Skocz do zawartości
MarSwi

Kufer centralny - jaki?

Recommended Posts

Cześć,

Planuję zakup kufra centralnego. Zastanawiam się nad dwoma opcjami:

- kufer "mały" - mieszczący jeden kask (chodzi o to, że będę go zasłaniał całym sobą);

- kufer "duży" - mieszczący dwa kaski (pewnie będzie szerszy niż ja);

Czy kufer szerszy od kierowcy bardzo przeszkadza w jeździe (chodzi o aerodynamikę/pęd powietrza)?

Z drugiej strony chodzi o ładowność (wyprawy kilku - kilkunasto dniowe) - czy w tym wypadku warto zakupić większy kufer?

Nie mam doświadczenia z jazdą z "dużym" kufrem, stąd moje pytanie. Zakup nie jest tan

 

 

P. S. Jeśli nie trafiłem z działem, to przepraszam.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Bierz duzy. Byle nie taki od pizzamana

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Eeee... tam... nimm drei... znaczy bierz trzy...

taptarapta

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Przy 650 duży będzie rzeczywiście wyglądał jakbyś rozwoził pizzę :)

Kufer fajna rzecz, która, że ale do pierwszego szlifa. Jeśli chodzi o aerodynamikę to wielkiej różnicy miał nie będziesz między większym a mniejszym. Spróbuj przemyśleć rozwiązanie takie: 

 

Ewentualne połączyć jedno i drugie. Jeżdżę z centralnym kufrem od https://www.apduro.pl/kufer-centralny-apduro-p-98.html a po bokach 2 sakwy. Robiłem przejazdy 2 tygodniowe i bez problemu mieszcze 2 osoby 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Konrad, jaka jest cena tych nowych sakw z adapterami do zawieszenia ( komplet na 2 strony ) ? bo jakoś na stronie producenta nie znalazłem :default_icon_rolleyes:

2 godziny temu, MarSwi napisał:

Cześć,

Planuję zakup kufra centralnego. Zastanawiam się ...

nie ma co robić składu wszelkiego klamociarstwa...tak jak w reklamie : "duży może więcej "  :default_icon_cool: , pytanie tylko : jak duży ?

mała centralka okaże się za chwile zwyczajnie za mała ...tylko kask...tylko kurtka...tylko kilka pierdół potrzebnych do roboty...

Jeśli nie chcesz się mocno zbroić a potrzebujesz tylko kilka drobiazgów mieć przy sobie to tankbag ogarnie sprawę.

Tak więc, jeśli centralka to taka która mieści 2 kaski integralne lub 1+kurtka...na wyjeździe orzeszki do worków i na plecy a w centrali podręczne klamociarstwo  którego zazwyczaj potrzeba nieco więcej  ;)

Edytowane przez strażowy

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Moja opinia:

Centralny min 53l, nie ważne co weźmiesz Givi, Kappa, Shad, Hepco&Becker czy jakiegoś chinola typu K-Max.

Do jazdy szosowej jak najbardziej wystarczy.

Na boki sakwy, mam 21'Brothers jestem mega zadowolony ale czy to będą te czy inne nieistotne, oby tylko nie wozić po bokach lodówek. 

Wszystko zależy od tego jak będziesz jeździł, pogonisz w teren i sam się przekonasz jak kufer potrafi pozamiatać motocyklem.

Po ostatnich przygodach jestem pozytywnie nastawiony do rogala, puki co najlepiej integruje się z motocyklem, nie odstaje na boki tylko należy opracować metodę na pakowanie.   

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
7 godzin temu, strażowy napisał:

Konrad, jaka jest cena tych nowych sakw z adapterami do zawieszenia ( komplet na 2 strony ) ? bo jakoś na stronie producenta nie znalazłem :default_icon_rolleyes:

nie ma co robić składu wszelkiego klamociarstwa...tak jak w reklamie : "duży może więcej "  :default_icon_cool: , pytanie tylko : jak duży ?

mała centralka okaże się za chwile zwyczajnie za mała ...tylko kask...tylko kurtka...tylko kilka pierdół potrzebnych do roboty...

Jeśli nie chcesz się mocno zbroić a potrzebujesz tylko kilka drobiazgów mieć przy sobie to tankbag ogarnie sprawę.

Tak więc, jeśli centralka to taka która mieści 2 kaski integralne lub 1+kurtka...na wyjeździe orzeszki do worków i na plecy a w centrali podręczne klamociarstwo  którego zazwyczaj potrzeba nieco więcej  ;)

Płaciłem chyba ok 500 pln za komplet 2 lata temu. Przetrwały 2 szlify chroniąc mi dupę. Ogólnie nie mam im nic do zarzucenia. Widzę, że że na filmie, że który wrzuciłem jest inny (szybszy) sposób montażu 

 

Teraz, konrad.wegrzyn napisał:

Płaciłem chyba ok 500 pln za komplet 2 lata temu. Przetrwały 2 szlify chroniąc mi dupę. Ogólnie nie mam im nic do zarzucenia. Widzę, że że na filmie, że który wrzuciłem jest inny (szybszy) sposób montażu 

http://www.21brothers.eu/21brothers.eu/SAKWY_30L.html

Tutaj masz ceny 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
20 minut temu, konrad.wegrzyn napisał:

Płaciłem chyba ok 500 pln za komplet 2 lata temu. Przetrwały 2 szlify chroniąc mi dupę. Ogólnie nie mam im nic do zarzucenia. Widzę, że że na filmie, że który wrzuciłem jest inny (szybszy) sposób montażu

Aaaa, jeszcze jedno - do pakownia zaopatrz się w worki próżniowe, zasysane odkurzaczem - o ile później będziesz miał dostęp do odkurzacza, żeby je spakować ponownie

20 minut temu, konrad.wegrzyn napisał:

 

 

 

  • Haha 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Sakwy są fajne na wyprawy, ale chyba mniej na codzień, do pracy czy sklepu. Skłaniam się ku opinii, że do uniwersalnego użytku centralny sztywny duży, a ewentualnie na boki już można kombinować, czy skrzynki czy torby. 

Przy dużym centralnym warto się zastanowić nad efektem wizualnym, żeby nie było pizzamana, czy efektu skuterka. Ale to już rzecz gustu. Mi osobiście małe okrągłe i czarne zupełnie sie nie widzą (w tym oryginalne). 

A kufer nie jest nic szerszy od kierownicy, ani chyba nawet od siedzącego kierownika (to już może od zasobności kierownika zależeć). 

Edytowane przez BrunoJ

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
3 godziny temu, konrad.wegrzyn napisał:

Płaciłem chyba ok 500 pln za komplet 2 lata temu...

...link który podałeś pokazuje starsze rozwiązanie bez adapterów , widziałem to. Pewnie trzeba będzie przedzwonić bezpośrednio do firmy ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
5 godzin temu, BrunoJ napisał:

Sakwy są fajne na wyprawy, ale chyba mniej na codzień, do pracy czy sklepu. Skłaniam się ku opinii, że do uniwersalnego użytku centralny sztywny duży, a ewentualnie na boki już można kombinować, czy skrzynki czy torby. 

Przy dużym centralnym warto się zastanowić nad efektem wizualnym, żeby nie było pizzamana, czy efektu skuterka. Ale to już rzecz gustu. Mi osobiście małe okrągłe i czarne zupełnie sie nie widzą (w tym oryginalne). 

A kufer nie jest nic szerszy od kierownicy, ani chyba nawet od siedzącego kierownika (to już może od zasobności kierownika zależeć). 

Tak to prawda, ilu kierowników tyle i opinii. Miałem centralkę alu i sakwy, niedogodność była taka, że w kufrze aluminiowym wewnątrz wystawały nity, które mnie wkurzały i niszczyły rzeczy wewnątrz, musiałem je obłożyć pianką. W sakwach z kolei aby się do czegoś dobrać "na dole" trzeba było wyjąc to, co na górze albo zrobić wewnątrz kipisz, podobnie było z bocznymi kuframi metalowymi zamykanymi od góry. Używałem też worka na tyle siedzenia i problem ten sam, co z sakwami by się do czegoś dobrać "na dole"... Teraz mam trzy kufry BMW Vario, w których z kolei niedogodnością jest to, że aby coś wyjąć z kufra bocznego przypiętego do motocykla, po otwarciu wieka spakowane rzeczy w dosłownie się wysypują się na zewnątrz i aby zrobić porządek trzeba kufer odpiąć, trwa to niby sekundy ale jednak trzeba rozłożyć się na drodze, czy trawie. Bardzo dużą niedogodnością jest łażenie z tymi wypiętymi kuframi po hotelowych schodach, korytarzach, etc, plus waga brutto. Teraz zakupiłem do tych kufrów specjalne torby, w które będę się pakować i to z tymi torbami będę się instalował w hotelu, czy namiocie, a kufry zostaną przypięte do motocykla, no i zamiast "standardowego" worka wożonego na tylnym siedzeniu zakupiłem inny zamykany z boku, wydaje się, że będzie wygodniejszy w użytkowaniu - ale doświadczenia z tymi torbami i nowym workiem jeszcze są przede mną. Co do kufra do jazdy po mieście, dla mnie akurat wystarcza ten standard Vario, kask jeśli mam potrzebę zostawić przy motocyklu przypinam doń zwykłą linką rowerową.

Edytowane przez KaeS
  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja doświadczeń nie mam żadnych, w sensie świeży jestem. zakupiłe TRK-56 jako centralny, od Givi, ze 'sreberkami', nakladką bagażnika i oparciem. Wchodzą dwa kaski, a jak ide w góry to wchodzi kurtka i spodnie i buty, kask przypinam na linkę na zewnątrz. Na zdjęciach z 'wokół komina' widać jak to wyglada. W srodku jest ok, nic nie wystaje. Torbę też mam, ale mimo że dedykowana to zauważalnie mniejsza pojemność, więc prawie nie używam, na wyprawy pewnie ok, na codzień nie ma sensu. Na bok mam sakwy, też od Givi (808costam), ale leżą nowe w folii na razie. Do kufra wchodzi tona rzecz, duzy plecak z komputerem, i dodatkowe ciuchy. Ale na wyprawy nie jeżdziłem. 

Jak napisałem wyżej - do codziennego użytku, czyli motocykl do pracy i przejażdzek niewyprawowych, taki kufer sprawdza się w pełni, i nie wyglada jak pozyczony od żony ze skutera. Jest plastyczany, więc przy paciaku może się rozsypać, ale szczęśliwie nie ćwiczyłem. Za to raz otworzyłem na podlodze, oczywiście obalił się na klapę, i sreberko się wgniotło. 

Wizualnie po długich oglądaniach taki własnie najbardziej mi podpasował, ostatecznie to biżuteria motocykla, więc musi być ładnie. Dodaje trochę rozmiaru i powagi małemu GSowi, a ja jestem duży chłopak więc to wszystko się komponuje. Mam też wysoką szybę, która też trochę wizualnie zmienia motocykl. 

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

W obu GSach  (650 singlu i 800) miałem/mam oryginalne kufry. W 650 jest mniejszy ale dawał rade. Kufer/bagaż powinien być węższy od kierownicy, coby nie zaczepić kogoś przeciskając się w korku. Przy wyborze akcesoryjnego szukał bym czegoś w "średnim" rozmiarze i zwrócił uwagę na dopuszczalną ładowność. Nawet duże kufry to z reguły ok. 5 kg. Co oczywiste im większy kufer tym łatwiej będzie go przeładować :).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Moj ma 10kg, podobnie stelaż (z głowy). kwestii przeciskania się w korku... nie znam ;-)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
6 minut temu, BrunoJ napisał:

Moj ma 10kg, podobnie stelaż (z głowy). kwestii przeciskania się w korku... nie znam ;-)

Trudno mi powiedzieć jak jest to z innymi kuframi, chociaż wątpię aby było inaczej, ale przy kufrach Vario nawet rozciągniętych do maximum, kufry nie wystają poza szerokość motocykla (wraz z kierownicą).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja mam taką torbę BMW , na codzień jeżdżę z dużą nerka również BMW , jakoś przestałem tęsknić za centralnym ale zapewne to chwilowe ...fc9fb7c2b8fb99421d2b796bbd077ba6.jpg

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Kufry MUSZĄ być węższe od kierownicy, jeżeli np. chcemy jechać do Niemiec ;)

Na co dzień oraz na turystykę drogową, kufer plastikowy kładzie na łopatki każdą torbę jeżeli chodzi o sprawne mocowanie na motocykl, szybkie wyjmowanie i wkładanie. Tu mamy kluczyk i plastik a nie troczki, paski i suwaki.

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Trudno mi powiedzieć jak jest to z innymi kuframi, chociaż wątpię aby było inaczej, ale przy kufrach Vario nawet rozciągniętych do maximum, kufry nie wystają poza szerokość motocykla (wraz z kierownicą).
Mylisz się, są węższe tylko jak są złożone, jednak mi to nie przeszkadza, z rozłożonymi i tak korki nie są dla mnie przeszkodą

Wysłane z mojego SM-J730F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
2 minuty temu, artex napisał:

Kufry MUSZĄ być węższe od kierownicy, jeżeli np. chcemy jechać do Niemiec ;)

A czego tam jechać, nie wystarczy, że już był tam nasz motocykl? Niech Niemcy przyjeżdżają do nas ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
1 minutę temu, dakarowy napisał:

Mylisz się, są węższe tylko jak są złożone, jednak mi to nie przeszkadza, z rozłożonymi i tak korki nie są dla mnie przeszkodą emoji28.png

Wysłane z mojego SM-J730F przy użyciu Tapatalka
 

Oczywiście, inaczej nie dałoby się takiego produktu sprzedawać w Niemczech.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Teraz, dakarowy napisał:

Mylisz się, są węższe tylko jak są złożone, jednak mi to nie przeszkadza, z rozłożonymi i tak korki nie są dla mnie przeszkodą emoji28.png

Wziąłem metrówkę i zmierzyłem. Są węższe, ale i tak w Rumunii przeciskając się podczas robót drogowych o mało kufrem nie zmiotłem ciężarówki MANa, aż mu ślad na zderzaku został :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ale nie centralnym chyba? centralny nie wystaje, praktycznie chowa się za plecami kierowcy, mimo swoich 60cm. Boczne to inna sprawa. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
4 minuty temu, BrunoJ napisał:

Ale nie centralnym chyba? centralny nie wystaje, praktycznie chowa się za plecami kierowcy, mimo swoich 60cm. Boczne to inna sprawa. 

Bocznym, prawym bocznym oczywiście, aż mną zatrzęsło nieco :default_icon_mrgreen:

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
2 godziny temu, artex napisał:

kufer plastikowy kładzie na łopatki każdą torbę jeżeli chodzi o sprawne mocowanie na motocykl, szybkie wyjmowanie i wkładanie. Tu mamy kluczyk i plastik a nie troczki, paski i suwaki.

Tia...

9335027849a886d83b00e87dbcdb3a14.jpg

  • Like 1
  • Haha 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
11 minut temu, Bodek napisał:

Tia...

9335027849a886d83b00e87dbcdb3a14.jpg

Michał, to nie trytytką kufry się przypina. Trytytki nie służą do tego.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×