Skocz do zawartości
BrunoJ

Garmin 595 LM - warto nabyć do singla?

Recommended Posts

 

Mam ofertę w okolicy, ale cena jakaś norweska mocno, stąd dylematy. Czy warto w ogóle wchodzić? (do tej pory telefon, google/calimoto). Ile takie coś może być warte (a raczej ile dać żeby nie przepłacić?). Model 595 LM, z pudełkiem i róznymi kabelkami. W komplecie uchwyt TT, bo to pewnie ma znaczenie dla ceny.

Montowane na singlu, w przyszłości może tiger, który Navi z mapą nie ma.

Pytam bo mam tendencje do zbierania złomu technicznego, więc w szczególności dlaczego nie warto ;-)

 

Edytowane przez BrunoJ

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja to się nie znam, ale jak już muszę, to korzystam z telefonu... Niby w aucie mam garmina jakiegoś tam,ale i tak wolę mapy online... 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Mam TomToma , w zasadzie dwa - jeden do auta drugi na moto i tak w zasadzie to nie wiem po co mi to :default_dry: . To znaczy wiem - tam gdzie słabo wychodzi nawigacja online to jest niezastąpione bo nie każdemu się chce wgrywać mapy offline na kraje w których nie ma zasięgu albo kasa znika z konta w postępie geometrycznym . Zawsze używałem poza UE  i w Unii również jak było drogo - podobno nie jest ale jak mi w zeszłym roku przyszło oglądać jakiś mecz siatkówki / małżonka.../ w Grecji i mi limit wessało do przerwy , to jednak niech ten TomTom a nawet dwa sobie zostanie . Aktualizacje posiadają dożywotnie , ten na moto ma opakowanie Touratech kupione w 2014 roku ale jest raczej upierdliwe i drugiego bym i tak nie kupił - poza tym kluczyk gdzieś wessało z niego :D . 

Edytowane przez mario2007

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jeżeli chcesz używać do szwędania po okolicy to możesz sobie darować, jeżeli chcesz pojechać na kilka tygodni w nieznane, gdzie spotka cię deszcz i słońce świecące z różnych kierunków to nie polecam telefonu. tylko navi.

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

khm, każda dedykowana navi, którą używałem to porażka w porównaniu z OSMAND, aplikacją na telefon. Może interfejs jest toporny, ale jak się wgryziesz, to ilość detali, routing, ilość POI, ścieżek powala na kolana.

  • Like 3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ok, ale ile to powinno mniej więcej kosztować? To że nie potrzebuje to wiem, okolicę znam a jak nie znam to na azymut jadę. Komórka jakoś przeżyła w deszczu w pokrowcu, a przy bardzo srogim po prostu chowam (nie tylko komórkę, ale i siebie i motonga), szczególnie jeśli to jest DESZCZ, a nie po prostu deszcz. Raczej rozpatruję to w kategoriach ciekawostki, zakładając nieśmiało że LM mimo wszystko będzie gwarantowało w miarę aktualne mapy. 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Osmanda używałem na telefonie w singlu, naprawdę fajna aplikacja. Używałem ją też na telefonie w starszym samochodzie i nierzadko motocyklu jako drugą zjeżdżając białoruskie głubinki. Obecnie w 700 mam Garmina Navigator V, sparowanego z telefonem i intercomem i to w zupełności mi wystarcza, chociaż w wyszukiwaniu fajnych miejsc za pomocą koordynat często posiłkuję się Osmandem. Wspomnę, że bywa, iż Garmin potrafi wyprzedzić budowniczych dróg w ich ciężkiej pracy, bo według niego drogi są już pełnym użytkowaniu, ale to mi osobiście nie przeszkadza. Korzystam też za pomocą androidauto z innych Yanosików, WAZE, czy Google maps oraz czasami Osmanda. Pomiędzy trzema pierwszymi jest nieduża różnica poza POI. Osmand pod względem dokładnego wskazania koordynat miejsc ciekawych, nie tylko historycznie, nie ma sobie równych w koordynatach GPS - to snajper, natomiast poległ razem z Google maps przy znalezieniu najlepszego dojazdu do "Ulricha Finsterwaldera", tam jednak Garmin pokazał swą wyższość. Reasumując, nie wiem, która z navi jest lepsza, a która bee, najlepiej mieć ich kilka :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

No nie mieszajmy systemów walutowych, Osmand czy Locus Map, którego ja używam są super do ścieżek off czy kombinowania po drogach 7 kategorii. Wymieniony w poście Garmin to urządzanie (nie tylko mapa) z opcją sensownego routowania po asfalcie najlepiej w Ameryce Północnej, oraz o wiele fajniejszą opcja planowania tras na kompie i ich używania z poziomu nawigacji. Do tego np. w cywilizowanych krajach Garmin synchronizuje się z radarami pogodowymi i kamerami pokazującymi drogi i natężenie ruchu, bardzo fajne, ale jak pisałem to zupełnie inne zastosowanie, nie ma rzeczy do wszystkiego.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Mam Navigatora VI i moim zdaniem nie nadaje się do "sensownego routowania po asfalcie". Problemem są, między innymi, opóźnienia w aktualizacjach. Na przykład, przez pół roku wyznaczał mi trasę przez tunel pod Ursynowem, który był zamknięty.

TomTom było o niebo lepszy w te klocki.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

@Piotrek no takie rzeczy każdemu urządzeniu mogą się zdarzyć, dlatego w opcjach masz przygotowane ustawienia aby jednym kliknięciem taki problematyczny obszar wykluczyć z routingu.  Naprawdę w wielu obszarach, życie jest o wiele prostsze, gdy czyta się instrukcje obsługi.

Największa zaletą Nav 6 jest jego integracja z kółkiem na kierownicy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Trase planuję na kompie, przerabiam na gpx i wrzucam w OSMAND
Fakt interfejs toporny ale jak sie pokona siebie to idzie bardzo sprawnie to używać

taptarapta

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
13 godzin temu, artex napisał:

@Piotrek no takie rzeczy każdemu urządzeniu mogą się zdarzyć, dlatego w opcjach masz przygotowane ustawienia aby jednym kliknięciem taki problematyczny obszar wykluczyć z routingu. 

Trudno wykluczyć coś o czym się nie wie ;) Drugi i kolejny raz to już nie sztuka. 

 

13 godzin temu, artex napisał:

Największa zaletą Nav 6 jest jego integracja z kółkiem na kierownicy.

Pod tym podpiszę się obiema ręcami. Gdyby nie było tej funkcji to raczej bym go nie kupił a jeżeli bym jednak kupił to na pewno bym się go pozbył.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Napiszę przykład gdzie navi jest naprawdę przydatne i to niezależnie od producenta, nie ważne czy jest to TomTom czy Garmin.

Jedziesz na szosową wycieczkę w nieznane i chcesz jechać po swoich drogach i odwiedzić wybrane przez siebie wcześniej atrakcje. Chcesz zaplanować trasy na poszczególne dni, wiesz dokładnie gdzie, kiedy i na jakiej drodze chcesz być.

Wówczas na komputerze planujesz trasy z wykorzystaniem punktów technicznych oraz punktów które chcesz odwiedzić, producent nie ma tu najmniejszego znaczenia, ponieważ to punkty wymuszają routing, a nie algorytm, nawigacja poprowadzi cię potem dokładnie tak jak chciałeś.

Garmin bardzo ładnie potem pokazuje te punkty, można łatwo jakiś pominąć, można wyświetlić ile jest km do następnego punktu (atrakcji) i to wszystko modyfikować w miarę potrzeb.

Ja tak jeżdżę, ja lubię własne planowanie trasy przed wyjazdem i to potem się super odwdzięcza i fajnie działa, ale ma cenę do zapłacenia, trzeba zainwestować trochę czasu w nauczenie się narzędzi do planowania i urządzenia na którym ten plan potem odtwarzamy, wymaga też systemu nazewnictwa punktów i tras.

  • Like 3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A dziwiłem się dlaczego ten Garmin za cholerę mi nie siedzi. wyjaśniłeś to powyżej bardzo ładnie. 

  • Like 2
  • Haha 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

ja w podobny do opisanego sposobu używam Calimoto. Ot tyle, że chyba wszystkie ścieżki w okolicy już o prostu znam, więc za bardzo nie potrzebuję. Taka Navi czysto do pobawienia i lansu, żeby mieć. Calimoto z kolei średnio się sprawdza, szczególnie w opcji "szukaj krętych ścieżek". Tutaj nawet główne drogi są kręte i często są jedynym słusznym wyborem żeby w ogóle gdzieś dojechać, a on próbuje wyszukiwać poboczne od pobocznych, i w efekcie miota się dość mocno, a proponowane trasy są po prostu nieefektywne. Przykładowo między A i B jest jedna sensowna droga, kręta jak trzeba. Tymczasem Calimot wysła mnie w jakieś zygzaki poprzeczne, albo krążenie przez wioski, żeby tylko z tej drogi zjechać, często mnożąc kilometry x2, a ostatecznie proponowana droga jakościowo jest praktycznie identyczna do 'głównej', tylko bardziej męcząca, bo zamiast grzać przed siebie co chwilę zjazd i nawrotka. Ot specyfika fiordów, gdzie często jest po prostu jedyna słuszna droga. Ale sam model użytkowania podobny - najlepiej podać punkty, przez które chce się jechać, i pozwolić szukać trasy pomiędzy nimi. 

Dzięki wszystkim, ciekawa dyskusja. Przemyślę, bo jednak drogo gość woła, uchwyt TT też ma swoją wartość, ale używana zdemontowana z motka nawigacja z uchwytem nie powinna chyba kosztować drożej niż fabrycznie nowa bez uchwytu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Mamy tu też na forum zwolenników szaleństwa routingowego w wykonania Garmina i bardzo fajne historie z tego wychodzą, najważniejsze by po prostu jeździć, gdzie, jak z kim na czym, to już nieistotne detale.

  • Like 3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
23 godziny temu, BrunoJ napisał:

Dzięki wszystkim, ciekawa dyskusja. Przemyślę, bo jednak drogo gość woła, uchwyt TT też ma swoją wartość, ale używana zdemontowana z motka nawigacja z uchwytem nie powinna chyba kosztować drożej niż fabrycznie nowa bez uchwytu.

 

Ceny są teraz dziwne ze względu na różną dostępność. Drogo czy tanio to też kwestia subiektywna ale można porównywać np.:  za TomToma w zestawie z uchwytem RAM zamykanym na klucz i uchwytem do auta w promocji w Louisie zapłaciłem połowę tego co kosztował w tym czasie goły Navigator, nawet bez ładowarki. Jak nie masz w moto fabrycznie zainstalowanego uchwytu i manipulatora to dla mnie zakup Navigatora jest abstrakcją. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Podepnę się pod @Piotrek Jeżeli nie jest to LC to lepiej kupić oryginał Garmina lub TomTom, bo Navigator ma wadę fabryczną wyświetlacza ja już mam 2 urządzenie.

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×