Skocz do zawartości

Recommended Posts

Dzień dobry, nadeszła pora na koło ratunkowe,

Aprilia Pegaso 3 650cm3, 1997 rok. Przy 5 - 6 k obrotów brak paliwa, nie kręci wyżej, do tej prędkości obrotowej wydaje się że wszystko jest ok poza wrażeniem , nie wiem jak to określić "traktorowości" pracy silnika - tak jakby łapał co drugi czy trzeci zapłon. To mój pierwszy "singiel" na gaźniku i być może ten typ tak ma. Jest jeszcze jeden problem, nie chce palić na ssaniu, tak jakby się zalewał, odpala przy przekręconej manetce gazu i trzymaniu na około 2,5 - 3 k obrotów.

"uprzedzam że nie jestem zawodowym mechanikiem ale nie mam dwóch lewych rąk"

Moto stało nie jeżdżone około 4 wiosen,

po przypchnięciu go do mojego garażu w pierwszej kolejności spuściłem starą benzynę z baku, przepłukałem go i przeszedłem do demontażu wszelkich owiewek oraz airboxa i gaźników. Do gaźników prewencyjnie zamówiłem zestaw naprawczy dedykowany do BMW. Airbox rozmontowany, przeczyszczony, nadtopienia od wydechu poklejone oraz założony nowy filtr. Gaźniki wyczyszczone, drożne oraz wymienione wszystko co było w zestawie naprawczym poza iglicami, zostały stare. Membrany całe.

Poziom paliwa ustawiony, wężyki podpięte pod króćce spustowe wskazują poziom na łączeniu dekla pływaka z resztą gaźnika.

Dysze wkręcone do oporu i cofnięte o 3,5 obrotu.

Iglice ustawione na środkowy ząbek - czy to może powodować brak paliwa przy wyższych obrotach?

Świeca, kabel oraz fajka nowe, wszelkie złącza elektryczne wyczyszczone i zabezpieczone dedykowanym preparatem. Króćce łączące gaźnik z silnikiem i filtrem całe, bez pęknięć. Ładowanie w normie. Olej z filtrem nowy.

Proszę Was o poradę.

Pozdrawiam. Darek.

 

 

 

Edytowane przez Dario77

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jak gaźniki ok. To może coś po stronie zapłonu.
Ale ja tam się nie znam.


Ride, eat, sleep, repeat...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja się też nie znam, ale ciekawi mnie jaka jest wpisana moc w papierach ...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ach ta wasza skromność...

na obecną chwilę nie mam dostępu do dowodu ale na tabliczce znamionowej jest niestety , przy poziomie hałasu ,napisane w nawiasie - 25kW...

Przeglądając wszelkie fora natrafiłem na zwężkę na kolektorach ssących, u mnie jej nie ma, była też wzmianka o innym dekielku filtra powietrza ale dotyczyło to wersji IE,

rezystor od CDI ma wartość 10 kOhm, o nim coś wspominali ale taka wartość jest poprawna. Przepustnica otwiera się na max, więc to nie tu.

Pozostaje tylko samo CDI ograniczające moc, choć żadnego info na ten temat nie znalazłem. Nr mojego modułu CDI to 071000-0790, jak by ktoś miał dostęp do wersji bez kagańca i zechciał podać nr swojego modułu to byłbym wdzięczny.

Czekam jeszcze na dowód rejestracyjny i potwierdzę te 25 kW

Edit - w dowodzie rejestracyjnym jest 36 kW

Edytowane przez Dario77

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Po rozgrzaniu silnika próbowałeś zrobić synchronizację gaźników ?  

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
5 minut temu, Karson napisał:

Po rozgrzaniu silnika próbowałeś zrobić synchronizację gaźników ?  

Nie, synchronizację robiłem na zimno przy wymienianiu reperaturek , co prawda szczelinomierzem ale myślę że przepustnice pracują z taką samą pozycją.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
28 minut temu, Dario77 napisał:

Ach ta wasza skromność...

na obecną chwilę nie mam dostępu do dowodu ale na tabliczce znamionowej jest niestety , przy poziomie hałasu ,napisane w nawiasie - 25kW...

Przeglądając wszelkie fora natrafiłem na zwężkę na kolektorach ssących, u mnie jej nie ma, była też wzmianka o innym dekielku filtra powietrza ale dotyczyło to wersji IE,

rezystor od CDI ma wartość 10 kOhm, o nim coś wspominali ale taka wartość jest poprawna. Przepustnica otwiera się na max, więc to nie tu.

Pozostaje tylko samo CDI ograniczające moc, choć żadnego info na ten temat nie znalazłem. Nr mojego modułu CDI to 071000-0790, jak by ktoś miał dostęp do wersji bez kagańca i zechciał podać nr swojego modułu to byłbym wdzięczny.

Czekam jeszcze na dowód rejestracyjny i potwierdzę te 25 kW

Edit - w dowodzie rejestracyjnym jest 36 kW

Ja się dalej nie znam - choć skromności u mnie nie doświadczysz, ale kolega kolegi mi mówił, że jak jego wujek miał 25 kW to dokładnie tak mu się działo ... ;)

19 minut temu, Karson napisał:

Po rozgrzaniu silnika próbowałeś zrobić synchronizację gaźników ?  

W singlu? ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
17 minut temu, Jarek napisał:

Ja się dalej nie znam - choć skromności u mnie nie doświadczysz, ale kolega kolegi mi mówił, że jak jego wujek miał 25 kW to dokładnie tak mu się działo ... ;)

W singlu? ;)

Czyli na teraz wiem że nic nie wiem poza tym że wujek miał 25kW;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
3 minuty temu, Dario77 napisał:

Czyli na teraz wiem że nic nie wiem ...

To by tłumaczyło Twoje rozterki ... ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
19 minut temu, Jarek napisał:

 

W singlu? ;)

Oczywiście :default_wink: serwisówka Aprilli dokładnie to opisała. Napisali również jakich należy użyć "narzędzi " do synchronizacji.

Oczywiście ja na Aprilli Pegaso się nie znam, miałem ją tylko dwa sezony i nigdy nie miałem z nią problemów :default_wink::D    

  • Like 1
  • Thanks 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
5 minut temu, Karson napisał:

Oczywiście :default_wink: serwisówka Aprilli dokładnie to opisała. Napisali również jakich należy użyć "narzędzi " do synchronizacji.

Oczywiście ja na Aprilli Pegaso się nie znam, miałem ją tylko dwa sezony i nigdy nie miałem z nią problemów :default_wink::D    

Abo Ty to nawet pompujesz koła jak w papierach napisali, a ja taki nie jestem ... Powietrza ma być tyle, żeby było dobrze, a nie jak oni tam piszą ... :D

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

...taka sytuacja , tak że teges ...z tymi singlami :default_cafe2:

c035e1e82cdb.png

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A więc tak,  stryjeczny wuj szwagra mojej drugiej żony podsunął mi pomysł - wrócić do oryginalnych iglic i głównych dysz.

Moto hula jak ta lala, jest jeszcze delikatny problem ze ssaniem ale myślę że ogarnę temat. Dysze na próbę wykręcone 2,5 obr. Silnik kręci się do oporu,

wolne obroty w granicach 1,4k, zacznie się sezon to sprawdzę jeszcze średnie spalanie.

Dziękuję za zainteresowanie tematem.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  • Like 3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach



A więc tak,  stryjeczny wuj szwagra mojej drugiej żony...
                   

Ja to jednak mam nudną rodzinę.



Ride, eat, sleep, repeat...

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A kto namówił Cię na komplet naprawczy od B.M.W. ? Z tego co słyszałem Aprilla ma 5 zaworów, a B.M.W. 4 szt.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
9 godzin temu, Karson napisał:

A kto namówił Cię na komplet naprawczy od B.M.W. ? Z tego co słyszałem Aprilla ma 5 zaworów, a B.M.W. 4 szt.

Zależało mi na uszczelkach i o-ring`ach, dysze i iglice zamontowałem sugerując się jedynym z wpisów na forum.

Ciekawy jestem czy w razie potrzeby takim uchwytem kątowym podejdę do dysz regulacyjnych...

uchwyt.jpg

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×