Skocz do zawartości

Recommended Posts

Chciałem się pochwalić, że migracja F650GS lejdis do F650GS DAKARRRR została zakończona ;)

Co prawda, jak na razie, wyszedł z tego DAKAR-S, czyli wersja szosowa :D - przednie koło 19", zestaw opon - standard Bridgestona.

Pewnie fetysze z Wrocka :) przyczepią się że nie mam blaszko-osłonki na pompę hamulca tylnego, ale co tam, jest DAKAR i już :)

To co wymieniłem:

1. amortyzator tylny - jebaj.de

2. rolka dolna pod łańcuch zrobiona z rolki motocrossowej + gumowy korek do balona fermentacyjnego :D

3. stopka dakarowa - dzięki Paweł!

4. przednie lagi - dzięki megagame! - nie jestem godzien ujeżdżać lag mistrza - są tak ułożone, że po pierwszej przejażdżce obudził się we mnie dziki demon enduro :)

5. przewody hamulcowe przednie HEL - zamówiłem dolny wg specyfikacji dla DAKAR z ABS i górny dłuższy o 3-4 cm żeby kiedyś zamontować podwyższenie kiery. Przewody ładne, ale mam wrażenie, że mimo stalowego oplotu puchną - klamka wpada głębiej niż przy oryginałach - co prawda jest jeszcze możliwość, że w układzie pozostał bąbelek powietrza. Jak się upewnię, że układ jest doskonale odpowietrzony to najwyżej zdementuję :)

A tak w ogóle odpowietrzanie hamulca z ABS w warunkach domowych jest fantastyczną przygodą - jeśli ktoś spotka się z tym problemem to chętnie opowiem.

Przez ponad rok jeździłem na hybrydzie z tylnym zawieszeniem od dakara i przednim lejdis. Dziś założyłem lagi dakarowe i wymieniłem przewody hamulcowe. Przód powędrował do góry o 8 cm! Po pierwszej przejażdżce rozumiałem, jak tragicznie prowadziła się ta nieszczęsna hybryda. Dopiero po podniesieniu przodu motocykl przestał nieoczekiwanie wpadać w zakręt i reagować nagłym uciekaniem tylnego koła na odjęcie gazu. Po prostu zaczął jeździć jak powinien :)

To co pozostało do zrobienia (gdybym dążył do doskonałości oryginału), to oczywiście malowanie i naklejkowanie oraz wspomniana blaszka dla pompy hamulca tylnego.

Ale jako technokrata, uważam, że cel osiągnąłem i malowanie nic tu nie zmieni:) Tak więc mam pierwszego czornego DAKARRRA :) - co prawda, jeszcze z literką S - i może tak zostanie jeśli demon enduro nie wygra :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Opis zachęcający a gdzie fota, do licha? :roll:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Prosimy o dokumentacje zdjeciowa ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Opis zachęcający a gdzie fota, do licha? :roll:

Vengosh, na każdego przyjdzie pora :lol: :lol:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

daj nam fotki, daj nam fotki, daj nam fotki, daj nam fotki, :twisted:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A więc dokonało się! Gratulacje!!!! :beer:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

mam fotki mam fotki :lol:

tak na szybko z pracowego parkingu..

20110406308.jpg

20110406309.jpg

20110406310.jpg

20110406311.jpg

20110406312.jpg

20110406313.jpg

Zapomniałbym dodać:

6. zamiana kanapy z obniżanej na normalną - dzięki peterka!

Dzięki naszemu forum wszystko staje się proste po prostu :beer:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Kurcze, fajny ten wasz zakladowy parking :lol:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Wiem że to nie zgadza się z twoim projektem ale dokładając z przodu 17' wyszło by supermoto :lol:

F650Supermoto16_1.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Kurcze, fajny ten wasz zakladowy parking :lol:

Właśnie właśnie.... to robota czy zlot :lol:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

kurcze, dziarsko wygląda ten Twój GS. Według mnie dużo lepiej niż zwykła wersja Dakar. Pewnie z powodu koloru. :lol:

Kawał roboty odwaliłeś. :beer:

a parking to faktycznie wygląda jak zlotowy :lol:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Zostawiłeś na pamiątkę drewienko z pod stopki??????? :beer:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Zostawiłeś na pamiątkę drewienko z pod stopki??????? :beer:

Tak, deseczka pod stopkę wraz z rzepami mocującymi do gmoli została zachowana - może się jeszcze przyda na wyprawach w sypki teren.. nie ma to jak mieć swoją deseczkę a nie tam kamieni szukać :lol: Wiedziałem, że wszyscy się śmieją z tej deseczki za moimi plecami :lol:

kurcze, dziarsko wygląda ten Twój GS. Według mnie dużo lepiej niż zwykła wersja Dakar.

Dzięki waflo, w ogóle czorne są najładniejsze :lol: Robota była niewielka w sumie - żadnych przeróbek, tylko wymiana paru rzeczy - najtrudniej było wszystko skompletować, ale dzięki nieocenionej pomocy forum wszystko jak widać się udało.

A parking faktycznie mamy zacny :D Mamy tu wszystko, od zabytkowej Vespy przez różnej maści skutery, czopery, do hayabusy :D Tak to jest w korporacji, że wśród 3 tyś ludzi 30 osób śmiga na 2oo.

jeszcze taką "wąską" fotkę znalazłem:

20110406314.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

4. przednie lagi - dzięki megagame! - nie jestem godzien ujeżdżać lag mistrza - są tak ułożone, że po pierwszej przejażdżce obudził się we mnie dziki demon enduro :lol:

Nie ma sprawy :lol:. Na zlocie przejedziesz się moim z lagami WP dla porównania :lol:.

5. przewody hamulcowe przednie HEL - zamówiłem dolny wg specyfikacji dla DAKAR z ABS i górny dłuższy o 3-4 cm żeby kiedyś zamontować podwyższenie kiery. Przewody ładne, ale mam wrażenie, że mimo stalowego oplotu puchną - klamka wpada głębiej niż przy oryginałach - co prawda jest jeszcze możliwość, że w układzie pozostał bąbelek powietrza. Jak się upewnię, że układ jest doskonale odpowietrzony to najwyżej zdementuję :D

A tak w ogóle odpowietrzanie hamulca z ABS w warunkach domowych jest fantastyczną przygodą - jeśli ktoś spotka się z tym problemem to chętnie opowiem.

Również mam HELa w BMW i KTM. Moim zdaniem są bardzo bardzo dokładne. Jeżeli choć trochę czujesz jakbyś ściskał halon, na bank bąbelki z powietrzem. Sprawdź również czy wszystko dobrze dokręciłeś. Może jakiś delikatny wyciek się pojawia.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

5. przewody hamulcowe przednie HEL - zamówiłem dolny wg specyfikacji dla DAKAR z ABS i górny dłuższy o 3-4 cm żeby kiedyś zamontować podwyższenie kiery. Przewody ładne, ale mam wrażenie, że mimo stalowego oplotu puchną - klamka wpada głębiej niż przy oryginałach - co prawda jest jeszcze możliwość, że w układzie pozostał bąbelek powietrza. Jak się upewnię, że układ jest doskonale odpowietrzony to najwyżej zdementuję :lol:

A tak w ogóle odpowietrzanie hamulca z ABS w warunkach domowych jest fantastyczną przygodą - jeśli ktoś spotka się z tym problemem to chętnie opowiem.

Również mam HELa w BMW i KTM. Moim zdaniem są bardzo bardzo dokładne. Jeżeli choć trochę czujesz jakbyś ściskał halon, na bank bąbelki z powietrzem. Sprawdź również czy wszystko dobrze dokręciłeś. Może jakiś delikatny wyciek się pojawia.

Oglądałem złącza i są suche więc wycieku raczej nie ma. Będę je jeszcze obserwował przez jakiś czas.

Klamka przy pompowaniu wcale nie staje się twardsza - to świadczy, że układ raczej nie jest zapowietrzony. W porównaniu z poprzednimi przewodami klamka da się docisnąć jakieś 2 cm głębiej - aż do manetki - choć już znacznie wcześniej siła hamowania jest powiedzmy maksymalna - moto staje dęba lub włącza się ABS. Dlatego właśnie uważam, że przewody puchną przy dużym ciśnieniu.

dla pewności podjadę gdzieś gdzie mają pompę próżniową do odpowietrzania i przepłuczę jeszcze raz nowym płynem.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Nie wiem czy dobrze rozumiem ale jeżeli klamka przy pompowaniu nie staje się twardsza to może świadczyć właśnie o zapowietrzeniu. Chociaż z drugiej strony skoro hamulce działają poprawnie już wcześniej ale klamka idzie dalej to tak jakby był gdzieś wyciek.

Niestety nie miałem doświadczenia z ABSem więc doradzam troszkę po omacku :lol:. W każdym razie powodzenia życzę. Mi na szczęście udało się w zeszły weekend odpowietrzyć od razu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Klamka przy pompowaniu wcale nie staje się twardsza - to świadczy, że układ raczej nie jest zapowietrzony. W porównaniu z poprzednimi przewodami klamka da się docisnąć jakieś 2 cm głębiej - aż do manetki - choć już znacznie wcześniej siła hamowania jest powiedzmy maksymalna - moto staje dęba lub włącza się ABS. Dlatego właśnie uważam, że przewody puchną przy dużym ciśnieniu.

dla pewności podjadę gdzieś gdzie mają pompę próżniową do odpowietrzania i przepłuczę jeszcze raz nowym płynem.

Jak dla mnie miekka klamka tez by swiadczyla o zapowietrzeniu ukladu, problemie z uszczelka przy tloczku, badz jakims wycieku. JackX jakbys mial problem z kims z pompka daj znaka na pw - z czasem kiepsko ale moze cos powalczymy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Sorki za offtopic.

MTBiker, muszę przyznać że masz świetne moto :lol:. Wczoraj miałem pierwszy raz okazję dokładnie obejrzeć taki model jak Twój. Stał sobie o północy na starym rynku w Poznaniu :lol:.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dzięki MTBiker. Będę obserwował i jak nic nie wymyślę to się odezwę.

Może faktycznie jest gdzieś powietrze i trzeba przepłukać płynem przy pomocy pompki ssącej z odpowietrznika. poszukam, na Służewcu przemysłowym pewnie znajdę jakiś warsztat który ma taki sprzęt;)

Już sam nie wiem, czy ta klamka powinna twardnieć czy nie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Przy przewodach HELa klameczka powinna twardnieć tak, że nawet na chama ściskając nie powinna się ruszyć. W innym przypadku coś jest źle tak jak pisał MTBiker.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Piękna robota, zostało jeszcze do wstawienia 21 z przodu ;-) . Jedziesz przerobionym sprzętem na Pałuki? :-D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jackx, powiedz mi czy miałeś już wcześniej taką szybkę dakarową czy gdzieś kupiłeś? bo ja za cholerę nie mogę takiej nigdzie namierzyć :!: Poza tym to oczywiście dobra robota, ja w swoim zamieniłem tylko tylni amor od dakara ale też mam chrapkę na przedni widelec dakarowy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Piękna robota, zostało jeszcze do wstawienia 21 z przodu ;-) . Jedziesz przerobionym sprzętem na Pałuki? :-D

Dzięki, narazie się wstrzymam z 21 bo mam dwie opony do dojeżdżanie na 19. Poza tym prowadzi się bardzo dobrze a aktualnie moto służy mi do przebijania się przez stoliczne korki - bądź co bądź po asfalcie. Jak znajdę zupełnie ofroadowy skrót do roboty, to założę 21 i kochę - ale taką lajtową. TKC pewnie. Wtedy, po jakimś roku treningu pojadę z Tobą na Pałuki:D

Jackx, powiedz mi czy miałeś już wcześniej taką szybkę dakarową czy gdzieś kupiłeś? bo ja za cholerę nie mogę takiej nigdzie namierzyć :!: Poza tym to oczywiście dobra robota, ja w swoim zamieniłem tylko tylni amor od dakara ale też mam chrapkę na przedni widelec dakarowy.

U mnie było lejdisowe zawieszenie z przodu więc totalna porażka. Po dociążeniu motocykla zostawało jakieś 5 cm (sic!) ugięcia, w dodatku bez zauważalnej progresji i nagle niespodziewane dobicie. Standardowe zawieszenie jest o niebo lepsze - tylko 4 cm brakuje mu do dakarowego. U mnie podniesienie wyszło +8 więc musiałem się na nowo uczyć jeździć :lol:

Szybę założył mi sprzedawca motocykla - wynegocjowałem szybę, gmole i handbary zamiast negocjacji ceny.

Jeśli chodzi akurat o szybę, to niestety nie wiem jaki jest producent - to musi być jakąś niskobudżetowa tandeta - bynajmniej nie jest dakarowa :lol: Szyba nie pasuje dokładnie do otworów - trzeba kombinować z gumowymi dystansami, jest krzywa - wyraźnie widać, że jest skręcona w jedną stronę, ma wiele zniekształceń wynikających z gięcia na ciepło i co najważniejsze - nic nie daje jeśli chodzi o ochronę przed wiatrem. Pewnie dlatego, że jest na górze bardzo wąska a zadarta górna krawędź powoduje zerwanie strugi powietrza, która łomocze wokół kasku. Przyjemniejszy dla ucha dźwięk mam jak stanę na podnóżkach - jednostajny świst, zamiast furkotu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Faktycznie +8cm to spora różnica, ja na szczęście nie zauważyłem takich negatywnych skutków po wymianie samego tylnego amora jak Ty opisywałeś wcześniej. Jedynie co muszę wykombinować to w jakiś sposób zamontować rolkę bo łańcuch strasznie opadł chociaż jest nowy a nie mam oryginalnego mocowania owej rolki :lol:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Też mnie przygnębił ten wiszący łańcuch po założeniu tylnego zawiaska od dakara. Najgorsze, że nie można go naciągać bo zakres pracy zawieszenie wymaga tego luzu - jedyne wyjście to rolka.

U mnie była taka tuleja na ramie w którą przykręciłem rolkę na śrubie M8.

20110407317.jpg

Jeśli takiej nie masz, to może trzeba zrobić takie coś z alu, zetrzeć fragment lakieru z ramy i przyspawać w osłonie CO2 lub argonu i potem polakierować?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×