Skocz do zawartości
Magic

Czynności Serwisowe

Recommended Posts

Szukam podstawowych informacji serwisowych do motocykla F650 z '99. Chodzi mi mianowicie o przebiegi co ile powinienem wymienić olej silnikowy, olej przekładniowy, ciecz chłodząca, !rozrzad! i zalecana wymianę łańcucha napędowego?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Witam

Według mojej wiedzy i doświadczenia olej silnikowy wymieniamy średnio co 10 tyś, zakładając że eksploatacja jest w warunkach normalnych, jeśli eksploatacja jest w warunkach trudnych to należy przyjąć że im trudniejsze warunki tym okres używania oleju jest krótszy ( trudne warunki to nie tylko jazda w terenie, np.jazda na autostradzie z dużą prędkością jest też zaliczana do intensywnej eksploatacji ) należy jednak pamiętać że w przypadku normalnej eksploatacji okres od wymiany do wymiany nie powinien być dłuższy w niż jeden rok, tu nie powinno się oszczędzać przy okazji wymiany oleju wymieniamy filtry i świece, napęd to temat rzeka ja bym pokierował się radą fachowca , trzeba obejrzeć i ocenić stan zużycia kół i łańcucha a zużycie zależy od wielu czynników ogólnie je można określić " jak się dba tak się ma " czasami wystarczy wymiana małej zębatki( zdawczej ), pozostałe płyny co 5 lat, generalnie uważam że w sprzętach powyżej 10 lat serwis powinien być staranniejszy i obejmować więcej punktów, np. stan często wspominanego w innych wątkach samoregulatora napięcia i jego styków, przyłącza akumulatora jego stan linki klocki itp..., trzeba pamiętać że wszystkie materiały eksploatacyjne oprócz klasycznego zużyciu ulegają starzeniu więc przebieg jest jednym z wielu parametrów określających ich stan.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Moj motocykl ma miec lekko ponad 20tys. złotych chodź wiadomo że przebieg na 99.9% był cofany ;) Import Włochy, pierwsze właściciel więc podejrzewam że trzeba wymienić wszystko co było wspomniane wcześniej. Szacuje że koszty tego włącznie z rejestracją będą sięgać blisko 2 tys zł, dlatego nie bede wstanie przeprowadzić wszystkiego na raz, lecz najważniejsze servisy

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

spróbuje określić kolejność wymian materiałów eksploatacyjnych pod względem konieczności względem bezpieczeństwa:

- klocki. Wydaje mi się że nie pojedziesz (co gorsza nie zatrzymasz się) jeśli nie wymienisz skrajnie zużytych klocków, przynajmniej jest to mało bezpieczne i rozsądne - klocki do tego modelu: tył w okolicach 50-70 przód 70-100

- opony. jeżeli będą mocno zjechane i np dodatkowo rocznik będzie sporo przekraczał 5lat to przyczepność może poważnie ulec pogorszeniu. Ty koszt oby niestety ciężko chyba będzie zejść poniżej 600

- napęd. jazda ze zużytymi zębatkami czy łańcuchem powoduje dyskomfort, w skrajnym przypadku spadanie łańcucha, co oczywiście może być niebezpieczne. Zestaw napędowy powinno się zmieniać w komplecie, słyszałem że koledzy walczący w terenie zmieniają dwie zdawcze na jedną tylną i łańcuch, u mnie znacznie gorzej był zjechany tył

DSC00153.JPG

zużyty łańcuch to najczęściej nierówne wyciągnięcie skutkuje tarciem, tłuczeniem w czasie jazdy i niemożnością ustawienia sensownie naciągu, w skrajności właśnie spadaniem. Koszt zębatek po ok 100 za szt, łańcuch od 300 w górę

- olej. przekroczenie 10tys.km na oleju wpływa na żywotność silnika, na bezpieczeństwo jazdy to chyba trzeba by 3lata i 20tysięcy na jednym przejechać ;) po prostu zażynasz tylko silnik... albo aż :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A panowie powiedzcie mi jeszcze czy w tym silniku sa 2 rodzaje oleju? Tzn czy jest olej silnikowy w misce i olej przekładniowy w skrzyni? Czy za wszystko odpowiada tylko silnikowy?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×