Skocz do zawartości
arthurr

temat.. akademicki: jak odwrócić działanie czujnika oleju

Recommended Posts

Pany

Jestem debil z elektryki. Pewnie da się jakoś prosto ale ja nie umiem wykminić jak.

Mam sobie czujnik oleju który się zepsuł i chcę dać inny. Tyle że ten inny działa odwrotnie. Mój jest normalnie otwarty,, ciśnienie zwiera styki i łączy do masy. Ten inny jest normalnie zamknięty, ciśnienie go otwiera. Czy da się zrobić tak, żeby ten normalnie zamknięty czujnik pod ciśnieniem gasił mi kontrolkę - czyli jakby odwrócić sygnał na drodze czujnik - kontrolka?

Za porady typu: kup nowy taki sam czujnik serdecznie i z góry dziękuję :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Z elektryki jestem taka sama noga jak Ty , ale jak coś jest w instalacji sterowane minusem to nie zastapisz tego czymś co jest sterowane odwrotnie , tak mnie się wydaje :default_happy:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Na poważnie to chyba najprościej będzie Ci podłączyć dodatkową kontrolkę, a od starej odpiąć kabel/zakleić żaróweczkę :default_laugh:

Na drodze czujnik-kontrolka masz jeszcze pewnie komputer albo inne mądre rzeczy, nie? To nie jest bezpośrednio idący kabel od czujnika do kontrolki?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Kup właściwy, szkoda czasu

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
2 godziny temu, arthurr napisał:

Za porady typu: kup nowy taki sam czujnik serdecznie i z góry dziękuję :D

 

Coś było, że jesteś "debil z elektryki", ale widzę, że z logiki też ... ;)

Po co kupować nowy czy stray taki sam jak taki już masz i świeci na odwrót :default_icon_eek:

Masz kilka rozwiązań, ale chyba nie ogarniesz ... :default_tongue: Nowy czujnik, ale działający jak stary ... ;) . Przyjąć do wiadomości, że jak świeci to dobrze.  Przeróbka systemu sterowania, albo dodać jakieś ze dwa przekaźniki ( no bo jeden to tak słabo dla takiego gościa jak Ty ) na drodze kabla od ... do ... i po sprawie ... :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja Ci to ogarnę. Przygotuj narzędzia, palnik, flexa z dużą tarczą i sześciopak. Cyk-fuch i będzie git-malina :default_cafe2: :default_icon_mrgreen:

  • Like 4

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dzięki chłopaki. Wiedziałem, że się nie zawiodę.

@Jarek o przekaźniku nawet pomyślałem.. bo gdzieś ktoś kiedyś pisał że tam czymś się steruje.. coś. Ale to tyle.. 

Nie pier..ić tylko dawać rozwiązania, nawet jak nie ogarnę, to może ktoś kiedyś..

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Kup właściwy, szkoda czasu

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

  • Confused 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
10 minut temu, arthurr napisał:

Nie pier..ić tylko dawać rozwiązania, nawet jak nie ogarnę, to może ktoś kiedyś..

Właśnie, właśnie .... Kolega tutaj nowy to nie wie, że równolegle z pytaniem technicznym należy podać markę i model motocykla, rocznik, a w przypadku BMW najlepiej ostatnie 7 oznaczeń VIN ...to jakoś sobie poradzimy ... ;)

  • Like 3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jakby chciało mi się kombinować , to zrobiłbym tak... Kupiłbym przekaźnik o taki np

https://allegro.pl/oferta/przekaznik-samochodowy-4120-12v-40a-5442614972.

I on po podaniu napięcia w zależności od wyjścia (tam jest 87 i 87a) jest albo otwarty albo zamknięty. 

Jak podłączysz tak aby po podaniu napięcia był otwarty, to mas odwrotnie... Bo jak napięcie zniknie to jest zamknięty... Ale czy to poprawnie zadziała? Weź kup czujnik oryginał i będzie po sprawie... Temat się zamknie, albo ktoś posprząta...:-) 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Proszę. Zwykły przekaźnik samochodowy najlepiej o małej mocy, bo wtedy cewka mało prądu ciągnie. Jeżeli ten nowy czujnik jest normalnie zamknięty to przekaźnik będzie zasilany i będzie zwierał do 30 do 87, potem jak ciśnienie wzrośnie to przestanie czujnik przewodzić i wiec cewka przekaźnika odpuści i będzie zwierał 30 do 87a.

8e4c7c48740fc4161727e091e5473934.png

 

Można tak jeszcze zrobić, to nie będzie robić przepięcia na czujnik, dodać diodę na cewkę albo kupić przekaźnik z dioda, który ma ją wbudowaną, wyjścia będą tak samo oznaczone.

62d950a48e33d6c08a98f92559df1d40.png

Wiem, wiem że jestem tu nie bardzo lubianym ale pozdrawiam wszystkich kulturalnych panów a tym złośliwym współczuję. ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Lubianym, jak lubianym... Strasznie wolnym... Wątek już idzie trzecią godzinę, a Ty dopiero teraz się włączasz... 

Spadek formy?

Edit: do @Kaes to bylo :-)

 

Edytowane przez manioora
  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Teraz, manioora napisał:

Lubianym, jak lubianym... Strasznie wolnym... Wątek już idzie trzecią godzinę, a Ty dopiero teraz się włączasz... 

Spadek formy?

Nie, jestem strasznie zajęty kupnem ochraniaczy biodrowych do moich nowych spodni scotta, bo niestety nie zamieścił producent tego ani na metce ani na spodniach a wybór jest niemały. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Wszystko fajnie, tylko poproszę jaśniej. DO tych nóżek przekaźnika: do której plus, do której stały minus no i potem (tak to rozumiem) tnę kabel od czujnika i koniec idący do czjnika  do której nóżki, koniec idący do zegarów - do której nóżki. I już :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
2 minuty temu, KaeS napisał:

Nie, jestem strasznie zajęty kupnem ochraniaczy biodrowych do moich nowych spodni scotta, bo niestety nie zamieścił producent tego ani na metce ani na spodniach a wybór jest niemały. 

Co zrobić, każdy ma swój cel w życiu...

Edit: :-)

4 minuty temu, arthurr napisał:

Wszystko fajnie, tylko poproszę jaśniej. DO tych nóżek przekaźnika: do której plus, do której stały minus no i potem (tak to rozumiem) tnę kabel od czujnika i koniec idący do czjnika  do której nóżki, koniec idący do zegarów - do której nóżki. I już :D

Na 85 daj + na 88 - z czujnika. Na 87a minus (masa) a od 30 kabel na żaróweczkę... 

Edytowane przez manioora
  • Like 1
  • Thanks 1
  • Haha 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Temat rzuciłem też dla synka. Znalazł lepsze rozwiązanie.

Cytuj
mozna prosciej i taniej, jak wywali ta kontrolke oleju i w jej miejsce da czerwoną diode led, czyjnik jest normalnie zamkniety wiec led swieci, jak jest cisnienie to czujnik sie otwiera i led gasnie.
 
dioda 3zl rezystor 20gr

add0b5b630390448894c7fadcb9adb78.png

Diodę lepiej użyć 10 mm, zastąpi żarówkę.

 

 

  • Thanks 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Przekombinowałeś. Kontrolka jest fabryczna, w zegarach, w "trzewiach". Nie chcę przy niej grzebać. Ale chciałeś dobrze doceniam.

@manioora  dzięki, o to chodziło spróbuję.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
35 minut temu, manioora napisał:

Na 85 daj + na 88 - z czujnika. Na 87a minus (masa) a od 30 kabel na żaróweczkę... 

No przecież wszystko jest na moim schemacie. @arthurr kup przekaźnik diodowy, popatrz na schemat i wszystko będziesz wiedział, to dziecinnie proste.

16 minut temu, arthurr napisał:

Kontrolka jest fabryczna, w zegarach, w "trzewiach". Nie chcę przy niej grzebać.

Jeżeli tą kontrolką jest dioda, wystarczy tylko rezystor i po zabawie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
2 minuty temu, KaeS napisał:

No przecież wszystko jest na moim schemacie. @arthurr...

To już mam jasność... Ty nie szukasz ochraniaczy, tylko ty schemat przez trzy godziny rysowałeś :-)

  • Like 1
  • Haha 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

@manioora zrozumiał komu tłumaczy zagadnienie - i chwała mu za to. @KaeS, za dużo kresek, kolorów, znaczków... no nie ogarniam :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Taki sam przekaźnik z diodą (nie diodowy - ja czasami go tak niefachowo nazywam) użyłem w F650GS aby automatycznie wyłączały mi się dodatkowe światła LED i X-grip z USB, aby przetwornica nie zżerała mi prądu.  

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Teraz, arthurr napisał:

@manioora zrozumiał komu tłumaczy zagadnienie - i chwała mu za to. @KaeS, za dużo kresek, kolorów, znaczków... no nie ogarniam :D

To teraz pewnie jeszcze będę musiał flache postawić ?

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Teraz, arthurr napisał:

@manioora zrozumiał komu tłumaczy zagadnienie - i chwała mu za to. @KaeS, za dużo kresek, kolorów, znaczków... no nie ogarniam :D

Kup przekaźnik a ogarniesz.

Ten czujnik nie ma polaryzacji. WK - na schemacie to "wokół korpusu", więc jak wkręcony jest w silnik to natychmiast ma tam masę a G to wtedy będzie "+".

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×