Skocz do zawartości
krzyzak

R 1200 GS 2013-2014 - typowe usterki?

Recommended Posts

Zastanawiam się nad kupnem dużego GSa. Nie chciałbym wydawać za dużo monet, więc celuję w roczniki 2013-2014.

Jako, że wielu z Was ma już dużego GS-a, jakie są typowe usterki i wady. Na co zwracać uwagę przed zakupem. Podobno silniki i sprzęgło mogą być wadliwe. Czy po VIN-ie można rozpoznać felerny egzemplarz?

Wszelkie rady, porady i rekomendacje mile widziane. THX

 

  • Like 3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Kumpel który ma obecnie advenczura z 16r. coś tam przygadywał o jakiś problemach silnikowych i z tego powodu wcześniej śmigał advenczurem z 10r. - ten był ok w ciągu kilku sezonów eksploatacji

Podpytam dokładnie co warto omijać to dopisze w wątku ;)

Edytowane przez strażowy

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

...no to doprecyzuje: sprawdzone konstrukcje to olejaki z lat 2009-2013, tutaj jeśli ogólnie nie zgnojony egzemplarz to warto się pokusić, wodniaki  z pierwszych lat produkcji czyli chyba od 2014 były lekko niedopracowane, poprawione w 2016r i tu można spokojnie atakować. O młodszych 1250 nie mam wiedzy ale jak czytam  planujesz kupić 2013-2014  więc rozsądnie będzie przygotować skarbonkę w przedziale 30-40 tysi , różnica między wersją zwykłą a adwenczurem to lekko 5 -7 tysi . Większy zbiornik i dodatkowe wyposażenie to nie wszystko, inny zawias ( mocniejszy) no i masywniejsze, szprychowe koła odróżniają adv. Z tego co wiem, nawet do zwykłej wersji warto zainwestować w szprychy. 

Więc jak Tobie nie przeszkadza wbijanie biegów młotkiem to życzę sukcesów w poszukiwaniach i zakupie ;)

Edytowane przez strażowy
  • Thanks 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Produkowane od 2013 i tam i w 2014r. podobno było najwięcej usterek w silniku, chyba lewy cycek, problem z łożyskiem na wałku rozrządu?
Ale taki np.@WINO też ma bodaj 2014 i nic się nie dzieje..@Bodek pierwszy wyspust i też jakieś problemy ze skrzynią czy sprzęgłem ..
Na dużym forum BMW jakiś koleś pisał o jego przypadku, przy bodaj 18 tyś km z hakiem posypał się silnik, finalnie doszło do jego wymiany, mimo przedłużonej gwarancji i niewielkiego przebiegu BMW wypięło się na gościa. Tu@artex zna chyba lepiej ten przypadek, tozmawialiśmy coś o tym na zlocie
Generalnie loteria, choć są i z dużymi przebiegami, zapewne w większości i nic się z nimi nie dzieje

Wysłane z mojego SM-J730F przy użyciu Tapatalka

  • Thanks 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Silnik padł po upływie przedłużonej gwarancji ale ponieważ sprzęt był dalej regularnie serwisowany w ASO, były podstawy do tzn good-will, niestety bez powodzenia. Na szczęście trafił się dobry silnik, który wymienił motoleźan (bardzo polecam), GS śmiga do dziś.

Przykra sprawa, ale nie ma tu reguły, no jest jedna, jak z większością spraw w życiu, najwięcej atencji dostają pechowe sztuki, których przypadki się nagłaśnia, mimo iż są mniejszością, Człowiek, ma też taką skłonność do wyolbrzymiania przykrych wydarzeń, a tym dobrym przypisuje mniejszą wagę ;)

Co się popsuje można naprawić i to w o wiele mniejszych pieniądzach niż 40k :) Wymiana silnika z silnikiem kosztowała poniżej 10k, przypadek Bodka jeszcze mniej ale miał też kontynuację ale to może na temat na zlot a nie forum.

 

 

  • Like 6
  • Thanks 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×