Skocz do zawartości
HUDis

Problem z prądem

Recommended Posts

Hej,

W motocyklu żony nagle pojawił się problem (BMW F6500 GS 2006r.) . Brak podświetlania zegarów o raz zegary nie działają, nie działają żadne kontrolki, nie działa kierunkowskaz i światło stopu. Wydaje się że reszta funkcjonuje. Przepalił się bezpiecznik 7,5 A (puszka z ośmioma bezpiecznikami). Po wymianie przepala się odrazu lub jeśli poczeka się dłuższą chwilę po włączeniu zapłonu wszystko świeci a przepala się po odpaleniu silnika. Motocykl przejechał w takim stanie wczoraj 300 km bo musieliśmy wrócić do domu więc na układy związane z pracą silnika pewnie ta awaria nie ma wpływu. Nie wiem czy działa ABS. 
Może ktoś miał podobną awarię lub może ktoś z zasugeruje mi od czego zacząć szukać.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

U mnie dyskoteka robiła się przez wodę w rozruszniku, ale pewnie mądrzejsi powiedzą, żeby najpierw sprawdzić przewody przy główce ramy, bo tam się lubią przecierać i może coś zwierać.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Będę sprawdzał.  Padał po drodze deszcz ale nie ekstremalnie. Jeździliśmy w gorszych ulewach i wszytko było OK.

W celu doprecyzowania: przepala się bezpiecznik nr. 6
Dziś w celu testu włożyłem bezpiecznik, przekręciłem kluczyk i wszystko było OK. Odpaliłem silnik i było ok. Po chwili zrobiłem przygazówkę i bezpiecznik się przepalił...

Zrzut ekranu 2021-09-6 o 14.27.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

U mnie też było tak, że przez wiele ulew nie było problemów, po czym mały deszczyk w Bośni, trwający może piętnaście minut, spowodował jaja. Pewnie pałka się wtedy przegła i się zaczęło.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Problem analogiczny do mojego
Trwa weryfikacja problemu.
W Gs wiazka.przy glowce ramy,
U mnie ponoć przewód w wiązce pod airboxem oraz możliwe ze regler

taptarapta

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
20 minut temu, Marcin N napisał:

Problem analogiczny do mojego
Trwa weryfikacja problemu.
W Gs wiazka.przy glowce ramy,
U mnie ponoć przewód w wiązce pod airboxem oraz możliwe ze regler
 

Jak do czegoś dojdziesz daj znać proszę.

Możliwe że to regulator napięcia skoro wszystko inne działa?
Z włączoną ładowarką usb i dodatkowymi halogenami motocykl jechał cały dzień.  Czy gdyby nie działał regulator napięcia nie było by ładowania i np światła działały by jakoś gorzej?

 

27 minut temu, xel napisał:

U mnie też było tak, że przez wiele ulew nie było problemów, po czym mały deszczyk w Bośni, trwający może piętnaście minut, spowodował jaja. Pewnie pałka się wtedy przegła i się zaczęło.

Co konkretnie w Twoim przypadku się popsuło?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

W X-Country jest wbudowany miernik napięcia.
Odczyty są od 12.3 do 14.0 z czego druga wartość rzadko się zdarza i to na wolnych obrotach.
W trakcie jazdy potrafi pokazywać czesto poniżej 13, więc jedyne co mi pozostaje to dogadać sie na podmianę z koleżanką której motocykl i tak stoi.

taptarapta

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
3 godziny temu, HUDis napisał:

Co konkretnie w Twoim przypadku się popsuło?

Światła przednie/tylne świeciły, jak im się podobało, kierunkowskazy raz działały, raz nie. Nie pamiętam, czy podświetlenie zegarów też, ale podejrzewam, że i owszem.

Dodatkowo rozrusznik nie kręcił, ale to raczej dlatego, że był zablokowany pękniętym magnesem.

2 godziny temu, Marcin N napisał:

Odczyty są od 12.3 do 14.0 z czego druga wartość rzadko się zdarza i to na wolnych obrotach.

Marcin, a mierzyłeś napięcia/rezystancje na WEJŚCIU reglera? Bo może to alternator?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
1 godzinę temu, xel napisał:

Marcin, a mierzyłeś napięcia/rezystancje na WEJŚCIU reglera? Bo może to alternator?

A czy nie jest tak że gdyby to był alternator to byłoby za mało prądu? U mnie wszystko pozostałe świeci i działa dobrze. Ładowanie chyba jest bo inaczej już akumulator by padł a to co nie działa, nie działa od tego że wywala bezpiecznik jak zwiększę obroty silnika. Spróbuję jutro od rana wszystko pomierzyć i obejrzę kable te do których mam w miarę łatwy dostęp. Mieliśmy jechać w Bieszczady za 2 dni a tu taki pasztet...
 

Edytowane przez HUDis

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ładowanie akumulatora jest OK więc wykluczam padnięty regulator napięcia. Sprawdziłem miernikiem oba piny zacisku na bezpiecznik F6 (ten się przepala), Na jednym pinie jest 0V a po przekręceniu stacyjki pojawia się napięcie z aku czyli według schematu tak powinno być. Ale na drugim pinie jest cały czas zwarcie do masy i to  chyba zdecydowanie nie jest OK. zastanawiam się który element w tym obwodzie może to robić... A może kabel...

Może ktoś kto się zna spojrzy na schemat i coś zasugeruje. Będę wdzięczny :)
Załączam schemat żeby nie trzeba było szukać ;-)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
13 minut temu, HUDis napisał:

Załączam schemat żeby nie trzeba było szukać ;-)

Na tym załączonym schemacie nie widzę problemu ... ;)

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Problem rozwiązany. Okazało się że był zaśniedziały przekaźnik zintegrowany znajdujący się w tym obwodzie. Przekaźnik ma w w sobie trochę elektroniki. Jakieś diody, kondensatory i płytkę drukowaną. Po przeczyszczeniu i usunięciu dziwnego nalotu wszystko działa. Może nie trzeba będzie wymieniać. Przekaźnik znajduje się pod akumulatorem.

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×