawia mnie trzepanie podczas jazdy  do 3k obrotów, powyżej już jest ok, czy to jest normalne w tych silnikach (Funduro 2000 rok) ?. Moto zbiera się na pierwszym i drugim biegu dobrze, na kolejnych tez nie ma tragedii, odpala be problemów. Z góry dziękuję za każdą wskazówkę. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Pojęcie : "trzepanie" nie jest jakoś jednoznacznie identyfikowalne. Co znaczy w ogóle" trzepie"? Co do zasady to ten typ silnika trzepie bo tak ma, ale czy to jest standard czy anomalia to jak na podstawie tego co napisałeś mamy to wiedzieć? Na tak opisany problem ciężko będzie odpowiedzieć bez realu i możliwości własnej oceny na podstawie stanu rzeczywistego - w realu właśnie. Szukaj najbliższego zlotu .... to Ci chłopaki ocenią ...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jarek, dzięki za odpowiedz. Zdaję sobie sprawę, że diagnoza na odległość czasami przypomina wróżenie z fusów, ale nadzieje trzeba mieć :)  Trudno opisać to trzepanie, mnie się ono kojarzy w wibrującym bębnem pralki,  z tym, że ten efekt jest odczuwalny na całym motocyklu tylko do 3k obrotów. Moto mam od paru dni i się go dopiero uczę, to jest mój pierwszy singiel i zdaję  sobie sprawę, że kultura pracy nie będzie na tym samym poziomie co w układzie V, czy R4, chciałbym jedynie dla spokojności potwierdzić moje przypuszczenia. W sumie poza tą przypadłością nic niepokojącego się nie dzieje. Jeżeli chodzi o zlot, to bardo dziękuję za zaproszenie, chętnie bym przyjechał i tak zapewne zrobię, ale to już temat na następny rok,  w moim przypadku to będzie wyprawa około 2.5 k  km, ale da się zrobić :) 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Do 3k można uznać, że jest to normalne, ale żeby tak powiedzieć to trzeba by mieć pewność, że kryteria oceny tego zjawiska mamy takie same, albo bardzo zbliżone. Co do efektu "pralki" - u mnie żona pierze więc nie mam odniesienia ;)

  • Like 1
  • Haha 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Czas pokarze co tam drzemie, dziś wymieniłem filtr paliwa i świece, ale nie mogę za cholerę znaleźć momentu dokręcenia świec zapłonowych :default_angry: 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Dnia 31.08.2019 o 01:32, Zbychu napisał:

Czas pokarze co tam drzemie, dziś wymieniłem filtr paliwa i świece, ale nie mogę za cholerę znaleźć momentu dokręcenia świec zapłonowych :default_angry: 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dziękuję Przemo. Przejrzałem te momenty i zauważyłem rozbieżność. Jeden zapis mówi o 20 Nm, natomiast drugi o 18 Nm. Znalazłem w sieci jeszcze inny zapis, ktòry mòwi, by dokręcić do pierwszego oporu, a następnie dołożyć jeszcze 60 stopni, to jednak do mnie nie przemawia,  dokręciłem siłą 12 Nm i myślę, że powinno być ok.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
3 godziny temu, Zbychu napisał:

...  dokręciłem siłą 12 Nm i myślę, że powinno być ok.

Bardzo dobrze, a teraz je przykręć.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Witam, ja też mam podobny problem, silnik delikatnie nie równo pracuje. Podczas jazdy ze stałą prędkością lekko poszarpuje. Nie ma stałych odstępów czasowych.

Ale poszarpywanie występuje cały czas. Wydaje mi się, że przez to szybciej zużyją mi się zębatki z łańcuchem.

Motor dobrze odpala, czy zimny, czy ciepły. Dobrze przyspiesza, jeździ się świetnie, tylko to szarpanie mnie wkurza.

Wymieniony olej z filtrem, świeca, filtr powietrza, filtr paliwa, nowy płyn chłodniczy.

Akumulator max 2 lata, przeczyszczone klemy.

Adaptacja krokowca (odpięcie klemy na noc, wł zapłonu na 2 min, przerwa 5 min, 3 razy) nie pomogło.

Mam podgrzewane manetki, ale nie działają. Na kierownicy po prawej stronie mam przełącznik do stopnia grzania, 3 pozycje -  II  I  0

W pozycji 0 światła nie świecą, w pozycji I (pierwszy stopień grzania) światła świecą, z tyłu czerwone, z przodu krótkie, w pozycji II - to samo co na jedynce.

Ale manetki nie grzeją. Przełącznik na środku kierownicy pod wyłącznikiem abs-u, nie chce się przełączyć, ciężko chodzi. Od abs-u klika.

Od grzania manetek lekko się ugina na boki, ale nie klika. Ostatni właściciel coś wspominał, o wymianie albo całej stacyjki, albo tylko wkładzie.

Czy elektryka tych manetek może mieć wpływ na tą nierówną pracę silnika ?

A i chciałem dodać, że zbiera mi się olej za filtrem powietrza, nie są to duże ilości, ale muszę co jakiś czas spuszczać wężykiem to co się uzbiera.

Czy u Was też zbiera się tam olej ?

Motocykl BMW F650 GS 2002 rok, przebieg około 31 500 km

Edytowane przez Kubaty

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×