Skocz do zawartości

Recommended Posts

Wiem, że nie to forum, ale biorąc pod uwagę, że tutaj wiecej jest nie-singli niż singli (zapewne można dorobić wielowymiarowe znaczenie), to pewnie całkiem dobrze sie orientujecie. 

Okazało się, że od niedawna lokalny dealer BMW otworzył w końcu oddział Motorroad. No i misterny plan na Tigera (raczej 1200 niż 900 tak naprawdę) się zachwiał. Siedziałem dziś na 850-ce Adv no i faaaajne to. Ale zanim dobrze otworzyłem internet to zasypały mnie już newsy o silnikach, znikających olejach i innych. To co bardziej zwróciło moją uwagę to uwagi o niskiej ładowności (210kg total?), bo duzy człowiek jestem. 

T900 jakoś nie lezy mi pod d... jakby to nie zabrzmiało, jest po prostu za mały i nie czuję pozycji za kierownicą. Co innego 1200. Tutaj z kolei mniej leży mi 1250, tak jak nie czułem się zbytnio na 1200ce. 

Czy jest się czego bać w 850ce? Lub jest jakiś wyraźny powód żeby nie brać, albo brać inną wersję? Jest dużo taniej 750ka, w jakiejś promocji z darmowym pakietem wyposażenia. Ale nie wygląda tak apetycznie....

Internety dalej czytam, próbną jazdę to ewentualnie dopiero jak śnieg zejdzie... Chodzi mi bardziej o opinie ewentualnie jakieś znane fakty, czy historie serwisowe, niż dyskutowanie która firma lepsza. Obie fajne, więc może odpowiedź jest "który sie bardziej podoba". Szczególnie to niezbyt intensywnego użytkowania.  

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Na dzisiaj chyba Transalpa bym nabył - ale to moje prywatne zdanie . Jeździłem 850 zwykłą i nie mam zupełnie przekonania do tego modelu . Wyskoczyli z cennikiem jak za złoto albo brylanty i to się w ogóle nie sprzedawało . Zmian do dzisiaj poza kolorystyką chyba żadnych istotnych nie ma a moto ma już pięć lat . To historia w motoryzacji , przy wadze 250 kilo na mokro szału nie ma . Ja nie wiem czy to będzie miało następcę ale jak drugi rok sprzedają F900XR czy F900R to albo "dopracowują" temat albo tracą ochotę na ten segment . Konkurencja wali drzwiami i oknami :D  . Yamahy nie dosiadłem ponieważ nie dosięgam :D

Edytowane przez mario2007
  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jak się nie mylę to na naszym forum jest zarejestrowany, bądź nie, już nie pamiętam, gość który był na zlocie w Siennej na 850, to kumpel @kordi musiałbyś się z nim skontaktować albo z @Piotrek, którego Karina ma 750, to w zasadzie ten sam silnik.

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dzięki za sugestie. Faktycznie rozejrzę się za pozostałymi też. 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Miałem podobne dylematy dwa lata temu. Już to chyba gdzieś opisywałem. Jeździłem 850ADV i silnik zupełnie mi nie podszedł, jak po 2 godzinach jazdy próbnej wróciłem na moja 800-te byłem przeszczęśliwy ze odbyłem jazdę próbna zanim dokonałem zamiany, i jeździłem jeszcze z rok 800:) Poszedłem potem do Ktm, dostałem 790 w wersji R z zawiasem tak zestrojonym że beton, i na oponie Karoo 3 no to wogóle masakra jakaś, traktor straszny, do orania pewnie i dobry ale zaś nie ta opona, a do szeroko podjętej turystyki nie za bardzo, przynajmniej nie wersja R. Triumpha niestety ( albo stety dla mnie ) nie było pod ręka, w sensie w Krakowie. No to poszedłem jeszcze do hondy, żeby się przekonać że nie jest taka zajebista jak się wszyscy nakręcają i ze wrócę finalnie po 850 … i co ? po kilku minutach już wiedziałem ze chcę ją mieć, dalsza jazda była tylko przyjemnością, szkoda było wracać skoro mam godzinę, wiec trzeba się nacieszyć, zanim będę miał swoją.
Tak wiec według mnie musisz poszukać gdzie kto już jeździ albo chwile poczekać aż w pełni ruszy demówmowy sezon i popróbować, skoro mamy takie czasy dobrodziejstwa trzeba korzystać.
Btw.
Końcem ubiegłego roku mialem możliwość przetestować Tuarega 660, wrażenia podobne jak w hondzie, po 5 minutach czułem się jak bym jeździł nim od dawna… bardzo pozytywny motocykl choć różny od hondy, wiec też polecam spróbować.
Powodzenia


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Like 8

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

dzięki za opinię. 800ką kiedyś chwilę jeżdziłem, i 1200  (i paradoksalnie podeszły mi w tej kolejności), z kolei Tiger stanowczo 1200. O macaniu najnowszej wersji kiedyś pisałem, i znowu lepiej czułem się na wersji bez poszerzanego baku, chociaż logika podpowiadałaby że największy jest najlepszy. Na Africe siedziałem w sklepie, ale jakaś strasznie wysoka mi sie wydała, no i (wiem, głupie) tylko czarną mieli, i zupełnie mi się nie podobała. Jest jeszcze Yamaha. 

Mam to szczęście że przesiadając się z singla wszystko będzie fajniejsze i lepsze. Ale trzeba właśnie pojeździć. 

tymczasem na razie dopadało śniegu, a potem przejechał pług i zasypał podjazd ;-) 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
3 godziny temu, BrunoJ napisał:

Na Africe siedziałem w sklepie, ale jakaś strasznie wysoka mi sie wydała, no i (wiem, głupie) tylko czarną mieli, i zupełnie mi się nie podobała. Jest jeszcze Yamaha. 

 

W Afryce  do roku 2020 ( modelowo 1000 ) było tak że z małym bakiem była trochę niższa a z dużym były bardzo wysokie...  po 2020  wszystkie zrównali w dół i dodatkowo są dwie regulacje wysokości kanapy. 

... o trenerce nie pisałem bo też nie mieli do jazdy, mogłem pomacać i posiedzieć na klejnotowej,  i do dziś nie dane mi był się przejechać choć kilka razy już próbowałem się umówić ... ale też wysoka, wg mnie wyższa niż Afryka ...  ale ogólnie wszyscy chwalą Tenerkę zresztą tu na forum jest też kilku użytkowników, i nie wiem czy nie były opisywane  porównania  do 850.   

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Bruno pisząc "T900" ma na myśli "TT900" ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

To nawet nie wiem kto z forum może mieć Triumpha Tigera 900. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

T900 to dla mnie Triumph

T700 to Yamaha

 

Przesiadlem się z T800 XCX na Yamahę T700 i w moim przypadku byl to strzał w 10.

Wcześniej wiele lat jezdzilem singlami rotaxa i kilkanaście kkm na F800GS. W rotaxach do dziś jestem "zakochany".

Po przygodzie z Triumphem wiem już że Afryka dla mnie za ciężka i generalnie im dłużej jeżdżę, tym ciągnie mnie do lżejszych motocykli.

Aprilia Tuareg jeździ jeszcze lepiej niz T700, a wagowo to samo.

Mimo że do rosłych nie należę spokojnie ogarniam motocykle w wysokości T700 czy Tuarega.

 

Gdybym teraz miał zmieniać to brałbym albo znowu F800GS albo Tuarega.

Korci mnie jeszcze PR7 ale dopóki nie ma w nim ABS to daję sobie spokój

 

taptarapta

 

 

 

 

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
1 godzinę temu, Marcin N napisał:

T900 to dla mnie Triumph

Po prostu zmyliła mnie melodia przyszłości Yamahy czyli Super Tenere 900, którą Yamaha miała w planach i myślałem, że to już...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Tak, tak, Triumph oczywiście miał być. Super Tenere to pewnie było by ST900?

Natomiast co do wzrostu to ja akurat właśnie należę do rosłych i raczej cięższych. Więc jakiś super lekki motocykl to się może nie sprawdzić. Plus zastosowanie głównie drogowe, a motocykl Adv bardziej ze względu na pozycję za kierownicą, i ogólny design, niż jakieś super terenowe walory. No ostatecznie w jakieś krzaki czy błoto też się zdarza pojechać. 

Nie mniej pierwszą odpowiedź jakby już mam w temacie 850ki, czyli żeby japończyki posprawdzać. Podobną opinię dostałem też poza forum.

  • Like 3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Wybieraj to co Ci sie podoba i tyle, porównania na nic szczególnego się nie zdadzą. Ja Tenere chciałem od momentu jak pokazali prototyp, zanim jeszcze weszła do seryjnej produkcji. Mam od niecałych dwóch lat, jeżdżę dużo, niczym mnie jeszcze nie zawiodła - zajebiście lekko się prowadzi, mało pali, no i podoba mi się - reszta mnie nie interesuje. 

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Miałem się nie odzywać w doradztwie, ale widząc taka fotkę, polecam 1200 GS
No i do poważnego rozpatrzenia też tapatalk_-640192471_540x497.jpg

Wysłane z mojego SM-A525F przy użyciu Tapatalka

  • Like 2
  • Haha 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Teresa tez potrafi, ale tylko najpotrzebniejsze rzeczy… 7c86d689b464289f81dbaa34011db2da.jpg
3980f8c1a5b49c0e17b92a9d3ceea24c.jpg


Wysłane z błota

  • Like 7

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Teresa tez potrafi, ale tylko najpotrzebniejsze rzeczy… 7c86d689b464289f81dbaa34011db2da.jpg
3980f8c1a5b49c0e17b92a9d3ceea24c.jpg


Wysłane z błota

Jeszcze paprykarz i uczta na cały weekend


Wysłane z pełną mocą za pomocą Tapatalk
  • Like 3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Dnia 10.03.2023 o 20:24, KaeS napisał:

Jak się nie mylę to na naszym forum jest zarejestrowany, bądź nie, już nie pamiętam, gość który był na zlocie w Siennej na 850, to kumpel @kordi musiałbyś się z nim skontaktować albo z @Piotrek, którego Karina ma 750, to w zasadzie ten sam silnik.

Dawno mnie tutaj nie było . Co do F850GS , to Adam jest bardzo zadowolony (ale nie zapominajmy o fakcie że przesiadł się z Hondy Shadow Sabre 1100) i do tej pory nie miał z nim żadnych problemów czy niespodzianek. Ale to co komuś pasuje, wcale nie musi @BrunoJ

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jeden mój znajomy ma F850GS, przesiadł się z DLa 650 (tego 2019+).

Rozważał też Afrykę i T7, BMW kupił w końcu, bo i finansowo wychodziło mu najopłacalniej. Z motoru zadowolony. Mnie się zdarzyło do niego (motoru, nie znajomego) przysiąść i byłem zaskoczony, że siedzi się nisko (powiedziałbym, że nogami sięgałem jak na seryjnym 650 Twinie), no i że pozycja jest baardzo wygodna, ale to chyba wszystkie GSy mają.

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Godzinę temu, xel napisał:

 BMW kupił w końcu, bo i finansowo wychodziło mu najopłacalniej...

Chyba jestem jakiś jebniety, albo twój znajomy używa motocykla do pracy a nie z pasji. Nie rozumiem, ale może być tak jak napisałem na początku. 

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

850 nudy i mega ciężkie, T900 podróbką luksusu i konkurencji, 890 ekscytacja i frajda, mam sporo ziomeczków co tym jeżdżą naście km obok mnie, sporo dobrego offu i nic się dzieje, normalne eksploatacyjne tematy, nie czytaj tych frajerów w internetach, tylko tam mocni, chuja widzieli, chuja się znają.

Jeżeli nie jesteś mocno przekonany do jakiegoś motocykla, to może lepiej nie kupować nowego? Używany jak nieprzypasi, to sprzedaż bez straty.

Edytowane przez artex

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A dopuszczasz, że ekscytacja i frajda to bardzo subiektywne odczucia?

Uwielbiam takie autorytarne teksty, dobrze, że są wśród nas wszechwiedzący którzy pokażą jedynie słuszną drogę :D

  • Like 4
  • Thanks 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
19 godzin temu, arthurr napisał:

A dopuszczasz, że ekscytacja i frajda to bardzo subiektywne odczucia?

Uwielbiam takie autorytarne teksty, dobrze, że są wśród nas wszechwiedzący którzy pokażą jedynie słuszną drogę :D

Przecież to jest właśnie mój przekaz, to hobby, wszystko co piszę jest subiektywne, kupować co się podoba, nie widzisz, że ja piszę swoje dość ironiczne subiektywne zdanie?

Zabawne, że zarzucasz mi wszechwiedzącość, samemu zachowując się dokładnie tak samo. Rozmawiamy, wrzuć na luz chłopie, wyciągnij kija, szczególnie jak nie piszę do Ciebie :default_icon_beer:

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ino się teraz o imię nie pokłócić, który ładniejsze nosi... :⁠-⁠):⁠-⁠):⁠-⁠):⁠-⁠)

  • Like 4
  • Haha 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Dnia 7.04.2023 o 17:00, arthurr napisał:

Chyba jestem jakiś jebniety, albo twój znajomy używa motocykla do pracy a nie z pasji. Nie rozumiem, ale może być tak jak napisałem na początku. 

Raczej tu była kwestia tego, że "wszystkie równie fajne, ale ten wyszedł odczuwalne kilka tysięcy taniej". Ale nie wiem. Może jesteś jebnięty :default_kisshe:

Ja to się nie znam, pompuję kasę w stare szroty...

Edytowane przez xel

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×