Skocz do zawartości
wizgot

Kupię Dakara lub 800.

Recommended Posts

A powiedzcie mi, jako osobie która nie ma jeszcze porównania: jak w terenie czuć różnice w masie miedzy Dakarem a osiemsetą? 
Może doprecyzuję jeszcze pytanie podając przykład: na transalpie, wjeżdżając np w koleinę, w szczególności mokrą, trzeba mieć mocne nogi, podobnie jest jak na piachu zgubi gdzieś chwilowo przyczepność. Masa ewidentnie nie pomaga. Czy na Dakarze jest odrobinę lepiej? Albo czy na 800 jest podobnie cieżko? 
800 jest cięższa ale faktycznie nie czuć za bardzo różnicy w wadze pomiędzy Dakarem. Zasadnicze różnice pomiędzy nimi są takie, że na Dakarze nie da się jechać po drogach szybkiego ruchu, natomiast na 800 znacznie gorzej jeździ się poza asfaltami choć to moja subiektywna opinie i pewnie wielu się z nią nie zgodzi jak i z tą, że jeżeli chodzi o turystykę tzw adventure f650gs to o wiele praktyczniejszy wybór niż f800gs.

Wysłane z mojego motorola one zoom przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Zaintrygowało mnie określenie .. praktyczniejszy ...jakbyś mógł rozwinąć tę myśl Jacku

Wysłane z mojego Hammer_Energy_18x9 przy użyciu Tapatalka

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Zaintrygowało mnie określenie .. praktyczniejszy ...jakbyś mógł rozwinąć tę myśl Jacku

Wysłane z mojego Hammer_Energy_18x9 przy użyciu Tapatalka


Oczywiście, już spieszę z odpowiedzią w formie pytań Danielu żebym nie został posądzony o prawienie prawd objawionych
Czy znasz kogoś kto pogiął felgi f650gs?
Czy nigdy nie miałeś wrażenia, że mimo wszystko podczas pokonywania dziur f650gs jego nieruchome części są bardziej nieruchome niż f800gs?
Czy w f650gs jest ryzyko, że nie odpali bo siądzie jakąś tam antena? (Tak, wiem, że można kupić i wozić drugą - no zajebiście po prostu )
Gdzie można szybciej rozkręcić i poskładać plastiki w razie czego, w f800gs czy f650gs?
Do którego z tych modeli części zamienne są tańsze i jest ich większa dostępność?
Który ma wygodniejsze siedzenie i pozycję za sterami?
Czy jest duża różnica w związku z mocą w jeździe po asfaltach np rumuńskich, bałkańskich pomiędzy nimi?


O właściwościach pokonywania wszelkich nierówności nie będę pisał bo jest to subiektywne, poza tym mam zmienione zawieszenie i być może za bardzo się przyzwyczaiłem, a w 800 przecież też można zrobić upgrade.

Oczywiście 800 to inna generacja motocykla i z tym w 100% się zgodzę, moc, hamulce, kultura pracy silnika choć też nienajlepsza to bije na głowę 650 jednak jak mówię odnośnie wypraw, jeżeli będę miał okazję jeszcze kiedyś pojechać na Ukrainę, do Rumunii czy Bałkany na wyjazdy szutrowo asfaltowe z pewnością nie wezmę 800, wezmę ją natomiast w Alpy, w których jeszcze na motocyklu nie byłem

Wysłane z mojego motorola one zoom przy użyciu Tapatalka

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
5 minut temu, Vengosh10 napisał:

z pewnością nie wezmę 800, wezmę ją natomiast w Alpy, w których jeszcze na motocyklu nie byłem emoji2.png
 

Mandzur pakuj, mam niedosyt po maju :default_ph34r:

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

W takim razie będę z tyłu blokował przejazdy innych motocyklistów żeby nikt nas nie wyprzedził

Wysłane z mojego motorola one zoom przy użyciu Tapatalka

  • Like 2
  • Thanks 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Godzinę temu, Vengosh10 napisał:

Czy znasz kogoś kto pogiął felgi f650gs?

Uwierz mi, że znam.

Godzinę temu, Vengosh10 napisał:

Gdzie można szybciej rozkręcić i poskładać plastiki w razie czego, w f800gs czy f650gs?

Dobrać się akumulatora? Moim zdaniem w twinie.

Godzinę temu, Vengosh10 napisał:

Który ma wygodniejsze siedzenie i pozycję za sterami?

W mojej subiektywnej ocenie lepiej i wygodniej mi się jeździ jednak twinem.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

To dość odważne zestawiać w jednym porównaniu motocykl z silnikiem jedno i dwucylindrowym ;)

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

 

 

 

Oczywiście, już spieszę z odpowiedzią w formie pytań Danielu żebym nie został posądzony o prawienie prawd objawionych

Czy znasz kogoś kto pogiął felgi f650gs?

Czy nigdy nie miałeś wrażenia, że mimo wszystko podczas pokonywania dziur f650gs jego nieruchome części są bardziej nieruchome niż f800gs?

Czy w f650gs jest ryzyko, że nie odpali bo siądzie jakąś tam antena? (Tak, wiem, że można kupić i wozić drugą - no zajebiście po prostu )

Gdzie można szybciej rozkręcić i poskładać plastiki w razie czego, w f800gs czy f650gs?

Do którego z tych modeli części zamienne są tańsze i jest ich większa dostępność?

Który ma wygodniejsze siedzenie i pozycję za sterami?

Czy jest duża różnica w związku z mocą w jeździe po asfaltach np rumuńskich, bałkańskich pomiędzy nimi?

 

 

O właściwościach pokonywania wszelkich nierówności nie będę pisał bo jest to subiektywne, poza tym mam zmienione zawieszenie i być może za bardzo się przyzwyczaiłem, a w 800 przecież też można zrobić upgrade.

 

Oczywiście 800 to inna generacja motocykla i z tym w 100% się zgodzę, moc, hamulce, kultura pracy silnika choć też nienajlepsza to bije na głowę 650 jednak jak mówię odnośnie wypraw, jeżeli będę miał okazję jeszcze kiedyś pojechać na Ukrainę, do Rumunii czy Bałkany na wyjazdy szutrowo asfaltowe z pewnością nie wezmę 800, wezmę ją natomiast w Alpy, w których jeszcze na motocyklu nie byłem

 

Wysłane z mojego motorola one zoom przy użyciu Tapatalka

 

 

No to tak..

Nie znam nikogo chyba kto pokrzywił felgi małym gsie, pamiętam za to zdjęcie z ułamanym mocowaniem przedniej ośki ale ale.. np. w KTM 950/990 są takie same gówniane felgi, też się gną

Wrażenie, zaiste, takie występuje, ale to tylko wrażenie, ponieważ przyczynkiem do tego są tylko i wyłącznie brzęczące tarcze hamulcowe i ich luzy na "tulejkach pływających", że to tak fachowo nazwę

Tak, w małym gsie jest dokładnie takie samo ryzyko, że nie odpali, jak ma np. słaby akumulator na 8setce zrobiłem sporo ponad 100 tys km i nigdy nie miałem problemu z tym o czym piszesz.. nigdy.. za to w Dakarze słaby akumulator mi się przytrafił i go nie odpaliłem.. raz

Fakt, w 650tce masz dwie śrubki mniej żeby dostać się do akumulatora to mozolne dwie minuty dłużej... przy braku odpowiedniego torxa reszta to to samo, chyba że weźmiemy model 8setki po lifcie, ale te znowu są z młode i zbyt mało awaryjne, żeby się ot tak po prostu z byle pwoodu zepsuły

Z dostępnością części nie ma problemu, z ceną oczywiscie masz rację, bo 8setka jest po prostu młodszym modelem ale uważaj bo za chwilę, będzie brakowało części do małego gsa, motocykl jest coraz starszy, a jak wiemy, polityka bmw bywa taka, że przestają niektóre części po prostu produkować po latach, a wtedy sytuacja się diametralnie odmieni

Wygodniejsze siedzenie.. w standardzie.. zdecydowanie mały gs, ale w 8setce jest np. kanapa komfort, która nie odbiega wygodą, w mojej ocenie, od tej w małym gsie, w 800 oryginalna, wąska jest kiepska to fakt.

Za to co do pozycji za kierownicą, dla mnie zdecydowanie wygodniej było na 8setce

No i ta wisieńka na torcie.. moc .. Jacek.. no proszę Cię.. do zwykłego przemieszczania się wystarczy nawet 4 tyś obrotów na minute

A czy to asfalt polski, czeski, czy rumuński i tak wolałbym sto razy bardziej jechać na nich 8setką

Fakt, Twoje zawieszenie w małym gsie.. obecne.. nie jest dobrą wypadkową do oceny tych dwóch sztuk, jednak jeżeli nie czujesz różnicy pomiędzy oryginalnym zawieszeniem małego gsa, a zawieszeniem USD 8setki to faktycznie nie ma co przepłacać

Resztę napisał Artex, niby dwie sieczkarnie, ale jakby zupełnie inne

Także nie jest to aż tak bardzo oczywiste, ja na przykład, bez zastanowienia brałbym tam gdzie piszesz, 8setkę

No ale każdy robi to co lubi fajnie, że jest możliwość sprawdzenai i porównania na własnej skórze, o czym kiedyś można było tylko pomarzyć

 

Wysłane z mojego SM-J730F przy użyciu Tapatalka

 

 

 

  • Like 3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jak wizgot przeczyta, przeanalizuje i przemyśli wasze wywody to albo pizgnie wszystko i zostanie przy Trampku albo się zadłuży a kupi oba.

  • Like 4
  • Haha 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Stare przysłowie pszczół mówi: jeśli ma się kasę to trzeba spełniać marzenia. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
44 minuty temu, Mario 6na9 napisał:

KaeS lepiej już ogranicz spożycie miodów wysokoprocentowych.

Nie bardzo rozumiem. Chłopak ma przeznaczone ileś tam kasy i niech się spełnia, moim zdaniem lepiej w dobrym i zadbanym Dakarze niż dobitej 800. Nie oszukujmy się za 16 tysięcy nie kupi się na naszym rynku sensownej sztuki. Czyż nie? 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Mam gdzieś zdjęcie ze zlotu z 2015 roku - 70% użytkowników przyjechało BMW F650GS/DAKAR . Ktoś policzył ile było tych motocykli w tym roku w Radkowie ? Jeden czy dwa ? Ja dwa lata temu napisałem że to się starzeje i bedzie znikać - oponenci sie poprzesiadali na 800 , 1200, wszelakie Hondy i Triumphy ... . Miłość miłością ale więcej pieniędzy robi z człowieka wygodnickie zwierzę :default_happy:

 

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
6 minut temu, KaeS napisał:

Nie bardzo rozumiem. Chłopak ma ...

No rzeczywiście nie rozumiesz ... nie chodzi o chłopaka.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
1 minutę temu, KaeS napisał:

No tak, przecież Ty wiesz najlepiej.

No wybacz ... nie ja ( tym razem ) zauważył, żebyś już ograniczył .... Nie kumasz ...? Nic, a nic? Nie ja jeden ma już powyżej uszów ... .;)

Ale z drugiej strony to ładnie z Twojej strony, że zauważasz, że wiem najlepiej. Dzięki!

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
2 minuty temu, Jarek napisał:

Nie ja jeden ma już powyżej uszów ... .;)

Ale czego?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja nie wiem dlaczego człowiek nie bierze pod uwagę mojego Tygrysa :default_unsure: Za 13 tysi miałby zajebisty sprzęt :default_cool: No nie jest tak ? Sami powiedzcie :default_wink:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
25 minut temu, Karson napisał:

Ja nie wiem dlaczego człowiek nie bierze pod uwagę mojego Tygrysa :default_unsure: Za 13 tysi miałby zajebisty sprzęt :default_cool: No nie jest tak ? Sami powiedzcie :default_wink:

Nie wiem jak sprzęt ale kierownik i plecaczek na pewno zajebiści.

  • Thanks 1
  • Haha 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
26 minut temu, Karson napisał:

Ja nie wiem dlaczego człowiek nie bierze pod uwagę mojego Tygrysa :default_unsure: Za 13 tysi miałby zajebisty sprzęt :default_cool: No nie jest tak ? Sami powiedzcie :default_wink:

za 13 tysi to mniej więcej taki?! :)

EVBbHqE-gsx0OgR_WAjurRn8Q7LT_A23L-Wfohio

  • Like 1
  • Haha 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Mam gdzieś zdjęcie ze zlotu z 2015 roku - 70% użytkowników przyjechało BMW F650GS/DAKAR . Ktoś policzył ile było tych motocykli w tym roku w Radkowie ? Jeden czy dwa ? Ja dwa lata temu napisałem że to się starzeje i bedzie znikać - oponenci sie poprzesiadali na 800 , 1200, wszelakie Hondy i Triumphy ... . Miłość miłością ale więcej pieniędzy robi z człowieka wygodnickie zwierzę default_happy.png

 

I ilu z nich na tych sprzętach obecnych w Radkowie jeździ tam gdzie kiedyś jeździli na jednocylindrowych f650gs

 

Wysłane z mojego motorola one zoom przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ven, nie chce mi się tego wszystkiego rozbijać na cytaty ale za długo masz już 650 i tak ją modziłeś ze nie pamiętasz czym była na początku. Ale serja do serji to nie ma czego porównywać.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×