Skocz do zawartości
HUDis

Rozładowany akumulator

Recommended Posts

Hej,
Pacjent to BMW F650GS 2005r
Motocykl namiętnie rozładowuje akumulator na postoju.
Niedawno wstawiłem nowy. Po około 3 tygodniach aku się rozładował.
Czy ktoś miał podobnie? Gdzie i jak szukać przyczyny problemu?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

no to miernik w łapę i sprawdzasz ile kradnie prądu na postoju... później obwodami aż dojdziesz do przyczyny 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Sprawdziłem, pomierzyłem :)
Zatem sprawa wygląda następująco, zaraz po podłączeniu aku. (zapłon wyłączony kluczykiem) słychać pracujące w pewnej sekwencji przekaźniki w zegarach. Trwa to kilkadziesiąt sekund a amperomierz w tym czasie pokazuje zmienne odczyty w rytmie pracy przekaźników: 86 mA, 70 mA, 51mA, 67 mA... i tak w kółko.
Po chwili przekaźniki milkną i pobór prądu stabilizuje się na poziomie 12,5 mA. Tyle coś pobiera z mojego aku. przy wyłączonym motocyklu.
Czy to jest prawidłowe? 
Mam ładowarkę USB podłączoną pod akumulator ale ona jest z fizycznym wyłącznikiem. Po włączeniu i wyłączeniu widać zmiany w poborze prądu. Zakładam że przy wyłączeniu wyłącznikiem nie pobiera nic. Mam też halogeny ledowe które są również z włącznikiem i z przekaźnikiem. Do przy pomiarze wyłączyłem je i dodatkowo wypiąłem ich przekaźnik aby mieć pewność że nie pobiorą żadnego prądu.
Zatem ponawiam pytanie. Czy pobór prądu na poziomie 12,5 mA na wyłączonym motocyklu jest zjawiskiem prawidłowym w F650GS ? 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Alarm?

Wysłane z mojego SM-G780F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Dnia 11.07.2022 o 13:48, HUDis napisał:
Dnia 11.07.2022 o 13:48, HUDis napisał:

Sprawdziłem, pomierzyłem :)
......
Zatem ponawiam pytanie. Czy pobór prądu na poziomie 12,5 mA na wyłączonym motocyklu jest zjawiskiem prawidłowym w F650GS ?  

 

 

12mA chyba za dużo

0,012A * 24h * 30dni= 8,64Ah pojemności na miesiąc

 

 

http://www.crossroadz.com.au/F650GS/ElectricalRepairs.html

Battery Parasitic Drain

The term "Battery Parasitic Drain" is unfortunately commonly used to describe the normal drain on the battery when the ignition is off. In professional circles it is used to describe abnormal battery drain from a fault in components.

The Dash and BMS-C have connections for both switched and unswitched power. When the ignition is turned off there will be approximately 70 milliamps current drain, then after approx 5 seconds both components should go into sleep mode. When in sleep mode the total current drain is 1 to 2 milliamps.

There can be a number of causes for abnormal battery drain in a modern machine, the main faults are listed below.

ECU's - Dash and BMS-C may not be going into sleep mode. There is no history of this on the GS.

Harness Chafing - The wiring harness chafing is known to cause parasitic drain. See Wiring Repairs.

Starter Solenoid - "Feathering" or very fine metallic fragments can build up on the solenoid contacts.

Relays - As per the starter solenoid "feathering" can build up on relay contacts. Replace the relays.

The full list of components with unswitched power is :-
Ignition Switch, Solenoid, Voltage Regulator, BMS-C, Motronic Relay, Instrument Panel, ABS, and Load Relief Relay

The safe basic procedure for finding the fault is to put a multimeter in the earth lead circuit on the battery using the 0-10 Amp connections and disconnect components one by one to locate the faulty component.

The multimeter will initially read 0.07 then drop to 0.00 if there is no abnormal drain. The multimeter can be used in 200ma range to get better readings but the 10amp range is safer for those less experienced with multimeters.

Single
Spark

Removing Fuse 1 isolates the BMS-C and Motronic Relay.
Removing Fuse 2 isolates the Load Relief Relay.

Dual
Spark

To isolate ABS and BMS-C disconnect sockets as +12v is not fused.
Removing Fuse 2 isolates the Dash and Flasher Relay.

 

Edytowane przez Tooc
  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Okazuje się że po wyjęciu bezpiecznika nr 2 (10A) pobór prądu spada do zera. Problemem jest to że pod tym bezpiecznikiem jest całkiem sporo ważnych rzeczy ;-)
Nie będzie łatwo dojść.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×