Skocz do zawartości

Recommended Posts

Panowie i Panie wiem że temat się pojawiał wcześniej ale bez żadnych konkretów. 
 

Mianowicie w szybce oryginalnej do Dakara powietrze podwiewa pod kask przez co robi się głośno.
 

Kupiłem szybę loostera, ale jest wąska i wiatr wali prosto w boki kasku przez co huk jest taki że nie da się jeździć. Jak szybko założyłem tak szybko zdjalem.
 

Aktualnie jeżdżę wgl bez szyby ale to nie jest rozwiązanie.
 

Macie jakieś swoje patenty na ten problem? Jakąś inną szyba? A może z innego modelu? 
 

Zastanawiam się już nad kupnem szyby Wunderlich ale kosztuje 750zl.. będzie z nią cisza jak stojąc na stopkach? 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

nie wiem ile masz wzrostu, ale mi przy 180cm (no dobra, bez ściemy 179cm...) do oryginalnej szyby w Dakarze pomógł wysoki deflektor Darkojaka. Polecam. Regulacja pozwalała dopasować taki opływ powietrza na kask żeby było w miarę cicho

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Szyba wunderlicha tez nie była ideałem, ale nie było tez źle, ja wytrzymałem z nią 3 lata, do 100 było ok. potem im szybciej tym głośniej. ( mam jakieś 176 cm wzrostu). Z perspektywy czasu wydaje mi się że wunderlich tez był trochę za wąski, no ale tam nie bardzo coś szerszego dało się zastosować, bo handbary by uderzaly.

Deflektor wydaje się być dobrym pomysłem, bo można go spróbować gdzieś na chwile pożyczyć założyć i sprawdzić, zanim się wyda kasę.

Sprawa szyby ogólnie jest dość indywidualna czasem znaczenie ma kanapa, pozycja i takie tam , teraz w 800 jak założyłem podwyższenie kierownicy nagle zaczęło jak by bardziej wiać i trzeba było trochę deflektorem pomanwerować żeby zoptymalizować, wiec ciężko będzie teoretycznie ustalić co by ci pomogło default_icon_e_wink.gif a mój wunderlich był taki i jak napisałem dawał radę.

b594c9d17ff207c4362adfddf371060d.jpg

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

ja mam ponad 180. Wysoka szyba Wunderlicha niewiele zmienia, cwiczyłem niską i wysoką bmw również, nie wiem czy z najniższą nie było najlepiej. Deflektor niewiele daje , zdjąlem . Problemem jest właśnie to że jest za wąska. widziałem patenty z deflektorami po obu stronach. Ale to już wygląda paskudnie dość. Problemem dużej szyby jest też to że przy mocnym wietrze (sztorm na morzu i wiatr z róznych kierunków w zależności od wicia się drogi) potrafi zauważalnie rzucać kierownicą. natomiast szyba wyraźnie zdejmuje wiatr "z klaty" , można też bezproblemowo obracać głową przy większych prędkościach (przy krótkiej było zauważalnie gorzej). Więc ona wyraźnie coś chroni, tylko niestety właśnie wali szumem po kasku. Rozwiązaniem są zatyczki. W tym samym kasku jak jechałem na tigerze 1200 z dużą przednią szybą, to była cisza w najwyższej pozycji i podobny huk przy niższych. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Godzinę temu, TataKazika napisał:

 

b594c9d17ff207c4362adfddf371060d.jpg

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Bicaz :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
1 godzinę temu, BrunoJ napisał:

ja mam ponad 180. Wysoka szyba Wunderlicha niewiele zmienia, cwiczyłem niską i wysoką bmw również, nie wiem czy z najniższą nie było najlepiej. Deflektor niewiele daje , zdjąlem . Problemem jest właśnie to że jest za wąska. widziałem patenty z deflektorami po obu stronach. Ale to już wygląda paskudnie dość. Problemem dużej szyby jest też to że przy mocnym wietrze (sztorm na morzu i wiatr z róznych kierunków w zależności od wicia się drogi) potrafi zauważalnie rzucać kierownicą. natomiast szyba wyraźnie zdejmuje wiatr "z klaty" , można też bezproblemowo obracać głową przy większych prędkościach (przy krótkiej było zauważalnie gorzej). Więc ona wyraźnie coś chroni, tylko niestety właśnie wali szumem po kasku. Rozwiązaniem są zatyczki. W tym samym kasku jak jechałem na tigerze 1200 z dużą przednią szybą, to była cisza w najwyższej pozycji i podobny huk przy niższych. 

Czyli da się zrobić spokój w kasku ale szyba musi być mega dużą jak rozumiem? Skoro na Tigerze 1200 dało się osiągnąć ciszę? 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Czyli da się zrobić spokój w kasku ale szyba musi być mega dużą jak rozumiem? Skoro na Tigerze 1200 dało się osiągnąć ciszę? 

Wbrew pozorom nie wysokość szyby powoduje cisze a jej nachylenie. Przez dwa pierwsze sezony miałem w triumph tiger 800 xcx szybę wyższą od wersji szosowej postawioną jak najbardziej pionowo ale jak sie okazało znacznie ciszej bylo po jej znacznym nachyleniu. Zeby sie przekonać powoli wstawaj podczas jazdy az do znalezienia najlepszej pozycjo albo obniżaj szybę jesli masz regulację.

 

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

 

 

 

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

nachylenie może być kliczem. Niestety Wunderlicha w F650GS nie da się regulować w kwestii pochyłu. To teoretycznie może uratować trochę deflektor.

Ja z deflektorem nie zauważyłem dużej różnicy niestety, a zaczynał mi wchodzić w linię wzroku. Natomiast w duzym Tigerze szyba była a stanowczo szersza, szczególnie w górnej części. Ale były też dodatkowe owiewki na dole, bliżej lampy, baku, których u nas w ogóle nie ma. Różnica w kasku była kolosalna. Mam też wrażenie że jest ciszej gdy się wstanie (czytaj - brak szyby). BYło to chyba dyskutowane tutaj na forum, po prostu nie ma naprawdę dobrej szyby na małego GSa, żeby dobrze chroniła i wyglądała. Pewnie nie bez znaczenia jest wzrost kierownika. 

Ja zostawiłem Wunderlicha, jak pisałem wcześniej - wyraźnie mniej wiatru idzie na ciało. Średnia (czyli "wysoka" bmw) u mnie sie nie sprawdziła, bo cały pęd wiatru dostawałem na szyję. To już lepiej niska. Ale wtedy przy mocnym wietrze, a taki miewam u siebie dość regularnie, powiewy mocno uderzały w ciało i było nieprzyjemnie. Więc różnica jest na plus, chociaż akurat mniej w kwestii hałasu. 

Tutaj jeszcze jedna sprawa - mam wrażenie że jest ciut głośniej w kasku, od momentu gdy zamontowałem zestaw audio (cardo smarth, dedykowany do HJC, kask IS-MAX II), nie wiem czy jakoś inaczej pianki się układają, czy porobiły się jakieś miniprzerwy między skorupą a wnętrzem, ale subiektywnie jest ciut gorzej. Przy dużym wietrze, mimo zamkniętych kratek, opływ powietrza np po twarzy jest odczuwalny, więc kask nie jest szczelny (i chyba dobrze?). Kusi mnie, żeby wypróbować jakiś inny kask dla porównania, ale jakoś do tej pory nie zakupiłem (był w planie E1)

 

Edytowane przez BrunoJ

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A ja podobnie jak cykli korzystałem z deflektorów i bylo znacznie lepiej. A koszt mizerny w porównaniu do szyby.

Faktem jest że każdy deflektor dodatkowo sobie kształtowałem na ciepło, aby górną część dogiąć bardziej do pionu.

 

Bielizna za chwilę otrzyma deflektor z Wuhan (niesamowite jak szybko teraz przesyłki przychodzą) bo szybka oryginalna kieruje mi strumień powietrza prosto na kask.

 

A przy okazji świąt odkryłem że Tiger ma szybę regulowaną. No to popróbujemy ustawienia... jak tylko będzie to możliwe

 

taptarapta

 

 

 

 

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
7 godzin temu, Dawidgsik napisał:

huk jest taki że nie da się jeździć

 

7 godzin temu, Dawidgsik napisał:

Macie jakieś swoje patenty na ten problem?

tak, 

1. Przelotowy tłumik bez modyfikacji silnika i map wtrysku / modyfikacji gaźników gówno daje oprócz szacunu na dzielni. Wymienić na fabryczny będzie ciszej. 

2. Zatyczki do uszów z papieru toaletowego. Najlepszy jest szary.

To są tanie rozwiązania, można też użyć innych typu tunel aerodynamiczny, cyfrowe maszyny skrawające, aliexpress itp. 

6 godzin temu, TataKazika napisał:

Szyba wunderlicha tez nie była ideałem, ale nie było tez źle, ja wytrzymałem z nią 3 lata, do 100 było ok. potem im szybciej tym głośniej. ( mam jakieś 176 cm wzrostu). Z perspektywy czasu wydaje mi się że wunderlich tez był trochę za wąski, no ale tam nie bardzo coś szerszego dało się zastosować, bo handbary by uderzaly.

Deflektor wydaje się być dobrym pomysłem, bo można go spróbować gdzieś na chwile pożyczyć założyć i sprawdzić, zanim się wyda kasę.

Sprawa szyby ogólnie jest dość indywidualna czasem znaczenie ma kanapa, pozycja i takie tam , teraz w 800 jak założyłem podwyższenie kierownicy nagle zaczęło jak by bardziej wiać i trzeba było trochę deflektorem pomanwerować żeby zoptymalizować, wiec ciężko będzie teoretycznie ustalić co by ci pomogło default_icon_e_wink.gif a mój wunderlich był taki i jak napisałem dawał radę.

b594c9d17ff207c4362adfddf371060d.jpg

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Skałki pod Krosnem ? 

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

U mnie kombinowałem z szybami, na koniec dnia seryjne plus deflektor, który spisywał się ok w 650 i 800. Obecny strucel - dałem sobie spokój, szyba opuszczona cisza, ale muchy na szybce kasku, podniesiona to szum bo turbulencje, za to bez much. I gorzej działa wentylacja zwłaszcza powyżej 30 stopni :) Zainwestowałem dobre zatyczki i jest najlepszy efekt, lepiej gada się przez intercom czy słucha radia.

Poslaná z telefonu bez zdravého rozumu

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
A ja podobnie jak cykli korzystałem z deflektorów i bylo znacznie lepiej. A koszt mizerny w porównaniu do szyby.
Faktem jest że każdy deflektor dodatkowo sobie kształtowałem na ciepło, aby górną część dogiąć bardziej do pionu.
 
Bielizna za chwilę otrzyma deflektor z Wuhan (niesamowite jak szybko teraz przesyłki przychodzą) bo szybka oryginalna kieruje mi strumień powietrza prosto na kask.
 
A przy okazji świąt odkryłem że Tiger ma szybę regulowaną. No to popróbujemy ustawienia... jak tylko będzie to możliwe
 
taptarapta
 
 
 
 
Nie potrzebny moim zdaniem jest reflektor tylko właściwe nachylenie szyby

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A ja lubię szum wiatru we włosach i komary w zębach... W singlu kombinowałem jak prawie wszyscy i u mnie najlepiej sprawdziła się szyba ze zdjęcia mego profilowego, niestety nie pamiętam jaka to była... Szum był, ale nie było huku i dodatkowo przy prędkości powyżej 70kmh można było jeździć w deszczu niczym jakby z włączonymi wycieraczkami... No i te komary były jakby w linii powyżej czoła mego, także szyby w kasku to ja prawie nie czyściłem...

Dodam jeszcze, że mam 190cm co niestety przekłada się na to, że trochu wystaje ponad szibi.

Teraz w osiemsecie mam org szybę i deflektor darkojaka i szum, który lubię jest, ale wożę mokre chusteczki do pupek niemowlaków, które to używam do zmywania komarzątek i innego dziadostwa z szyby... 

I tak na serio, to nie wyobrażam sobie jazdy w zatyczkach, maseczkach, słuchawkach i innej głośnej muzyce w aucie też... Ale ja to chyba starej daty jestem...

  • Like 3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Padre, na razie to wizjer mam uje...ny robactwem jak w żadnym motocyklu wcześniej. ;)
Deflektor w drodze, szyba przestawiona, jak nie będzie potrzebny to się sprzeda bardziej potrzebującym


taptarapta

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach




I tak na serio, to nie wyobrażam sobie jazdy w zatyczkach, maseczkach, słuchawkach i innej głośnej muzyce w aucie też... Ale ja to chyba starej daty jestem...


Ba, ale jak Masz czasem dojazdówkę typu autobahn żeby planowo skrócić front, to zatyczki chronią. I słuchać można cicho - za to dużo fajnych informacji wpada - dzięki temu np w Słowenii można wyhaczyć zacne miejsca - jest fajna stacja nadająca po angielsku ;)

Poslaná z telefonu bez zdravého rozumu

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×