żeglarz 1 018 Zgłoś ten post Napisano 9 Luty 2021 Godzinę temu, artex napisał: Te kastrowanie przez obniżane zawieszenia i kanapy (to nie jest bez konsekwencji) rozpuszczają ludzi i zdejmują z nich odpowiedzialność za to co do nich należy. tak jak ciepla woda i sklepy rozpuszczaja nas, kto by sobie poradzil dzisiaj na golasa w lesie Peace 5 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
artex 8 447 Zgłoś ten post Napisano 9 Luty 2021 59 minut temu, żeglarz napisał: tak jak ciepla woda i sklepy rozpuszczaja nas, kto by sobie poradzil dzisiaj na golasa w lesie Peace Oj to nie tak, nie to było moją intencją. nie wchodźmy w skrajności ale jak ktoś pisze, że ma 175 i potrzebuje obniżanego 1200GS to się zastanawiam WTF 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Marcin N 8 737 Zgłoś ten post Napisano 9 Luty 2021 W leasingu patentów na AC nie ma, pierwszy rok jest piękny bo dealer ściąga spodnie żebyś kupił a potem jest ryk Oj tam oj tamTrzeba wynegocjowac żeby za polisę poza leasingiem nie było dodatkowej opłaty.A czasem potrafi być taniej nawet z dodatkowa opłatą CŽ175 typ 450 -> Honda Shadow 600 -> F650GS -> F650GS Dakar -> Triumph Tiger 800XCX / BMW G650X-Countrytaptarapta 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Piotrek 3 746 Zgłoś ten post Napisano 9 Luty 2021 4 godziny temu, Pawel napisał: W leasingu patentów na AC nie ma, pierwszy rok jest piękny bo dealer ściąga spodnie żebyś kupił a potem jest ryk Ryczę 2 x w roku, za swój i Kariny, ale ostatnio dostałem ofertę od brokera o jakieś 40% niższą przy lepszych warunkach więc podziękowałem dealerowi. Możliwe, że broker ściągnął spodnie i za rok ponownie będę ryczał 3 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
artex 8 447 Zgłoś ten post Napisano 9 Luty 2021 1 minutę temu, Piotrek napisał: Ryczę 2 x w roku, za swój i Kariny, ale ostatnio dostałem ofertę od brokera o jakieś 40% niższą przy lepszych warunkach więc podziękowałem dealerowi. Możliwe, że broker ściągnął spodnie i za rok ponownie będę ryczał Ile procent sumy ubezpieczania? 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Piotrek 3 746 Zgłoś ten post Napisano 9 Luty 2021 5 minut temu, artex napisał: Ile procent sumy ubezpieczania? Wyliczyłem, że samo AC na 3,99% 2 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
artex 8 447 Zgłoś ten post Napisano 9 Luty 2021 Teraz, Piotrek napisał: Wyliczyłem, że samo AC na 3,99% No to zajebista oferta, gratki. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Piotrek 3 746 Zgłoś ten post Napisano 9 Luty 2021 3 minuty temu, artex napisał: No to zajebista oferta, gratki. Gość z CUK UBEZPIECZENIA. Sama polisa z Compensa. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
DYROTON 1 627 Zgłoś ten post Napisano 9 Luty 2021 Jak sobie ktoś policzy 3x2700 na przykład /albo więcej , to zależy od modelu / AC płaconego od tego pięknego świeżo zakupionego pojazdu + raczej obowiązkowy GAP do tego oraz uświadomi sobie że Tego VAT-u i odliczenia nie jest tak wcale dużo , no i na koniec trzeba nowemu nabywcy F-VAT 23% wystawić , to już tak pięknie nie jest . Dlatego auta idą w wynajmie długoterminowym a nie w leasingu . Propozycja małego kredytu od własnego banku zawsze wyjdzie milej Mario właśnie kurna o to mi chodziło! Znaczy to chciałem powiedzieć. Dostałem właśnie oś księgowej wyliczenia dla różnych opcji tzn nowy fa VAT, umowa kupna i fa VAT marża. Zaraz wstawię. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
TataKazika 1 384 Zgłoś ten post Napisano 9 Luty 2021 Pomijając fakt że z roku na rok składki rosną ( te na 4 koła też) to w temacie motocykli w tym roku duża zmiana, do tej pory tylko allianz miał jako tako zjadliwe składki, teraz już inni próbują ugryźć coś z rynku moto. Można coś powybierać. Ja ma teraz w Hestii, było taniej niż u dealera i u taniej niż chciał leasing. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
DYROTON 1 627 Zgłoś ten post Napisano 9 Luty 2021 Mario właśnie kurna o to mi chodziło! Znaczy to chciałem powiedzieć. Dostałem właśnie oś księgowej wyliczenia dla różnych opcji tzn nowy fa VAT, umowa kupna i fa VAT marża. Zaraz wstawię. Wysłane z iPhone za pomocą TapatalkGdy wartość motocykla jest większa niż 10 000 zł, podobnie jak przy samochodach mamy do wyboru:- amortyzację liniową – z wykazu stawek amortyzacyjnych dla motocykla o KŚT 740 należy zastosować 20% stawkę podstawową, - amortyzację indywidualną – jak wynika z art. 22j ust. 1 pkt 2 ustawy o PIT, indywidualne stawki amortyzacyjne można ustalić dla używanych lub ulepszonych środków trwałych po raz pierwszy wprowadzonych do ewidencji danego podatnika, przy czym amortyzacja środków transportu powinna wynosić minimum 30 miesięcy, co oznacza, że maksymalna stawka amortyzacyjna, jaką można zastosować, wynosi 40%. Motocykl w firmie będzie wówczas amortyzowany przez 2,5 roku.Zakup motocykla jako środek trwały - amortyzację indywidualną amortyzacja 40% przez 2,5 roku1) Motocykl wartość 42 000 zł zakup na umowę kupna sprzedaży od osoby fizycznej - do amortyzacji przyjmujemy wartość 42 000zł, miesięczna rata w koszty to będzie 1 400 zł z czego obniży Pan podatek dochodowy w danym miesiącu o 238 zł, a w całym okresie amortyzacji o 7 140 z, brak odliczenia podatku VAT.42 000 : 2,5 roku = 16 800 zł16 800 ; 12 mcy = 1 400 zł/mc 1 400 zł x 17% = 238 zł42 000 x 17% = 7 140 zł2) Motocykl wartość 42 000 zakup faktura VAT Marża, wpłata 15.000 zł reszta leasing lub kredyt oprocentowanie 4,1 %, okres 36 miesięcy.przy fa vat marża podobnie jak wyżej - samochód idzie do amortyzacji z wartością 42 000 zł , brak możliwosci odliczenia podatku vat - miesięczna rata amortyzacji 1 400 zł, tutaj można dodatkowo odliczyć w koszty odsetki wynikające z leasingu finansowego lub spłacania rat kredytowych.3) Motocykl wartość 52 000 zł zakup Fa VAT, leasing wpłata własna 15.000 zł, oprocentowanie 4,1% wykup 0,5 % wartości przedmiotu. Okres 36 miesięcy.- w przypadku faktury vat i leasingu operacyjnego: przy wpłacie brutto 15 000 zł (netto: 12 195,12zł, vat23%: 2804,88 zł (50% - 1 402,44 zł, ), brutto:15 000 złodliczy Pan w koszty podatkowe w danym miesiącu 12 195,12 zł+ 50% z VAT 1402,44 zł =13 597,56 13 597,56 x 17% = 2 311,58 zł a jeśli chodzi o VAT odliczy Pan pozostałe 50 % czyli 1 402,44 złi podobnie jeśli będzie rata leasingowa to od wartości raty odliczy Pan danym miesiącu netto + pozostałe 50% VAT , a jeżeli chodzi o VAT pozostałe 50% VAT,- w przypadku faktury vat i leasingu finansowego:(netto: 42 276,42 zł, vat23%: 9 723,58 (50% - 4 861,79 zł, ), brutto: 52 000 złw momencie zakupu na leasing finansowy w danym miesiącu odliczy Pan 50% VAT czyli 4 861,79 zł a jeśli chodzi o koszty podatkowe to samochód będzie amortyzowany od wartości netto + pozostałe 50% VAT czyli od netto 47 138,21 i w koszty można odpisać odsetki wynikające ze spłat rat leasingowych.Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
arthurr 5 243 Zgłoś ten post Napisano 9 Luty 2021 (edytowane) 4 godziny temu, artex napisał: Te kastrowanie przez obniżane zawieszenia i kanapy (to nie jest bez konsekwencji) rozpuszczają ludzi i zdejmują z nich odpowiedzialność za to co do nich należy. Jaką odpowiedzialność zdejmuje z użytkownika obniżanie?? Bo ty nie obniżałeś to to jest be?? Rozwiń proszę bo chyba trochę cię poniosło.. Edytowane 9 Luty 2021 przez arthurr 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
artex 8 447 Zgłoś ten post Napisano 9 Luty 2021 46 minut temu, arthurr napisał: Jaką odpowiedzialność zdejmuje z użytkownika obniżanie?? Bo ty nie obniżałeś to to jest be?? Rozwiń proszę bo chyba trochę cię poniosło.. Doczytałeś do końca wątku, dalej piszę o gościach 175 dla których za wysoki jest 1200GS, piję do wciskania ludziom za dużych motocykli i za wcześnie (bo nie mają jeszcze techniki) używając argumentu, przecież można obniżony. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
arthurr 5 243 Zgłoś ten post Napisano 9 Luty 2021 (edytowane) I to cię boli?? A niech jeżdżą na tych obniżonych. Nawet za wcześnie. Nawet bez techniki. Dlaczego rościsz sobie prawo do decydowania za nich? to m być hobby. Dawać radochę. Dróg do tej radochy jest nieskończenie wiele. Niech każdy znajdzie swoją- nawet błądząc po drodze. Nie ma jednej jedynie słusznej filozofii motocyklizmu. Na szczęście!! Edytowane 9 Luty 2021 przez arthurr 3 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
artex 8 447 Zgłoś ten post Napisano 9 Luty 2021 Nie rozumiemy się, nie umiem tego inaczej wytłumaczyć, niech tak zostanie Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
manioora 1 755 Zgłoś ten post Napisano 9 Luty 2021 Kurna chłopaki nie kłócić się... Nie zawsze ten co dostaje do ziemi z wysokiego siodła ma lepiej... Żeby nie było, że ja gołosłowny, to se rozwaliłem łeb ostatnio... A jakbym miał te 175cm, to bym nie sięgnął do przeszkody i bym se nie rozwalił... I po co tak nisko dachy robią? :-) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
coolluk 9 989 Zgłoś ten post Napisano 9 Luty 2021 Ja nie wyglądam nie umiem jeździć a i stoje na palcach 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
cykli 4 034 Zgłoś ten post Napisano 9 Luty 2021 5 godzin temu, artex napisał: Oj to nie tak, nie to było moją intencją. nie wchodźmy w skrajności ale jak ktoś pisze, że ma 175 i potrzebuje obniżanego 1200GS to się zastanawiam WTF hm...preferowana wysokość siodełka mniej zależy od wzrostu a bardziej od długości nóg. Ściślej: od odległości kroku od podłoża. Na upartego tym co preferują podpieranie się jedną nogą dochodzi długość stopy do podparcia i wygimnastykowanie stawów biodrowych oraz kręgosłupa. 4 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Marcin N 8 737 Zgłoś ten post Napisano 9 Luty 2021 szerokość siodła ma też znaczenie CŽ175 typ 450 -> Honda Shadow 600 -> F650GS -> F650GS Dakar -> Triumph Tiger 800XCX / BMW G650X-Country taptarapta 3 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
xel 3 490 Zgłoś ten post Napisano 9 Luty 2021 I pora dnia, bo przecież rano jesteśmy wyżsi, ale za to wieczorem mamy większe stopy...Mnie to się wydaje, że nawet jak się zacznie z za wysokim, obniżonym motkiem, to w międzyczasie można sobie wyrobić technikę i potem nie mieć problemu z wyższym. Czy coś. A 850 fajna, taka nie za wysoka, że powrócę do tematu :-DWytapatalkowano z magicznego pudełka 2 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Vengosh10 13 106 Zgłoś ten post Napisano 10 Luty 2021 Ja też przeszedłem z grupy sceptyków 850 do grupy jej entuzjastów po tym jak kupiłem 800. I nawet zaczęła mi się podobać co nie znaczy w tym wypadku, że 800 nie wygląda fajnie. 3 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
mario2007 2 090 Zgłoś ten post Napisano 10 Luty 2021 Fajnie to wygląda MV Agusta Turismo Veloce RC - niestety cena zabija , pozostaje oblizywanie się . To prawie 2x F900XR . 2 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Marcin_Krk 2 160 Zgłoś ten post Napisano 10 Luty 2021 50 minut temu, mario2007 napisał: Fajnie to wygląda MV Agusta Turismo Veloce RC - niestety cena zabija , pozostaje oblizywanie się . To prawie 2x F900XR . No tak, ale w sumie po co komu 2x F900XR Nie ma co gadać, włosi potrafią narysować samochód czy motocykl Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
artex 8 447 Zgłoś ten post Napisano 10 Luty 2021 Współprojektowali też T7. stąd ponoć dwa lata opóźnienia 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Pawel 53 624 Zgłoś ten post Napisano 10 Luty 2021 Fajnie to wygląda MV Agusta Turismo Veloce RC - niestety cena zabija , pozostaje oblizywanie się . To prawie 2x F900XR . NT1100 z silnikiem z CRFWysłane z mojego SM-G780F przy użyciu Tapatalka Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach