Skocz do zawartości
Pawel

Aprilia Tuareg 660

Recommended Posts

Aprilia Tuareg 660 to motocykl, który elektryzuje wszystkich motocyklowych podróżników, lubiących samotnie przemierzać dalekie regiony, niekoniecznie tylko asfaltem. Tuareg to motocykl, którego mocno brakuje na europejskim rynku. Lekkie turystyczne enduro o świetnych właściwościach terenowych – konkurencja dla Yamahy Tenere 700.

Choć oficjalne informacje na temat tego motocykla mają nadejść za kilka dni, my już teraz dotarliśmy do sensacyjnych danych dotyczących Tuarega 660. Zagraniczne źródło informacji, które musi pozostać anonimowe, zdradziło nam masę Tuarega, parametry jego silnika oraz kilka innych danych. Zatem nie przedłużając…

Najważniejsze dane techniczne: Aprilia Tuareg 660 2021

Tuareg ma ważyć 187 kg w stanie suchym. Ma być wyposażony w bak o pojemności 18 litrów oraz posiadać skok zawieszeń 240 mm. Z przodu widelec upside-down o średnicy lag 43 mm, z tyłu zaś monoshock. Przednie koło ma mieć rozmiar 21 cali.

Moc i moment obrotowy

Silnik Tuarega, to przekonstruowana jednostka z Aprili RS 660 (100 KM) i Tuono 660 (95 KM). W jej nowych warunkach pracy nie będzie potrzebna maksymalna moc, a liczył się będzie jak największy moment obrotowy, uzyskiwany przy najniższych wartościach obrotowych. Jednostka ta ma zatem generować 80 KM oraz maksymalny moment obrotowy 70 Nm. To wyraźnie więcej od największej, a może nawet jedynej, bezpośredniej konkurencji Tuarega – Tenery 700 (73,5 KM oraz 68 Nm).

Elektronika

Tuareg wyposażony będzie również w elektronikę APRC (z kontrolą trakcji), która obejmować będzie 4 tryby jazdy, w tym dwa edytowalne, a jeden dedykowany jeździe offroadowej. ABS będzie mógł być dezaktywowany albo na obu kołach, albo tylko na kole tylnym.

Wygląd

Jeszcze nie jest znany – bardzo możliwe, że będzie wyglądać jak na załączonym obrazku, ale możliwe, że jej wizerunek będzie mniej lub bardziej od niego odbiegał.

Cena

Oczywiście jeszcze nie jest znana, szczególnie w przeliczeniu na złotówki. Wszystko zależeć też będzie od aktualnej sytuacji na rynku finansowym, ale… domyślamy się, że motocykl będzie kosztował około 48 000 zł.

Pierwsze sztuki Tuarega 660 powinny pojawić się na rynku w listopadzie tego roku. Czy pojawią się również w Polsce? Tego trzeba będzie się dowiedzieć od rodzimego importera, Aprilia Polska, której przedstawiciele jak na razie nabierają wody w usta 

https://motovoyager.net/nowosci/nowa-aprilia-tuareg-660-2021-2022-znamy-dane-techniczne-moc-moment-waga-cena/?fbclid=IwAR3aLqpCCJLpq0Wn21QeSIL_IgsiUNeA04CvLDtPFrkAB5iTBi2wX469yp4

 

aprilia-tuareg-660-nowy-koncept-motocykl

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Ciekawe ... :default_blink:
img-0553-1.png
Ale to że to z tego Tuarega, którego jeszcze nie ma, czy jak?

Wysłane z mojego SM-J730F przy użyciu Tapatalka

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Nie , z takiego co kupił nasz kolega :default_dry: , RS660 . 
Czyli jak mniemam ten sam silnik?

Wysłane z mojego SM-J730F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Podstawa taka sama tylko -20% w mocy . Może dłużej popracują . A zawsze się mówiło że KrótkoTrwałeMotocykle robią w Austrii . 

Choroby wieku dziecięcego - szybko , bo klienty czekają . BMW też miało zonk z F850GS i przespali rok poprawiając gniota . 

Edytowane przez mario2007

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Nie ma co panikować, niech wypuszcza, niech pojeździ, wtedy będzie można oceniać.


Wysłane z błota

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Godzinę temu, Seb napisał:

Nie ma co panikować, niech wypuszcza, niech pojeździ, wtedy będzie można oceniać.


Wysłane z błota

Dokładnie.

A dla zainteresowanych jest już test modelu "pre-production" na YT :

 

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
23 godziny temu, arthurr napisał:

https://www.aprilia.com/pl_PL/tuareg-660/

 

Już oficjalnie. Waga 800ki..

187 nawet na sucho to 800ka chyba nie ważyła - ostatni model ważył katalogowo 212 pełny czyli jak odejmiemy te 17 kilo oleju i paliwa to mamy ca 195 . bez dodatków z katalogu BMW na zwykłej kanapie itd . Aczkolwiek 890 adventure mi się bardziej :D , ten zwykły , nie R :default_dry:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

189, pierwsza 800, taka miałem to do takiej porównuję 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Aktualna F850GS waży 233 kg pełna - co oni zrobili z tym motocyklem :D , +20 kilo w kolejnej generacji czyli jak zrobią F900GS to będzie cięższa od R1200GS ADV . Jakby nie liczyć to +25 kilo do KTM Aprilii czy T7 . Złote felgi tyle ważą ???

  • Like 3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Mnie też, ale to jest z Włoch!
Piękne w jak patrzysz, hujowe jak zaczniesz jeździć!

Wysłane z mojego TGX, a przy pomocy 460 koni.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

No tak , rozumiem że miałeś kiedyś piękny włoski motocykl i ci się nim hujowo jeździło :default_dry: - większość krajowej populacji twierdzi że woli manuala od automatu  w samochodzie  . Na pytanie czy używali odpowiadają że nie ale czytali albo że kolega miał i hujowo albo że nie bo drogo w serwisie :D . 

Włoski motocykl to styl życia - nie dla każdego niestety :default_dry:

Ja mam na kompie piękną MV Agusta turismo veloce lusso SCS i chętnie bym ją przygarnął /ale mnie nie stać :default_dry:/ , tego gutka chyba szybciej ze względu na cenę .

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ty za to miałeś i już wiesz ze tylko piękny włoski motocykl ma sens? Czy naoglądałeś się obrazków? 

Posiadanie swojego zdania jest pożądane i cenione. Ale wpychanie swojego zdania innym jako "moja racja jest najmojsza" a kto myśli inaczej ten mądry inaczej jest już hujowe. 

Touareg (aprilia, nie moto guzzi, tak dla sprostowania) fajny, tyle że opasły. Poza tym że mnie nie stać, nie przygarnąłbym ze względu na masę. 

EDIT: aaa, już wiem skąd ten gutek, wcześniej mi się zdjęcie nie pokazało. W wątek o tuaregu wrzuciłeś zdjęcie jakichś gutków. No tak, to ma sens :D

Edytowane przez arthurr
  • Like 3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Teraz są takie śmieszne czasy że jak ktoś ma ochotę polatać czymś czego nie zna a chciałby poznać , to idzie sobie do salonu polata ze dwie godzinki i nie musi niczego kupować i posiadać .

Ja rozumiem że nie każdy ma za płotem salon z włoszczyzną - ja mam i demo różnych kolorowych stoi ze dwadzieścia : Ducati , Gucci , Aprilia , KTM , Huska . Nikt nie robi z tym problemu , jak chcesz na weekend to jest wypożyczalnia zapłać i używaj .

A że wątek nie o Gutku to fakt - nie widziałem sensu tworzenia nowego bo to nie jest forum o włoskich motocyklach . 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Przejechać się czym tam chcesz, a kupić i użytkować moto przez dłuższy czas to jednaj jest różnica, nie sądzisz? 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Mnie też, ale to jest z Włoch!
Piękne w jak patrzysz, hujowe jak zaczniesz jeździć!

Wysłane z mojego TGX, a przy pomocy 460 koni.


X-COUNTRY też był robiony we Włoszech jak cała gama G650X

taptarapta

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja robię tak małe przebiegi roczne że dla mnie zaczyna mieć bardziej znaczenie wygoda tyłka pozycja i wygląd . V85TT spełnia te wymagania w całej swojej brzydocie , wagowe również . Jeżeli V100 będzie wagowo +/- 200 kilo to chyba nerkę sprzedam .
Chciałem sobie zrobić prezent na 60 urodziny to wyszło że mi miasto zrobiło wydając zgodę na wykupienie mieszkania , więc już tylko nerka

Wysłane z mojego M2004J19C przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Ja robię tak małe przebiegi roczne że dla mnie zaczyna mieć bardziej znaczenie wygoda tyłka pozycja i wygląd . V85TT spełnia te wymagania w całej swojej brzydocie , wagowe również . Jeżeli V100 będzie wagowo +/- 200 kilo to chyba nerkę sprzedam .
Chciałem sobie zrobić prezent na 60 urodziny to wyszło że mi miasto zrobiło wydając zgodę na wykupienie mieszkania , więc już tylko nerka

Wysłane z mojego M2004J19C przy użyciu Tapatalka


Wykup mieszkanie, sprzedaj mieszkanie, powinieneś zarobić, zostaw nerkę i kup motor który Ci się podoba

Wysłane z mojego SM-A525F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A spać pod mostem będę :D

Mogę sprzedać ale po pięciu latach - wcześniejsza sprzedaż zmusza do wydania wszystkiego na zakup nowego lokum albo do zwrotu otrzymanej bonifikaty .

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
A spać pod mostem będę
Mogę sprzedać ale po pięciu latach - wcześniejsza sprzedaż zmusza do wydania wszystkiego na zakup nowego lokum albo do zwrotu otrzymanej bonifikaty .
Kur..a .. "biednemu zawsze wiatr w oczy"

Wysłane z mojego SM-A525F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×