Skocz do zawartości
Pawel

R1200GS LC Manetka gazu

Recommended Posts

Mój znajomy ma problem prawdopodobnie z manetką w swoim 1200, motocykl ma przejechane 13 tyś, baujahr 2018. 

Poniżej opis problemu 

 

Utknąłem pod warsztatem BMW w Trento. Pacjent R1200 GS ADV 2018, 13 tys km.

Problem: wyskakuje błąd „Błąd sterowania silnika. Jedz ostrożnie do najbliższego punktu serwisowego”.

Błąd się już pokazał 1,5 tys temu. W ASO poprawili wtyczkę manetki, zsynchronizowali manetkę z przepustnicą i działało. Do czasu.

Objaw jest taki, ze silnik sie krztusi, niezależnie czy delikatnie, czy mocno sie odwija. Jakby sie „przycinał”. Czasami nawet przy równej jeździe. Nie zawsze, nie ciagle, ale tak 1-2 razy na minutę jazdy. 
A zawsze kończy sie tym błędem, wtedy odcina moc, max 60 km/h, 2.5 tys obrotów. Jak się wyłączy, błąd znika, ale po ruszeniu dosyć szybko powraca.

Co dziwne - jak jest zimny, działa elegancko. Ale jak się rozgrzeje ( we Włoszech przy 37 to dosyć szybko), i sie go WYŁĄCZY, to po ponownym rozruchu takie właśnie przygody.

W lokalnym ASO wymienili manetkę gazu, ale ciągle bez poprawy.

Pytanie - może któryś z mechaników BMW na grupie pomoże - gdzie szukać przyczyny ?

Bo tutejsi chyba nie mają pomysłu ...

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jak nie manetka to czujnik położenia przepustnicy - to tak na podstawie samego opisu ... Trzeba by jeszcze dokładnie sprawdzić okablowanie. Czasem bywa przełamany kabel w izolacji ... czego nie widać, a temperatura "zmiękcza" izolację i mogą się dziać takie kwiatki. Bez realu ciężko jednoznacznie ocenić ...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

I jeszcze erata: jak jest możliwość to trzeba by podglądnąć parametry w czasie rzeczywistym. Błąd to jedno, a źródło tego błędu to już czasem zupełnie inna bajka. Sonda lambda, czujnik temperatury zasilania, ciśnienie paliwa, czujniki położenia ..., ....

Błąd sterowania silnikiem to zbyt ogólne hasło, aby wiedzieć gdzie ręce włożyć ...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

(...)

- co się stało ?

- - To samo co 1,5 tys temu. Rwie gaz, przycina, najpierw delikatnie, jakby trakcja. Potem coraz bardziej, aż „ błąd sterowania silnikiem”. 2,5 tys obrotów, max 50 km/h, w Aplach pod górę nie podejdziesz, tylko w dol. Najbardziej wkurza, ze to już było, w ASO naprawili, i znowu to samo. W włoskim ASO sie nie dogadam. Wtyk od manetki siedzi.

- Masz assistance ? Pewnie tak . Zostaw ten złom we Włoszech a Ty wracaj samolotem . Moto przywiozą 

- -  No nie przywiozą. Tak działa BMW Mobility. Hotel na 3 noce albo auto zastępcze na 3 noce. Nic więcej

- Nie mają na miejscu kompa do podmiany żeby sprawdzić?

- - Mają, sprawdzili, wyskakuje błąd manetki gazu. Zmienili, błąd dalej ten sam.

- Przepustnica sama w sobie może umierać , może problem paliwowy stąd błąd przepustnicy, generalnie trochę wróżenie z fusów. Jak byś miał kod błędu to było by co innego.Tak samo paliwo może być syf, tankowałes na w miarę normalnej stacji?

- -  jutro zdobede, Paliwo tankowałem na OMV w Austrii, na pusty zbiornik, polowe przejechał bez problemu.
Wczoraj zrobiłem trasę 1111 km, i lekko zaczęło przerywać pod sam koniec. Dzisiaj, po 30 km, siadło.

-  może aku pada, i wtryski szaleją bo dostają prąd za mały, wtedy będą się blokować i silnik jechać nie chce stęka prycha nie zależnie od nagrzania ale trzeba by aku podmienić

- - pali bez problemu, lądowanie Ok, No raz sie rozładował, ale potem sie naładował i było Ok.

- Motocykl na gwarancji - wzywaj lawetę, niech ogarną temat w najbliższym ASO. BMW płaci za hotel i pojazd zastępczy.

- - To nie rozwiązuje problemu. Mechanik nie wie gdzie szukać. Chce mu podpowiedzieć - ostatecznie ja tracę wakacje

- Wymienić manetę, wywalić manetę z systemu, przyuczyć manetę w systemie na nowo. Sama wymiana g* daje.

- - nie adaptuje się nowa po wymianie przy ustawieniu max. min. ? tak jak po wymianie aku. albo braku prądu ? choć skoro wywalić z systemu, 

- Nie

- - potrzebuje tej instrukcji przynajmniej po angielsku, najlepiej po włosku . Jak ja to przetłumaczę to oni nic z tego nie zrozumieją 

- Powiedz żeby odpalili ISTAP, tam wszystko jest krok po kroku

- -  

 

67313948_2825765004107102_35954112348049

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

No z tego co doczytałem to nie zmienili manetki tylko poprawili złącze i skasowali błędy. To rzeczywiście mogło poprawić sytuację na chwilę ( po synchronizacji ), ale jak problem jest w manetce to po pewny czasie na nowo może się rozjechać. Jak jest nie wiem, ale pasuje do opisu. Tak więc na początek wymienić, zamienić manetkę ...  no chyba, że coś nie napisano, albo źle odczytałem ...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

sprawdzili, wyskakuje błąd manetki gazu. Zmienili, błąd dalej ten sam.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Zauważyłem, ale nie jest to jednoznacznie napisane. Coś zmienili .. mogą być ustawienia ... Wolałbym bardziej jednoznaczny zapis.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×