Skocz do zawartości
alik

DżiPiEs na moto - porady doświadczonego

Recommended Posts

cena jest zabójcza wg mnie. Ja się chwilę wahałem, ale na razie nie znalazłem tylu plusów, żeby taką kasę wydać na nawigację + mocowanie + mapy, ponieważ w przypadku montany, to wszystko trzeba kupować osobno.

Zaopatrzyłem się w larka 35at, który jest dziesięciokrotnie tańszy i póki co daje radę ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Zajezdzilem jednego larka 35AT, drugi w stanie agonalnym (wytarte piny na tylnej sciance i niekontaty zasilania) jest w piwnicy.

Wkurzalo mnie dzialanie na nim garmina (niestabilne) oraz oprogramowania twonav'a.

Oryginalny soft mi nie odpowiadal. Automapa z Polska dziala w miare stabilnie i jest OK. Widocznosc w sloncu zadna.

Montana to inna liga cenowa fakt ale i nie ma zadnego problemu z tym czy slonce na nia swieci czy nie - wystarczy zmeinic jasnosc i widac zawsze.

Lepsze mocowanie, zasilanie aku i paluszkami AA. Wszystkich jej opcji mapowych jeszcze nie poznalem ale z czasem pewnie ogarne - pierwsze wrazenie ze to niezly kombajn. Powinna staniec bo wchodzi nowy garmin oparty na platformie android pozwalajacy na instalowanie innych aplikacji niz tylko nawigacyjny Garmin (Garmin Monterra).

Moge na jesieni pokusic sie o porownanie Montany, starszego zumo 450/550, nowego zumo 350 i larka 35AT czy co tam jeszcze w piwnicy wlasnej i znajomych lezy :). Raczej przede wszystkim wyswietlacze itd. Jakosci map nie ma co porownywac bo za duzo zmiennych.

A i jezdzic z nimi na raz wybaczcie ale raczej nie bede ;)

p.s

Jezdzac z larkiem przykrecajcie go ta srubka z tylu zeby nie mial luzu i nie latal na pinach zasilania - albo wypadna piny (raz) albo wytra sie kontakty (dwa)

Edytowane przez MTBiker
  • Like 4

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Największą bolączką larka jest właśnie brak widoczności w słońcu. Trzeba nieźle się nakręcić na motku, żeby coś zobaczyć jak święci mocne słońce.

Nawigacje zawsze przykręcam śrubką z tyłu jak jest w uchwycie, ponieważ boje się, że odpadnie.

Problemem larka też jest uchwyt, a raczej jego mocowanie do kierownicy. Najpierw zgubiłem śrubkę (wykręciła się od wibracji), a później chciałem porządnie przykręcić na normalnej śrubie z odpowiednimi podkładkami. Mocowanie pękło i nawet nie dokręciłem do końca. Inna sprawa, ze takie mocowanie można sobie kupić za 50 zł na allegro. Fakt że nie jest to na pewno najwyższa liga ani cenowa ani jakościowa. Ale za te pieniądze z pewnymi rzeczami można się pogodzić.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dlatego tak istotna dla mnie jest widoczność ekranu, co jak widziałem u forumowego kolegi jest w Montanie nienaganna. W mojej wszystko się odbija. Może zimą będą tańsze ;), bo kolejnego roku z Mio w pokrowcu nie zniosę ;)

Edit:

A jak to jest z tymi mapami, bo kolega włożył do Montany kartę z AM z mojej Mio i w kilka sekund sama wystartowała?

Edytowane przez lcoo

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dlatego tak istotna dla mnie jest widoczność ekranu, co jak widziałem u forumowego kolegi jest w Montanie nienaganna. W mojej wszystko się odbija. Może zimą będą tańsze ;), bo kolejnego roku z Mio w pokrowcu nie zniosę ;)

Edit:

A jak to jest z tymi mapami, bo kolega włożył do Montany kartę z AM z mojej Mio i w kilka sekund sama wystartowała?

Nie wiem jak to zrobil ale na Garminie nie ma szans odpalenia AM :).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Nie wiem jak to zrobil ale na Garminie nie ma szans odpalenia AM :).

Włożył kartę z AM do portu w Montanie i działało.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Czy jest u nas ktoś kto użytkuje Garmin Montana 600? Jak się to sprawdza, czy wartę tych pieniędzy?

Mam, moge ci pokazac jak dziala i jakie mam doswiadczenia z nim/nia :)

Generalnie jestem zadowolony z przesiadki.

Co do wlozenia karty t dzialac dziala ale sama karta a ne mapa - bo nawet nie masz jak z menu garmina odpalic zewnetrzych programow, pomijajac ze to zupelnie inne systemy operacyjne :)

Edytowane przez MADRAFi

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Mam, moge ci pokazac jak dziala i jakie mam doswiadczenia z nim/nia :)

Generalnie jestem zadowolony z przesiadki.

Co do wlozenia karty t dzialac dziala ale sama karta a ne mapa - bo nawet nie masz jak z menu garmina odpalic zewnetrzych programow, pomijajac ze to zupelnie inne systemy operacyjne :)

Bardzo chętnie się zapoznam.

To znaczy, że jak włożył kartę to nadal działała mapa wgrana w urządzeniu, a nie z karty tak?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

jak wlozyl karte to moze o ile ma tam w odpowiedni sposob wgrane mapy garmina, wlaczyc mape w menu w urzadzeniu - ale AM ma kompletnie inny format danych wiec nie mogl sobie ot tak jej wlaczyc.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

To muszę dopytać Mila1 jak on to zrobił. Ja widziałem jak włożył kartę i mapa zadziałała, może ma jakoś inaczej ogarnięty soft albo co?!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Kurcze... NIe da sie... Chyba ze ma AutoMape napisana pod Garmina :) Tak w ogole to na AM swiat sie nie konczy. W Polsce jest teoretycznie the best ale sa inne mapy ktore bardzo niewiele odstaja w tej kwesti. Jesli chodzi zas o Europe to Garmin rzadzi chociaz w CNE tez sa pewne bledy - np zrypana kategoryzacja drog. Ciagle cos tam poprawiaja wiec pewnie i w koncu to zrobia. Tak w ogole to pracy z GPS trzeba sie nauczyc :). Jesli ktos tylko klepie miejsce docelowe i slepo wierzy w urzadzenie... Tak, tu AM bedzie najlepsza...

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Kurcze... NIe da sie... Chyba ze ma AutoMape napisana pod Garmina :) Tak w ogole to na AM swiat sie nie konczy. W Polsce jest teoretycznie the best ale sa inne mapy ktore bardzo niewiele odstaja w tej kwesti. Jesli chodzi zas o Europe to Garmin rzadzi chociaz w CNE tez sa pewne bledy - np zrypana kategoryzacja drog. Ciagle cos tam poprawiaja wiec pewnie i w koncu to zrobia. Tak w ogole to pracy z GPS trzeba sie nauczyc :). Jesli ktos tylko klepie miejsce docelowe i slepo wierzy w urzadzenie... Tak, tu AM bedzie najlepsza...

Ja nie upieram się przy AM, opisuję tylko ten przypadek.

Dzwoniłem przed chwilą do Michała, jeździ akurat po Bieszczadach :). Nawigację zakupił w Azymucie przy Pl. Bankowym - Montana 600, jakiej mapy nie włoży (wgranej na kartę) to sama działa. Więc jak to jest :)?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

bo wklada mapy przeznaczone do nawigacji Garmin. Ja tez mam kilka map polski, PL Topo, UMPL, CE Navigator i jeszcze ze 2 min openstreet :)

i nawet nie musze przekaldac kart bo wszystko mam na 1 :)

Zwazywszy na potrzeby ciaglej pracy oraz na jakos ekranu mysle ze montana 600 bedzie bardzo dobrym wyborek - chyba ze akceptujesz mniejszy ekran to mozesz pokusic sie o inny model.

Ale navi turystyczna garmina bo ma wlasnie ten wspanialy ekran ktory jest bardzo wyrazny w pelnym sloncu nawet przy wylaczonym calkowiecie podsiwetleniu, jedynie zminiajac kolory. :D

Edytowane przez MADRAFi

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja nie upieram się przy AM, opisuję tylko ten przypadek.

Dzwoniłem przed chwilą do Michała, jeździ akurat po Bieszczadach :). Nawigację zakupił w Azymucie przy Pl. Bankowym - Montana 600, jakiej mapy nie włoży (wgranej na kartę) to sama działa. Więc jak to jest :)?

No to niech faktycznie pokaże jak to zdiełał bo sam ciekawym jest....

A co do Larka35AT dodam tylko, że właśnie lubi się wyrobić ta posrana śrubka mocująca nawigację w uchwycie (a miałem go tylko 10 dni!) :shock: do tego bywa tak - jak w moim przypadku - że bateria pomimo maksymalnego dokręcenia jej pokrywy, łapie luz i nie łączy, co skutkuje notorycznym wyłączaniem się nawigacji w czasie jazdy, co może w skrajnym wypadku (co ważne!) :-D doprowadzić do jej unicestwienia, poprzez kilkukrotne ciśnięcie nią o nawierzchnię pięknego słoweńskiego asfaltu np. :-P :-) do tego uchwyt jest zrobiony chyba z papieru albo ja ostatnio nabrałem zbytniej siły i poprzez strzelenie go lekko z łapy pękł o! :shock: to też było dodatkowym przyczynkiem bliskiego spotkania Larka z asfaltem

ogólnie nie polecam! ;-) naprawdę szkoda kasy ;-)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Montana 600 tez potrafi mi sie wylaczyc w czsie jazdy, na razie zaobserwowalem ze dziee sie to przy wyznaczaniu dlugich tras po kilku mapach. Baterie mam juz docisnieta a wkladajac w uchwyt mocno dokrecam wiec to nie powinno byc zasilanie. Ale nie jest to juz teraz tak mocno uciazliwe. Na ostatniej wyprawie zgasla mi chyba tylko raz czy 2 przez 2 tygodnie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jak wróci z wyjazdu to na pewno wypowie się w temacie.

Madrafi nie wiem czy moja AM była przystosowana pod Garmina.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Montana 600 tez potrafi mi sie wylaczyc w czsie jazdy, na razie zaobserwowalem ze dziee sie to przy wyznaczaniu dlugich tras po kilku mapach. Baterie mam juz docisnieta a wkladajac w uchwyt mocno dokrecam wiec to nie powinno byc zasilanie. Ale nie jest to juz teraz tak mocno uciazliwe. Na ostatniej wyprawie zgasla mi chyba tylko raz czy 2 przez 2 tygodnie.

To nie zasilanie tylko sypie sie software i urzadzenie sie wylacza. Ze dwa razy moze mi sie zdarzylo a mam juz chyba 2 lata. Uzywam tez w aucie. Garmin przy ilus tam wlaczonych na raz mapach nie potrafi wyznaczyc wlasciwie trasy lub robi to bardzo dlugo. Bierze sie to stad, ze prawie kazda mapa ma swoje osobne dane odnosnie routingu (nawigowania) oraz rozne pokrycie. Urzadzenie wtedy glupieje. Wlaczamy jedna mape i po klopocie. Ewentualnie moze byc jeszcze bazowa i DEM. Te nie beda przeszkadzac.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jak wróci z wyjazdu to na pewno wypowie się w temacie.

Madrafi nie wiem czy moja AM była przystosowana pod Garmina.

Nikt do tej pory nie opracowal AM pod Garmina :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Nikt do tej pory nie opracowal AM pod Garmina :)

Więc nadal mamy zagadkę, jak Michał wróci to może podjedzie na poniedziałkową ustawkę i komisyjnie ustalimy czy działa, czy nikt jeszcze nic takiego nie wymyślił ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Motumb, no ale mogliby wyswietlic jakis komunikat albo co, a nie crash systemu. Jest to wkurzajace jak jedziesz i nagle mapa przelicza i sie wywala :(

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Póki drogi są w miarę zaznaczone na AM i trzymamy się ich raczej to Lark 35 AT daje radę. Jako nawi do przeczekania aż się uzbiera półtora klocka mi się jak najbardziej sprawuje, a kosztowała jakieś 350 zł. Do tega jak już wymienię na coś sprytniejszego idealnie spisze się w samochodzie (testowane), gdzie minus totalnie zrypanego wyświetlacza znika ;]

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Motumb, no ale mogliby wyswietlic jakis komunikat albo co, a nie crash systemu. Jest to wkurzajace jak jedziesz i nagle mapa przelicza i sie wywala :(

No w sumie mogliby. Na pocieszenie pozostaje fakt, ze po aktualizacji softu dzieje sie to naprawde rzadko. Poza tym jak masz ustawiona jedna mape i w sumie rzadko zmieniasz na inna to nie ma tego problemu. Jedna wlaczasz a druga w tym samym czasie wylaczasz. W duzo starszym 60Csx sytuacje z wylaczniem byly czestsze. Tak ze 3 razy na tydzien wiec sie przyzwyczailem :).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A propo larka, poza kiepskim mocowaniem to przynajmniej mój ma zwyczaj wyłączać się po kilku godzinach pracy. Problemem jest albo słabe ładowanie, albo navi "nie umi" pracować korzystając z zasilacza gdy bateria jest rozładowana.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A propo larka, poza kiepskim mocowaniem to przynajmniej mój ma zwyczaj wyłączać się po kilku godzinach pracy. Problemem jest albo słabe ładowanie, albo navi "nie umi" pracować korzystając z zasilacza gdy bateria jest rozładowana.

Zasilacz może nie wyrabiać, sprawdzałeś poziom naładowania? Lark pobiera pewnie te 1,5 A i jeżeli zasilacz tyle nie da, to padnie prędzej czy później. A zasilacze, nawet jak mają te 1,5-2 A, w wyższych temperaturach dają po prostu mniej niż powinny. Mój się tak rozładowywał, rozwiązaniem w wyższych temp. było wyłączanie go i odpalanie tylko co jakiś czas na krzyżówkach ;D Ale jak już temp. spadły zasilacz (nie oryginalny) dawał radę.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Prąd muszę sprawdzić, używając zasilacza dołączonego do navi nie spodziewałem się takich problemów :). Spotkałeś jakieś działające bez problemów, podłączane bezpośrednio do akumulatora?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×