Skocz do zawartości
piterGD

stator czy regulator napięcia padł - potrzebna diagnoza

Recommended Posts

pacjent F650 GS twin z 2008

 

w drodze do domu, już niedaleko na szczęście, nie odpalił - padł akumulator - na krótko, z kabli, odpalił, dało się spokojnie dojechać

akumulator naładowany do pełna, odpala bez problemu, ale na pięcie na akumulatorze zawsze ok 12V, czy jałowy czy na obrotach - więc nie ładuje, ale czemu ?

 

nie jestem elektrykiem więc poprzeglądałem fora, youtube, porobiłem testy, ale mam problem z interpretacją otrzymanych wyników …

 

stator testy, robione przy odłączonym całkowicie regulatorze napięcia

stacyjka wyłączona

- jest ok 1 ohm pomiędzy masą a każdym z 3 pinów

- jest ok 1 ohm pomiędzy każdymi z 3 pinów

silnik uruchomiony, na jałowym, mierzone jako prąd zmienny

- pomiędzy pinami 1-2 ok 20V

- pomiędzy pinami 2-3 ok 25V

- pomiędzy pinami 1-3 ok 27V

na podwyższonych obrotach, na każdej parze napięcie skacze na ok 40V (przy ok 2-3 tyś. obr.)

 

regulator napięcia testy

testowanie miernikiem, tryb dioda

test pomiędzy ‘zółtymi’ 3 pinami a kolejnymi 4 z drugiej, okrągłej wtyczki

piny 1 i 2 ok 500 na mierniku

piny 3 i 4 brak reakcji miernika

co więcej, jeśli odwrócimy bieguny przy testach (odwrotnie czarny-czerwony), to wynik testów jest dokładnie odwrotny

piny 1 i 2 brak reakcji miernika

piny 3 i 4 ok 500 na mierniku

 

czyli co padło ? jak to naprawić ? (samemu da się, czy ktoś w Trójmieście to robi ?)

 

- wszystkie testy na zimnym silniku

- brak błędów przez OBD

 

Edytowane przez piterGD

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Rozgrzej silnik i ponów pomiary napięcia na alternatorze. Wszystko wskazuje na stator, jakiś wysyp ostatnio..

Edytowane przez arthurr

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
10 godzin temu, raby napisał:

 

Chyba przerobię to na step-by-step do przypięcia bo najwyraźniej temat lubi powracac hurtowo :D 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Wada konstrukcyjna. Już dawno o tym było.

Wysłane z mojego S61 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Uszczelka prawego dekla też jest do wymiany przy demontażu uzwojeń, czy spokojnie do odzysku?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Nie da rady odzyskać, łamie się, jest strasznie sztywna

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ok, to wszystko wiadomo, dzięki za info.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

lepiej od razu kupić nowa, po tylu latach male szanse na odzysk

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Czy dla leniwego forumowicza jesteście w stanie podać nr części tej uszczelki?

Wysłane z mojego motorola one zoom przy użyciu Tapatalka

  • Like 1
  • Haha 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Czy dla leniwego forumowicza jesteście w stanie podać nr części tej uszczelki?

Wysłane z mojego motorola one zoom przy użyciu Tapatalka


Wszystko in 1f940f5fcc6d89f27755ba7f05c15fc87.jpg

Wysłane z mojego S61 przy użyciu Tapatalka

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Kolejność jest, jeszcze tylko moment i będzie idealnie ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Masz przecież napisany na obrazku :D To zdjęcie od Rabego by można wręcz gdzieś przykleić w wątku :D

 

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
oczywiście :default_ph34r:
realoem.com 
Ej koleżko, coś mi tu nie gra, nie ma żadnego nr w Twojej odpowiedzi. Jesteś forumowym trollem?

Wysłane z mojego motorola one zoom przy użyciu Tapatalka

  • Like 1
  • Haha 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
17 minut temu, Vengosh10 napisał:

Ej koleżko, coś mi tu nie gra, nie ma żadnego nr w Twojej odpowiedzi. Jesteś forumowym trollem? emoji23.png

Oczywiście :default_laugh:

 

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×