Skocz do zawartości

Recommended Posts

Witam.

Wymieniałem dziś przedni, lewy kierunkowskaz w f650 GS z 2001 roku. Wszystko działało dobrze po podłączeniu ale już po skręceniu kierunkowskazy przestały migać. Świecą światłem ciągłym :) Przełączam w lewo to ŚWIECI "normalnie" lewy przedni i tylny. Przełączam w prawo to ŚWIECI "normalnie" prawy przedni i tylny. Nie migają.
Wiem... mógłbym oczywiście przełącznikiem włączać i wyłączać podczas skrętu... ale przyznacie chyba że byłoby to dziwne :)

Czy ktoś miał podobny problem? Czeka mnie wymiana przerywacza? Jeśli tak to czy ktoś podpowie gdzie go zlokalizuję w moto? 
 

Edytowane przez Darek_wroclaw

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

I to jest słuszna koncepcja. Jak nie przerywa wymień przerywacz.

ride eat sleep repeat

  • Like 3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

eee tam jak nie miga to przełącz na mruganie i będzie git :) 

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Koledzy się tu natrzasają widzę, ja jednakowoż chętnie bym zobaczył, jak tak włączasz i wyłączasz. Napisałeś że to by dziwnie wyglądało, a ja nie jestem pewien...

Wysłane z mojego SM-S918B przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Za moich czasów zamiar skrętu sygnalizowało się ręką, na egzaminie wręcz była to konieczność. Nie możesz używać rąk?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Za moich czasów zamiar skrętu sygnalizowało się ręką, na egzaminie wręcz była to konieczność. Nie możesz używać rąk?
Za moich czasów, czyli jakieś pół wieku później, próbowałem takiego działania na Bałkanach.
Wiesz jak chujowo się wysprzęgla i jednocześnie sygnalizuje zamiar skrętu w lewo?
Ja nie wiem, bo nie byłem w stanie...
W sumie przyspieszać przy skręcie w prawo też trochę ciężko.

Wytapatalkowane z magicznego pudełka.

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Bardzo wszystkim dziękuję za odpowiedzi. Wracając do tematu: czy faktycznie winą jest przerywacz? Gdzie go znajdę. Zdjąłem pokrywę. Możecie podpowiedzieć gdzie go znajdę? W załączniku zdjęcie jak to wygląda. 

Mam zwykłe żarówki w kierunkowskazach (nie ledy). Czy możecie podpowiedzieć który przerywacz będzie pasował? 
Znalazłem coś takiego: 
1. https://allegro.pl/oferta/przerywacz-kierunkowskazow-bmw-f-650-gs-00-08-13307930836

poszukiwania-przerywacza01.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Z tego, co mnie pamięć nie myli jest to przekaźnik rozrusznika.

Popatrz na grubość kabli, czy przerywacz kierunkowskazów byłby zasilany takim kablami o tak dużym przekroju?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Nie miałem z tym problemu więc nigdy tego nie musiałem lokalizować ale najwięcej info znajdziesz na angielskojęzycznych portalach i stamtąd pochodzi poniższa informacja.

Zdemontuj panele boczne i górną pokrywę, a następnie wyjmij akumulator. Zdemontuj osłonę przy akumulatorze i powinieneś znaleźć 3 przekaźniki, 2 żółte, jeden czarny i zapewne ten czarny, jest przerywaczem kierunkowskazów w lewo / w prawo, a jeden z żółtych jest dla świateł awaryjnych.

O masz tu są nawet zdjęcia lokalizacji i samego przerywacza na portalu hiszpańskojęzycznym

Czuwaj.

Edytowane przez KaeS
  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Bardzo dziękuję za wszystkie odpowiedzi. 

Gość na Facebooku doradził mi by podłączyć jeszcze jedną żarówkę bo podobno w taki sposób, jak w tym przypadku, zachowuje się przerywacz gdy jest za słabo obciążony. 
Podłączyłem i faktycznie... Po tej stronie, po której podpinam do kierunkowskazu jeszcze jedną żarówkę (stary, złamany, kierunkowskaz), wszystko działa ok. Kierunkowskazy MIGAJĄ! Juhuuuuu! Ale po drugiej stronie motocykla nadal tylko świecą... 

Wiem że to rodzi masę śmiesznych pomysłów na rozwiązania. Dodać trzeci kierunkowskaz po jednej i po drugiej stronie itp... :)
Ale czy macie jakieś poważne pomysły, co jest grane i jak to naprawić? Zmienić żarówki na "mocniejsze"? Teraz wszystkie żarówki to CKLUX R10W 12V 319
Wymienić na 20W? Znajdę takie, które będą pasowały? Nie popalę instalacji?

01.jpg

02.jpg

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A nie pomyślałeś aby do nowych kierunkowskazów wstawić stare żarówki?

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Bardzo dziękuję za wszystkie odpowiedzi. 
Gość na Facebooku doradził mi by podłączyć jeszcze jedną żarówkę bo podobno w taki sposób, jak w tym przypadku, zachowuje się przerywacz gdy jest za słabo obciążony. 
Podłączyłem i faktycznie... Po tej stronie, po której podpinam do kierunkowskazu jeszcze jedną żarówkę (stary, złamany, kierunkowskaz), wszystko działa ok. Kierunkowskazy MIGAJĄ! Juhuuuuu! Ale po drugiej stronie motocykla nadal tylko świecą... 

Wiem że to rodzi masę śmiesznych pomysłów na rozwiązania. Dodać trzeci kierunkowskaz po jednej i po drugiej stronie itp...
Ale czy macie jakieś poważne pomysły, co jest grane i jak to naprawić? Zmienić żarówki na "mocniejsze"? Teraz wszystkie żarówki to CKLUX R10W 12V 319
Wymienić na 20W? Znajdę takie, które będą pasowały? Nie popalę instalacji?
01.thumb.jpg.a2fdd8e635ffa176ac45d1e1d6cd7229.jpg
02.thumb.jpg.21a5a2b4ad3530d56193de8b43e4c514.jpg
A sprawdzałeś jakie żarówki tam powinny byc wedlug serwisówki?

Wysłane z mojego SM-S918B przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
23 godziny temu, KaeS napisał:

A nie pomyślałeś aby do nowych kierunkowskazów wstawić stare żarówki?

Nie, bo nie wymieniam starych kierunkowskazów na nowe. Jeden stary kierunkowskaz złamałem i wymieniam go na nie złamany. Taki sam. Te same żarówki. Tak nawet przekładałem żarówkę ze starego, złamanego kierunkowskazu do "nowego" (nie złamanego), mimo że to były takie same żarówki. Bez efektu. 

14 godzin temu, Seb napisał:

A sprawdzałeś jakie żarówki tam powinny byc wedlug serwisówki?
 

Przyznam, ze nie sprawdzałem bo nie mam serwisówki... Ale to są oryginalne żarówki, które normalnie działały chwilę wcześniej... 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Idą dalej i szukając przyczyny "po taniości". A jak podłączysz ponownie stary złamany kierunkowskaz, to czy wszystko będzie działało jak poprzednio, czyli kierunkowskazy będą "migały"? 

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Aftermarketowy migacz, inna rezystancja? Zamiast dwóch migaczy wpiąć jakiś rezystor?

Wytapatalkowane z magicznego pudełka.

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
2 godziny temu, xel napisał:

Aftermarketowy migacz, inna rezystancja? Zamiast dwóch migaczy wpiąć jakiś rezystor?

Ale po co, być może wystarczy w nową obudowę kierunkowskazów zamontować przewody od poprzednika.

Miałem kiedyś taki przypadek w singlu, że po podłączeniu przetwornicy USB w xgripie, biorąc zasilanie z przewodów do tylnego reflektora, ten po uruchomieniu zapłonu ledwie świecił, winnym okazał się zastosowany przeze mnie przewód zasilający przetwornicę. Wymieniłem go na przewód o odpowiednich parametrach i wszystko wróciło do normy.

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Kup taki przerywacz https://allegro.pl/oferta/przerywacz-kierunkowskazow-led-12v-2-piny-suzuki-7349061765

Daj w miejsce fabrycznego i wszystko będzie ładnie śmigać

 

Z lewej strony miałem żarówkę, z prawej ledy i migało z tą samą częstotliwością.

Potem z prawej strony z przodu żarówkę, z tyłu LED i nadal działało poprawnie.

 

Lady jakby co takie (do ST)

https://allegro.pl/oferta/zarowka-ba15s-p21w-10-led-3030-smd-pomaranczowa-12952550532

 

Wytapatalkowano

 

 

 

 

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
22 godziny temu, KaeS napisał:

Idą dalej i szukając przyczyny "po taniości". A jak podłączysz ponownie stary złamany kierunkowskaz, to czy wszystko będzie działało jak poprzednio, czyli kierunkowskazy będą "migały"? 

Tak, podłączałem stary kierunkowskaz. Niestety bez zmian. Świeci. Nie miga :(

18 godzin temu, xel napisał:

Aftermarketowy migacz, inna rezystancja? Zamiast dwóch migaczy wpiąć jakiś rezystor?
 

Też o tym pomyślałem. Żeby w kierunkowskazie zamontować jakiś opornik. Niestety nie znam się na tym a tak dobierać na chybił trafił się boję. 

16 godzin temu, KaeS napisał:

Ale po co, być może wystarczy w nową obudowę kierunkowskazów zamontować przewody od poprzednika.

Prubowalem podpinać jeszcze raz stary kierunkowskaz ze starymi przewodami i niestety rownież nie miga. 

12 godzin temu, Hawk1985 napisał:

Kup taki przerywacz https://allegro.pl/oferta/przerywacz-kierunkowskazow-led-12v-2-piny-suzuki-7349061765

Daj w miejsce fabrycznego i wszystko będzie ładnie śmigać

Z lewej strony miałem żarówkę, z prawej ledy i migało z tą samą częstotliwością.

Potem z prawej strony z przodu żarówkę, z tyłu LED i nadal działało poprawnie.

Lady jakby co takie (do ST)

https://allegro.pl/oferta/zarowka-ba15s-p21w-10-led-3030-smd-pomaranczowa-12952550532

Dziękuję. Przetestuje to rozwiazanie. 

Dnia 22.04.2023 o 20:13, gal napisał:

0822b0094a9044b9759a515b2fd42a6b.jpg

Bardzo dziękuję za pomoc. Może to głupie pytanie bo tu wszystko jest opisane. Ale jednak... który z nich to przerywacz? :)

flasher relay is on a bracket fitted above these relays and connectors - przekaźnik migaczy znajduje się na wsporniku zamontowanym nad tymi przekaźnikami i złączami
diode reley - przekaźnik diodowy
4 way flasher relays - 4-drożne przekaźniki migaczy

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach


Ok, przerywacz namierzony i wyciągnięty. Nowy zamówiony. Nowy w sklepie BMW to koszt ok 190 zł. Ten sam "nowy" na allegro - 70zł. 
Teraz tylko trzymać kciuki żeby po wymianie wszystko działało :)

 

01.jpg

02.jpg

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
16 minut temu, Darek_wroclaw napisał:


Ok, przerywacz namierzony i wyciągnięty. Nowy zamówiony. Nowy w sklepie BMW to koszt ok 190 zł. Ten sam "nowy" na allegro - 70zł. 
Teraz tylko trzymać kciuki żeby po wymianie wszystko działało :)
 

Spoko - jest 14 dni na zwrot ...   Tylko podłącz tak, żeby ślady nie zostały bo mogą nie przyjąć.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
9 minut temu, gal napisał:

Spoko - jest 14 dni na zwrot ...   Tylko podłącz tak, żeby ślady nie zostały bo mogą nie przyjąć.

Dobra cebula, zamawiasz na allegro po 5 sztuk żeby się złapać na smart a potem odsyłasz 4?  

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
5 minut temu, Pawel napisał:

Dobra cebula, zamawiasz na allegro po 5 sztuk żeby się złapać na smart a potem odsyłasz 4?  

Smart jest od 45 złotych a przy zakupie przez Internet można zwrócić w terminie do 14 dni bez podania przyczyny, tak  więc po co kombinować?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Godzinę temu, Pawel napisał:

Dobra cebula, zamawiasz na allegro po 5 sztuk żeby się złapać na smart a potem odsyłasz 4?  

Ja raz kupiłem kilo śrubek, żeby się załapać na smarta, wziąłem jedną, bo tyle potrzebowałem, a resztę odesłałem jako towar niezgodny z umową bo ważyły 995 g, a nie kilo.

Ale cicho, bo się wyda.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×