Skocz do zawartości
Chrisstello

Na co zwrócić uwagę przy kupnie BMW F650CS?

Recommended Posts

Witam wszystkich fanów motocykli BMW,

Jestem początkującym motocyklistą, niedawno zrobiłem prawko na kategorię A2. Zdecydowałem się na kupno BMW F650CS Scraver. Wiem, że jest to dość nietypowy motocykl ze względu na pasek napędowy, ale dla mnie to zaleta, bo nie wymaga tak częstej obsługi jak łańcuch. Poza tym słyszałem, że ten model ma dość nisko siedzenie, więc kolejny plus dla osoby 175cm. Jednak chciałbym się od Was dowiedzieć na co zwrócić uwagę przy oględzinach motocykla. Czy są jakieś bolączki tego modelu? Słyszałem, że silnik Rotax jest dość solidny, natomiast nie wiem jak inne podzespoły. Nie oczekuję nie wiadomo jakich osiągów, bo motocykl będzie użytkowany przeze mnie w dużym mieście i raczej liczę na zwinność i niskie spalanie. Jak z dostępem do części i z serwisem tej beemki? Czy opłaca się wydać te 7-8 tysięcy za używkę?

Z góry dziękuję za pomoc ;) 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Na początek zapraszam do Przywitalni.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

OK, przywitałem się. Przepraszam za brak kultury, ale to moje pierwsze forum od dawna ;) Wracając do pytania, czy ktoś chciałby się podzielić swoim doświadczeniem z tym modelem?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Na pewno na lagi: jeśli są krzywe, to tak się składa, że mam tanio na zbyciu nówki sztuki :default_laugh:

Na resztę pytań już raczej wiele razy napisano na forum odpowiedzi :D 

  • Like 2
  • Haha 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Na pewno na lagi: jeśli są krzywe, to tak się składa, że mam tanio na zbyciu nówki sztuki :default_laugh:
Na resztę pytań już raczej wiele razy napisano na forum odpowiedzi  

Tez krzywe, ale z czterech łatwiej coś wybrać


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • Like 2
  • Haha 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Zawsze można tyłem naprzód :D odnoście motka to nie spodziewaj się wiele po tym forum - tu wszystko już było napisane i ogólnie panuje specyficzny klimat :) 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Kup sobie gs'a.
Jeżeli problemem jest obsługa łańcucha to nie jest problem.
Będzie Pan zadowolony.


Ride, eat, sleep, repeat...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

To tak:

Na początek lektura obowiązkowa 

Piszesz, że chcesz niskiego CS'a bo masz 175 cm ... - albo się pomyliłeś, albo baba z Ciebie ... 175 to chłop jak się patrzy, a nie jakiś kurdupel, aby z tego powodu kupować CS'a.

Kup GS'a!

Słabe punkty modeli F z tego okresu - kable w okolicy główki ramy, sprzęgiełko rozrusznika, pompa wody - do CS'a dochodzą problemy z drogim paskiem i w ogóle .... - jedynie to na plus można zaliczyć pojemnik na arbuza.

Xel sprzeda rury lag :default_laugh:

  • Like 3
  • Haha 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
8 godzin temu, Jarek napisał:

 175 to chłop jak się patrzy, a nie jakiś kurdupel

To dość względne jest ;-)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
29 minut temu, BrunoJ napisał:

To dość względne jest ;-)

Pan Jarek wie co mówi :default_wink:

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jak mnie pamięć nie myli to CS jak również GS są z mocą 50 koników rejestrowane , jak szukasz A2 to legalne pozostaje G650GS i pochodne czyli np x-country . 175 cm to normalny wzrost - kwestia długości nóg  . Ja się zdeptałem ze 175 pewnie na 170 ale miałem CS-a , nawet z niską kanapą :D na początku , później jakoś te wszystkie GS-y ogarniałem spokojnie . 

Edytowane przez mario2007

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
2 godziny temu, BrunoJ napisał:

To dość względne jest ;-)

Bezwzględnie masz rację. :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
11 godzin temu, Jarek napisał:

Piszesz, że chcesz niskiego CS'a bo masz 175 cm ... - albo się pomyliłeś, albo baba z Ciebie ... 175 to chłop jak się patrzy, a nie jakiś kurdupel, aby z tego powodu kupować CS'a.

Kup GS'a!

Panie Jarku, ja mam 168 cm., czyli że ze mnie jest baba czy kurdupel ?

Tak się pytam ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
7 minut temu, kordi napisał:

Panie Jarku, ja mam 168 cm., czyli że ze mnie jest baba czy kurdupel ?

Tak się pytam ;)

A  Ty kim się czujesz? ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
4 minuty temu, Jarek napisał:

A  Ty kim się czujesz? ;)

Ogólnie czuje się dobrze, ale po przeczytaniu jednego posta mam pewne obiekcje ;)

Czy oby na pewno "dorosłem" do tego żeby jeździć GSem?

19 minut temu, mario2007 napisał:

Kurdupel na niskiej kanapie :default_dry:

O wypraszam sobie. Kanapę mam Comfort i buty z wysokimi podeszwami.

Edytowane przez kordi
Dopisek
  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Godzinę temu, kordi napisał:

Panie Jarku, ja mam 168 cm., czyli że ze mnie jest baba czy kurdupel ?

Tak się pytam ;)

To Pan jesteś wyższy ode mnie :D 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Byłem dzisiaj na oględzinach tego CS'a. Muszę przyznać, że pozycja jest komfortowa, motorek prowadzi się niezwykle lekko (trochę przypomina mi pierwsze jazdy na moto jak dosiadałem YBR 250). Silnik jak na moje ucho brzmi solidnie i ma małe gabaryty, tylko na razie się nie pakuję w tego egzotyka ze względu na drogi pasek i późniejszy problem z odsprzedażą, chociaż myślę że poszukam czegoś z Rotaxem (myślałem jeszcze nad Aprlią Pegaso 650). Mam jeszcze pytanie: czy ten 50-konny GS, którego zachwalacie, będzie się nadawał w korki, tzn. czy jest wąski i zwinny?  

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Te motocykle są podobne w prowadzeniu - to ta sama rodzina , tylko CS ma 17 cali z przodu a GS 19 /dakar 21/ . W dalszym ciągu unikasz odpowiedzi na pytanie - A2  na 50 konny motocykl ???

Faktycznie możesz być ostatnim właścicielem CS - a :D

Edytowane przez mario2007
  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

W takim razie myślę że poszukałbym F650GS z ograniczoną mocą do 35 kW :) Albo ew. G650GS (chociaż on już nie ma Rotaxa niestety)

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
32 minuty temu, xel napisał:

To Pan jesteś wyższy ode mnie :D 

Pewnie NIE, bo parę cm., sobie dodałem :default_icon_e_biggrin:

  • Haha 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Nie no, ja nie myślę o sobie jako o jakimś kurduplu, ale pewniej się czuję jak mogę bez problemu dotknąć stopą ziemi. Dlatego zdecydowanie wolę jak siedzenie jest poniżej tych 800mm. Wolę mieć niżej środek ciężkości w motocyklu (trochę jak w chopperach), wtedy łatwiej mi wyczuć motocykl podczas przedzierania się przez miejską dżunglę. Macie podobnie?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Na A2 trzeba szukać właśnie z obniżoną mocą. Ja tak mam u siebie, przy czym w przypadku GSa (singla) to jest raptem 2KM mniej niż fabryka, więc trochę śmieszna ta redukcja. No ale norma to norma. Zmiana mocy wbita do dokumentów,  nowa tabliczka znamionowa. Pełna profeska, za którą Helmut zapłacił wg faktury ponad 700EUR :default_icon_eek: (czyli za parę kartek papieru, tabliczkę i kawałek blaszki ogranicznika ;-)

GSem raczej nie jeździ się jak chopperem. Ja osobiście nie lubię w korkach (i na szczęście nie muszę), single nie bardzo lubią powolną jazdę bez gazu, trzeba pracować sprzęgłem. Za to cenię sobie, że siedzi się pionowo/wysoko, bo można próbować patrzeć nad autami. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A środek ciężkości nisko bo bak pod dupą

CŽ175 typ 450 -> Honda Shadow 600 -> F650GS -> F650GS Dakar -> Triumph Tiger 800XCX / BMW G650X-Country

taptarapta

Ja mam 178 choć pewnie już mniej a i GS ogarnialem i Dakara i f800gs i PR7 (ale to już inna stajnia)

CŽ175 typ 450 -> Honda Shadow 600 -> F650GS -> F650GS Dakar -> Triumph Tiger 800XCX / BMW G650X-Country

taptarapta

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
6 godzin temu, Chrisstello napisał:

Nie no, ja nie myślę o sobie jako o jakimś kurduplu, ale pewniej się czuję jak mogę bez problemu dotknąć stopą ziemi. Dlatego zdecydowanie wolę jak siedzenie jest poniżej tych 800mm. Wolę mieć niżej środek ciężkości w motocyklu (trochę jak w chopperach), wtedy łatwiej mi wyczuć motocykl podczas przedzierania się przez miejską dżunglę. Macie podobnie?

Moim zdaniem GS jest nieporównywalnie lepszą opcją. Gabaryt w praktyce ten sam i zawsze na początek ( na początek bo taki chłop nie potrzebuje obniżanego, żeby nie wyglądał jak na kocie ) sprawić sobie obniżaną kanapę czy obniżyć na kościach, lagach ... Co do mocy: przywrócenie pełnej mocy w tym motocyklu ( zresztą w CS'ie tak samo to bajka ... no dwie śrubki i po sprawie. Nic nie kosztuje, nic nie trzeba kupować ...

CS ma tą zaletę, że Xel ma rury lag do zbycia :default_laugh:

  • Like 3
  • Haha 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×