Skocz do zawartości

Recommended Posts

Cześć,

 

Mój F650GS 2002r (przebieg 38kmil) nie chce odpalić. Sytuacja wygląda następująco:

1. Przekręcam kluczyk;

2. Zapalają się światła i kontrolki;

3. Zmieniam położenie wyłącznika zapłonu;

4. Słychać przez moment charakterystyczny dźwięk w okolicach pompy paliwa;

5. Czekam, aż zgaśnie czerwona kontrolka przepustnicy (ta w prawym górnym rogu).

6. Naciskam przycisk rozrusznika, motor kręci, ale nie zapala.

Poniżej filmik z procedury startu.

 

Trochę historii:

Tydzień temu byłem na weekend w górach i wracałem nim w deszczu. Palił normalnie, nie było żadnego problemu.

W tym tygodniu wymieniłem kierownicę i zmieniłem manetki na podgrzewane (czyli odpiąłem akumulator i podłączyłem pod niego manetki Oxford). Przed tymi pracami go nie zapalałem.

Po tych pracach sytuacja jak na filmiku.

 

Wykonana diagnostyka:

1. Odpiąłem zasilanie manetek i dalej to samo.

2. Wykręciłem świecę - iskra jest, jednak świeca jest sucha.

 

Jaką diagnostykę mogę jeszcze przeprowadzić? Co mogło by być przyczyną tego problemu (przejrzałem forum, ale niestety nie pomogło).

 

Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam

 

Markus

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
4 minuty temu, raby napisał:

Kontrolka przepustnicy?

Z tego co widzę na schemacie to jest to "zwykły" potencjometr, więc przemierzenie go Ohm'omierzem powinno dać odpowiedź. Postaram się to sprawdzić w pierwszej wolnej chwili :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

aaaa... chyba pomyliłem nazwy (tak chyba to nazwał poprzedni właściciel). Ta czerwona lampka w prawym górnym rogu (widać ją na filmiku).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Skoro świeca jest sucha, to czego brakuje?

Wysłane z mojego Hammer_Energy_18x9 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Godzinę temu, dakarowy napisał:

Skoro świeca jest sucha, to czego brakuje? emoji4.png

Wysłane z mojego Hammer_Energy_18x9 przy użyciu Tapatalka
 

95

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Niestety paliwo jest w baku.

Przy przekręcaniu klucza słychać ten charakterystyczny dźwięk przy baku (to chyba oznaka, że pompa pracuje?).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
40 minut temu, MarSwi napisał:

Przy przekręcaniu klucza słychać ten charakterystyczny dźwięk przy baku (to chyba oznaka, że pompa pracuje?).

...a masz pewność że podaje paliwo ??? Co trza zrobić żeby się przekonać chyba wiesz ? ;)

Edytowane przez strażowy

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
6 godzin temu, strażowy napisał:

...a masz pewność że podaje paliwo ??? Co trza zrobić żeby się przekonać chyba wiesz ? ;)

Popatrzyć do baku. Jest jakaś nagroda? ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

 

7 godzin temu, strażowy napisał:

...a masz pewność że podaje paliwo ??? Co trza zrobić żeby się przekonać chyba wiesz ? ;)

Rozpiąć przewody paliwowe i zobaczyć czy "sika" paliwem :D

 

A czy przyczyna może leżeć w czujniku stopki? Do czego służy przekaźnik widoczny na zdjęciu? Jeśli czujnik stopki był uszkodzony (nie łączył w żadną stronę) to wtedy ten przekaźnik by się nie załączał.
image.png.d935d9062eb60514a2b77c2e487e92d4.png

Edytowane przez MarSwi

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
11 minut temu, MarSwi napisał:

 

Rozpiąć przewody paliwowe i zobaczyć czy "sika" paliwem 

...zuch chłopak :default_icon_mrgreen:

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Rozpiąłem przewody paliwowe i przy załączaniu motoru (jak rozrusznik kręci) pompa podaje paliwo... czyli to nie pompa jest problemem...

A co z czujnikiem stopki? Może on być powodem?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja się nie znam, ale rzucę pytaniami, do których mądrzejsi może się ustosunkują: Jakie jest napięcie akumulatora? Podczas próby odpalenia brzmi jakby chciał kręcić, ale nie mógł. 

Więc dwa: może bendiks się skończył?

Trzy: wskazówka prędkościomierza chyba wtedy nie powinna skakać, choć to może być zupełnie marginalna sprawa?

Abstrakcyjny pomysł - nie robić, jeśli nie potwierdzi tego ktoś mądry z forum! A gdybyś spróbował go odpalić na pych? Jeśli jest paliwo i iskra, a walnięty jest bendiks, to może wtedy motek odpali? Natomiast czy wtedy nie istnieje ryzyko uszkodzenia połowy silnika? To musiałby potwierdzić ktoś mądry.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Napięcie zaraz sprawdzę, chociaż pewnie już trochę się rozładował podczas wielokrotnych prób odpalania. 

Brzmi tak jakby kręcił i chyba też kręci. Nie słychać jakby przy tym zdychał. 

No właśnie nie wiem czy paliwo jest w cylindrze, świeca po wyciągnięciu jest sucha (przynajmniej tak wygląda).

A mogło się coś stać z wtryskiem?

P. S. Przypomnę, że przed odstawieniem go do garażu jeździł i palił normalnie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
1 godzinę temu, xel napisał:

Ja się nie znam, ale......

Abstrakcyjny pomysł - nie robić, jeśli nie potwierdzi tego ktoś mądry z forum! A gdybyś spróbował go odpalić na pych? Jeśli jest paliwo i iskra, a walnięty jest bendiks, to może wtedy motek odpali? Natomiast czy wtedy nie istnieje ryzyko uszkodzenia połowy silnika? To musiałby potwierdzić ktoś mądry.

Nie zna się to nie drażni psa bo cię ugryzie w dupę...

Wykręci świece i uczepi stabilnie do masy tak aby widział miejsce przeskoku iskry  - to raz, a dwa: zdejmie airbox, znajdzie wtryskiwacz i sprawdzi czy jest iskra i czy wtryskiwacz pluje paliwem. Tylko rób to z tatą albo mamą żebyś ogniska nie wyczarował z tej zabawy.

Potem reszta...

  • Like 3
  • Haha 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Świeca ewidentnie sucha (widać na zdjęciu).

Iskra jest, dzisiaj ponownie sprawdziłem.

2 godziny temu, xel napisał:

Ja się nie znam, ale rzucę pytaniami, do których mądrzejsi może się ustosunkują: Jakie jest napięcie akumulatora? Podczas próby odpalenia brzmi jakby chciał kręcić, ale nie mógł.

 

Napięcie 11,37V. Jutro podładuję, ale takie niskie jest pewnie ze względu na częste odpalanie ostatnio.

 

Jeśli chodzi o pompę, to jakie powinno być ciśnienie? odpiąłem wężyk za filtrem (przed wtryskiwaczem) i strumień paliwa "sika" na odległość ok 15 cm.

 

Godzinę temu, Jarek napisał:

Nie zna się to nie drażni psa bo cię ugryzie w dupę...

Wykręci świece i uczepi stabilnie do masy tak aby widział miejsce przeskoku iskry  - to raz, a dwa: zdejmie airbox, znajdzie wtryskiwacz i sprawdzi czy jest iskra i czy wtryskiwacz pluje paliwem. Tylko rób to z tatą albo mamą żebyś ogniska nie wyczarował z tej zabawy.

Potem reszta...

Rozumiem, że mam wykręcić wtryskiwacz i zobaczyć czy :pluje" paliwem? 

imageedit_1_3996758841.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ta świeca to chyba najlepsze dni ma już za sobą - zmieniał ją ktoś ? Do sprawdzenia wtryskiwacza potrzebne są dwie osoby i naładowany akumulator /dwie bo jedna kręci a druga patrzy czy i gdzie leci i ma gaśnicę w pogotowiu.../  , będzie miał lżej jak nie będzie wkręconej świecy ale prąd to w tym silniku podstawa .

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
11 godzin temu, Jarek napisał:

.... i czy wtryskiwacz pluje paliwem.

 

9 godzin temu, MarSwi napisał:

.... i zobaczyć czy :pluje" paliwem?

Jak na to wpadłeś? jestem pod wrażeniem ... ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A stan wtyczek pod osłoną silnika sprawdzał? Tam lubi czasem cos nie łączyć......

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×