Skocz do zawartości
kolkus

Na zimnym silniku odpala, na ciepłym nie:(

Recommended Posts

cześć

Mój problem wygląda następująco. Pierwsze odpalenie na zimnym silniku ok, dwa obroty i silnik pracuje normalnie. Po przejechaniu około 15km silnik pracuje w optymalnej temperaturze. Po zgaszeniu i próbie ponownego odpalenia kręci ale już nie odpala. Jak ostygnie odpali normalnie. Obstawiam że pewnie aku nie daje rady. Akumulatora jeszcze nie wymieniałem, moto mam trzeci rok. Napięcie na akumulatorze na zimnym silniku przed odpaleniem to około 12,4V. Jak już silnik pracuje nie mam żadnych problemów, moc ok, obroty stabilne...nie strzela z wydech, nie dymi, nie buczy:)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A o jakim motocyklu mówimy?

Jakie Na zimnym mamy luzy zaworowe?

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

650 GS z 2007 roku. Przebieg prawie 40 tys. Jakie są luzy na zimnym silniku ciężko mi cokolwiek powiedzieć...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Luzy sprawdzone. Na ciepłym jak i na zimny silniku w normie. Kilka dni temu założony nowy filtr paliwa oraz obydwie świece.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Dnia 19.04.2020 o 13:55, Jarek napisał:

 Jakie Na zimnym mamy luzy zaworowe?

To jakie konkretnie te luzy są? 

Godzinę temu, kolkus napisał:

Luzy sprawdzone. Na ciepłym jak i na zimny silniku w normie. Kilka dni temu założony nowy filtr paliwa oraz obydwie świece.

Możesz mi powiedzieć jaka jest norma luzów zaworowych "na ciepłym" ??

To jakie konkretnie te luzy są?   - i na ciepłym i na zimnym i który ile bym chciał wiedzieć.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Silnik zimny: ssący 0,12mm , wydechowy 0,32mm

Silnik ciepły: ssący 0,10mm, wydechowy 0,30mm 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

1. To w takim razie na początek musimy ustalić jaki Ty w ogóle masz motocykl. Wiem, wiem 650 GS, ale to jeszcze nie daje mi odpowiedzi ....- podaj proszę 7 ostatnich oznaczeń numeru VIN to pomoże ustalić z czym mamy do czynienia.

2. Te luzy to takie są czy takie mają być? Bo z zapisu nie wynika jak jest "norma", a jakie są w  rzeczywistości. Zakładam, że podałeś nominalne, ale skąd je wziąłeś to nie mam pojęcia i dlatego chcę to ustalić.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

No to tak:

Dodaj sobie do informacji F - Twój motocykl to jest F650GS  - reszta niżej:

Vehicle information

 Type
 Value
VIN WB10175A97ZT05166
Prod. Date 2007-03-26
   
Type F 650 GS 04 (0175,0185)
Series R13 (6 Series)
Body Type  
Steering Right Hand Drive
Engine 1-ZYL
Displacement 0.65
Power 40kw / 54hp
Drive HECK
Transmission Manual
Colour Eisberg-silber metallic (925)
Dnia 19.04.2020 o 13:22, kolkus napisał:

Obstawiam że pewnie aku nie daje rady. Akumulatora jeszcze nie wymieniałem, moto mam trzeci rok. Napięcie na akumulatorze na zimnym silniku przed odpaleniem to około 12,4V.

Jakie jest napięcie podczas pracy silnika?

Dnia 19.04.2020 o 13:22, kolkus napisał:

odpalenie na zimnym silniku ok, dwa obroty i silnik pracuje normalnie. Po przejechaniu około 15km silnik pracuje w optymalnej temperaturze. Po zgaszeniu i próbie ponownego odpalenia kręci ale już nie odpala. Jak ostygnie odpali normalnie.

1. Co oznacza "optymalna temperatura"? Jakie są wskazania temperatury silnika i czujnika powietrza zasysanego?

2. Jak przebiega proces "nieodpalania" ,że podejrzewasz akumulator? Możesz opisać dlaczego tak "obstawiasz"

Inne:

Jakie jest ciśnienie paliwa w momencie problemów z odpaleniem?

Czy nie ma opiłków na czujniku położenia wału?

W jakim stanie ( mechanicznie i wymiarowo ) jest dekompresator?

W jakim stanie czystości jest silnik krokowy ( jego zawór ) ?

W jakim stanie jest sonda lambda? Czy jest sprawna?

Czy problem z odpalaniem na ciepłym pojawia się regularnie ( zawsze ) ... ? Opisz ile razy to się zdarzyło, prawidłowości, wyjątki ....

Potem reszta.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
2 minuty temu, Marcin N napisał:

Jarek... F650GS 87' ???

A to nie jest 07? - jak nie to jest oczywisty błąd pisarski. Mój ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Aaaaale wstyd!

Wytapatalkowane z magicznego pudełka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
3 godziny temu, Jarek napisał:

No to tak:

Dodaj sobie do informacji F - Twój motocykl to jest F650GS  - reszta niżej:

Vehicle information

 Type
 Value
VIN WB10175A97ZT05166
Prod. Date 2007-03-26
   
Type F 650 GS 04 (0175,0185)
Series R13 (6 Series)
Body Type  
Steering Right Hand Drive
Engine 1-ZYL
Displacement 0.65
Power 40kw / 54hp
Drive HECK
Transmission Manual
Colour Eisberg-silber metallic (925)

Jakie jest napięcie podczas pracy silnika?

1. Co oznacza "optymalna temperatura"? Jakie są wskazania temperatury silnika i czujnika powietrza zasysanego?

2. Jak przebiega proces "nieodpalania" ,że podejrzewasz akumulator? Możesz opisać dlaczego tak "obstawiasz"

Inne:

Jakie jest ciśnienie paliwa w momencie problemów z odpaleniem?

Czy nie ma opiłków na czujniku położenia wału?

W jakim stanie ( mechanicznie i wymiarowo ) jest dekompresator?

W jakim stanie czystości jest silnik krokowy ( jego zawór ) ?

W jakim stanie jest sonda lambda? Czy jest sprawna?

Czy problem z odpalaniem na ciepłym pojawia się regularnie ( zawsze ) ... ? Opisz ile razy to się zdarzyło, prawidłowości, wyjątki ....

Potem reszta.

Napięcie podczas pracy silnika to 13,9 V.

Byłem przekonany ,że aku może nie dawać rady wiec go podładowywałem. Jednocześnie w tym samym czasie silnik zdążył ostygnąć po czym odpalał normalnie dlatego brałem pod uwagę stan baterii.  

Optymalna temperatura wg mnie to chwila włączenia się wentylatorów - nie mam możliwości podłączenia moto pod kompa:(

Na ta chwilę nie mam możliwości sprawdzenia ciśnienia paliwa.

Mam zamiar sprawdzić stan czujnika położenia wału tylko jeszcze nie wiem gdzie go szukać:(

Ciężko powiedzieć w jakim stanie jest dekompresator.

Zawór silnika krokowego został wyczyszczony. Był lekko zabrudzony.

Nie wiem czy sonda lambda jest sprawna.

W ostatnich dosłownie 2 dniach problem z odpalaniem na ciepłych na chwilę zniknął. Moto odpala normalnie na zimnym i ciepłym silniku. Teraz przez wekend będę intensywnie testował i obserwowoał co się dzieje..

Sprawdzenie czujnika położenia wału to skomplikowana robota?

 

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Czy jest ktoś w okolicach Poznania kto jest mi w stanie zczytać błędy z komputera i parametry pracy silnika?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×