Skocz do zawartości
Tomek515

Problem z zablokowaniem magneta- dokręcanie

Recommended Posts

Witam kolegów. W Pegaso 650 2000r wymieniłem sprzęgło rozrusznika i nie mogę dobić nakrętki magneta. W książce moment 180. Dobiłem 120 z kawałkiem i juz mi się ślizgało. 

Ma ktoś jakiś domowy patent jak to zablokować? Paski rozrządu itp już poszły w ruch na wzór ściągaczy do filtra oleju. Wrzucam 1 z hamulcem ale to też nie wiele daje. 

Zastanawiam się też czy nie zostawić tego 120 bo to i tak była naprawdę potężna siła. I mało kto dokręcając "z wyczuciem" dowalił by to aż tak. Tu może jakiś kolega praktyk podpowie.

Edytowane przez Tomek515

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Pokaż końcówkę wału. Najlepiej wklej zdjęcie.

I ogólny widok magneta

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

 Końcówka mało co wystaje. W środku imbus 5. Tym się nie ma co podpierać bo max nadaje się na obrót silnika. Na tym zdjęciu widoczny pasek za pomocą, którego próbowałem złapać koło ale max to 120nm i dalej się ślizga. Zastanawia mnie jak to ludzie w domu robią ale chyba często to takie dokręcania z wyczuciem czyli ile się udało :)

2446CD73-E035-4982-88B9-E9976456734C.jpeg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jest kilka metod. Za dużo pisania, aby je opisać..... , ale Ty najłatwiej będziesz miał podzielić siłę. I tak: 5 bieg i hamulec! To jeden ludź, a drugi ludź blokada "pakiem" jedną łapką, a drugą 180Nm. Możesz też zablokować koła zębate, ale jak coś zrobisz źle to będziesz miał problem więc nie polecam ....

Teraz pytanie czy kleiłeś czop - bo się powinno ... jak tak to masz mały problem ... dokręcać czy rozebrać, wyczyścić i skręcić na nowo.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Wiem co masz na myśli i robiliśmy tak. Niestety kleiłem i teraz pytanie czy ruszy w jedna lub w drugą w ogóle.  Zaskoczyło mnie jaka to potężna siła. Mam tez wrażenie że sprzęgło już ślizgało. 

Kół boje się blokować bo kojarzy mi się to z połamanymi koszami sprzęgła czego już niestety byłem świadkiem przy podobnych patentach. Myślałem tez dobić pneumatem ale zero wyczucia siły a może się okazać ze za pół roku będę musiał to odkręcić.  Trochę jestem w dupie tak to czuje.  

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Szarpnałem poranna kawusie i poszedłem ze świeżą głową do garażu zakończyć tą nierówną walkę. Wrzucam rozwiązanie bo naprawdę sposób jest tani i działa genialnie polecam zapamiętać. 

Kształtownik, u mnie o dł. 1m nacięty jak widać. W szczelinę włożony pasek napędowy alternatora zawinięty na kole magnesowym. Podparty we wskazany sposób sam się zaciska.  Dokręciłem 180n bez biegu i blokowania czego kolwiek bez żadnego wysiłku. Wykonanie narzędzia moment.
Momentu nie brakowało mi wiele ale teraz będę spał spokojnie.

307774DE-A1ED-4CE2-80FD-B4731372B653.jpeg

E274F275-915E-40AE-8D4D-26911EB5B305.jpeg

  • Like 8

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

No i bardzo ładnie ...

Narzędzie proste i skuteczne, ale nie każde koło da się tą metodą odkręcić. Tutaj dobrze pasuje zasada: rób jak uważasz i uważaj jak robisz ... ;)

  • Like 5

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A to nie jest tak, ze po drugiej stronie silnika jest taka śrubeczka, która sie wkreca i ona podobno blokuje wał ? Nie wiem czy w tym modelu tak jest, ale moze ktoś wie, choć teraz to juz i tak po fakcie dokonanym.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
A to nie jest tak, ze po drugiej stronie silnika jest taka śrubeczka, która sie wkreca i ona podobno blokuje wał ? Nie wiem czy w tym modelu tak jest, ale moze ktoś wie, choć teraz to juz i tak po fakcie dokonanym.
Jest. Lepiej jej nie dorabiac.

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Potwierdzam jest. Używałem do blokowania przy wymianie rozrządu. Mogę się mylić ale ta blokada nie wydaje mi się na tyle solidna. Wkręcając śrubę czułem że jeszcze trochę i zepsuje gwint w deklu a siła blokowania była wciąż niewielka :(

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×