Skocz do zawartości
Pawel

Honda XL750 Transalp

Recommended Posts

Tuż za rogiem THX


Wysłane z pełną mocą za pomocą Tapatalk

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
2 godziny temu, coolluk napisał:

Tuż za rogiem THX

Za rogiem to ma Artur, ale on już dzisiaj nie pojedzie... :default_icon_mrgreen:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Za rogiem to ma Artur, ale on już dzisiaj nie pojedzie... :default_icon_mrgreen:

Zawsze to samo


Wysłane z pełną mocą za pomocą Tapatalk

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Już jeżdzo 20230527_093449.jpg

Wysłane z mojego SM-G780F przy użyciu Tapatalka

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

No to potestowane całe 2h

Wyglądu nie omawiam - trampek to nie jest obiekt westchnień dizajnu z przodu lampa rodem z cb500x tyl do pomylenia z każdym innym motocyklem - po prostu jest poprawnie. Fajnie ze całe oświetlenie jest LED . Wyświetlacz bardzo fajny, nieprzeładowany i czytelny. Obsługa z manetki jest dosyć intuicyjna ale podczas tak krótkich testów nie było czasu na zgłębianie wszystkich opcji. Udało się przetestować 3
Tryby jazdy czyli standard, sport, gravel ale o tym za chwile. Miło ze strony hondy ze umowa na testy jest jednostronna jasna klarowna i wymaga jedynie przedstawienia prawa jazdy. W razie kuku nie ma udziału własnego w szkodzie No to ruszamy - pozycja na motocyklu bardzo komfortowa wszystko mi pasowało kanapa dosyć szeroka na tak krótkim dystansie wydawała się wygodna. Mimo skromnego wzrostu przez dosyć miękkie zawieszenie i słuszna wagę 80 kg spokojnie dostaje do ziemii. Już przed ruszeniem czuje się dobrze - No to 1 bez charakterystycznego jebniecia młotem jak w BMW i ruszamy . Sprzęgło po mimo ze na lince chodzi bajecznie lekko powiedziałbym, że prawie tak lekko jak w CRF300 - BARDZO duży plus. Skrzynia biegów - Honda - więcej komentarza nie wymaga. Jedni uznają to za wadę a drudzy za wielka zaletę - w moim odczuciu już po paru zakrętach czułem się tak jakby to był mój motocykl. Wszystko wiem , dobrze się prowadzi , nie ma żadnych nerwowych ruchów - prawie jak w wygodnych domowych kapciach. Pominąłem samo odpalenie silnika po którym już rysuje się uśmiech na twarzy - to nie odgłos cinquecento jak w BMW Twin … taka prawda- już na seryjnym wydechu motocykl chodzi bardzo ładnie. Minąłem pare ciasnych zakrętów i byłem zaskoczony zwinnością tego moto - wiadomo koło 21 nie pomaga w świetnym składaniu się do winkli ale lekkość transalpa pozwalała szybko przerzucać motocykl w żądanym kierunku. Wyjeżdżamy na prostą włączając tryb sport - ogień !!! 1-2-3 idziemy żwawo prawie podnosząc przednie koło - przyspieszenie do 150 km/h to był moment - silnik brzmi motocykl jedzie , radość kierownika rośnie z każdymi przejechanym metrami. Fabryczna szyba przy moim wzroście sprawdzała się do 130 km/h później jak w jeden z dziesięciu - bierzesz na siebie , dostajesz w kask. Motocykl przy około 180 km/h nadal prowadził się stabilnie w delikatnym pochyleniu nawet nie przeszkadzał pęd powietrza. No to hamujemy ….i tutaj naprawdę bardzo pozytywne odczucia hamuje dobrze mocno ale dozowalnie - nie wylatujesz przez kiere ale bardzo sprawnie się zatrzymujesz w razie potrzeby. Zawieszenie jest miękkie dla mnie super lubie takie ,zwłaszcza dla turystycznego motocykla - świetnie wybiera nierówności . Mam obawy czy w pełni załadowany i dodatkowo z pasażerka nie będzie za miękko - tu by sie przydało chociażby takie pokretelko jak w Twinie. Czas zjechać z drogi na szutrową drogę … wiec zmieniamy tryb na Gravel i …. być może na fabrycznych oponach jakby na to nie patrząc 100% szosowych jest słabo - moto nie łapie trakcji komputer nie pozwala na większe oddanie mocy tak jakby niepotrzebnie go dławi. Tutaj mam wrażenie ze Huska bym go objechał bez problemu a pewnie i nawet GS ale … nie przekreślam mając nadzieje ze to wina opon.
Oczywiście musiała sie zdarzyć super kałuża która ujebala cały motocykl - nie było trybu MUD wiec pojechałem dalej. Tak wiec gravel dla mnie nie działał za specjalnie chyba ze to nie ten typ gravelu podsumowując tryb standard można sobie podarować - sport robi co ma robić - gravel zostawiam na inne opony . Włączyłem na chwile RAIN i tutaj wyraźnie wolniej oddaje moc. Czas się kończy pora wracac trzeba jeszcze zatankować a może i trochę opłukać maszynę na myjce . Wracam trochę się spieszę jadę na sport jeszcze korki , elegancko się manewruje pomiędzy autami silnik jest mega elastyczny na 3 biegu można jechać spokojnie 30km/h co w GS powodowało by szarpanie łańcucha masakryczne. Niestety nie skasowałem licznika dziennego ale na stacji zdążyłem wlać 3,5 l paliwa - nieźle . Motocykl szedł na ogniu - mam nadzieje ze nikt nie będzie udostępniał filmików z wideorejestratora. Dojeżdżając do salonu pomyślałem ze szkoda wracać … co chyba jest najlepsza recenzja tego motocykla. Do asfaltowego podróżowania na dalekich trasach i w lekkim terenie naprawdę świetny. Niby GS przez zbiornik środek ciężkości miał nisko ale to na trampku czułem się bardziej swobodnie. Wydawał mi się również bardziej zwrotny i na pewno jest lżejszy a to dla mnie bardzo duży plus . Poza tym teraz w miarę nowa ciagle 8 letnia 800 kosztuje tylko 12 tys pln mniej od nowego transalpa - to już dla mnie mówi wszystko

Tyle moich subiektywnych odczuć
I naprawdę warto się wybrać na testy jak obiecał pan z salonu - będziecie zaskoczeni - to się im udało


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Like 4

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Bez zdjęć się nie liczy, pewnie skopiowales jakiś rekst ze świata motocykli

Wysłane z mojego SM-A525F przy użyciu Tapatalka

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Bez zdjęć się nie liczy, pewnie skopiowales jakiś rekst ze świata motocykli

Wysłane z mojego SM-A525F przy użyciu Tapatalka



Może będzie nawet filmik

c80518b080e2f3e4785c3641496267ef.jpg

Miałem obstawę na dużym Tigerze


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Bardzo fajny opis. Dzięki. Wezmę i się przejadę chyba.

ride eat sleep repeat

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

46f1233c922627353e677f57cfe6c72c.jpg

Jest i on


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Faktycznie, nie pomyślałbym, że dom ludowy w Bobrku jeszcze stoi. Dzięki :default_cafe2:

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
46f1233c922627353e677f57cfe6c72c.jpg

Jest i on


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Ale ta lampa faktycznie do dupy
P.s. co Wy macie do koła 21' i problemów z jazdą w zakrętach?

Wysłane z mojego SM-A525F przy użyciu Tapatalka

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
44 minuty temu, arthurr napisał:
Faktycznie, nie pomyślałbym, że dom ludowy w Bobrku jeszcze stoi. Dzięki :default_cafe2:


Jeździć , zwiedzać , napie….ć

P.S.

We wtorek masz zajęcia z szydełkowania - zapisałem cię


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Edytowane przez coolluk
  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Heja
Dawno tu nic nie było do poczytania to podrzucę coś do obejrzenia.

Dlaczego kupiłam Transalpa 750?
Czy już urwałam dzyndzla? Ile pali? A teren to przejdzie?




Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • Like 7

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Widziałem wcześniej, gratulacje, dobra recenzja

Wysłane z mojego SM-A525F przy użyciu Tapatalka

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dziękuję ;)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

I przy 166cm ogarniasz ciężki motocykl z kanapą 850... szacun

taptarapta

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
I przy 166cm ogarniasz ciężki motocykl z kanapą 850... szacun

taptarapta



Trampek jest niski wg mnie. Wyższy jest Tuareg a T7 jeszcze wyższa.
Jeśli motocykl jest fajnie wyważony to długość nóg nie ma wielkiego znaczenia.
Np na T7 glebiłam nie z powodu niesięgania do ziemi tylko z powodu wysokiego środka ciężkości a na Tuaregu, który już jest fajniej wyważony nie udało mi się położyć moto :)

Crfa 300 Rally którą sporo jeżdżę ma kanapę na wysokości 885mm. Ale jest taka miękka, że sporo siada i nie czuć tej wysokości.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • Like 3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

No właśnie doznaliśmy lekkiego szoku po przymiarce Ani do trampka.

Ja stałem pełnymi stopami

Sam jeżdżę T7 i choć do roslych nie należę ogarniam swobodnie, a Ania nie ma szans nawet koniuszkami palców sięgnąć ziemi

Raczej brakuje jej kilku dobrych cm do ziemi.

W T7 nie wyczulem tego wysokiego środka ciężkosci, ale też przesiadlem się z ciężkiego Tigera, więc mogę mieć spaczony poglad. T7 urzekła lekkoscią i zwinnością ale to zaleta lekkiego przodu. Tuareg fakt jedzie jeszcze lepiej nie tracąc nic z zalet T7.

e7b1f9576377fd93d2ff7ab5320d59ad.jpga890cdc9ea32d6564bc0c4f20052be8b.jpg

 

taptarapta

 

 

 

 

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×