Skocz do zawartości
Mario 6na9

Chińska Africa Twin

Recommended Posts

Transalp od Chińczyków.

Motocykl, wyglądający jak Honda Africa Twin z silnikiem, wyglądającym jak silnik Hondy CB500. Chińczycy na poważnie wzięli się za rynek motocyklowy. Tak było na początku z elektroniką. Zaczęli od wiernego kopiowania, a teraz mamy HTC, Huawei i innych chińskich gigantów na rynku elektroniki użytkowej.

Hengjian Dahaidao 500 jest produkowany przez Chongqing Hengjian Motorcycle Manufacturing Co, chińską firmę, która za cel obrała sobie rynek motocyklowy. Miasto Chongquig jest miejscem, w którym organizowane są duże azjatyckie targi motoryzacyjne. To taka trochę Bolonia-Modena Chin, więc ulokowanie w tym rejonie nowej fabryki motocykli jest działaniem bardzo sugestywnym. 

Hengjian Dahaidao 500 ma rzędowy silnik o pojemności 500 cm3, który generuje 47 KM. Ciekawym rozwiązaniem są dwa zbiorniki. W końcu motocykl ma być motocyklem wyprawowym. Jeden zbiornik jest umieszczony w standardowym miejscu, między kierownicą i siedzeniem i ma 23 litry pojemności. Drugi zbiornik umieszczono bezpośrednio pod siedzeniem i mieści on dodatkowe 17 litrów. Daje to Dahaidao zasięg 1000 do 1200 km.

Na pokładzie znajdziemy duży, 7-calowy, kolorwy wyświetlacz ciekłokrystaliczny, pokazujący ciśnienie w oponach i pozwalający na komunikację ze smartfonem. Motocykl wyposażony jest w aż dwie kamery, jedną z przodu, drugą z tyłu, z których obraz również wyświetlany jest na ekranie LCD. Przeznaczenie tych kamer jest nieznane, na pewno mogą nagrywać obraz, jednak w jakim jeszcze celu chińscy inżynierowie zdecydowali się wspomóc wzrok kierowcy dodatkowym obrazem z przedniej kamery, to na razie pozostaje zagadką. Być może chodziło wyłącznie o rozrywkę i o zademonstrowanie możliwości chińskiego przemysłu motocyklowego. 

Co ciekawe, Dahaido 500 jest produkowany w dwóch wersjach, Travel Edition i Adventure Edition. Jeżeli takie nazewnictwo przywołuje Wam na myśl dwie wersje Hondy Africa Twin, to zapewne jest to słuszne skojarzenie. Pierwsza wersja ma felgi 19" i 17" i siedzisko na wyskości 820 mm. Ma służyć do jazdy po szosie. Druga wersja ma już szprychowe felgi 20" i 18", bezdętkowe opony oraz orurowanie, do złudzenia przypominające Africę Twin Adventure Sports. Siedzenie w wersji wyprawowej Dahaido jest na wysokości 860 mm. Z przodu zastosowano odwrócony widelec z regulacją napięcia wstępnego i kompresji. Z tyłu mamy amortyzator azotowy, który można regulować na trzy sposoby.

 

 

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Niemce już dawno zwęszyli w chińskim rynku i gospodarce potencjał, pozwalając na "grzebanie w silniku" Rotaxa, który składali w Loncin to bardzo mało awaryjna jednostka
Jeszcze chwila i Europa będzie kopiowała pomysły Chińczyków

Wysłane z mojego SM-J730F przy użyciu Tapatalka

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
26 minut temu, dakarowy napisał:


Jeszcze chwila i Europa będzie kopiowała pomysły Chińczyków emoji6.png

Wysłane z mojego SM-J730F przy użyciu Tapatalka
 

Myślę, że Europa i USA bardzo ale to bardzo nie doceniły Chińczyków.....i wcale się nie zdziwię, że tak jak napisałeś rolę się odwrócą...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Większość z nas nawet nie za bardzo wie gdzie ich motocykle powstały albo gdzie przynajmniej zrobione zostały silniki - tak było z Loncinem w f800 , od powstania f800gs nastąoiła zmiana kolorystyki z szarej na czarną i zmiana miejsca produkcji z fabryki Rotaxa na Loncina . Niektórzy do dzisiaj dają się pokroić za to że jeżdżą Rotaxem bo na bloku pod króćcami ssącymi został odlew z napisem . Odlew został bo go nie widać :D z zewnątrz a Loncin po prostu dostał zlecenie na produkcję - efekt jest taki że te szare / austriackie / stukały na wałku wyrównoważającym a te czarne /chińskie/ przestały czyli chińskie jest bardziej trwałe . Wszystkie Triumphy poza tym monstrum z silnikiem 2300 powstają w Azji , większość motocykli uważanych za japońskie powstaje daleko od Kraju Kwitnącej Wiśni , KTM 80% produkcji robi w Indiach - to można wyliczać w nieskończoność . Czy to wpłynęło na jakość "towaru" - tak , pozytywnie . A przynajmniej się ona nie pogorszyła co nie w smak niektórym baranom dalej twierdzącym że BMW jest niemieckie KTM jest robiony w Austrii a Honda w Japonii . Niektóre modele tak ale niektóre . Bo to się opłaca jak chcemy sprzedawać dużo i zarabiać na produkcji . 

Rutkos miał takie G650GS /ja również ale chwilkę / - ono było brazylijskie jakby ktoś nie wiedział , bo tam powędrował stary dobry Rotax 650 ccm . I też miał odlew z napisem Rotax :D i też mu nie szkodził przebieg .

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Kiedyś złodziejom obcinali dłoń, teraz kupuje się od nich skradzioną rzecz. A gdy złodziej się wzbogaci to może już wszystko...... No cóż, czasy się zmieniają :default_laugh: chociaż nie do końca :default_wink: 

  • Like 3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

ciekawe ile to waży :) a i cena jest najważniejsza  bo jak za tyle to ja sobie zamówię :) :

The 500 GS-ADV is also a fraction of the Honda’s price, with its MSRP equating to roughly $4,250 USD (not available in America). Yes, China’s brazen infringements might be looked down upon, but if they give Honda any ideas for a downsized Africa Twin, we might just forgive them

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
2 godziny temu, Karson napisał:

Kiedyś złodziejom obcinali dłoń, teraz kupuje się od nich skradzioną rzecz. A gdy złodziej się wzbogaci to może już wszystko...... No cóż, czasy się zmieniają :default_laugh: chociaż nie do końca :default_wink: 

Mam podobne odczucia, odkąd wiem czyim kosztem są te chińskie ceny, to minimalizuję jakiekolwiek zakupy stamtąd. Oprócz tego, że automatycznie kopiują pomysły do których trzeba czasem dojść latami, to jeszcze ich fabryki to praktycznie obozy pracy https://en.wikipedia.org/wiki/996_working_hour_system

Edytowane przez artex
  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
9 godzin temu, artex napisał:

Mam podobne odczucia, odkąd wiem czyim kosztem są te chińskie ceny, to minimalizuję jakiekolwiek zakupy stamtąd. Oprócz tego, że automatycznie kopiują pomysły do których trzeba czasem dojść latami, to jeszcze ich fabryki to praktycznie obozy pracy https://en.wikipedia.org/wiki/996_working_hour_system

Taki paradoks. Czysty kapitalizm z komunistycznym kraju.

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Dnia 2.03.2021 o 00:06, artex napisał:

Mam podobne odczucia, odkąd wiem czyim kosztem są te chińskie ceny, to minimalizuję jakiekolwiek zakupy stamtąd. 

No to teraz będziesz miał syntax error jak Ci rząd zaproponuje chińską szczepionkę :-)

  • Like 2
  • Haha 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Przypominam, że szczepienia są dobrowolne :) Ja jestem fanem Sputnika!

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Przypominam, że szczepienia są dobrowolne Ja jestem fanem Sputnika!
Ja też lubię się czasami nachlać

Wysłane z mojego SM-J730F przy użyciu Tapatalka

  • Like 7

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jak tak se gdzie niegdzie przeglądałem wypowiedzi  nt. jaki powinien być motur "adwenczer" to wszystkie są podobne czyli

- lekki

- dobre zawiasy, a regulacje na wsie sposoby to już niezbędne

- no kółka to tylko na szprychach i koniecznie 21/18 

- zasięg tak żeby z 800km bez tankowania smyrnąć

- no i tak żeby na trasie jakąś przelotową sensowną można było osiągać bo przy stówce nuuuuuuuuuuuda

- duże interwały serwisowe coby oleum na długiej trasie nie trza było zmieniać

- ech kurwa jeszcze żeby nie trzeba było nerek sprzedawać na zakup 

No to chińczyk sdiełał taki. A nieeeeee bo to chińskie, a niewolnicy przy tym robio, a bo bleeee, a rozleci się, a bo znaczka z motyką czy czymś tam braaak

Ech pamiętam jak się Korea na polskich drogach pojawiła, tfu co to kur.. jakieś deałełeo, jak to się nazywa ??? A tera to paaaanie kijanke żem kupił, a z salona, a gwarancji ile una ma ...

I cała reszta, za przeproszeniem, chuj każdego obchodzi bo dobrze i tanio.

Amen

  • Like 7

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Mnie nie, mnie obchodzi, kupować kupować, póki tanio, już nie długo będzie tylko drogo i tylko stamtąd! Teraz mamy złote czasy globalnego ocieplenia i taniej kradzionej chińszczyzny. Ja naprawdę nie mam problemu jak ktoś z tego korzysta, tak to już jest ten świat poukładany, po przyjemnościach przychodzi cierpienie i tak w kółko.

Amen!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ciekawe bo cały hałas wokół chińskiego motocykla zmierza w stronę kopiowania, łamania praw itp. Chińczyk zabrał się za segment mototykli, który jest właściwie olewany przez innych producentów i jeżeli waga motka będzie dość niska to zdaje się, że mu to jakoś całkiem przyzwoicie wyszło. Kopia AT ???,  A co tutaj jest kopią ? Motek ma podobne malowanie i design jak AT i ... tyle. No ale królowa jest jedna :D Spójrzcie na karoserie ostatnio produkowanych samochodów wszelkich marek ... Aaaaa jeszcze silnik wyglądem przypominający ten z CB500, no kur... ukradli dwucylindrowy silonik silnik rzędowy :default_icon_eek:, ( zresztą akurat ten "design" silnika honda dawno opyliła chińskiemu CF Moto ) Skradzione/skopiowane technologie ??? Proszę o przykład :default_cafe2:. Może koła, może amortyzatory, może światła led ? Aaaa jeszcze zastosowali wyświetlacz wielofunkcyjny, a jak tam GPS dołożą to sodomia już będzię . Chamy jedne jeszcze dwa zbiorniki zastosowali, musieli jakieś rajdy oglądać bo tam motki już takie mają, no skopiowali pomysł sku...syny ( nie zdziwię się jak jedyna królowa AT za dwa lata będzie miała takie. Oczywiście w wersji superadwenczerhiperpro ) .

A tak właściwie to dziwi mnie tylko jedno. Dlaczego wyprodukowali to pod jakąś dziwną marką usiłującą wejść na rynek moto, której nazwy nie mogę wymówić, nawet nie mam pojęcia jak to się wymawia... Przecież mogli nazwać HomDa . Ale to bardziej jakoś wietnamsko mi brzmi. 

Nie, nie jestem chińskim agentem

  • Like 5

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dyskutujemy, ja się odnosiłem generalnie do tego czym generalnie okupiona jest taniość chińskiej produkcji. Jest to oczywiście trochę nie na miejscu, bo wątek jest o motocyklu, który mnie totalnie nie interesuje i nawet nie byłem wstanie tego filmiku bez przewijania obejrzeć.

Internet jest pełen "dowodów" na temat "tworzenia " produktów przez chińczyków, są one dość dokładnie przebadane i opisane, jak ktoś naprawdę chce zgłębić temat są łatwe do odnalezienia, nie będę ich przyklejał z szacunku dla wątku, który powinien skupić się na chińskim motocyklu.

Mój ulubiony przykład genialności chińskiego zmysłu inżynierskiego jest ich chińska super szybka kolej. Zaczęli od "zera", aby zatrudnić ludzi, wybudować fabrykę i wypuścić działający pojazd potrzebowali 2 lat, Japończykom zajęło to kilkanaście (aby dojść do tej samej prędkości).

Kradzież przemysłowa, nie polega na korzystaniu z konceptu typu potrzebuję koło czy amortyzatora ale na wykorzystaniu technologii jej implementacji bez zgody twórcy.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
1 godzinę temu, artex napisał:

Kradzież przemysłowa, nie polega na korzystaniu z konceptu typu potrzebuję koło czy amortyzatora ale na wykorzystaniu technologii jej implementacji bez zgody twórcy.

No i właśnie w tym wypadku takiej kradzieży nie widzę. Nie jestem fanem chińskich wyrobów/podróbek , żarcia zresztą też nie :) , nie chcę dyskutować na temat wykonania, trwałości i niezawodności tego motocykla bo nie mam o nim pojęcia. Natomiast trochę mnie wkurza porównywanie go i nazywanie chińską AT bądź jakimś jej klonem, nie mówiąc o chińskiej podróbce AT.  Podoba mi się właśnie koncepcja tego moto, a cała reszta to właściwie póki co jedna niewiadoma.

Hough :default_cafe2:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
2 godziny temu, Dziadek napisał:

...  Podoba mi się właśnie koncepcja tego moto, a cała reszta to właściwie póki co jedna niewiadoma.

Hough :default_cafe2:

...i to jest klu - :default_icon_beer:

 

ps...doczytał ktoś może ile toto waży ?? 

Edytowane przez strażowy

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

To i tak nigdy nie pojawi się w UE, normy spalania, i to jest jedyna wiadoma.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
3 godziny temu, artex napisał:

To i tak nigdy nie pojawi się w UE, normy spalania, i to jest jedyna wiadoma.

eeeeee, dołożą tłumik wielkości komina cementowni wypełniony rzadkimi metalami wydowbywanymi tam gdzie nie ma żadnych norm ani ochrony środowiska plus pare tysiecy euro za homologację i będzie normatywnie sprzedawane :default_icon_mrgreen:

Podobnie jak norweskie dzikie łososie hodowane u wybrzeży Chile :default_icon_mrgreen:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Będzie podobnie jak z nowym Jimmy, sprowadzane, pojeżdżone tak coś cirka pińcet, i gonione jako używka :default_icon_razz:

...jeśli udekorują tym o czym pisze Dziadek, to wiadomo że przetrwa to jedynie pierwszy przegląd 

...a jak się okaże że to motoryzacyjna  petarda ( jakość-cena ) , to bankowo zdrożeją wszelkiej maści ramy z dokumentami od pińcetek właśnie :cafe4:

Edytowane przez strażowy

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×