Skocz do zawartości
ZiąFą

[BHJ] jak usunąć "łaminogę"?

Recommended Posts

[BHJ] - Bezpieczeństwo i Higiena Jazdy

Moi drodzy, kochani, bracia i siostry..

Temat dotyczy F800GS-a (zamiennie F650GS twin-a).
Po prawej stronie mamy wspornik podnóżka pasażera.
Jest przyspawany do ramy (poniżej foty, które to obrazują mam nadzieję).
(Dobra wiem.. po lewej też jest, ale pytanie dotyczy tego prawego, ten z lewej nie jest agresywny).

Problem polega na tym, że jest on całkowicie odsłonięty.
Podparcie prawą nogą w trochę trudniejszych warunkach jazdy powoduje, że ten wspornik łapię za łydkę (zboczeniec) i próbuje wyrwać/wykręcić nogę.
Z lewej strony wspornik jest osłonięty, nie ma takich okaleczających zapędów. 
Z prawej działa jak hak.


Czy ktoś zna sposób na przerobienie tego elementu?
Wiem - najprościej zmodyfikować to flexem (czyli uje..ać).

Macie jakieś przykłady ponownego montażu do ramy po obcięciu?? Płaskowniki + śruby?
Może ktoś zna jakieś akcesoryjne osłony??

Z poważaniem,
Zią

dsc_0276.jpg

1010396.jpg

Edit: jeszcze zdjęcia..

Edytowane przez ZiąFą
  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
12 minut temu, Pawel napisał:

comment_QJ8w936i4RKfxH9JHId9soi2fMSlyJiy

Już było blisko!!

Ale się opanowałem i pytam ;)

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Nic nie zrobisz, jedyne co możesz to zdjąć stopkę. 

Ale czy to coś pomoże? 

Ten lewy też się wygiąć potrafi jak widać 

 

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Teraz, Pawel napisał:

Nic nie zrobisz, jedyne co możesz to zdjąć stopkę. 

Ale czy to coś pomoże? 

Zawsze da się coś zrobić. Pytanie czy ma się pomysł, czas, możliwości techniczne i takie tam ...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Teraz, Jarek napisał:

 takie tam ...

Chodziło Ci o diax? :default_laugh:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Teraz, Pawel napisał:

Chodziło Ci o diax? :default_laugh:

O diax i takie tam ... :default_tongue:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Teraz, Jarek napisał:

O diax i takie tam ... :default_tongue:

W moich stronach to się nazywa gumówka :default_cafe2:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
4 minuty temu, Pawel napisał:

W moich stronach to się nazywa gumówka :default_cafe2:

W moich stronach to się nazywa but ;)

image.png

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
49 minut temu, ZiąFą napisał:

[BHJ] - Bezpieczeństwo i Higiena Jazdy

Moi drodzy, kochani, bracia i siostry..

Temat dotyczy F800GS-a (zamiennie F650GS twin-a).
Po prawej stronie mamy wspornik podnóżka pasażera.
Jest przyspawany do ramy (poniżej foty, które to obrazują mam nadzieję).
(Dobra wiem.. po lewej też jest, ale pytanie dotyczy tego prawego, ten z lewej nie jest agresywny).

Problem polega na tym, że jest on całkowicie odsłonięty.
Podparcie prawą nogą w trochę trudniejszych warunkach jazdy powoduje, że ten wspornik łapię za łydkę (zboczeniec) i próbuje wyrwać/wykręcić nogę.
Z lewej strony wspornik jest osłonięty, nie ma takich okaleczających zapędów. 
Z prawej działa jak hak.


Czy ktoś zna sposób na przerobienie tego elementu?
Wiem - najprościej zmodyfikować to flexem (czyli uje..ać).

Macie jakieś przykłady ponownego montażu do ramy po obcięciu?? Płaskowniki + śruby?
Może ktoś zna jakieś akcesoryjne osłony??

Z poważaniem,
Zią

dsc_0276.jpg

1010396.jpg

Edit: jeszcze zdjęcia..

Proszę:

january-2012-003-640x480-jpg.309900

january-2012-014-640x480-jpg.309902

january-2012-012-640x480-jpg.309903

Wątek w którym jest kilka innych pomysłów i odnośników do innych pomysłów: https://advrider.com/f/threads/removable-passender-footpegs-anybody-done-it.660028/

Moim zdaniem, to zamiast ciąć ramę, lepiej szerzej nogi ;)

  • Like 3
  • Thanks 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

@Pawel @Jarek Trochę strach, żeby coś nie strzeliło... ale na pewno od doginania zacznę!

@Dave dzięki! :default_icon_beer: 

Mam też powoli pomysł jak wyrzeźbić osłonę.. będzie fotorelacja, jeśli coś w ogóle z tego wyjdzie.
Jak nie wyjdzie - pójdziem w diax ;) 

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
1 minutę temu, ZiąFą napisał:

@Pawel @Jarek Trochę strach, żeby coś nie strzeliło... ale na pewno od doginania zacznę!

Nie idź w tą stronę ... Wujek Dora Rada ;)

  • Thanks 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
2 minuty temu, Jarek napisał:

Nie idź w tą stronę ... Wujek Dora Rada ;)

Ok... jak widzisz - jestem zdesperowany ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
14 minut temu, Jarek napisał:

W moich stronach to się nazywa but ;)

1287755596_by_jacekgacus_600.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
33 minuty temu, Pawel napisał:

W moich stronach to się nazywa gumówka :default_cafe2:

Jak ja się urodziłem to zawsze była gumówka. Pytanie skąd się wzięła szlifierka kątowa ... podejrzewam FB  :default_laugh:

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Diax , flex , gumówka - to dość mocno zależy od regionu w którym żyjemy . Ja doszedłem do takiego rozwiązania bo mi zawsze kabel od tego ścierwa gdzieś sie plątał między nogami :

R18AG-0R18AG-0--Hero_1_HiRes.jpg

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Bo to był słynny sowiecki uczony Kątow. On badał głównie pasowania, i zawsze mu coś nie pasowało. To żeby co chwilę nie biegać na szlifierkę do swojego kolegi Pasowa, wymyślił rozwiązenie przenośne, zasilane z każdego gniazdka. Stąd też, na jego cześć, szlifierka Kątowa.

Dygresja: Jeśli się utnie tylne sety i pojedzie tak na przegląd, to motek ma go prawo przejść?

 

Edytowane przez xel

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
22 minuty temu, xel napisał:

Dygresja: Jeśli się utnie tylne sety i pojedzie tak na przegląd, to motek ma go prawo przejść?

Słuszne pytanie.. konsekwencje cięcia mogą być nieprzewidywalne..

Czyli, w związku z tym a więc.. należy rozpocząć od próby wyrzeźbienia osłony.

1. Nie gniemy na siłę!

2. Nie tniemy bezmyślnie ;)

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Godzinę temu, artex napisał:

Może sobie pasażera znajdź?

@artex nie mierzymy innych swoją miarą! :D

Dodatkowo zapewniam Cię, że to nie pomoże w temacie.

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Po grzyba tam nogi pakujesz :(

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Trzeba mieć długie nogi żeby ominąć :D znam problem - Bozia co innego dała długiego ale to nie ten temat :D

Komentarz bezcenny :

Franeeeek! Dej szwajsmaszynkie bo mi kontrmutra na cybancie blinduje.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×