Skocz do zawartości
kjuba

Kontrolka rezerwy czyli jak znaleźć ten cholerny kabel?

Recommended Posts

Witam.

Problem jak w temacie.

Co ustaliłem:

1. Czujnik w zbiorniku ok (po opadnięciu zamyka obwód)

2. Żarówka i kabel od niej do kostki przy lampie ok (świeci).

3. Brązowy kabel (masa?) od wtyczki czujnika zbiornika ok - zamyka obwód

4. Zostaje główny podejrzany - ten cholerrrrrny biało niebieski z wtyczki przy zbiorniku. I tu problem!! Otóż w kostce przy lampie NIE MA takiego kabla! Ta cholera idzie w najgrubszej wiązce nad silnikiem aż do kierownicy i gdzieś się łączy z jakimś innym kolorem - żeby to to szlag! Mam rozcinać wiązkę i mozolnie brnąć do kierownicy?

Rozpieprzyłem wszystko koncertowo i co teraz? Mam poskręcać i poczłapać do jakiegoś magika? 

Macie jakieś pomysły jak to znaleźć? Jakiekolwiek?

pozdrawiam wkurzony

Jakub

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Panowie!

Ogromne dzięki, ale jest jedno ale. To jest schemat obowiązujący do 2003. Ja mam późniejszą niestety....... pech.....

Z tego widzę tutaj nie ma np. czegoś takiego jak fuel rezerwa, ale za to jest np chłodzenie.......

tak że tego... ALE i tak dziękuję!!!

pozdr

JA

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
10 minut temu, kjuba napisał:

 

Ogromne dzięki, ale jest jedno ale. To jest schemat obowiązujący do 2003. Ja mam późniejszą niestety....... pech.....

 

 A widzisz, nie sprecyzowałeś;)

 

11 minut temu, kjuba napisał:

 

tak że tego... ALE i tak dziękuję!!!

 

  Nie ma sprawy, ja to chętny do pomocy:D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Dnia 25.02.2023 o 19:59, kjuba napisał:

4. Zostaje główny podejrzany - ten cholerrrrrny biało niebieski z wtyczki przy zbiorniku. I tu problem!! Otóż w kostce przy lampie NIE MA takiego kabla! Ta cholera idzie w najgrubszej wiązce nad silnikiem aż do kierownicy i gdzieś się łączy z jakimś innym kolorem - żeby to to szlag! Mam rozcinać wiązkę i mozolnie brnąć do kierownicy?

Jak wiesz już który przynajmniej z jednej strony to nie możesz zrobić po zewnątrz mostka do tej kontroli na testy czy to działa ? 

A jeśli tak to po co pruć całość - ja bym dołożył i po sprawie ;) 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
4 minuty temu, coolluk napisał:

 jeśli tak to po co pruć całość - ja bym dołożył i po sprawie ;) 

Bo to jest kjuba jozrpuwacz? ;)

Należy poszukać schematu do twin spark taką mam koncepcję, ale czy w singlu z lat 2000-2003 nie było kontrolki tzw. rezerwy? Ze schematu wynika, że nie.

Najprawdopodobniej jest to błąd na schemacie, bo zarówno w modelu z lat 2000-2003 jak i 2004-2007 na desce rozdzielczej jest po siedem kontrolek a ze schematu wynika, że jest ich sześć.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Tutaj na stronie 3 masz procedury testowe poszczególnych lamp sygnalizacyjnych
Dash Lamp Test Procedures

i wiele informacji o singlu możesz znaleźć również stąd - The BMW F650 Technical FAQs

A tutaj masz schemat dla singla dual spark - http://www.f650gs.crossroadz.com.au/About/Wiring/BMS-0507.pdf

BMS-0507.jpg

Z tej strony wziąłem ten schemat  - http://www.f650gs.crossroadz.com.au/AboutFiles.html

Edytowane przez KaeS

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Powodzenia. :default_cafe2:

Edytowane przez KaeS

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Czyli 9pin - biało - zielony :) 

@kjuba -  nie dziękuj :D 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

No i się nie dowiemy jaki finał …


Wysłane z pełną mocą za pomocą Tapatalk

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ehm. A zatem.

Po 1: dziękuję kol KaeS- owi za schemat, dzięki temu rozwiązałem problem! Przepraszam, że dopiero piszę ale robiłem Twą platynową figurkę na domowy ołtarzyk.

Po 2, rozwiązanie: po ustaleniu przebiegu winowajcy chciałem najpierw wlutowywać styki, ale potem pomyślałem - a po co? przeca i tak nie będę tego rozłączać!. WIęc po prostu przy wtyczce w zbiornik zeskrobalem trochę izolacji, podobnie chciałem zrobić przy kostce za zegarami, ale znalazłem taki cieniutki (i twardy!) miedziany drucik więc go od strony kabla wcisnąłem w kostkę. Przewodził! Teraz jeszcze wymotałem jeszcze jakiś kabelek miedziany, przeciągnąłem go wzdłuż wiązki. Dolutowałem go tej białoniebieskiej cholery, okręciłem taśmą izolacyjną, przekręciłem stacyjkę! Tadaaaam! Świeci. No i jestem jedynym w kraju właścicielem dwuobwodowej instalacji sygnalizującej brak paliwa.

Po 3, koszty: kabelek - 0 PLN, izolacja - 0,2 PLN, lutowanie - 1 PLN, klaszka cydru - 9 PLN, koszty platyny na posążek KaeSa - szacuję.

Po 4, mam tylko jedno pytanie: gdzie FIZYCZNIE znajduje się się ta wtyczka dash X9001, bo boję się, że problem jest tam i zaczną mi gasnąć kolejne żarówki

pozdr

JA

 

  • Like 3
  • Thanks 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
46 minut temu, kjuba napisał:

gdzie FIZYCZNIE znajduje się się ta wtyczka dash X9001

Musisz dobrać się od zakrystii do panelu deski rozdzielczej tam gdzie wkłada się te żaróweczki do jej podświetlania. 

Tu przecież masz wszystko napisane w prawdzie w języku brytyjskich imperialistów ale jest - http://www.f650gs.crossroadz.com.au/Repairs/Dash/Dash-Info.pdf

X9001.jpg

X9001_1.jpg

X9001_2.jpg

55 minut temu, kjuba napisał:

koszty platyny na posążek KaeSa

Wystarczy jeżeli zaopiekujesz się jakimś bezdomnym kotem, w zupełności mi wystarczy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Albo brytyjscy imperialiści albo germański oprawcaf57bf3fc6f74422897811696a370ab0c.jpg

taptarapta

  • Like 1
  • Haha 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×