Skocz do zawartości
wizgot

Kupię Dakara lub 800.

Recommended Posts

Witajcie!

Jeżdżę Hondą Transalp 650 z 2000r, ale nieco przeszkadza mi jej duża waga w terenie, słabe zawieszenie o nie za dużym skoku, średni prześwit i brak ABSu (parę razy przejechałem się z przyblokowanym przodem na mokrym asfalcie, zastanawiając się czy wyhamuję). 

Wymyśliłem, że motocyklem o podobnym poziomie komfortu, ale z lepszym zawiasem, abs i nieco mniejszą wagą może być Dakar. Przy okazji zmiany trochę odmłodzi mi się maszyna, bo liczę że znajdę Twinsparka.

F800GS generalnie też mógłby być, bo choć nie będzie lżejszy od mojego Trampka, to jednak zawias, moc i abs będą z nim :D

Budżet na Dakara - do 12-13 tys. Na F800GS max do 16. Wiem, że w tych pieniądzach o osiemsetkę sensowną nie będzie lekko, więc skupiam się na Dakarze.

Jeśli ktoś coś ma i chce sprzedać - bardzo proszę o kontakt.

 

Pozdrawiam!

Piotrek

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

@Pszemo Pan do Ciebie, jeszcze trampka ma w rozliczeniu

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

  • Like 3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

To wal do działu SPRZEDAM. Przemo sprzedaje fajny, zadbany i ogarnięty motek. Trochę waluty więcej niż planujesz ale może warto przemyśleć.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Zawsze jest szansa się dogadać :) 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Zapytam, ale cena Pszema jest powyżej moich możliwości finansowych. Niestety, nie ten etap jeszcze :). A powiedzcie, jakiś czas temu na ot0moto był Dakar 2004 Twinspark z Ostródy. Mam zaklepany ten motocykl do obejrzenia. Czy może ktoś już go widział i może coś powiedzieć? Obecnie ogłoszenie wygasło, więc nie podlinkuję..

Pozdr,

P.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dakar ma się nijak do 800. Spróbuj gdzieś się przejechać jednym i drugim bo to wbrew pozorom mocno inne motocykle. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Nijak to znaczy jak?! Rozwiń myśl.

W sumie zastanawiam się nad sprzedażą Dakara kosztem właśnie GS 800. Na razie nic nie wystawiam, bo jeszcze nie jestem przekonany.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Nie miałem Dakar, bo miałem cywilnego singla, ale mam osiemsete, nad którą sprzedażą też się zastanawiałem. 

650 jedzie, 800 zapierdala... I im więcej na niej jeżdżę, tym mniej chce sprzedać...

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
8 godzin temu, konrad.wegrzyn napisał:

Nijak to znaczy jak?! Rozwiń myśl.

to calkiem inne motocykle i rozne generacje...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Chyba czaje o co chodzi. Jak byłem  w Italii to słyszałem komplementy, że mam "ładny, stary motocykl" i ogólne zdziwienie, że na nim można tam dojechać z Polski

Dakar, to już powoli klasyka, a 8-seta powiew świeżości. 

Tylko bez hejtu za to sformułowanie

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jeśli można się wtrącić.
Miałem zwykłego F650GS z 2004 a obecnie od dwóch sezonów F700GS z 2014. Pomiędzy tymi motocyklami jest przepaść niemalże w każdym aspekcie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
13 minut temu, konrad.wegrzyn napisał:

Dakar, to już powoli klasyka, a 8-seta powiew świeżości. 

Tja... Produkcja 2008-2018 i już tego nie będzie wiec przeminęło z wiatrem :default_laugh:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A powiedzcie mi, jako osobie która nie ma jeszcze porównania: jak w terenie czuć różnice w masie miedzy Dakarem a osiemsetą? 

Może doprecyzuję jeszcze pytanie podając przykład: na transalpie, wjeżdżając np w koleinę, w szczególności mokrą, trzeba mieć mocne nogi, podobnie jest jak na piachu zgubi gdzieś chwilowo przyczepność. Masa ewidentnie nie pomaga. Czy na Dakarze jest odrobinę lepiej? Albo czy na 800 jest podobnie cieżko? 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Różnica w masie suchej to 13 kg. Coś to jest ale w mojej subiektywnej ocenie w dakarze jest nieco inna, "trudniejsza" geometria,,  mnie lepiej prowadzi się 800kę.

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
3 minuty temu, wizgot napisał:

Dzięki! A jak jest z ochrona od wiatru w tych motocyklach? Szczególnie w okolicach kolan?

Mają manetkę gazu, którą reguluje się prędkość - do spółki z biegami. Wolniej jedziesz mniej wieje po kolanach ... ;)

  • Like 3
  • Haha 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Kurczę, nie wiedziałem ze to ma znaczenie! W trampku po prostu nigdy po kolanach nie wieje, za to szyba jest za niska i daje w kask.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Do obu jest multum akcesoriów - zaslonisz się jak chcesz. Owiewki 800- ki chronią kolana lepiej, są wyprofilowane bardziej.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
47 minut temu, wizgot napisał:

A czym poprawić ten element w Dakarze?

Prędkością :-)

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dodatkowym zbiornikiem z Touratecha :D

Poszukaj ogłoszenia @szefcunio, zobaczysz i czym mówię :)

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Co tu się dzieje.. kupić motocykl na którym nie czuć wiatru?

Wysłane z mojego Hammer_Energy_18x9 przy użyciu Tapatalka

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×