Skocz do zawartości
Kubachmura

G650Xmoto schemat kierunkowskazów

Recommended Posts

"Zwykłe" ledy przystosowane do napięcia umownego 12V z opornikiem ( opornikami) będą działały beż problemu. Dynamicznych nie testowałem, ale na logikę prądową też powinny - gdyż ponieważ oporniki ( opornik ) zmienia obciążenie prądowe układu, a nie samego kierunkowskazu ... z tym, że gdzieś musi być elektronika tego "pływania" i prawdopodobnie jest właśnie w dostarczonej pomarańczowej kostce, która się obawiam i tak powinna być wpięta w układ. 

Nie pamiętam jak to od strony elektrycznej jest w tej serii motocykli, ale jak się zatnę w sobie to wygrzebie starą wiązkę z x'a i se pooglądam. Na razie mi się nie chce. 

I jeszcze jedno: nie mam motka przed oczami, a jestem realista ... I choć z elektroniki i informatyki że mnie cięki bolek to na fiszkach jest przekaźnik opisany jako diodowy ... i nic więcej.  Jego by trzeba by pooglądać czy robi coś więcej niż sterowanie diodami ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jarek, zatnij się w sobie i wygrzeb tą instalację.

Jestem mocno zaciekawiony do jakich wniosków dojdziesz.

Odpinałem po kolei wszystkie przekaźniki możliwe do odpięcia, te diodowe równierz (nie ma tego za wiele). Żaden z nich nie spowodował przerwy w działaniu kierunków.

Co ciekawe, przednie kierunkowskazy idą bezpośrednio do wtyczek wchodzących w płytkę licznika.

Tam to już ścieżki, jakieś epromy, to za gruba sprawa na moją głowę.

Kolejny temat to sesn zakładania pływających ledów, słabo je widać w biały dzień.

Polecał bym koledze Kubie to co pisałem wcześniej, powrotu do żarówek, pomimo ich wyglądu.

Miałem LEDy z opornikami a i tak co jakiś czas potrafiły zamrugać szybciej. 

Drażniło mnie to i w zasadzie to tyle. :default_dry:

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Triumph-SPEED-TRIPLE-TIGER-DAYTONA-kieru

Jako uzupełnienie dodam że kierunkowskaz w całej serii  G650X (moto. challenge, country) jest taki sam jak w:

  • Aprilia RS4 50 2011
  • Yamaha YZF-R 125 2012
  • Yamaha YZF-R 125 Anniversary 2012
  • Aprilia RS4 125 4T Replica 2013
  • Aprilia RS4 50 2013
  • Aprilia SL 750 Shiver 2015
  • Aprilia RS4 50 Replica Euro2 2014
  • Aprilia SL 750 Shiver ABS 2015
  • Aprilia SL 750 Shiver ABS 2015
  • Aprilia SL 750 Shiver 2016
  • Aprilia SL 750 Shiver ABS 2016
  • Aprilia SL 750 Shiver ABS 2016
  • Aprilia SL 750 Shiver ABS 2017
  • Aprilia Tuono 1000 V4 R APRC 2011
  • Yamaha YZF-R 125 2009
  • Yamaha YZF-R 125 2011
  • Yamaha YZF-R 125 2010
  • Daelim VJF 125 R Roadwin FI 2011
  • Ducati Hypermotard 1100 2008
  • Ducati Hypermotard 1100 S 2008
  • Triumph Tiger 1050 SE 2010
  • Triumph Speed Triple 1050 R ABS 2013
  • Can-Am Outlander 1000 R XMR DPS 2016
  • Aprilia SL 750 GT Shiver 2009
  • Aprilia RSV4 1000 Factory 2010
  • Aprilia SL 750 GT Shiver ABS 2009
  • Aprilia RSV4 1000 Factory 2011
  • Aprilia SL 750 Shiver 2007
  • Yamaha YZF-R 125 Anniversary 2013
  • Aprilia SL 750 Shiver ABS 2008
  • Aprilia RSV4 1000 R 2011
  • Aprilia SL 750 Shiver 2009
  • Aprilia RSV4 1000 R 2012
  • Aprilia Tuono 1000 V4 R 2013
  • Aprilia SL 750 Shiver ABS 2009
  • Aprilia RSV4 1000 R 2013
  • Aprilia Tuono 1000 V4 R APRC 2013
  • Aprilia SL 750 Shiver 2010
  • Aprilia Tuono 1000 V4 R APRC ABS 2014
  • Aprilia SL 750 Shiver ABS 2010
  • Aprilia SL 750 Shiver 2011
  • Ducati Hypermotard 1100 2009
  • Aprilia SL 750 Shiver ABS 2011
  • Ducati Hypermotard 1100 S 2009
  • Aprilia SL 750 Shiver 2012
  • Triumph Tiger 1050 2010
  • Aprilia SL 750 Shiver ABS 2012
  • Triumph Tiger 1050 ABS 2010
  • Aprilia SL 750 Shiver 2013
  • Aprilia SL 750 Shiver ABS 2013
  • Aprilia SL 750 Shiver 2014
  • Aprilia SL 750 Shiver ABS 2014
  • Aprilia SL 750 Shiver ABS 2014
  • Yamaha YZF-R 125 2013
  • Triumph Daytona 675 2009
  • Triumph Street Triple 675 2009
  • Yamaha YZF-R 125 2014
  • Triumph Tiger 1050 2009
  • Yamaha YZF-R 125 2015
  • Triumph Tiger 1050 ABS 2009
  • Yamaha YZF-R 125 2015
  • Triumph Street Triple 675 R 2009
  • Yamaha YZF-R 125 A ABS 2015
  • Triumph Speed Triple 1050 2009
  • Yamaha YZF-R 125 2016
  • Yamaha YZF-R 125 2016
  • Yamaha YZF-R 125 A ABS 2016
  • Triumph Daytona 675 2007
  • Yamaha YZF-R 125 A ABS 2016
  • Yamaha YZF-R 125 A ABS 2017
  • Triumph Tiger 1050 2007
  • Aprilia SL 750 GT Shiver 2010
  • Aprilia Tuono 1000 V4 R 2011
  • Aprilia SL 750 GT Shiver ABS 2010
  • Aprilia SL 750 GT Shiver 2011
  • Aprilia SL 750 GT Shiver ABS 2011
  • Aprilia SL 750 GT Shiver 2012
  • Aprilia SL 750 GT Shiver ABS 2012
  • Daelim VJ 125 R Roadwin FI 2010
  • Aprilia SL 750 GT Shiver 2013
  • Aprilia Tuono 1000 V4 R APRC ABS 2013
  • Aprilia SL 750 GT Shiver ABS 2013
  • Aprilia SL 750 Shiver 2008
  • Aprilia RSV4 1000 Factory 2009
  • Aprilia RS4 125 4T 2012
  • Aprilia Tuono 1000 V4 R 2012
  • Aprilia Tuono 1000 V4 R APRC 2012
  • Aprilia RSV4 1000 R 2010
  • Triumph Tiger 1050 ABS 2007
  • Triumph Tiger 1050 ABS 2008
  • Triumph Tiger 1050 SE ABS 2013
  • Aprilia RS4 50 2012
  • Triumph Tiger 800 2013
  • Triumph Tiger 800 ABS 2013
  • Triumph Tiger 800 XC 2013
  • Aprilia ETV 1200 Caponord ABS 2013
  • Triumph Tiger 800 XC ABS 2013
  • Aprilia ETV 1200 Caponord Travel Pack ABS 2013
  • Aprilia ETV 1200 Caponord ABS 2014
  • Aprilia ETV 1200 Caponord ABS 2015
  • Aprilia ETV 1200 Caponord Rally ABS 2015
  • Aprilia RS4 125 4T 2011
  • Triumph Tiger 1200 Explorer ABS 2012
  • Aprilia ETV 1200 Caponord Travel Pack ABS 2015
  • Triumph Tiger 1050 SE ABS 2012
  • Triumph Tiger 800 2012
  • Aprilia ETV 1200 Caponord Travel Pack ABS 2014
  • Triumph Tiger 800 ABS 2012
  • Triumph Tiger 1050 SE 2012
  • Triumph Street Triple 675 2008
  • Triumph Tiger 800 XC ABS 2012
  • Triumph Tiger 800 XC 2012
  • Yamaha YZF-R 125 2009
  • Triumph Daytona 675 2008
  • Triumph Speed Triple 1050 2008
  • Triumph Speed Triple 1050 R ABS 2012
  • Triumph Tiger 1050 2008
  • Aprilia RS4 125 4T Replica 2014
  • Aprilia RS4 125 4T 2015
  • Aprilia RS4 125 4T 2016
  • Triumph Tiger 800 2011
  • Aprilia RS4 125 4T Replica 2017
  • Triumph Tiger 800 XC 2011
  • Aprilia RS4 50 Replica euro2 2015
  • Aprilia RS4 50 Replica euro2 2016
  • Aprilia RS4 50 Replica euro2 2017
  • Aprilia RS4 50 2018
  • Yamaha YZF-R 125 2008
  • Triumph Daytona 675 2006
  • Triumph Tiger 800 ABS 2011
  • Triumph Tiger 800 XC ABS 2011
  • Triumph Tiger 1050 ABS 2011
  • Triumph Tiger 1050 SE 2011
  • Triumph Tiger 1050 SE ABS 2011

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
14 minut temu, dziunek69 napisał:

Co ciekawe, przednie kierunkowskazy idą bezpośrednio do wtyczek wchodzących w płytkę licznika.

No i sam sobie odpowiadasz :) to samo co w husce przerywacz zaszyty w ECU - tutaj nie ma znaczenia czy w liczniku czy w komputerze - dostępu do tego nie ma 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Tymczasem jak ktoś musi to przejrzysta instrukcja na niezależną instalację ... ;)

 

8 minut temu, coolluk napisał:

No i sam sobie odpowiadasz :) to samo co w husce przerywacz zaszyty w ECU - tutaj nie ma znaczenia czy w liczniku czy w komputerze - dostępu do tego nie ma 

Tak czy owak zamiana kirunków z żarówek na ledy i odwrotnie będzie wymagała jakieś ingerencji. Wystarczy znaleźć kabelek z sygnałem i tak "się wpiąć" ... jak ktoś nie może usiedzieć i musi ... ;)

  • Like 4

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
48 minut temu, coolluk napisał:

No i sam sobie odpowiadasz :) to samo co w husce przerywacz zaszyty w ECU - tutaj nie ma znaczenia czy w liczniku czy w komputerze - dostępu do tego nie ma 

Ja o tym wiem, nie muszę sobie tego udowadniać.

Ale może znajdzie się jakiś ktoś, który tak jak Bodek spreparował ci wsad do ECU aby huska paliła i zrobił by podobny patent tylko z kierunkowskazami.

Wasze huski łykają zarówno żarówkę jak i LEDa, to może być właściwy kierunek.

Odczytać eproma, porównać z tym z X-a i może by się dało.

I kolejne ale:

czy gra warta świeczki,

czy ma  to sens,

czy się chce....

46 minut temu, Jarek napisał:

Tak czy owak zamiana kirunków z żarówek na ledy i odwrotnie będzie wymagała jakieś ingerencji. Wystarczy znaleźć kabelek z sygnałem i tak "się wpiąć" ... jak ktoś nie może usiedzieć i musi ... ;)

To jest doskonała puenta ! :D

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
8 minut temu, dziunek69 napisał:

I kolejne ale:

czy gra warta świeczki,

czy ma  to sens,

czy się chce....

To jest doskonała puenta ! :D

Nie

Nie 

i jeszcze raz Nie 

:) 

Lepiej oszukiwać to co jest ;) 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
3 godziny temu, dziunek69 napisał:

Raczej nie.

Zakładałem zwykłe ledy od GS i mrugało jak wściekłe.

ECU jest tak proste, że nie znalazłem żadnej opcji dotyczącej kierunków.

Można sprawdzić parametry pracy silnika na żywo i w zasadzie tyle.

Chyba że mamy tu dobrego serwisanta BMW i rozgryzł by temat, chętnie sie podszkolę.

Wiedzy nigdy dość. :)

Tak właśnie wściekle migają zamienniki kierunkowskazów LED zamontowane w pewnym wrocławskim tigerze.

@dziunek69 zastanawiałem się dlaczego dałeś rezystor mocy 39ohm to jakieś 0,3A, ale jeśli wystarcza to w zasadzie wyszło elegancko mniej prądu cięgnie a więc i mniej jest do rozproszenia ciepła. 

Edytowane przez KaeS

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
5 minut temu, KaeS napisał:

.... Który system miałby je rozpoznać tego za bardzo nie wiem.

Przerywacz jest za to odpowiedzialny i to niezależnie czy przerywacz jest osobnym elementem czy wkomponowany w "komputer" czy inny moduł. W dzisiejszych czasach różni producenci stosują różna rozwiązania nie tylko w marce, ale także w modelach ...

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Finalnie zamówiłem 4x opornik 10w 10hm. W piątek przyjdzie spróbuję to poskładać i zobaczymy czy wystarczy. Mam nadzieję, że 10ohm będzie ok, bo patrząc, że kolega miał 39ohm zaczynam się zastanawiać czy zamawiać takie, a anulować zakup 10ohm'owych.

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Najwyżej dasz razem te 10.ki i dokupisz 3 szt po 39 będziesz miał komplet ...  ;)

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A więc takie przemyślenia ...

Nie mam schematu, motka pod ręką, a wiązka leży w zimnym ... nie jestem aż tak zdesperowany, żeby marznąć ... Może na wiosnę ;)

Jeżeli przyjąć, że kable idą do licznika, a nie ma innego przekaźnika to znaczy, że "przerywacz" jest integralną częścią licznika, a skoro tak to musi tam wchodzić zasilanie  ...

6 godzin temu, dziunek69 napisał:

Odpinałem po kolei wszystkie przekaźniki możliwe do odpięcia, te diodowe równierz (nie ma tego za wiele). Żaden z nich nie spowodował przerwy w działaniu kierunków.

Co ciekawe, przednie kierunkowskazy idą bezpośrednio do wtyczek wchodzących w płytkę licznika.

To w końcu nie prom kosmiczny i tylko kilka kabelków ...

Jeżeli kable kierunkowskazów wchodzą do licznika( a w zasadzie z niego wychodzą ) to coś musi do niego wchodzić. I tak: albo wchodzą tam dwa kabelki z przełącznika kierunków, albo wychodzi jeden, który idzie do przełącznika.. Okulary babci na nos ( żeby dobrze widzieć kolorki kabelków ) miernik w dłoń i zostaje znaleźć kabelek z zasilaniem przerywacza, potem trójniczek, nowy przerywacz, wypiąć kabelki wychodzące do kierunków i podpiąć pod nowy przerywacz. Jest tam jeszcze kilka takich tam drobnych działań, ale generalnie da się zrobić ... Tylko po co? ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
9 godzin temu, KaeS napisał:

Tak właśnie wściekle migają zamienniki kierunkowskazów LED zamontowane w pewnym wrocławskim tigerze.

@dziunek69 zastanawiałem się dlaczego dałeś rezystor mocy 39ohm to jakieś 0,3A, ale jeśli wystarcza to w zasadzie wyszło elegancko mniej prądu cięgnie a więc i mniej jest do rozproszenia ciepła. 

Migają bo są założone w Tigerze który wymaga zmian przerywacza na "bardziej led"  . W 800-tkach BMW i podobnych wywalasz zwykłe zakładasz ledowe i zawsze system działa prawidłowo - sam wymieniałem w kilku , w R1200R również  . Tiger ma  osobny przerywacz kierunkowskazów nie w ECU czy jak się ta płaska czarna skrzynka nazywa :default_dry: i jest zamieniony na nie do końca prawidłowy stąd prabliema :default_dry:

Edytowane przez mario2007

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
4 godziny temu, Jarek napisał:

Okulary babci na nos ( żeby dobrze widzieć kolorki kabelków ) miernik w dłoń i zostaje znaleźć kabelek z zasilaniem przerywacza, potem trójniczek, nowy przerywacz, wypiąć kabelki wychodzące do kierunków i podpiąć pod nowy przerywacz. Jest tam jeszcze kilka takich tam drobnych działań, ale generalnie da się zrobić ... Tylko po co? ;)

Doszedłem do tych samych przemyśleń i odpuściłem.

Tym bardziej, że wiesiek pod obudową licznika ma ciasno. :D

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

To jedna sprawa już prawie wyjaśniona. Może teraz o tym czy te kierunki mają homologację i co się z tym wiąże ... ;)

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
44 minuty temu, mario2007 napisał:

Migają bo są założone w Tigerze który wymaga zmian przerywacza na "bardziej led"  . W 800-tkach BMW i podobnych wywalasz zwykłe zakładasz ledowe i zawsze system działa prawidłowo - sam wymieniałem w kilku , w R1200R również  . Tiger ma  osobny przerywacz kierunkowskazów nie w ECU czy jak się ta płaska czarna skrzynka nazywa :default_dry: i jest zamieniony na nie do końca prawidłowy stąd prabliema :default_dry:

To nie można było od razu zamontować tego przerywacza bardziej LED? Migają tak jakby śpieszyły się na luźną dwójkę ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Tak właśnie wściekle migają zamienniki kierunkowskazów LED zamontowane w pewnym wrocławskim tigerze.
[mention=5523]dziunek69[/mention] zastanawiałem się dlaczego dałeś rezystor mocy 39ohm to jakieś 0,3A, ale jeśli wystarcza to w zasadzie wyszło elegancko mniej prądu cięgnie a więc i mniej jest do rozproszenia ciepła. 

0,3 A dla jednego śmiesznego ledowego kierunku to dla ciebie mało ? Widziałeś jaki maja pobór lampki choinkowe ? - kierunek ledowy pobiera max 3W wiec dobrane wzorcowo


Wysłane z pełną mocą za pomocą Tapatalk

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

O tu piszą, że ten byłby dobry - 12V 2 L-PIN przekaźnik kierunkowskazów dla Triumph Tiger 800 / XC / XR / 900 / GT / Rally LED Lumitecs - Eliminuje problem szybkiego migania kierunkowskazów po konwersji na kierunkowskazy LED.
Dla mnie też nie przeszkadza, bo to nie mój motocykl i nie moje zmartwienie (już ja bym nie zasnął :D), za to jadąc za nim widać od razu, że coś jest nie teges i może w związku z tym mieć niepotrzebną kontrolę panów milicjantów z drogówki.

5 minut temu, coolluk napisał:

0,3 A dla jednego śmiesznego ledowego kierunku to dla ciebie mało ? Widziałeś jaki maja pobór lampki choinkowe ? - kierunek ledowy pobiera max 3W wiec dobrane wzorcowo

Przecież napisałem, że wyszło elegancko. Dziunek sprawił się wzorcowo.

Edytowane przez KaeS

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

No tak , ale ten zamontowany to dwie dychy kosztował - jak można mieć do niego pretensje że działa inaczej ? Przecież działa :D

  • Haha 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Odpowiadając na wypowiedź jednego z was. Podłączałem je przed przylutowaniem bezpośrednio do akumulatora (+) i (-). Pływały tak jak powinny, do końca..

Więc potrzebują tylko stałego prądu po włączeniu. Elektronika pd pływania zaszyta jest w nich samych.

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
8 minut temu, Kubachmura napisał:

Odpowiadając na wypowiedź jednego z was. Podłączałem je przed przylutowaniem bezpośrednio do akumulatora (+) i (-). Pływały tak jak powinny, do końca..

Więc potrzebują tylko stałego prądu po włączeniu. Elektronika pd pływania zaszyta jest w nich samych.

Oki, a jak planujesz pozbyć się "mrugania" z oryginalnego przerywacza ? Bo na kablach nima tak jak w aku ..  Planujesz mrugać i pływać ? ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Kurna, tyle czasu minęło już, że może do tej pory odpuściłbym temat i zdecydował się na kierunkowskazy z komarka... ręczne ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Teraz, KaeS napisał:

Kurna, tyle czasu minęło już, że może do tej pory odpuściłbym temat i zdecydował się na kierunkowskazy z komarka... ręczne ;)

Chłop tak nie ogarnia tematu, ze może mu się udać :) Bo:

jeżeli się czegoś nie da zrobić, a się o tym nie wie to ...... :default_hammerpc:

 

:default_icon_beer:

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×