Darek_wroclaw 4 Zgłoś ten post Napisano 21 Kwiecień (edytowane) Witam. Wymieniałem dziś przedni, lewy kierunkowskaz w f650 GS z 2001 roku. Wszystko działało dobrze po podłączeniu ale już po skręceniu kierunkowskazy przestały migać. Świecą światłem ciągłym Przełączam w lewo to ŚWIECI "normalnie" lewy przedni i tylny. Przełączam w prawo to ŚWIECI "normalnie" prawy przedni i tylny. Nie migają. Wiem... mógłbym oczywiście przełącznikiem włączać i wyłączać podczas skrętu... ale przyznacie chyba że byłoby to dziwne Czy ktoś miał podobny problem? Czeka mnie wymiana przerywacza? Jeśli tak to czy ktoś podpowie gdzie go zlokalizuję w moto? Edytowane 21 Kwiecień przez Darek_wroclaw Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jezier 11 388 Zgłoś ten post Napisano 21 Kwiecień I to jest słuszna koncepcja. Jak nie przerywa wymień przerywacz.ride eat sleep repeat 3 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
coolluk 8 382 Zgłoś ten post Napisano 21 Kwiecień eee tam jak nie miga to przełącz na mruganie i będzie git 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Seb 3 721 Zgłoś ten post Napisano 21 Kwiecień Koledzy się tu natrzasają widzę, ja jednakowoż chętnie bym zobaczył, jak tak włączasz i wyłączasz. Napisałeś że to by dziwnie wyglądało, a ja nie jestem pewien...Wysłane z mojego SM-S918B przy użyciu Tapatalka Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
KaeS 10 460 Zgłoś ten post Napisano 21 Kwiecień Za moich czasów zamiar skrętu sygnalizowało się ręką, na egzaminie wręcz była to konieczność. Nie możesz używać rąk? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
xel 3 413 Zgłoś ten post Napisano 21 Kwiecień Za moich czasów zamiar skrętu sygnalizowało się ręką, na egzaminie wręcz była to konieczność. Nie możesz używać rąk?Za moich czasów, czyli jakieś pół wieku później, próbowałem takiego działania na Bałkanach. Wiesz jak chujowo się wysprzęgla i jednocześnie sygnalizuje zamiar skrętu w lewo? Ja nie wiem, bo nie byłem w stanie...W sumie przyspieszać przy skręcie w prawo też trochę ciężko.Wytapatalkowane z magicznego pudełka. 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Darek_wroclaw 4 Zgłoś ten post Napisano 22 Kwiecień Bardzo wszystkim dziękuję za odpowiedzi. Wracając do tematu: czy faktycznie winą jest przerywacz? Gdzie go znajdę. Zdjąłem pokrywę. Możecie podpowiedzieć gdzie go znajdę? W załączniku zdjęcie jak to wygląda. Mam zwykłe żarówki w kierunkowskazach (nie ledy). Czy możecie podpowiedzieć który przerywacz będzie pasował? Znalazłem coś takiego: 1. https://allegro.pl/oferta/przerywacz-kierunkowskazow-bmw-f-650-gs-00-08-13307930836 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
KaeS 10 460 Zgłoś ten post Napisano 22 Kwiecień Z tego, co mnie pamięć nie myli jest to przekaźnik rozrusznika. Popatrz na grubość kabli, czy przerywacz kierunkowskazów byłby zasilany takim kablami o tak dużym przekroju? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
gal 35 Zgłoś ten post Napisano 22 Kwiecień 2 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
KaeS 10 460 Zgłoś ten post Napisano 22 Kwiecień (edytowane) Nie miałem z tym problemu więc nigdy tego nie musiałem lokalizować ale najwięcej info znajdziesz na angielskojęzycznych portalach i stamtąd pochodzi poniższa informacja. Zdemontuj panele boczne i górną pokrywę, a następnie wyjmij akumulator. Zdemontuj osłonę przy akumulatorze i powinieneś znaleźć 3 przekaźniki, 2 żółte, jeden czarny i zapewne ten czarny, jest przerywaczem kierunkowskazów w lewo / w prawo, a jeden z żółtych jest dla świateł awaryjnych. O masz tu są nawet zdjęcia lokalizacji i samego przerywacza na portalu hiszpańskojęzycznym. Czuwaj. Edytowane 22 Kwiecień przez KaeS 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Darek_wroclaw 4 Zgłoś ten post Napisano 23 Kwiecień Bardzo dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Gość na Facebooku doradził mi by podłączyć jeszcze jedną żarówkę bo podobno w taki sposób, jak w tym przypadku, zachowuje się przerywacz gdy jest za słabo obciążony. Podłączyłem i faktycznie... Po tej stronie, po której podpinam do kierunkowskazu jeszcze jedną żarówkę (stary, złamany, kierunkowskaz), wszystko działa ok. Kierunkowskazy MIGAJĄ! Juhuuuuu! Ale po drugiej stronie motocykla nadal tylko świecą... Wiem że to rodzi masę śmiesznych pomysłów na rozwiązania. Dodać trzeci kierunkowskaz po jednej i po drugiej stronie itp... Ale czy macie jakieś poważne pomysły, co jest grane i jak to naprawić? Zmienić żarówki na "mocniejsze"? Teraz wszystkie żarówki to CKLUX R10W 12V 319 Wymienić na 20W? Znajdę takie, które będą pasowały? Nie popalę instalacji? 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
KaeS 10 460 Zgłoś ten post Napisano 23 Kwiecień A nie pomyślałeś aby do nowych kierunkowskazów wstawić stare żarówki? 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Seb 3 721 Zgłoś ten post Napisano 23 Kwiecień Bardzo dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Gość na Facebooku doradził mi by podłączyć jeszcze jedną żarówkę bo podobno w taki sposób, jak w tym przypadku, zachowuje się przerywacz gdy jest za słabo obciążony. Podłączyłem i faktycznie... Po tej stronie, po której podpinam do kierunkowskazu jeszcze jedną żarówkę (stary, złamany, kierunkowskaz), wszystko działa ok. Kierunkowskazy MIGAJĄ! Juhuuuuu! Ale po drugiej stronie motocykla nadal tylko świecą... Wiem że to rodzi masę śmiesznych pomysłów na rozwiązania. Dodać trzeci kierunkowskaz po jednej i po drugiej stronie itp... Ale czy macie jakieś poważne pomysły, co jest grane i jak to naprawić? Zmienić żarówki na "mocniejsze"? Teraz wszystkie żarówki to CKLUX R10W 12V 319 Wymienić na 20W? Znajdę takie, które będą pasowały? Nie popalę instalacji?A sprawdzałeś jakie żarówki tam powinny byc wedlug serwisówki?Wysłane z mojego SM-S918B przy użyciu Tapatalka Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Darek_wroclaw 4 Zgłoś ten post Napisano 24 Kwiecień 23 godziny temu, KaeS napisał: A nie pomyślałeś aby do nowych kierunkowskazów wstawić stare żarówki? Nie, bo nie wymieniam starych kierunkowskazów na nowe. Jeden stary kierunkowskaz złamałem i wymieniam go na nie złamany. Taki sam. Te same żarówki. Tak nawet przekładałem żarówkę ze starego, złamanego kierunkowskazu do "nowego" (nie złamanego), mimo że to były takie same żarówki. Bez efektu. 14 godzin temu, Seb napisał: A sprawdzałeś jakie żarówki tam powinny byc wedlug serwisówki? Przyznam, ze nie sprawdzałem bo nie mam serwisówki... Ale to są oryginalne żarówki, które normalnie działały chwilę wcześniej... Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
KaeS 10 460 Zgłoś ten post Napisano 24 Kwiecień Idą dalej i szukając przyczyny "po taniości". A jak podłączysz ponownie stary złamany kierunkowskaz, to czy wszystko będzie działało jak poprzednio, czyli kierunkowskazy będą "migały"? 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
xel 3 413 Zgłoś ten post Napisano 24 Kwiecień Aftermarketowy migacz, inna rezystancja? Zamiast dwóch migaczy wpiąć jakiś rezystor?Wytapatalkowane z magicznego pudełka. 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
KaeS 10 460 Zgłoś ten post Napisano 24 Kwiecień 2 godziny temu, xel napisał: Aftermarketowy migacz, inna rezystancja? Zamiast dwóch migaczy wpiąć jakiś rezystor? Ale po co, być może wystarczy w nową obudowę kierunkowskazów zamontować przewody od poprzednika. Miałem kiedyś taki przypadek w singlu, że po podłączeniu przetwornicy USB w xgripie, biorąc zasilanie z przewodów do tylnego reflektora, ten po uruchomieniu zapłonu ledwie świecił, winnym okazał się zastosowany przeze mnie przewód zasilający przetwornicę. Wymieniłem go na przewód o odpowiednich parametrach i wszystko wróciło do normy. 2 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Hawk1985 24 Zgłoś ten post Napisano 24 Kwiecień Kup taki przerywacz https://allegro.pl/oferta/przerywacz-kierunkowskazow-led-12v-2-piny-suzuki-7349061765Daj w miejsce fabrycznego i wszystko będzie ładnie śmigać Z lewej strony miałem żarówkę, z prawej ledy i migało z tą samą częstotliwością.Potem z prawej strony z przodu żarówkę, z tyłu LED i nadal działało poprawnie. Lady jakby co takie (do ST)https://allegro.pl/oferta/zarowka-ba15s-p21w-10-led-3030-smd-pomaranczowa-12952550532 Wytapatalkowano 2 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Darek_wroclaw 4 Zgłoś ten post Napisano 25 Kwiecień 22 godziny temu, KaeS napisał: Idą dalej i szukając przyczyny "po taniości". A jak podłączysz ponownie stary złamany kierunkowskaz, to czy wszystko będzie działało jak poprzednio, czyli kierunkowskazy będą "migały"? Tak, podłączałem stary kierunkowskaz. Niestety bez zmian. Świeci. Nie miga 18 godzin temu, xel napisał: Aftermarketowy migacz, inna rezystancja? Zamiast dwóch migaczy wpiąć jakiś rezystor? Też o tym pomyślałem. Żeby w kierunkowskazie zamontować jakiś opornik. Niestety nie znam się na tym a tak dobierać na chybił trafił się boję. 16 godzin temu, KaeS napisał: Ale po co, być może wystarczy w nową obudowę kierunkowskazów zamontować przewody od poprzednika. Prubowalem podpinać jeszcze raz stary kierunkowskaz ze starymi przewodami i niestety rownież nie miga. 12 godzin temu, Hawk1985 napisał: Kup taki przerywacz https://allegro.pl/oferta/przerywacz-kierunkowskazow-led-12v-2-piny-suzuki-7349061765 Daj w miejsce fabrycznego i wszystko będzie ładnie śmigać Z lewej strony miałem żarówkę, z prawej ledy i migało z tą samą częstotliwością. Potem z prawej strony z przodu żarówkę, z tyłu LED i nadal działało poprawnie. Lady jakby co takie (do ST) https://allegro.pl/oferta/zarowka-ba15s-p21w-10-led-3030-smd-pomaranczowa-12952550532 Dziękuję. Przetestuje to rozwiazanie. Dnia 22.04.2023 o 20:13, gal napisał: Bardzo dziękuję za pomoc. Może to głupie pytanie bo tu wszystko jest opisane. Ale jednak... który z nich to przerywacz? flasher relay is on a bracket fitted above these relays and connectors - przekaźnik migaczy znajduje się na wsporniku zamontowanym nad tymi przekaźnikami i złączami diode reley - przekaźnik diodowy 4 way flasher relays - 4-drożne przekaźniki migaczy Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Darek_wroclaw 4 Zgłoś ten post Napisano 25 Kwiecień Ok, przerywacz namierzony i wyciągnięty. Nowy zamówiony. Nowy w sklepie BMW to koszt ok 190 zł. Ten sam "nowy" na allegro - 70zł. Teraz tylko trzymać kciuki żeby po wymianie wszystko działało 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
gal 35 Zgłoś ten post Napisano 25 Kwiecień 16 minut temu, Darek_wroclaw napisał: Ok, przerywacz namierzony i wyciągnięty. Nowy zamówiony. Nowy w sklepie BMW to koszt ok 190 zł. Ten sam "nowy" na allegro - 70zł. Teraz tylko trzymać kciuki żeby po wymianie wszystko działało Spoko - jest 14 dni na zwrot ... Tylko podłącz tak, żeby ślady nie zostały bo mogą nie przyjąć. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Pawel 52 103 Zgłoś ten post Napisano 25 Kwiecień 9 minut temu, gal napisał: Spoko - jest 14 dni na zwrot ... Tylko podłącz tak, żeby ślady nie zostały bo mogą nie przyjąć. Dobra cebula, zamawiasz na allegro po 5 sztuk żeby się złapać na smart a potem odsyłasz 4? 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
KaeS 10 460 Zgłoś ten post Napisano 25 Kwiecień 5 minut temu, Pawel napisał: Dobra cebula, zamawiasz na allegro po 5 sztuk żeby się złapać na smart a potem odsyłasz 4? Smart jest od 45 złotych a przy zakupie przez Internet można zwrócić w terminie do 14 dni bez podania przyczyny, tak więc po co kombinować? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
xel 3 413 Zgłoś ten post Napisano 25 Kwiecień Godzinę temu, Pawel napisał: Dobra cebula, zamawiasz na allegro po 5 sztuk żeby się złapać na smart a potem odsyłasz 4? Ja raz kupiłem kilo śrubek, żeby się załapać na smarta, wziąłem jedną, bo tyle potrzebowałem, a resztę odesłałem jako towar niezgodny z umową bo ważyły 995 g, a nie kilo. Ale cicho, bo się wyda. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Pawel 52 103 Zgłoś ten post Napisano 25 Kwiecień Ja pierdole 4 2 2 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach