Skocz do zawartości
Aron

Szukanie igły w stogu siana, czyli przebicie między przewodami

Recommended Posts

Sytuacja ma się tak, że w trakcie skręcania kierownicą (BMW F650  Funduro 1997), blisko maksymalnego skrętu w lewo, zauważyłem, że gaśnie mi światło mijania z tyłu. Olałem temat początkowo, a wczoraj przy grzebaniu (wymiana złamanego kierunkowskazu i zakładanie halogenów) zauważyłem nadtopiony bezpiecznik 15A. Wywaliłem go, wstawiłem nowy, elektronicznie wszystko działa, nie zauważyłem podczas odpalenia problemów. Z poszukiwań wyszło, że przy kierownicy kable lubią się poprzycierać i dochodzi do zwarć. Obawiam się zabierać za to i potrzebuje instrukcji. Jaki jest patent na znalezienie takiego miejsca? Jak szukać, żeby nie rozbierać całego moto i wszystkich kabli z izolacji?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Rozbierz ile się da, odpal maszynę, ruszaj kablami i słuchaj/obserwuj co się dzieje. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Nie ma innego wyjścia , jak pisze Prawie Karwowski ;)

Ale jeśli jest jak piszesz, to powinieneś bez większego trudu znaleźć uszkodzony przewód. U mnie było to samo, tj przy skręcie kierownicą w skrajnego położenia motocykl gasł i wyglądało jakby nie miał prądu. Winnym okazał się jeden z kabli który się przytarł i dawno już nie miał izolacji.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dawno temu, kiedy miałem jeszcze starą efkę, to równolegle naprawiałem znajomemu taki sam model, który przy maksymalnym skręcie w jedną stronę tracił zapłon i motor gasł.
Pierwsze miejsce gdzie postanowiłem szukać, to przewody przy główce ramy. Dalej stacyjka i tam znalazłem powód - zerwał się przewód zasilający, który trzeba było na nowo przylutować. Przy okazji podpowiem, że odkręcając ze stacyjki kostkę elektryczną, motor można odpalić bez klucza.

Jeżeli chodzi o Twoje światło, to sprawdź może po kolorze kabla jaki dochodzi do tylnej lampy. Załączanie przedniej lampy i tylnej jest wspólne. Sprawdź czy światło stopu działa prawidłowo. Gdzie bym szukał - główka ramy, pod bakiem przy zbiorniku z olejem, przełącznik świateł na kierownicy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

uc?id=10tT5pYA4b_vzeUCsshH_JymA28dhCVqC

Znalazlem takie coś w swoim f650gs2000r...i napewno nie jest to fabryczne, handlarz wprawdzie wspomniał, ze wylał sie akumulator, ale widocznych śladów na kablach nie było, a te grzybki byly ukryte pod tymi kostkami przy kierownicy. Od paru lat nieświadomy co mam, teraz swiadomy, aczkolwiek, czy takie druciarstwo nie odbije mi sie kiedyś czkawką ? Ruszać to, czy skoro pali i jezdzi zostawić. Na schemacie niby niektore przewody mozna tak łaczyć...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jeżeli wszystkie są połączone tak jak te niebieskie, to ja bym to zostawił. Nie jest źle.
Jeździć, obserwować.


Ride, eat, sleep, repeat...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
25 minut temu, Jezier napisał:

Jeżeli wszystkie są połączone tak jak te niebieskie, to ja bym to zostawił. Nie jest źle.
Jeździć, obserwować.

Ja tam niebieskie bym zaizolował ... ;)

  • Like 3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dzięki. Z takich "dziwact" tego gsa to jedyne co zaobserwowalem, to że po odłączeniu akumulatora i ponownym podlaczeniu (odczekując 10min aby sie wszystko zresetowalo) pieknie chodzi, pali jezdzi, słychać nawet jak głośno klikają kierunkowskazy. Po kilku jazdach wokół komina, te kierunkowskazy klikają ale tak, ze ich nie slychać. Taka niby pierdoła, ale czemu milkną to nie wiem. I znów jak odłacze akumulator i zalacze to znów działają głośno...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×