Skocz do zawartości
DYROTON

Czas na nowego konika ale co tu zrobić ...?

Recommended Posts

Godzinę temu, artex napisał:

Te kastrowanie przez obniżane zawieszenia i kanapy (to nie jest bez konsekwencji) rozpuszczają ludzi i zdejmują z nich odpowiedzialność za to co do nich należy.

tak  jak ciepla woda i sklepy ;) rozpuszczaja nas,  kto by sobie poradzil  dzisiaj na golasa w lesie  :D

Peace :D:default_cafe2:

  • Like 5

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

 

59 minut temu, żeglarz napisał:

tak  jak ciepla woda i sklepy ;) rozpuszczaja nas,  kto by sobie poradzil  dzisiaj na golasa w lesie  :D

Peace :D:default_cafe2:

Oj to nie tak, nie to było moją intencją. nie wchodźmy w skrajności ale jak ktoś pisze, że ma 175 i potrzebuje obniżanego 1200GS to się zastanawiam WTF

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
W leasingu patentów na AC nie ma, pierwszy rok jest piękny bo dealer ściąga spodnie żebyś kupił  a potem jest ryk 
Oj tam oj tam
Trzeba wynegocjowac żeby za polisę poza leasingiem nie było dodatkowej opłaty.
A czasem potrafi być taniej nawet z dodatkowa opłatą

CŽ175 typ 450 -> Honda Shadow 600 -> F650GS -> F650GS Dakar -> Triumph Tiger 800XCX / BMW G650X-Country

taptarapta

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
4 godziny temu, Pawel napisał:

W leasingu patentów na AC nie ma, pierwszy rok jest piękny bo dealer ściąga spodnie żebyś kupił  a potem jest ryk 

Ryczę 2 x w roku, za swój i Kariny, ale ostatnio dostałem ofertę od brokera o jakieś 40% niższą przy lepszych warunkach więc podziękowałem dealerowi.

Możliwe, że broker ściągnął spodnie i za rok ponownie będę ryczał :default_icon_cry:

  • Like 3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
1 minutę temu, Piotrek napisał:

Ryczę 2 x w roku, za swój i Kariny, ale ostatnio dostałem ofertę od brokera o jakieś 40% niższą przy lepszych warunkach więc podziękowałem dealerowi.

Możliwe, że broker ściągnął spodnie i za rok ponownie będę ryczał :default_icon_cry:

Ile procent sumy ubezpieczania?

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
5 minut temu, artex napisał:

Ile procent sumy ubezpieczania?

Wyliczyłem, że samo AC na 3,99% 

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Teraz, Piotrek napisał:

Wyliczyłem, że samo AC na 3,99% 

No to zajebista oferta, gratki.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
3 minuty temu, artex napisał:

No to zajebista oferta, gratki.

Gość z CUK UBEZPIECZENIA. Sama polisa z Compensa.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Jak sobie ktoś policzy 3x2700 na przykład /albo więcej , to zależy od modelu / AC płaconego od tego pięknego świeżo zakupionego pojazdu + raczej obowiązkowy GAP do tego oraz uświadomi sobie że Tego VAT-u i odliczenia nie jest tak wcale dużo , no i na koniec trzeba nowemu nabywcy F-VAT 23% wystawić , to już tak pięknie nie jest . Dlatego auta idą w wynajmie długoterminowym a nie w leasingu . Propozycja małego kredytu od własnego banku zawsze wyjdzie milej 

Mario właśnie kurna o to mi chodziło! Znaczy to chciałem powiedzieć. Dostałem właśnie oś księgowej wyliczenia dla różnych opcji tzn nowy fa VAT, umowa kupna i fa VAT marża. Zaraz wstawię.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Pomijając fakt że z roku na rok składki rosną ( te na 4 koła też) to w temacie motocykli w tym roku duża zmiana, do tej pory tylko allianz miał jako tako zjadliwe składki, teraz już inni próbują ugryźć coś z rynku moto. Można coś powybierać. Ja ma teraz w Hestii, było taniej niż u dealera i u taniej niż chciał leasing.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Mario właśnie kurna o to mi chodziło! Znaczy to chciałem powiedzieć. Dostałem właśnie oś księgowej wyliczenia dla różnych opcji tzn nowy fa VAT, umowa kupna i fa VAT marża. Zaraz wstawię.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Gdy wartość motocykla jest większa niż 10 000 zł, podobnie jak przy samochodach mamy do wyboru:


- amortyzację liniową – z wykazu stawek amortyzacyjnych dla motocykla o KŚT 740 należy zastosować 20% stawkę podstawową,
- amortyzację indywidualną – jak wynika z art. 22j ust. 1 pkt 2 ustawy o PIT, indywidualne stawki amortyzacyjne można ustalić dla używanych lub ulepszonych środków trwałych po raz pierwszy wprowadzonych do ewidencji danego podatnika, przy czym amortyzacja środków transportu powinna wynosić minimum 30 miesięcy, co oznacza, że maksymalna stawka amortyzacyjna, jaką można zastosować, wynosi 40%. Motocykl w firmie będzie wówczas amortyzowany przez 2,5 roku.


Zakup motocykla jako środek trwały - amortyzację indywidualną amortyzacja 40% przez 2,5 roku

1) Motocykl wartość 42 000 zł zakup na umowę kupna sprzedaży od osoby fizycznej

- do amortyzacji przyjmujemy wartość 42 000zł, miesięczna rata w koszty to będzie 1 400 zł z czego obniży Pan podatek dochodowy w danym miesiącu o 238 zł, a w całym okresie amortyzacji o 7 140 z, brak odliczenia podatku VAT.

42 000 : 2,5 roku = 16 800 zł

16 800 ; 12 mcy = 1 400 zł/mc

1 400 zł x 17% = 238 zł

42 000 x 17% = 7 140 zł



2) Motocykl wartość 42 000 zakup faktura VAT Marża, wpłata 15.000 zł reszta leasing lub kredyt oprocentowanie 4,1 %, okres 36 miesięcy.

przy fa vat marża podobnie jak wyżej - samochód idzie do amortyzacji z wartością 42 000 zł , brak możliwosci odliczenia podatku vat - miesięczna rata amortyzacji 1 400 zł, tutaj można dodatkowo odliczyć w koszty odsetki wynikające z leasingu finansowego lub spłacania rat kredytowych.



3) Motocykl wartość 52 000 zł zakup Fa VAT, leasing wpłata własna 15.000 zł, oprocentowanie 4,1% wykup 0,5 % wartości przedmiotu. Okres 36 miesięcy.

- w przypadku faktury vat i leasingu operacyjnego:

przy wpłacie brutto 15 000 zł (netto: 12 195,12zł, vat23%: 2804,88 zł (50% - 1 402,44 zł, ), brutto:15 000 zł

odliczy Pan w koszty podatkowe w danym miesiącu 12 195,12 zł+ 50% z VAT 1402,44 zł =13 597,56

13 597,56 x 17% = 2 311,58 zł

a jeśli chodzi o VAT odliczy Pan pozostałe 50 % czyli 1 402,44 zł



i podobnie jeśli będzie rata leasingowa to od wartości raty odliczy Pan danym miesiącu netto + pozostałe 50% VAT , a jeżeli chodzi o VAT pozostałe 50% VAT,



- w przypadku faktury vat i leasingu finansowego:

(netto: 42 276,42 zł, vat23%: 9 723,58 (50% - 4 861,79 zł, ), brutto: 52 000 zł

w momencie zakupu na leasing finansowy w danym miesiącu odliczy Pan 50% VAT czyli 4 861,79 zł a jeśli chodzi o koszty podatkowe to samochód będzie amortyzowany od wartości netto + pozostałe 50% VAT czyli od netto 47 138,21

i w koszty można odpisać odsetki wynikające ze spłat rat leasingowych.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
4 godziny temu, artex napisał:

Te kastrowanie przez obniżane zawieszenia i kanapy (to nie jest bez konsekwencji) rozpuszczają ludzi i zdejmują z nich odpowiedzialność za to co do nich należy.

Jaką odpowiedzialność zdejmuje z użytkownika obniżanie?? Bo ty nie obniżałeś to to jest be?? Rozwiń proszę bo chyba trochę cię poniosło..

 

Edytowane przez arthurr
  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
46 minut temu, arthurr napisał:

Jaką odpowiedzialność zdejmuje z użytkownika obniżanie?? Bo ty nie obniżałeś to to jest be?? Rozwiń proszę bo chyba trochę cię poniosło..

 

Doczytałeś do końca wątku, dalej piszę o gościach 175 dla których za wysoki jest 1200GS, piję do wciskania ludziom za dużych motocykli i za wcześnie (bo nie mają jeszcze techniki) używając argumentu, przecież można obniżony.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

I to cię boli?? A niech jeżdżą na tych obniżonych. Nawet za wcześnie. Nawet bez techniki. Dlaczego rościsz sobie prawo do decydowania za nich? to m być hobby. Dawać radochę. Dróg do tej radochy jest nieskończenie wiele. Niech każdy znajdzie swoją- nawet błądząc po drodze. Nie ma jednej jedynie słusznej filozofii motocyklizmu. Na szczęście!!

Edytowane przez arthurr
  • Like 3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Nie rozumiemy się, nie umiem tego inaczej wytłumaczyć, niech tak zostanie :default_icon_beer:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Kurna chłopaki nie kłócić się... Nie zawsze ten co dostaje do ziemi z wysokiego siodła ma lepiej... 

Żeby nie było, że ja gołosłowny, to se rozwaliłem łeb ostatnio... A jakbym miał te 175cm, to bym nie sięgnął do przeszkody i bym se nie rozwalił... I po co tak nisko dachy robią? :-)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja nie wyglądam nie umiem jeździć a i stoje na palcach :D 

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
5 godzin temu, artex napisał:

 

Oj to nie tak, nie to było moją intencją. nie wchodźmy w skrajności ale jak ktoś pisze, że ma 175 i potrzebuje obniżanego 1200GS to się zastanawiam WTF

hm...preferowana wysokość siodełka mniej zależy od wzrostu a bardziej od długości nóg. Ściślej: od odległości kroku od podłoża. Na upartego tym co preferują podpieranie się jedną nogą dochodzi długość stopy do podparcia i wygimnastykowanie stawów biodrowych oraz kręgosłupa.

  • Like 4

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

szerokość siodła ma też znaczenie

 

CŽ175 typ 450 -> Honda Shadow 600 -> F650GS -> F650GS Dakar -> Triumph Tiger 800XCX / BMW G650X-Country

 

taptarapta

 

 

 

 

  • Like 3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

I pora dnia, bo przecież rano jesteśmy wyżsi, ale za to wieczorem mamy większe stopy...
Mnie to się wydaje, że nawet jak się zacznie z za wysokim, obniżonym motkiem, to w międzyczasie można sobie wyrobić technikę i potem nie mieć problemu z wyższym. Czy coś. A 850 fajna, taka nie za wysoka, że powrócę do tematu :-D

Wytapatalkowano z magicznego pudełka

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja też przeszedłem z grupy sceptyków 850 do grupy jej entuzjastów po tym jak kupiłem 800. I nawet zaczęła mi się podobać co nie znaczy w tym wypadku, że 800 nie wygląda fajnie.

  • Like 3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Fajnie to wygląda MV Agusta Turismo Veloce RC :D - niestety cena zabija , pozostaje oblizywanie się . To prawie 2x F900XR .

2018-mv-agusta-turismo-ve_800x0w.jpg

 

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
50 minut temu, mario2007 napisał:

Fajnie to wygląda MV Agusta Turismo Veloce RC :D - niestety cena zabija , pozostaje oblizywanie się . To prawie 2x F900XR .

No tak, ale w sumie po co komu 2x F900XR:default_cafe2:

Nie ma co gadać, włosi potrafią narysować samochód czy motocykl :default_cool:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Współprojektowali też T7. stąd ponoć dwa lata opóźnienia ;) 

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Fajnie to wygląda MV Agusta Turismo Veloce RC  - niestety cena zabija , pozostaje oblizywanie się . To prawie 2x F900XR .
2018-mv-agusta-turismo-ve_800x0w.jpg
 
NT1100 z silnikiem z CRFScreenshot_20210210-172935_Facebook.jpg

Wysłane z mojego SM-G780F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×