Skocz do zawartości
aga5317

Opiłki w filtrze siatkowym Suzuki Rmz-250 jaka może być przyczyna?

Recommended Posts

Hej mam pytanko odnośnie Suzuki Rmz-250 2019/20 przy zmianie oleju jak zwykle czyszczenie filtra siatkowego i dość sporo opiłków czego wcześniej nie było Moto 70mtg pierwszy właściciel i pierwszy problem bo to oznacza że jest coś na rzeczy.Czy ktoś może wie co może być powodem? Zaznaczę że wymiana oleju co 7mtg i wcześniej oprócz przepalania w pierwszych godzinach były później już nie i nie wiem co może być przyczyną;) jestem tu nowa więc proszę o wyrozumiałość

 

Wysłane z mojego M2007J17G przy użyciu Tapatalka

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Może by tak na początek "dzień dobry" w Przywitalni powiedzieć? ;)

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Może by tak na początek "dzień dobry" w Przywitalni powiedzieć?
Dzień dobry

Wysłane z mojego M2007J17G przy użyciu Tapatalka

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ile tych opiłków? Po to jest filtr żeby filtrował, ale ważna jest ilość, grubość i materiał ( stal, mosiądz, aluminium ... ) Zdjęcia w dobrej jakości na początek poka ...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Ile tych opiłków? Po to jest filtr żeby filtrował, ale ważna jest ilość, grubość i materiał ( stal, mosiądz, aluminium ... ) Zdjęcia w dobrej jakości na początek poka ...
Już wyczyszczony podczas wymiany oleju to fotek niestety nie mam a przez cały sezon wymiana oleju i czyszczenie filtra siatkowego co 7mtg i tylko przy pierwszych godzinach były później za każdym razem praktycznie nic.Ostatnia wymiana jeżyk był naprawdę okazały.Moto nowe pierwszy właściciel nakręcone 70mtg szykuje się do wymiany tłoka.Ogolnie wszystko wymieniane na czas, zastanawia mnie ta przyczyna wyst tak dużej ilości tych opiłków

Wysłane z mojego M2007J17G przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Nie widzę, nie powiem ... To jak wróżenie z opisu, który jest na poziomie "jeżyka" Problem w tym, że są różne jeżyki ... ;)

Jeżeli pomiędzy wymianami użytkownikiem był ktoś inny to inna technika jazdy mogła narobić różnych wiórków, ale może to jakieś zużycie wewnątrz silnika, albo sprzęgiełko rozrusznika, a nawet zużyte tarcze sprzęgłowe. Do szczegółów potrzebny jest real, albo wróżbita Maciej, ale on podobno najskuteczniej wróży w poniedziałki  :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Nie widzę, nie powiem ... To jak wróżenie z opisu, który jest na poziomie "jeżyka" Problem w tym, że są różne jeżyki ...
Jeżeli pomiędzy wymianami użytkownikiem był ktoś inny to inna technika jazdy mogła narobić różnych wiórków, ale może to jakieś zużycie wewnątrz silnika, albo sprzęgiełko rozrusznika, a nawet zużyte tarcze sprzęgłowe. Do szczegółów potrzebny jest real, albo wróżbita Maciej, ale on podobno najskuteczniej wróży w poniedziałki 
Użytkownik od nowości jeden Moto 2020 rok pr 19 zakupiony kilka miesięcy temu i nowy(z salonu) i generalnie nie powinno się nic dziać

Wysłane z mojego M2007J17G przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
1 godzinę temu, Jarek napisał:

Jeżeli pomiędzy wymianami użytkownikiem był ktoś inny to inna technika jazdy mogła narobić różnych wiórków,

Jarek, czy chciałeś ustalić wzrost, wiek i wagę ? :default_cafe2:

  • Haha 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
25 minut temu, Pawel napisał:

Jarek, czy chciałeś ustalić wzrost, wiek i wagę ? :default_cafe2:

Nie wchodź z butami ... Powolutku ... , pierwsze VIN, PESEL, adres ... , potem się zobaczy ;)

  • Like 1
  • Thanks 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
12 minut temu, Jarek napisał:

potem się zobaczy ;)

opiłki :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
15 minut temu, Pawel napisał:

opiłki :D

Sam jesteś wysokogatunkowy opiłek ... :)

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

To też się wp.. wtrącę. Taki nowy motek z salonu to nie powinien jakiejś gwarancji mieć?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
4 minuty temu, arthurr napisał:

To też się wp.. wtrącę. Taki nowy motek z salonu to nie powinien jakiejś gwarancji mieć?

Rmz-250 i gwarancja? 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Gwarancja wyszła, gdy koledzy z forum zaczęli pomagać odrdzewiać łańcuch ;-)

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Rmz-250 i gwarancja? 
Nie ma żadnej gwarancji na takie rzeczy choć są ubezpieczenia ale wyłączone jest wiele aspektów części które się zużywają a to nie jest wada fabryczna a w większości tzw ubezpieczenia nie obejmują pojazdów niedopuszczonych do ruchu pojazdów oraz motocykli używanych do nauki jazdy, biorących udział w wyścigach.. zawodach więc niestety to nie samochód

Wysłane z mojego M2007J17G przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jeżeli korba się kręci, to ogień na tłok i bawimy się. Jeżeli nastanie ciemność, to robimy "sekcję zwłok " wrzucamy nowe klamoty i znów się bawimy. I tak w kółko :default_wink::default_laugh:

Przy tego rodzaju sprzęcie  nie ma co filozofować :default_wink: Opiłki mogły się odkładać od samego początku eksploatacji, po kolejnej glebie mogły się przemieścić i ujawniły się dopiero po  70 mtg

Edytowane przez Karson
  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Jeżeli korba się kręci, to ogień na tłok i bawimy się. Jeżeli nastanie ciemność, to robimy "sekcję zwłok " wrzucamy nowe klamoty i znów się bawimy. I tak w kółko :default_wink::default_laugh:
Przy tego rodzaju sprzęcie  nie ma co filozofować :default_wink: 
Nie umiesz się bawić

Wysłane z mojego SM-J730F przy użyciu Tapatalka

  • Like 2
  • Haha 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
9 godzin temu, Jarek napisał:

Nie wchodź z butami ... Powolutku ... , pierwsze VIN, PESEL, adres ... , potem się zobaczy ;)

tak jest.... powolutku... na początek PESEL... albo chociaż dwie pierwsze cyfry;)

  • Like 2
  • Haha 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Co Wy z tym peselem,toż po awatarze widać że tego...no...no chyba,że to wnuczka:D

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Co Wy z tym peselem,toż po awatarze widać że tego...no...no chyba,że to wnuczka
Wnuczka??? Hehhh no tylko patrzeć ale jak ja niedługo zostanę babcią bo młody już prawie pełnoletni a teraz to już czasy się zmieniły i różnie to bywa!)))) Oby nie tak prędko ale na wnuczkę to już jestem za duża...

Wysłane z mojego M2007J17G przy użyciu Tapatalka

tak jest.... powolutku... na początek PESEL... albo chociaż dwie pierwsze cyfry
Stara już;)

Wysłane z mojego M2007J17G przy użyciu Tapatalka

Jeżeli korba się kręci, to ogień na tłok i bawimy się. Jeżeli nastanie ciemność, to robimy "sekcję zwłok " wrzucamy nowe klamoty i znów się bawimy. I tak w kółko :default_wink::default_laugh:
Przy tego rodzaju sprzęcie  nie ma co filozofować :default_wink: Opiłki mogły się odkładać od samego początku eksploatacji, po kolejnej glebie mogły się przemieścić i ujawniły się dopiero po  70 mtg
Co 7mtg wymiana oleju i czyszczenie filtra siatkowego więc nie było do tej pory tylko po trzech pierwszych godzinach jazdy na dotarciu do tej pory nic

Wysłane z mojego M2007J17G przy użyciu Tapatalka

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

 

35 minut temu, aga5317 napisał:



Co 7mtg wymiana oleju i czyszczenie filtra siatkowego więc nie było do tej pory tylko po trzech pierwszych godzinach jazdy na dotarciu do tej pory nic


 

To się już nie wrati (czy jakoś tak ) 

Gdzie drwa rąbią tam wióry lecą...

14 godzin temu, Jarek napisał:

...... Po to jest filtr żeby filtrował, ale ważna jest ilość, grubość i materiał ( stal, mosiądz, aluminium ... ) 

To jest podstawa, dalsza dyskusja bez rozebrania silnika to wróżenie z fusów...... Przykre, ale prawdziwe :default_sad:  

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
7 godzin temu, Karson napisał:

Gdzie drwa rąbią tam wióry lecą...

To jest podstawa, dalsza dyskusja bez rozebrania silnika to wróżenie z fusów...... Przykre, ale prawdziwe :default_sad:  

To co można zrobić "na teraz" to z uwagą nasłuchiwać i obserwować pracę silnika. Jeżeli pojawią się jakieś niepokojące objawy, odgłosy, dźwięki  ... to należy zaprzestać użytkowania i motek odesłać do sprawdzonego mechanika z doświadczeniem. Powtórzę: sprawdzonego, doświadczonego!  Podobnie zresztą jak podczas najbliższej wymiany oleju ... bo tutaj mogą być ważne drobne szczególiki - od koloru oleju po ocenę ilości, wielkości i materiału opiłków, albo też należy stwierdzić czy wcześniejszy alarm to nie jakiś zbieg okoliczności i nic się na obecną chwilę niepokojącego nie dzieje.

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
13 godzin temu, ZWIERZ napisał:

tak jest.... powolutku... na początek PESEL... albo chociaż dwie pierwsze cyfry;)

Wszystko masz zakodowane w nicku - tłumaczę: Agnieszka rocznik 53 miesiąc urodzenia 17  :D

  • Like 4
  • Haha 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Wszystko masz zakodowane w nicku - tłumaczę: Agnieszka rocznik 53 miesiąc urodzenia 17 
Ooo nie nie;) aż taka stara to ja nie jeszcze nie jestem;)))a nick z maila i nic z związanego z datą urodzenia nie ma;) zgadywać

Wysłane z mojego M2007J17G przy użyciu Tapatalka

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×