Skocz do zawartości
Youri

Falujące obroty, szarpanie podczas jazdy

Recommended Posts

Cześć, 

Przeszukałem forum i internety ale tematy które znalazłem niestety nie pomogły. 

Od jakiegoś czasu mam problem z falującymi obrotami, problem występuje od razu od momentu uruchomienia sprzętu. Podczas jazdy maszyną "szarpie" a szarpanie jest najbardziej odczuwalne się jak trzymam obroty na tym samym poziomie. Podczas dodawania gazu problem jest prawie niezauważalny, przy odpuszczaniu gazu potrafi trochę czknąć. Wymieniłem filtr powietrza, świecę oraz filtr paliwa ale problem nie ustąpił, noszę się jeszcze z zamiarem podmiany pompy.

Powoli tracę nadzieję stąd prośba do Was o jakieś rady. 

Pacjent to GS 650 z 2001r. 
Praca silnika zaraz po odpaleniu jak i później wygląda tak:

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A gdzie ten filmik z falującymi obrotami? To co zapodałeś to praca singla.

No może nie słyszę wszystkiego ...

Sprawdź stabilność ładowania, klemy i inne połączenia elektryczne - no i wyczyść silniczek krokowy i zrób adaptację. Jak nie masz czym tej adaptacji zrobić to odepnij klemę minusową wieczorkiem, zostaw do rana, rano włącz zapłon na 1-2 minuty - nic nie dotykaj - wyłącz na 5. Tak 2-3 razy i odpal bez gazu i takich tam. Zdaj relację.

  • Like 1
  • Thanks 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Czyli to normalna praca silnika? 
To mój pierwszy singiel więc nie mam za dużego rozeznania. Miałem okazję jeździć Royal Enfieldem 500 i żadnego szarpania ani falowania obrotów nie zauważyłem. Bez problemu "ciągnął" na jedynce bez dodawania gazu. W tym przypadku niestety mocno motkiem szarpie jak wrzucę jedynkę i pozwolę mu jechać samemu. Na innych biegach jest podobnie. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Powyżej 3500 obrotów też? Czy chcesz jeździć od 1,5 do 3 ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Zrób wszystko co @Jarek opisał (czyli poświęć jakieś całe 15 minut swojego życia) i daj znać. Od pisania się nie naprawi..

Edytowane przez arthurr
  • Like 3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dzięki Panowie za rady, dzisiaj przeczyściłem klemy i sprawdziłem połączenia przy okazji naprawiania złamanego kabla przy stacyjce. 
Jutro zabiorę się za silniczek krokowy i adaptację.

Oczywiście dam znać jakie będą efekty. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Napięcie wejściowe aku, napięcie w trakcie pracy .... ? Czy są jakieś falowania napięcia?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Wczoraj niestety pogoda nie sprzyjała rozkręcaniu maszyny więc dzisiaj po pracy się za nią zabrałem. Sprawdziłem dla pewności napięcie jeszcze raz, na wyłączonym silniku aku ma 12,64V po przekręceniu stacyjki spada do 12,05V. Po uruchomieniu silnika zaczyna się od od 12,9V i sukcesywnie rośnie, po około 30 s mniej więcej napięcie się stabilizuje i skoki są od 14,13V do 14,19V po dodaniu gazu spada do 13,97V. 

Przeczyściłem dzisiaj silniczek krokowy według zaleceń i odłączyłem klemę z "minusem". Jutro z rana wykonam inicjację. 

@Arthurr uwierz mi, że ostatnią rzeczą jaką zrobiłem to napisałem na forum, spędziłem ładnych kilkanaście godzin na szukaniu tej usterki (nie licząc godzin spędzonych na przeszukiwaniu internetu, manuali i serwisówek) więc przeczyszczenie silniczka krokowego i zmierzenie napięcia to tak naprawdę czysta przyjemność :) 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Niestety czyszczenie silniczka krokowego oraz inicjacja według zaleceń Jarka nie pomogły

Edytowane przez Youri

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ten motek musi ktoś kto zna ten silnik usłyszeć w realu - bo może się okazać, że onemu wcale nic nie ma ... Real nie zastąpi filmiku. Wpadaj na zlot to Ci koledzy zrobią konsylium .. Niedrogo ... wieź nie musisz, sklepy są dość gęsto ;)

  • Like 2
  • Thanks 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ok, dzięki. Przeczyszczę jeszcze przepustnicę i jeżeli to nie pomoże będę szukał jakiegoś mechanika albo pojawię się na zlocie. 
To drobne falowanie obrotów mi w sumie aż tak bardzo nie przeszkadza ale szarpanie motkiem jest już bardzo upierdliwe. 
Jeszcze raz dzięki za rady

Edytowane przez Youri

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
2 minuty temu, Youri napisał:

Przeczyszczę jeszcze przepustnicę ...

Po co?

2 minuty temu, Youri napisał:

 ....będę szukał jakiegoś mechanika

Może w Krakowie - wymiana króćca i prostowanie koła powinno coś zmienić ... :default_tongue:

4 minuty temu, Youri napisał:

 ....albo pojawię się na zlocie. 
Jeszcze raz dzięki za rady

Nareszcie zaczynasz pisać do rzeczy. Podziękujesz na miejscu ... ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×