Skocz do zawartości
pike24

Pytanie do stanu/przebiegu motocykli m. in. od handlarzy.

Recommended Posts

Cześć wszystkim!

Rozglądam się za BMW F650 GS (w rocznikach 2000-2007) z ABS'em, przeglądam otomoto, olxa itd. Nurtuje mnie parę pytań:

1: Czy to realne że moto z roczników 2003-2005 mają po 25-40 tysięcy kilometrów przebiegu? Staram się realnie na to patrzeć i w momencie gdy 15 letni turystyk ma 32k km to brzmi dla mnie jak 20 letni Passat B5 z przebiegiem 150 tysięcy. Tyczy się to zarówno większości "krajowych" (mam tu na myśli sprowadzone np. kilka lat temu i od tego momentu jeżdżone w Polsce) jak i świeżo ściągniętych nawet nie zarejestrowanych sprzętów. Czy taki przebieg można uznać za realny czy od razu wiadomo że była jakaś rzeźba? Jak to wynika z Waszego doświadczenia? 
2: Jest jakiś sposób jak sprawdzić czy ABS jest sprawny podczas oglądania poza rozpędzeniem się i wciśnięciem hamulca do oporu? Są jakieś specyficzne rzeczy na które trzeba zwrócić uwagę przy ABS'ie? 
3: Każdy narzeka na handlarzy itd. ale jednak ściągają moto na potęgę i ktoś to kupuje bo inaczej biznes by się nie kręcił. Czy znacie przypadki że ktoś kupił moto od handlarza i okazało się to dobrym wyborem? Czy jednak przeważnie jest to wyszpachlowany i naplakowany koń trojański? Nie chodzi mi o to żeby moto okazało się perełką, tylko zwyczajnie sensownym egzemplarzem w stanie adekwatnym do wieku i nie będącym odpicowanym gruzem.

Pozdrowienia! :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

1. Jak najbardziej realne, tylko gdzie takich szukać? Niemniej jednak lepiej się czujemy wiedząc o mniejszym nalocie... Kupiłbyś z przebiegiem 100kkm plus?

2. Można wierzyć kontrolkom, ale i to można obejść. (Chociaż tutaj teoretyzuje)

3. Praktycznie każdy ściągnięty z zagranicy jest od jakiegoś handlarza... Handlarz, to nie tylko cwaniak, ale też i osoba umiejąca szybko zareagować i wyciągnąć gotówkę na stół... Nie wszyscy kupują po to żeby nie stracić... Czasami komuś się spieszy. A jak ktoś może taniej sprzedać wtedy do akcji wkracza on - handlarz...

Tak w ogóle to może po za 2 to nie ma jednej odpowiedzi na Twoje pytania... W zasadzie to zdajesz sobie z tego wszystkiego sprawę i chyba nie ma sensu się nad tym wszystkim zastanawiać... Pooglądać Moto, ocenić stan, przejechać się i decydować... Nie patrzeć na przebieg (no chyba, że na książkę serwisową, ale coś mnie się nie wydaje, że 15 letnie Moto z nalotem włoskim (30kkm) będzie mieć książeczkę)...

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Godzinę temu, pike24 napisał:

Czy to realne że moto z roczników 2003-2005 mają po 25-40 tysięcy kilometrów przebiegu?

NIE :default_cafe2:

Godzinę temu, pike24 napisał:

Czy znacie przypadki że ktoś kupił moto od handlarza i okazało się to dobrym wyborem?

TAK :default_icon_cool:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Motocykl z 2003 ma 18 lat wiec przebieg 30000 km daje 1666,66km/rok.

czyli ok 5 tankowań

Sam sobie odpowiedz :default_cool:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dziękuję bardzo za szybkie odpowiedzi :D
 

17 minut temu, manioora napisał:

Nie patrzeć na przebieg (no chyba, że na książkę serwisową, ale coś mnie się nie wydaje, że 15 letnie Moto z nalotem włoskim (30kkm) będzie mieć książeczkę)...

Widziałem F650 GS zza granicy z niby oryginalną książką serwisową dokumentującą przebieg. Czy to też podrabiają/fałszują? Czy taka książka dołączona do moto jest już jakimś wyznacznikiem stanu/przebiegu? 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

7 tygodni odebrałem moto z salonu, mam 5,5k przebiegu, a nigdzie daleko nie byłem

Co do reszty pytan - licz się z tym ze będziesz musiał coś włożyć, zawsze i kup moto za tyle, żeby mieć rezerwę, reszta wyjdzie w praniu. Nie rozwodz się nad tym za bardzo, bo sezon minie, a Ty dalej będziesz się zastanawiał


Wysłane z błota

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

No wg mnie z tymi przebiegami to różnie bywa (chociaż to może być wyjątek potwierdzający regułę):
Kilka lat temu pracowałem z Gościem, który miał Moto od 10 lat a "nakulał" raptem 11 tysięcy km...
Powód prozaiczny - nie miał kiedy jeździć
Także ten... Czasem się zdarza.

Wysłane na Berdyczów...

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Mam motocykl od czterech lat i nie zrobiłem jeszcze 10kkm. Koledzy robią 2k rocznie. Nie każdy jeździe na wyprawy albo kilka godzin dziennie. Dla porównania Defenderem zrobiłem przez półtora roku 25kkm. I pewnie tylko dlatego, że pandemia i efektywnie kilka miesięcy stał i się naprawiał.

 

Wcześniej motocykl miał zrobione niby niecałe 50tys i jakaś książka serwisowa jest (z Niemiec). Ale jeśli ma 2x tyle to co za różnica. Jeździe dzielnie, zakup udany, inna sprawa, że z polecenia i sprawdzony, mimo drobnych wad mechanicznych i wizualnych. W tym wieku trzeba po prostu patrzeć na stan techniczny, a przebieg traktować symbolicznie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja mam Dakara 2007 mam przejechane 50k i teraz będzie stał bo jeżdżę drugim moto, więc możliwe :) 

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja mam kilka, ale w ogóle nie jeżdżę ... Jedną sztukę mam już 17 lat i nią zrobiłem 50 metrów po placu przed garażem... Mam bo lubię, a przebiegi nie rosą ... Kto mi zabroni? W tej sytuacji to muszę być oszustem bo koledze Pawłowi matematyka przebiegu rocznego i lat nie pasi ... :default_tongue:

  • Like 2
  • Haha 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
31 minut temu, Marcin_Krk napisał:

1200 GS 2005, 197000 km :D

A opony jeszcze oryginalne ... :cafe4:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
7 minut temu, Jarek napisał:

A opony jeszcze oryginalne ... :cafe4:

Baa, nawet powietrze w oponach oryginalne

  • Like 3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Dnia 20.07.2021 o 19:55, Seb napisał:

7 tygodni  5,5k przebiegu, 

 

Dnia 20.07.2021 o 23:26, gsdakar napisał:

2007  50000 km

 

22 godziny temu, Jarek napisał:

17 lat  50 metrów 

 

15 godzin temu, Geoborek napisał:

1200 GS 2004, 61400 km.

 

Godzinę temu, Marcin_Krk napisał:

1200 GS 2005, 197000 km :D

14 miesięcy 19000 km :default_laugh:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Kupiliśmy 10letniego XCountry z przebiegiem 6000km
I faktycznie tyle miał

taptarapta

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
 

 

 

 

14 miesięcy 19000 km :default_laugh:

Edyta,: przepraszam nie 11 a 10 miesięcy i 20000 km :default_icon_razz: .. poza Husqvarną :default_icon_mrgreen:

 

 

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Dnia 22.07.2021 o 10:02, Marcin_Krk napisał:

1200 GS 2005, 197000 km :D

Pogratulować!!!

A ja już miałem swojego sprzedawać, takiego przebiegu to ja do końca życia nie osiągnę, chyba że na długiej emeryturze. A piszą, że w naszych rocznikach motocykli pompy hamulcowe padają, swojego serwisuję co dwa lata i nie chce się psuć, byłaby motywacja do zmiany.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Pogratulować!!!
A ja już miałem swojego sprzedawać, takiego przebiegu to ja do końca życia nie osiągnę, chyba że na długiej emeryturze. A piszą, że w naszych rocznikach motocykli pompy hamulcowe padają, swojego serwisuję co dwa lata i nie chce się psuć, byłaby motywacja do zmiany.
No bo się psują ...jak się rzadko, albo wcale, ewentualnie źle je serwisuje

Wysłane z mojego SM-J730F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

I trzeba pamiętać, że we Włoszech jest za gorąco żeby jeździć :default_laugh:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Wszystko przez to, ze bmw zbytnio szuka oszczednosci i zrobili liczniki do 99999 czyli 5 cyfr zamiast 6, nie spodziewali sie, wiec jak jest moto co ma 32tys, to duza szansa, ze to moto ma 132tys...ja mam rocznik 2000 i kupilem jak ponoc mial 46tys, i w 2lata zrobilem 25tys...i jak bede sprzedawal to znow bedzie mial 46tys ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Oglądałem wczoraj GSa z 2000 roku, na silniku i z jednej i drugiej strony działy się dziwne rzeczy z farbą. Bąble, odpryski i jakiś dziwny nalot. 

 

Czy to może być "normalne" dla 21 letniego Moto i po prostu mogło się to stać ze starości czy raczej jest oznaką zaniedbania?

 

Miałem podejrzenia że silnik się przegrzewał bo olej był ewidentnie mocno zużyty, właściciel kupił go rok temu zza granicy i "nic przy nim nie robił, a oleju nie ma co wymieniać bo przecież wszystko działa". Ciekawi mnie przyczyna takiego stanu zewnętrznej części silnika. Starość czy coś złego dzieje się z silnikiem?

IMG_20210727_091524.jpg

IMG_20210727_092613.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×