HUDis 2 Zgłoś ten post Napisano 6 Wrzesień 2021 Hej, W motocyklu żony nagle pojawił się problem (BMW F6500 GS 2006r.) . Brak podświetlania zegarów o raz zegary nie działają, nie działają żadne kontrolki, nie działa kierunkowskaz i światło stopu. Wydaje się że reszta funkcjonuje. Przepalił się bezpiecznik 7,5 A (puszka z ośmioma bezpiecznikami). Po wymianie przepala się odrazu lub jeśli poczeka się dłuższą chwilę po włączeniu zapłonu wszystko świeci a przepala się po odpaleniu silnika. Motocykl przejechał w takim stanie wczoraj 300 km bo musieliśmy wrócić do domu więc na układy związane z pracą silnika pewnie ta awaria nie ma wpływu. Nie wiem czy działa ABS. Może ktoś miał podobną awarię lub może ktoś z zasugeruje mi od czego zacząć szukać. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
xel 3 481 Zgłoś ten post Napisano 6 Wrzesień 2021 U mnie dyskoteka robiła się przez wodę w rozruszniku, ale pewnie mądrzejsi powiedzą, żeby najpierw sprawdzić przewody przy główce ramy, bo tam się lubią przecierać i może coś zwierać. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
HUDis 2 Zgłoś ten post Napisano 6 Wrzesień 2021 Będę sprawdzał. Padał po drodze deszcz ale nie ekstremalnie. Jeździliśmy w gorszych ulewach i wszytko było OK. W celu doprecyzowania: przepala się bezpiecznik nr. 6 Dziś w celu testu włożyłem bezpiecznik, przekręciłem kluczyk i wszystko było OK. Odpaliłem silnik i było ok. Po chwili zrobiłem przygazówkę i bezpiecznik się przepalił... Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
xel 3 481 Zgłoś ten post Napisano 6 Wrzesień 2021 U mnie też było tak, że przez wiele ulew nie było problemów, po czym mały deszczyk w Bośni, trwający może piętnaście minut, spowodował jaja. Pewnie pałka się wtedy przegła i się zaczęło. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Marcin N 8 708 Zgłoś ten post Napisano 6 Wrzesień 2021 Problem analogiczny do mojegoTrwa weryfikacja problemu.W Gs wiazka.przy glowce ramy,U mnie ponoć przewód w wiązce pod airboxem oraz możliwe ze reglertaptarapta Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
HUDis 2 Zgłoś ten post Napisano 6 Wrzesień 2021 20 minut temu, Marcin N napisał: Problem analogiczny do mojego Trwa weryfikacja problemu. W Gs wiazka.przy glowce ramy, U mnie ponoć przewód w wiązce pod airboxem oraz możliwe ze regler Jak do czegoś dojdziesz daj znać proszę. Możliwe że to regulator napięcia skoro wszystko inne działa? Z włączoną ładowarką usb i dodatkowymi halogenami motocykl jechał cały dzień. Czy gdyby nie działał regulator napięcia nie było by ładowania i np światła działały by jakoś gorzej? 27 minut temu, xel napisał: U mnie też było tak, że przez wiele ulew nie było problemów, po czym mały deszczyk w Bośni, trwający może piętnaście minut, spowodował jaja. Pewnie pałka się wtedy przegła i się zaczęło. Co konkretnie w Twoim przypadku się popsuło? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Marcin N 8 708 Zgłoś ten post Napisano 6 Wrzesień 2021 W X-Country jest wbudowany miernik napięcia.Odczyty są od 12.3 do 14.0 z czego druga wartość rzadko się zdarza i to na wolnych obrotach. W trakcie jazdy potrafi pokazywać czesto poniżej 13, więc jedyne co mi pozostaje to dogadać sie na podmianę z koleżanką której motocykl i tak stoi.taptarapta Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
xel 3 481 Zgłoś ten post Napisano 6 Wrzesień 2021 3 godziny temu, HUDis napisał: Co konkretnie w Twoim przypadku się popsuło? Światła przednie/tylne świeciły, jak im się podobało, kierunkowskazy raz działały, raz nie. Nie pamiętam, czy podświetlenie zegarów też, ale podejrzewam, że i owszem. Dodatkowo rozrusznik nie kręcił, ale to raczej dlatego, że był zablokowany pękniętym magnesem. 2 godziny temu, Marcin N napisał: Odczyty są od 12.3 do 14.0 z czego druga wartość rzadko się zdarza i to na wolnych obrotach. Marcin, a mierzyłeś napięcia/rezystancje na WEJŚCIU reglera? Bo może to alternator? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
HUDis 2 Zgłoś ten post Napisano 6 Wrzesień 2021 (edytowane) 1 godzinę temu, xel napisał: Marcin, a mierzyłeś napięcia/rezystancje na WEJŚCIU reglera? Bo może to alternator? A czy nie jest tak że gdyby to był alternator to byłoby za mało prądu? U mnie wszystko pozostałe świeci i działa dobrze. Ładowanie chyba jest bo inaczej już akumulator by padł a to co nie działa, nie działa od tego że wywala bezpiecznik jak zwiększę obroty silnika. Spróbuję jutro od rana wszystko pomierzyć i obejrzę kable te do których mam w miarę łatwy dostęp. Mieliśmy jechać w Bieszczady za 2 dni a tu taki pasztet... Edytowane 6 Wrzesień 2021 przez HUDis Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Marcin N 8 708 Zgłoś ten post Napisano 6 Wrzesień 2021 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
HUDis 2 Zgłoś ten post Napisano 7 Wrzesień 2021 Ładowanie akumulatora jest OK więc wykluczam padnięty regulator napięcia. Sprawdziłem miernikiem oba piny zacisku na bezpiecznik F6 (ten się przepala), Na jednym pinie jest 0V a po przekręceniu stacyjki pojawia się napięcie z aku czyli według schematu tak powinno być. Ale na drugim pinie jest cały czas zwarcie do masy i to chyba zdecydowanie nie jest OK. zastanawiam się który element w tym obwodzie może to robić... A może kabel... Może ktoś kto się zna spojrzy na schemat i coś zasugeruje. Będę wdzięczny Załączam schemat żeby nie trzeba było szukać ;-) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 787 Zgłoś ten post Napisano 7 Wrzesień 2021 13 minut temu, HUDis napisał: Załączam schemat żeby nie trzeba było szukać ;-) Na tym załączonym schemacie nie widzę problemu ... 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
HUDis 2 Zgłoś ten post Napisano 17 Wrzesień 2021 Problem rozwiązany. Okazało się że był zaśniedziały przekaźnik zintegrowany znajdujący się w tym obwodzie. Przekaźnik ma w w sobie trochę elektroniki. Jakieś diody, kondensatory i płytkę drukowaną. Po przeczyszczeniu i usunięciu dziwnego nalotu wszystko działa. Może nie trzeba będzie wymieniać. Przekaźnik znajduje się pod akumulatorem. 2 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach