Skocz do zawartości
Chrisstello

Na co zwrócić uwagę przy kupnie BMW F650CS?

Recommended Posts

Czyli sugerujesz, że jak pojadę gdzieś na hamownię to nie powinni skroić mnie za zablokowanie tego motocykla? Ile taka impreza? Niby te 2 konie, ale robią różnice i muszę mieć wbite w dowodzie 35 kW. Patrzyłem, że u mnie pod Warszawą jest serwis Motokofeina i tam blokują razem z wykresem z hamowni. 

Co do wersji tych beemek: Jeżeli chodzi o roczniki F650GS 2000-2007, to rozumiem że wszystkie były na wtrysku i miały 50-konny silnik Rotaxa, tylko że od 2004 twin spark? Odczuję różnicę pomiędzy single i twin? Podkreślam, że zależy mi na niskim spalaniu i dobrej elastyczności, bo będę używał go głównie w mieście. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Mały GS wcale nie jest jakoś wyższy od CSa i przy takim wzroście i "normalnej" długości nogi standardowa wysokość motka spokojnie da tę stopę czy nawet więcej na ziemi.

Pamiętam, że jak sam rozglądałem się za pierwszym motkiem, to właśnie w GSie i CSie (bo zastanawiałem się nad obydwoma) urzekła mnie wygodna pozycja i fakt sięgania ziemi obiema stopami. No to kupiłem... Dakara :default_laugh:

Co do świeczek: nie znam się, to się wypowiem. Różnice w spalaniu będą minimalne, te motki i tak palą w granicach 4l/100. Podobno na dwóch świecach jest lepsza kultura pracy, ale mówimy tu o dużym singlu, więc i tak na cuda nie ma co liczyć, ten silnik i tak brzmi, jakby zaraz miał się rozpaść :D 

Edytowane przez xel
  • Like 1
  • Haha 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Nie zgadzam się. Jak na singla to kultura pracy jest miodzio.
I elastyczność zaskakuje.

GS na pewno łatwiej będzie odsprzedać

CŽ175 typ 450 -> Honda Shadow 600 -> F650GS -> F650GS Dakar -> Triumph Tiger 800XCX / BMW G650X-Country

taptarapta

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

GS przed liftem i po nie ma zauważalnej różnicy w spalaniu i mocy ... Twin tylko brzmi dumniej ... ;)  0 Znaczy są, ale za dużo pisania o rozkładzie temperatury pod głowicą, dopalaniu, normach i takich tam ...

Jeżeli chodzi o moc to nie kombinuj tylko kup motek co ma na to papiery i w razie "w" odblokuj ... Inaczej możesz się zderzyć ze ścianą urzędniczą ... Koniecznie chcesz?

2 godziny temu, xel napisał:

.... Podobno na dwóch świecach jest lepsza kultura ...

Chyba, że z panienką na randce ... :cafe4:

  • Haha 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
11 minut temu, Jarek napisał:

Chyba, że z panienką na randce ... :cafe4:

Jarku, to już chyba nie te czasy ...:cafe4:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
49 minut temu, strażowy napisał:

Jarku, to już chyba nie te czasy ...:cafe4:

Prawda!

X czasu temu zasiadłem w piękne letnie popołudnie wieczorową porą z żoną na tarasie. Jakieś świeczki i kilka dobroci z palemką na stole. Bardzo romantycznie ... Idące drogą dzieciaki spojrzały i słychać: po co oni siedzą po ciemku na zewnątrz a nie idą sobie do środka ...

  • Like 1
  • Sad 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
2 godziny temu, Jarek napisał:

GS przed liftem i po nie ma zauważalnej różnicy w spalaniu i mocy ... Twin tylko brzmi dumniej ... ;)  0 Znaczy są, ale za dużo pisania o rozkładzie temperatury pod głowicą, dopalaniu, normach i takich tam ...

Jeżeli chodzi o moc to nie kombinuj tylko kup motek co ma na to papiery i w razie "w" odblokuj ... Inaczej możesz się zderzyć ze ścianą urzędniczą ... Koniecznie chcesz?

Chyba, że z panienką na randce ... :cafe4:

Niestety ciężko jest znaleźć zablokowane F650GS, a jeśli już jest, to jakieś pojedyczne sztuki z komisu ze słabo znaną historią. Wolę mieć jednak większy wybór. Koszt blokady to 1200 zł, podobno z gwarancją bezproblemowej rejestracji. 

A co powiecie o 48-kucowym G650GS? Czy warto? Czy mam się smucić brakiem Rotaxa? :default_icon_eek:

Edytowane przez Chrisstello

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

To ten sam silnik tylko produkowany przez Loncina więc pomalowany na czarno zgodnie z modą i delikatnie zliftingowany .  Jeszcze mniej dziad pali a jeździ tak samo a nawet przyjemniej bo jest nowszy . Sprzedaje się dość łatwo więc jak ci się znudzi to kupisz sobie inny i nie będzie trwało wieków :D . 

Miałem po Rutkosie G650GS - miał prawie 90 tysięcy i normalnie jeździł . 

Wszystkie czarne twiny również są Loncina - BMW nie miało ochoty więcej płacić więc Rotax był już made in wiadomo co . 

Edytowane przez mario2007

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
46 minut temu, mario2007 napisał:

To ten sam silnik tylko produkowany przez Loncina więc pomalowany na czarno zgodnie z modą i delikatnie zliftingowany .  Jeszcze mniej dziad pali a jeździ tak samo a nawet przyjemniej bo jest nowszy . Sprzedaje się dość łatwo więc jak ci się znudzi to kupisz sobie inny i nie będzie trwało wieków :D . 

Miałem po Rutkosie G650GS - miał prawie 90 tysięcy i normalnie jeździł . 

Wszystkie czarne twiny również są Loncina - BMW nie miało ochoty więcej płacić więc Rotax był już made in wiadomo co . 

No tak, made in China :default_dry: Ale przebieg zacny. I przynajmniej fabrycznie spełnia wymogi na A2. Niemniej zastanawiam się jeszcze nad Hondą CB500X, ktora ma praktycznie tyle samo mocy, lecz moment słabszy. To znaczy z tego co wyczytałem BMW ma 60 Nm przy 5200 RPM, natomiast Honda tylko 43 Nm przy 6500 RPM (ale za to dwa cylindry i 6 biegów). Więc inna zupełnie charakterystyka... Jak to się ma do jazdy w warunkach miejskich?

Edytowane przez Chrisstello

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Honda zacna ale rolka przednia 17-ka , inna geometria i prowadzenie bo główka ramy niżej i na innym kącie ...moto niskie, kultura pracy silniczka miła , żona ma cb500f z 13 roku...mnie nie pasuje bo 186 cm wzrostu jakoś się gryzie z tą kastą :D

4 godziny temu, Jarek napisał:

... Idące drogą dzieciaki spojrzały i słychać: po co oni siedzą po ciemku na zewnątrz a nie idą sobie do środka ...

bo : "...gimby tego nie znają ..." :default_laugh:

Edytowane przez strażowy

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Muszę się przejechać na obu. Na papierze bardziej przemawia do mnie charakterystyka BMW, bo nie lubię kręcić silnika do wysokich obrotow, wolę mieć moc od samego dołu. Wiem, że wiąże się to z częstszą zmianą biegów, ale z drugiej strony myślę że taka jazda ma większy sens w mieście i jest bezpieczniejsza. Nie należę do tych, którzy lubią piłować motocykl. Ubolewam tylko że mam taki okrojony wybór przez tą kategorię A2... :default_icon_cry:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
6 minut temu, Chrisstello napisał:

Muszę się przejechać na obu. Na papierze bardziej przemawia do mnie charakterystyka BMW, bo nie lubię kręcić silnika do wysokich obrotow, wolę mieć moc od samego dołu. Wiem, że wiąże się to z częstszą zmianą biegów, ale z drugiej strony myślę że taka jazda ma większy sens w mieście i jest bezpieczniejsza. Nie należę do tych, którzy lubią piłować motocykl. Ubolewam tylko że mam taki okrojony wybór przez tą kategorię A2... :default_icon_cry:

Przy twoich oczekiwaniach BMW będzie lepszym wyborem i jak piszą koledzy model GS nie traci na wartości i łatwo go sprzedać. Motocykl super na miasto i poza, wysoko kierownica która przy osobówkach przechodzi nad lusterkami, lekki w manewrowaniu, zawieszenie na nasze drogi i wygodna pozycja. Faktycznie przy ruszaniu trzeba z gazem bo inaczej zgaśnie - sprawa wprawy. Dla mnie stała max. prędkość autostradowa to tak do 120km/h. Ja byłem i jestem bardzo zadowolony z tego Singla, którego charakterystykę i kulturę pracy albo się lubi albo nienawidzi.

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
36 minut temu, Chrisstello napisał:

... bo nie lubię kręcić silnika do wysokich obrotow, wolę mieć moc od samego dołu.

Singiel od samego dołu ... ? Chyba coś rozumiemy inaczej ... Kup DL'a ;)

  • Like 3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
10 minut temu, Jarek napisał:

Singiel od samego dołu ... ? Chyba coś rozumiemy inaczej ... Kup DL'a ;)

Wiem że Suzuki to V-Twin. Ale...Jak kupię zblokowanego DL-a to dostanę 48-konny motocykl, ale aż 20 kilo cięższy od G650GS. Nie wiem czy to ma sens...

Edytowane przez Chrisstello

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

To taki żart forumowy.
Przejdź się GS i pokochaj go albo znienawidź od pierwszego ruszenia.


Ride, eat, sleep, repeat...

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

No domyślam się, że raczej admin by nie zdradził swojej ukochanej marki (bawarki) :default_cool:

Edytowane przez Chrisstello
  • Haha 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
1 godzinę temu, Chrisstello napisał:

Muszę się przejechać na obu. Na papierze bardziej przemawia do mnie charakterystyka BMW, bo nie lubię kręcić silnika do wysokich obrotow, wolę mieć moc od samego dołu. Wiem, że wiąże się to z częstszą zmianą biegów, ale z drugiej strony myślę że taka jazda ma większy sens w mieście i jest bezpieczniejsza. Nie należę do tych, którzy lubią piłować motocykl. Ubolewam tylko że mam taki okrojony wybór przez tą kategorię A2... :default_icon_cry:

Gdybym nie przeczytał Twojego pierwszego postu pomyślałbym, że przejechałeś na różnych motocyklach przynajmniej ze 100tys km.

Moim zdaniem po mieście najleprzy jest skuter, może jakaś ćwiartka ? 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Do tej pory jeździłem jako pasażer na Bandicie 650, ale przede wszystkim na chopperach mojego ojca: Hondzie Rebel, Shadow 750, VTX 1300 i bardzo mi się podobały, wygoda, dźwięk, ale do miasta trochę niepraktyczne. Skutery jakimi osobiście jeździłem to X-max 250 i Majesty 400. Oba fajne, mało palące, ale brakowało im charakteru i mocy, poza tym na takich maszynach bardzo odczuwałem boczne podmuchy wiatru. Dlatego zdecydowałem się że uzbieram na motocykl enduro-turystyczny, na tyle kompaktowy, żeby dawał radę w korkach i dobrze wybierał dziury w asfalcie i spełniał kategorię mojego prawka :) 

Edytowane przez Chrisstello

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
6 godzin temu, Chrisstello napisał:

No domyślam się, że raczej admin by nie zdradził swojej ukochanej marki (bawarki) :default_cool:

Aż tak to my wierzący nie są, żeby uprawiać jednomotocyklizm. Zdrady motocyklowe to takie hobby tutaj nie tylko adminów.

Moja ukocha to ta co mi pierze i myje naczynia ... ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Godzinę temu, Jarek napisał:

...Moja ukocha to ta co mi pierze i myje naczynia ... ;)

to akurat dobrodziejstwo obecnych czasów ...ukochana zmywarka, pralka ....wszystko ogarnięte i taka cisza w chacie ....:default_laugh:, no i o moto nie zazdrosne 

Edytowane przez strażowy
  • Like 2
  • Haha 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A ten?

drogi, ale doposażony, chyba uczciwie opisany i zblokowany.

https://www.olx.pl/d/oferta/bmw-f650gs-aluminiowe-kufry-dodatkowe-kolo-8-lat-w-jednych-rekach-CID5-IDJTWkc.html#0439e48cb7

A nie, sorry, BYŁ zblokowany, nie umiem czytać. A co w papierach, to nie wiadomo, pewnie pełna moc.

Edytowane przez xel

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Najważniejsze są papiery. Blokowanie i odblokowanie to dwie śrubki .. ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
8 godzin temu, Jarek napisał:

Najważniejsze są papiery. Blokowanie i odblokowanie to dwie śrubki .. ;)

Skoro tak, to dużo chcą w warsztacie - 1200 zł za dwie śrubki i wykres z hamowni... masakra... Ale no wydaje mi się też że bez papierów od właściciela nie ma pewności kto i w jaki sposób zablokował motocykl, pewnie za granicą to robią inaczej i blokują też większe pojemności. U nas tylko silnik o fabrycznej mocy do 70 kW można zablokować.

Ale o dziwo widziałem takie podejrzane ogłoszenia, które sugerują że mogę się poruszać Suzuki Freewind 650 na A2. A  jakoś zapominają że jeszcze liczy się stosunek mocy do masy (maks. 0,2 kW/kg), czyli przy 35 kW masa nie może być mniejsza niż 175 kg, a Suzuki waży tylko 162 kilo.

Edytowane przez Chrisstello

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Kup sobie Huskę :D 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×