Skocz do zawartości
kordi

BMW F650GS Twin - kilka pytań po zakupie

Recommended Posts

Witam.

Jak w tytule. Nakręciłem pierwszy tysiąc i nasuwają się pytania odnośnie tego modelu, ponieważ informacji w necie jest niewiele, lub są sprzeczne.

1. Czy faktycznie oryginalne zębatki mają ilość zębów 17/41, a łańcuch ma 116 ogniw i jest zakuwany ? Bo muszę wymienić. Oryginalny zestaw napędowy, który jeszcze siedzi wytrzymał 31500km !!!

2. Jaką szybę turystyczną polecacie? Aktualnie jest założona oryginalna od F700GS o nr.46 63 7 694 991 i jest za niska. Mierzona po środku ma 22cm.

3. Jaką długość ma stopka boczna (kosa), bo wydaje mi się że motocykl ma za duże pochylenie. Mierzyłem swoją po stronie wewnętrznej i wychodzi mi od osi osadzenia ok. 23,5cm

4. Jak szukać różnych części czy dodatków do tego modelu. Czy są takie same jak do F800GS z tego rocznika?

Z góry dziękuję za wszelkie wyjaśnienia i  sugestie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ad. 2. Po taniości Givi/Kappa 333DT - przynajmniej tak twierdzi większość.

Ad. 4. A o jakich dodatkach mówisz? Najlepiej szukać wszystkiego do 650/700/800, a potem weryfikować, czy podejdzie, czy nie :D . Uważaj na poszerzenia stopki bocznej, bo te są w dwóch kształtach (w uproszczeniu D i odwrócone D, jedno nie pasuje).

  • Thanks 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Puk, puk. Przepraszam, czy tylko xel jest w stanie mi pomóc w rozwianiu moich wątpliwości?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

1. O ile pamiętam to tak.

2. Givi dla f800adv tylko trzeba pałąk. Jak coś to PW.

3. nie wiem

4. Xel wyjaśnił. Modele 650 700 800 2008-2017

  • Thanks 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja jeżdżę 16/42 i najbardziej mi pasuje, a próbowałem różnych ustawień. 

  • Like 1
  • Thanks 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
36 minut temu, Pszemo napisał:

Ad1. Z katalogu nic nie wynika bo nie ma modelu Twina. Jeden sprzedawca oferował mi 16/42 a inny 17/41, więc stąd moje wątpliwości. Zebrałem się i przeliczyłem to co mam i wychodzi mi 17/41 - zestaw napędowy podobno jest w oryginale.

Ad2. Tutaj byłem, zanim zacząłem pisać na forum i zobaczyłem że są dwa rodzaje ale wymiarów nie ma.

Edytowane przez kordi

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
22 minuty temu, JacekJ napisał:

Ja jeżdżę 16/42 i najbardziej mi pasuje, a próbowałem różnych ustawień. 

A jaki widzisz pozytyw przy 16/42 w porównaniu do 17/41. Czy przy tej samej prędkości nie ma silnik więcej na obrotomierzu. Nie interesuje mnie prędkość maksymalna, tylko komfort podróżowania przy max stałej prędkości około 120km/h.

10 minut temu, JacekJ napisał:

Tu jest twin w katalogu. https://www.bmwstore.pl/pl/konfigurator/krok3/motocykl/Z/K72

Na zębatkach jest wybita ilość zębów. Trzeba doczyścić zazwyczaj.

 

Na bmwstore byłem zanim napisałem posta, ale tam są podane części "na zimno" bez ich specyfikacji.

Zębatki sprawdzone i jest 17/41

Edytowane przez kordi

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Sprawdź dokładnie. Wszystko jest. https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/33_1644-naped-lancuchowy/i51595#part04

16/42 daje lepszą reakcję na gaz, motocykl jest żwawszy. Prędkość maks. teoretycznie troszkę niższa, ale za to nie kuca pid górę, różnica jest spora. Do tego poza asfaltem na dwójce jedzie się bez problemu i jie trzeba zbytnio kombinować z biegami, przy standardowym przełożeniu trudniej, dwójka robi się dla mnie za szybka i za słaba jednocześnie.

  • Thanks 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

No jak nie ma. Odpaliłem to co Ci wysłałem i jasno jest napisane JTF704.17 JTR6.41 525 116. 

  • Thanks 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
15 minut temu, JacekJ napisał:

Czyli wynika z tego że łańcuch ma 115 ogniw (u mnie 116 bo liczyłem), a zębatki 17/41 i to się zgadza.

Posta bym nie pisał i bym wam nie truł, gdyby informacje na temat tego modelu motocykla były jasne i przejrzyste, a nie rozbieżne. W wielu katalogach różnych firm ten model w ogóle nie występuje, tylko jest F650GS Singiel, F700GS i najbardziej chyba zbliżony F800GS z tego samego rocznika co mój. Chyba że mam brać pod uwagę F650GS z tego samego roku.

Edytowane przez kordi

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

W sklepach często mają problem z częściami, ale na bmwstore jakoś daje radę. Nie wiem ile zębów ma mój łańcuch, mogli mi sprzedać ten dłuższy. Jedno oczko nie zrobi różnicy w tym wypadku.

  • Thanks 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
6 minut temu, Pszemo napisał:

No jak nie ma. Odpaliłem to co Ci wysłałem i jasno jest napisane JTF704.17 JTR6.41 525 116. 

Ok, masz rację, tylko czemu na bmwstore podają 115 ogniw łańcuch, czy ja źle paczę:default_icon_eek:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
25 minut temu, JacekJ napisał:

W sklepach często mają problem z częściami, ale na bmwstore jakoś daje radę. Nie wiem ile zębów ma mój łańcuch, mogli mi sprzedać ten dłuższy. Jedno oczko nie zrobi różnicy w tym wypadku.

Pewnie masz rację, ale oczko to ja wolę w pończochach i niekoniecznie tych na sobie, info dla lubiących gry słowne:D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Godzinę temu, JacekJ napisał:

Sprawdź dokładnie. Wszystko jest. https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/33_1644-naped-lancuchowy/i51595#part04

16/42 daje lepszą reakcję na gaz, motocykl jest żwawszy. Prędkość maks. teoretycznie troszkę niższa, ale za to nie kuca pid górę, różnica jest spora. Do tego poza asfaltem na dwójce jedzie się bez problemu i jie trzeba zbytnio kombinować z biegami, przy standardowym przełożeniu trudniej, dwójka robi się dla mnie za szybka i za słaba jednocześnie.

I taki opis przełożeń, już mi coś wyjaśnia

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

BMW store też się myli, jak nie wierzysz, to poszukaj np kierunkowskazów za 15 tysięcy :default_cafe2:

  • Like 3
  • Haha 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Z tego co pamiętam to katalogowo większa tylna zębatka była przynależna do ADV. W praktyce raz miałem zamontowaną raz dzięki pomyłce w zakupie i nie było to fajne poza autostradą. Ogólnie przestał pezyśpieszać, po powrocie do seryjnego rozwiązania jedynka z powrotem była biegiem tylko do ruszania i odzyskałem czwórkę i piątkę jako biegi dające swobodę przy wyprzedzaniu - odczuwalne zwłaszcza przy załadowanym klamotami wakacyjnymi motocyklu. Takie subiektywne doświadczenia.

Poslaná z telefonu bez zdravého rozumu

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
12 godzin temu, Arthur71 napisał:

Z tego co pamiętam to katalogowo większa tylna zębatka była przynależna do ADV. W praktyce raz miałem zamontowaną raz dzięki pomyłce w zakupie i nie było to fajne poza autostradą. Ogólnie przestał pezyśpieszać, po powrocie do seryjnego rozwiązania jedynka z powrotem była biegiem tylko do ruszania i odzyskałem czwórkę i piątkę jako biegi dające swobodę przy wyprzedzaniu - odczuwalne zwłaszcza przy załadowanym klamotami wakacyjnymi motocyklu. Takie subiektywne doświadczenia.

Poslaná z telefonu bez zdravého rozumu
 

Oj coś mi się tu nie klei. Jeżeli damy większą zębatkę na tyle, lub mniejszą z przodu to motocykl ma krótsze biegi ale lepiej przyspiesza, aczkolwiek kosztem wyższych obrotów przy tej samej prędkości i spadkiem maksymalnej. Zmiana ilości jednego zęba na zdawczej, to odpowiednik zmiany  ok. 2,5 na tylnej. Chyba że coś pokręciłem?

Kolejna osoba (oprócz JackaJ) od której kupuję szybę też jeżdząca Twinem, namawia mnie na zmianę zębatek oryginalnych czyli 17/41 na 16/42. Coś w tym musi jednak być.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Oj coś mi się tu nie klei. Jeżeli damy większą zębatkę na tyle, lub mniejszą z przodu to motocykl ma krótsze biegi ale lepiej przyspiesza, aczkolwiek kosztem wyższych obrotów przy tej samej prędkości i spadkiem maksymalnej. Zmiana ilości jednego zęba na zdawczej, to odpowiednik zmiany  ok. 2,5 na tylnej. Chyba że coś pokręciłem?
Kolejna osoba (oprócz JackaJ) od której kupuję szybę też jeżdząca Twinem, namawia mnie na zmianę zębatek oryginalnych czyli 17/41 na 16/42. Coś w tym musi jednak być.
Sprostowanie - spojrzałem w notatki - chodziło o zębatkę zdawczą - zatem po założeniu zębatki o ząb większej przy mniejszej prędkości obrotowej silnika większa prędkość motototonga przy słabszej dynamice. Kropki się łączą :D
Reasumując konkret - fabrycznie 16×42, jeden raz 17×42 i powrót do rozwiązania seryjnego.
Sorki, ale chyba demencja i zawodna pamięć. 800 zrobiła swoje przez 3 lata nabijając ponad 80 kkm i 4 napędy w tym czasie, puściłem moto dalej dwa lata temu - zapomniałem już co to łańcuch ;)

Poslaná z telefonu bez zdravého rozumu

  • Thanks 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
46 minut temu, Arthur71 napisał:

Sprostowanie - spojrzałem w notatki - chodziło o zębatkę zdawczą - zatem po założeniu zębatki o ząb większej przy mniejszej prędkości obrotowej silnika większa prędkość motototonga przy słabszej dynamice. Kropki się łączą :D
Reasumując konkret - fabrycznie 16×42, jeden raz 17×42 i powrót do rozwiązania seryjnego.
Sorki, ale chyba demencja i zawodna pamięć. 800 zrobiła swoje przez 3 lata nabijając ponad 80 kkm i 4 napędy w tym czasie, puściłem moto dalej dwa lata temu - zapomniałem już co to łańcuch ;)

Poslaná z telefonu bez zdravého rozumu
 

OK, teraz wszystko się zgadza. Ty poszedłeś w górę a ja idę w dół. Pozdrawiam.

Edytowane przez kordi
Dopisek
  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja tam bym nie miał, mam kilka akcesoriów z ali, problem jest innej natury, czy do Twego motocykla akurat to poszerzenie stopki będzie pasowało.

Mam takie jedno w domu. Syn nie wiedząc, że mam z TT zamówił mi. Potem chciałem je za 5 dyszek sprzedać żeglarzowi, ale do jego stopki to poszerzenie nie pasował.

Edytowane przez KaeS
  • Thanks 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A

Dnia 26.09.2019 o 09:58, xel napisał:

Uważaj na poszerzenia stopki bocznej, bo te są w dwóch kształtach (w uproszczeniu D i odwrócone D, jedno nie pasuje).

Tylko napisz im, czy chcesz lewe czy prawe. Niektórzy tak nie zrobili :default_laugh: i mają poszerzenie do polifta ;) 

"Firma" to dużo powiedziane, bo pewnie wszystko jest bite/rzezane w tej samej fabryce. Solidny, toporny kawałek metalu.

Edytowane przez xel
  • Like 1
  • Thanks 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dziękuję za poważne odpowiedzi.

Mnie po prostu rozwaliła nazwa firmy :D, ale widocznie tylko mnie i nikt nie podłapał.

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×