Skocz do zawartości
sledziuj

Problem elektryczny

Recommended Posts

Dziś próbowałem przejechać się moim sprzętem pierwszy raz w nowym roku (niestety poranne 10cm puchu :( sprawiły, że nie doszło to do skutku) i zauważyłem dziwny problem.

Wyświetlacz km i czasu nie działa! Moto odpaliło za pierwszym razem nie było żadnego problemu, aku naładowane, wszystkie inne części elektryczne działają. Bezpieczniki pod kanapą sprawne. Czy ktoś może wie co może być przyczyną takiego stanu rzeczy?

Kiedy tak sobie grzebałem zobaczyłem bardzo dziwną rzecz. Po kanapą mam dwie niepodłączone wtyczki. Obejrzałem serwisówkę i zobaczyłem o taką część której nie posiadam.

s1053974.jpg

s1053975.jpg

przechwytywaniek.jpg

Moje pytanie jest następujące do czego owy czujnik służy i czy jeżdżenie tymczasowe do czasu zakupu jest bezpieczne dla silnika? (jeżeli ktoś ma taki na sprzedaż to chętnie kupie ;) A drugie pytanie dotyczy wtyczki nr 2 tj na 3 bolce, dokąd ją podłączyć? Z góry dzięki za pomoc :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

kurcze, nie mogłem dojść w którą strone zrobiłeś to zdjęcie, teraz widze że wyciągałeś "komputer" ? prawde mówiąc niewiem skąd wygrzebałeś tek kabel :shock: ... może jakbym rozebrał jeszcze trochę więcej częsci, ale to jutro ;)

DSC00304.JPG

a co do wyświetlacza LCD na zegarach... hmm może nie styka wtyczka, choć to by skutkowało również niechodzącymi wskazówkami. Sam wyświetlacz mógł paść od mrozu?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dzięki za takie zaangażowanie! ;) Kurcze mogło paść od mrozu bo pomieszczenie nie było ogrzewane...

A może wiesz czy za zegarami jest jeszcze inny bezpiecznik? Może on padł... A co do wtyczki to jest dokładnie ta którą masz na zdjęciu niepodłączoną. Zastanawia mnie ta konstrukcja z obrazka serwisówki... Co to za małe urządzonko...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

chyba znalazłem Twoją wtyczkę:

- patrząc z prawego boku pod puszką z bezpiecznikami głeboko

DSC00306s1.jpg

jest gniazdo na trzy wtyki - niebieski i dwa przezroczyste - Twój to chyba środkowy

DSC00309s1.jpg

nie pytaj od czego te przewody ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

na fotce z manuala to "fuel-evaporation control valve" (z dopiskiem [uSA version] ;) ) co oznacza "Zawór kontroli parowania paliwa" ... cokolwiek to oznacza, do czego służy i z jakiegokolwiek powodu występuje w usa versji a u nas niet :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

W USA mają ostrzejsze normy ekologiczne i ponoć jest zamknięty system zasilania.

Opary ze zbiornika paliwa trafiają do puszki z węglem aktywnym a później spowrotem do kolektora- układu zasilania. To tak po w skrócie bo nie analizowałem jak to jest rozwiązane w naszych BMW gdyż problem dotyczy wersji USA. Istnienie zaworu tylko potwierdza, że jakoś to zrobili 8-)

Gdzieś czytałem, że zbiorniki paliwa też są tam ciut mniejsze.

Tą wtyczkę na dwa piny z zielonym w tle też mam u siebie wolną.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Niestety Miko to nie ta wtyczka, której zdjęcia robiłeś ;)

s1053977.jpg

(Kable trochę wybebeszone na potrzeby poszukiwań)

Ta ma wejście 5 kabli i odchodzi od złączek tak jak widać to na zdjęciu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Podlaczajac sie pod temat

Nie podlaczona 1 wtyczka - moze ktos pomoze mi dojsc co do czego..

http://img716.imageshack.us/img716/3310/dsc0091x.jpg

i jeszcze caly zestaw roznych wtyczek

http://img683.imageshack.us/img683/3995/dsc0101l.jpg

i na sam koniec- motocykl ma na bagazniku mocowanie na jakis kufer - moze ktos ma cos podobnego ? Jaki kufer moge do tego dokupic?

http://img202.imageshack.us/img202/318/dsc0098c.jpg

Z góry dziękuje za informacje ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Pierwsza wtyczka, to ta sama co u kolegi na fotkach wyżej, u mnie też luźna. Prawdopodobnie od zaworu układu recurkulacji oparów paliwa, na rynek USA.

Mocowanie masz Givi/Kappa - Monolock, brakuje pokrywki-zaślepki

k628.jpg

pl_monolock11.jpg

Ogólnie system Monolock jest dedykowany do skuterów, do motocykli przeznaczony jest system Monokey.

Monolock ma mniejszą wytrzymałość ale możesz kupić sobie jakiś kuferek Kappy lub Givi w tym systemie i jak nie będziesz przeładowywał to będzie ok. Musisz jednak poprawić mocowanie samej płyty bo z fotki widać, że trzyma się tylko na dwóch wkrętach (wyglądają jak do montażu płyt karton-gips) ?! Poza tym nie masz dostępu do klapki pod którą znajduje się dźwignia zamka siedzenia, chyba że ktoś przerobił i wypuścił bokiem linkę.

Co do reszty wtyczek to się narazie nie wypowiem.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Skan z Haynes'a na temat systemu zasilania na rynek USA i nasza zagubiona dwu-pinowa wtyczka z zielonym środkiem widoczna na zdjęciach w postach wyżej.

evapschemat.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×